Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Oryginalny termometr w liczniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowie ja się podłączyłem pod panel klimatronica, tylko że nie wiedziałem dokładnie który to jest pin nr 1. jak podpinałem się pod przewód w kostce b nabliżej jedynki to wogóle się nie zapalał, ale jak się podpiąłem pod pusty pin obok to elegencko wyświetliło temperaturkę. wszystko byloby ok, ale jak zacząłem jeżdzic to okazało się ze klimatronic chyba dostaje jakis przeklamany sygnal i zaniza temperature powietrza z wplywajcego do wnetrza. jak odpialem ten przewod to juz bylo ok. wole dokupic dodatkowy czujnik i miec to wszystko jako oddzielny uklad, zeby nie arobic klopotu z klimatronikiem. pozdrawiam.

Opublikowano

widze ze sa problemy z podpinaniem sie pod klime to chyba zrobie tak samo i kupie osobny czujnik bo to sa groszowe sprawy tylko troszke zabawy z kabelkiem ale niema problemow z klima

Opublikowano

jak wyjmiesz sterownik klimy , są z tyłu wpięte cztery kostki są one oznaczone na obudowie tylnej D , A , B , C chyba kostka czarna a przewód na pewno brązowo-żółty . U mnie ten przewód był nie wykorzystany . schemat jest na 3stronie tego wątku podał go DARKMAN ja mam schemat do licznika z 26pin i też sygnał temp idzie do kostki Bpin1 w klimie!! .Dodam jeszcze że jak odepne czujnik pod zdeżakiem to klima bierze sygnał z czujnika wlotu powietrza do kabiny i wskażnik dalej działa

jako nie wykorzystany? u mnie z pinu 1 idzie zolto brazowy kabelek gdzie stam. do niego sie podpialem i mi glupoty pokazuje na wyswietlaczu czyli raz minus iles tam po chwili plus iles tam a czasem sie wylacza termometr . Wyswietlacz sprawdzlem w innej a4 i dziala jak trzeba

OK pokonalem

Wiec tak na tej stronie http://www.auditeam-sauerland.de/FAQ/FAQ_Aussentemperaturanzeige.pdf

troche poczytalem poglowkowalem i dowiedzialem sie ze w termometrze z auta po 98 roku trzeba podpiac sie z sygnalem pod pin numer 10 w liczniku a nie w pin nr 3.

Ja mam licznik 10 cio pinowy i pod pin 10 trzeba sie podpiac

00a1b420f665a7a0.jpg

Nie ma sensu sie motac z dodatkowym czujkiem, tak jak pisali koledzy do wtyczki B pin 1 podpinamy sie i podlaczamy do termometra sygnal w pin3 jesli macie 8 pinowy termometr lub do pinu nr 10 jesli macie 10 cio pinowy licznik.

Moze warto dopiac moja podpowiedz do pierwszego postu ludzie beda sie mniej motac z tym. :good:

Opublikowano

jeszcze jedno jako wtyczki do wyświetlacza użyłem zworek z PC tzn tych kabelków do podłonczenia Power Switch czy HDD Led pasują idealnie widać zresztą na poniższym zdiątku:

65eb488672917a92med.jpg

d15d7726173790femed.jpg

[br]Dopisany: 03 Kwiecień 2009, 10:39_________________________________________________i robota wykonana :decayed: świeci na czerwono, aż za bardzo,najjaśniej ze wszystkich elementów na liczniku świeci właśnie termometr, mógłby troszkę być jaśniejszy. Teraz by się przydało jeszcze ten wyżej wyświetlacz jeszcze jakoś wykorzystać :kox: :kox:

Opublikowano

Oto małe efekty mojej pracy czyli jak zamontować oryginalny termometr w liczniku :biggrin:

Potrzeba tylko termometr i czujnik temperatury

adf970b930275b9a.jpg

Usuwamy zaślepkę

762f63d6e1559cf5.jpg

9dec409b316dd311.jpg

i wkładamy termometr do momentu aż kliknie

96ef8cd7439b01d3.jpg

724a5ae66659d34b.jpg

Czujnik należy zamontować pod zderzakiem niestety nie ma foto gdyż prace wykonywałem w pokoju na dywanie specjalnie dla forum

Czujnik jest dwustykowy

Jeden styk podłączamy do masy a drugi aż do termometru.

Sprawa termometru wygląda tak:

00a1b420f665a7a0.jpg

Piny fabrycznie są inaczej ponumerowane więc sam sobie oznaczyłem ponieważ nie miałem schematu

ale zdjęcie i mój opis wszystko wyjaśni :biggrin:

Pin 1 - zasilanie( +12 za zapłonem)

pin 3 - sygnał z czujnika temperatury

pin 5 - masa

I to wystarczy a efekt poniżej

6b2576b2af3f20f9.jpg

Mała rzecz a cieszy :biggrin:

Mnie bardzo cieszy bo nie dość że mam zegarek z licznika w pokoju to jeszcze i termometr.

a jak to wygląda z termometrem co ma 10 pin?

Opublikowano

a jak to wygląda z termometrem co ma 10 pin?

OK pokonalem

Wiec tak na tej stronie http://www.auditeam-sauerland.de/FAQ/FAQ_Aussentemperaturanzeige.pdf

troche poczytalem poglowkowalem i dowiedzialem sie ze w termometrze z auta po 98 roku trzeba podpiac sie z sygnalem pod pin numer 10 w liczniku a nie w pin nr 3.

Ja mam licznik 10 cio pinowy i pod pin 10 trzeba sie podpiac

Nie ma sensu sie motac z dodatkowym czujkiem, tak jak pisali koledzy do wtyczki B pin 1 podpinamy sie i podlaczamy do termometra sygnal w pin3 jesli macie 8 pinowy termometr lub do pinu nr 10 jesli macie 10 cio pinowy licznik.

Moze warto dopiac moja podpowiedz do pierwszego postu ludzie beda sie mniej motac z tym.

Opublikowano

Ja miałem ori wyświetlacz w liczniku tylko jakiemuś debliowi urwał się czujnik przed chłodnicą klimy i go nie było więc kupiłem na allegro i zamontowałem. Wyświetlana temperatura była zaniżona więc przeczyściłem masę i teraz jest ok. Jak nie ma dobrego styku to wzrasta rezystancja w wyniku czego podawana temperatura jest niższa od właściwej. Jeśli to nic nie da to proponuję założyć grubsze kabelki do czujnika wtedy rezystancja też zmaleje w podawana temperatura powinna się podnieść.

Opublikowano

Dzisiaj przeprowadziłem montaż wyświetlacza model 8-pinowy dokładnie taki sam jak kolega w pierwszym wątku pokazał na zdjęciach. Zastosowałem się do rad kolegów, którzy podpinali sygnał temperatury z klimatronika kostka B pin 1 (przewód brązowo żółty), zasilanie z niebieskiej kostki licznika (przewód czarno czerwony) i masa z czarnej kostki od radia (brązowy przewód).

Nie obyło się bez komplikacji tzn. po podłączeniu wszystkich kabelków i podłączeniu kostek włączam zapłon a na wyświetlaczu temperatury pojawia się wartość -11...zacząłem sprawdzać na klimatroniku jaka temperaturę podaje a tam + 21 czyli prawidłowo no to zmieniłem na klimatroniku stopnie C na F i na klimie się zmieniły a na wyświetlaczu nic to już wiedziałem, że coś nie tak podłączyłem. Tak więc wyciągnąłem panel klimatronika i sprawdziłem czy przewód do którego się podpiąłem to rzeczywiście idzie do pin 1 kostka B (a jak podłączałem nie sprawdziłem miernikiem przejścia między kostką a miejscem w któym rozizolowałem kabel). Okazało się, że wpiąłem się w nie ten przewód ponieważ w tej kostce są dwa przewody brązowo żółte i wpiąłem się w nieodpowiedni, po zmianie przewodu i sprawdzeniu przejścia podłączyłem panel klimatronika i tym razem temperatura na wyświetlaczu była właściwa tzn. pokazało się + 20 i urosła do + 21 tak jak na panelu klimatronika. Kabelki do podłączenia wyciełem ze starego komputera tak jak koledzy też przoponowali.

oto efekt końcowy

3c4765fb333b5ae3med.jpg

Opublikowano

zasilanie z niebieskiej kostki licznika (przewód czarno czerwony)

Opublikowano

Wiesz co ja też czytałem, że mogą być problemy ale jeden z kolegów napisał też, że nie ma potrzeby i ja jak montowałem u siebie to nie podłączałem dodakowego czujnika i u mnie działa bez problemu

9be6783ebf7fb866med.jpg

[br]Dopisany: 29 Listopad 2009, 20:56_________________________________________________Zamieszczam bo przeglądając allegro rzucił mi się w oczy wyświetlacz temperatury może kogoś zainteresuj, kolega kaza ostatnio poszukiwał

http://moto.allegro.pl/item839459952_wyswietlacz_temperatury_termometr_audi_a4.html#gallery

http://moto.allegro.pl/item840245181_wyswietlacz_temperatury_zewn_audi_a3_a4_b4_c4_a6.html#gallery

Opublikowano

No a jak rozwiązałeś problem ściemniania wyświetlacza żeby pasował do reszty jak się włączy światła.

Opublikowano

Nie ma sensu sie motac z dodatkowym czujkiem, tak jak pisali koledzy do wtyczki B pin 1 podpinamy sie i podlaczamy do termometra sygnal w pin3 jesli macie 8 pinowy termometr lub do pinu nr 10 jesli macie 10 cio pinowy licznik.

Moze warto dopiac moja podpowiedz do pierwszego postu ludzie beda sie mniej motac z tym. :good:

Potwierdzam, dodam że wtyczka B musi być włożona w panel climatronica aby wyświetliło temp. inaczej nic się nie pokaże jak podłączymy bezpośrednio do wtyczki :)

Opublikowano

pablo_9, pod którą kostkę i przewód należy się wpiąć aby wyświetlacz wskazywał właściwą temperaturę?

32700729381cd62d.jpg

Opublikowano

W klimatroniku masz oznaczone jak odłączysz klimatronik to napewno będziesz widział oznaczenie kostki musisz odnaleźć kostkę B i wpiąć się w pin 1 (przewód brązowo żółty) tylko jak odizolujesz ten kabelek sprawdź miernikiem przejście i czy na pewno to ten pin bo ja za pierwszym razem wpiąłem się w też w przewód brązowo żółty ale nie był na pinie 1 i mi nie działało później wziąłem miernik i sprawdziłem przejście i wpiąłem się w poprawny kabel.

Załączam Ci foto z oznaczenien kostek

786MA.jpg

Opublikowano

Sprawdzenie wyświetlacza

bierzesz zwykły zasilacz który ma 12 i podłączasz

Pin 1 - zasilanie +12

pin 3 - sygnał z czujnika temperatury

pin 5 - masa (zasilacz)

i drugi koniec z czujnika pod masę ( w zasilaczu)

i to wszystko

Opublikowano

ładnie ładnie fotorealizacja..tylko dlaczego na jednych fotach jest licznik z 220km\h(czyli licznik diesela)a już na zrobionym jest 260km\h(benzynka)...?;>sorry za spama ale tak tylko się pytam...:P:tongue4:

Opublikowano

No a jak rozwiązałeś problem ściemniania wyświetlacza żeby pasował do reszty jak się włączy światła.

przyłączam się do pytania kolegi :)

Opublikowano

Panowie orientuję się ktoś czy sprawa sygnału czujnika z klimatronika będzie taka sama w Audi A3 z 97 roku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...