Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 km/h w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie,

ja o skrzyni nic nie wyczytałem na forum przytoczonym powyżej.

Piszą natomiast o zbyt twardych tulejach, o tym, że ktoś je wymienił i jest ok.

Kolejna osoba wymieniła całe wahacze ale to nie pomogło - dopiero zamontowanie nowych tulei.

Pewnych jest kilka rzeczy:

-konstrukacja wahacza w tym samochodzie jest trapezowa

-niestety sprzyja to przenoszeniu jakichkolwiek drgań

-drgań od felg opon czy tarcz,

-do tego zbyt twarde tuleje i mamy efekt dużego fiata na oponach bieżnikowanych ;)

Rozwiązaniem zatem jest :

-kupowanie opon z oznaczeniem AO [ zaledwie kilku producentów i tylko kilka modeli ] jest to homologowane via VAG do Audi

-proste i oryginalne felgi

-na niskim profilu 45 i mniej ważenie kół co 8 tyś km [ u mnie dokładnie po takim przebiegu od początku kwietnia pojawiły się różnice na wagach przy każdym kole ]

Wygląda na to że miałeś rację.

Po kolejnym wyważaniu tym razem na wyważarce z "testem drogowym" drgania znikły.

Zastanawiające jest to, że według mechanika przed wyważaniem było niewielkie bicie opony - według pomiaru maszyny w normie.

I niby nic wielkiego nie zrobił a jednak pomogło.

Wynika za tem, że B8 jest niesamowicie wrażliwe na niewielkie nawet niedoważenie czy bicie opony.

Przy okazji w ASO potwierdzili mi, że była kiedyś informacja serwisowa o problematycznych tulejach ale niestety żadnych konkretów nie podali.

Opublikowano

Wczoraj przegoniłem szybciej auto i to jakieś dziwne jest totalnie, raz mocniej a raz słabiej, aż maska przednia delikatnie podskakuje i to tak od strony kierowcy tylko, aż zacząłem podejrzewać że to może jakaś osłona pod samochodem wpada w jakiś rezonans, słabo zamocowana lub jakas zła aerodynamika !! szkoda że jakiejś kamerki nie mam bo bym sobie pod autem zamontował i zbadał problem na własne oczy heh:kwasny:

Opublikowano

Mi maska podskakuje w okolicach 230 i to tak że ostatnio się wystraszyłem.

Opublikowano

Podłączam się do tematu, podsumowując drgania wraz ze słyszalnym wyciem w moim samochodzie (CAGC 120 KM 2009, koła 18", opony nie więcej niż 2 tyg, 2-krotnie ważone :kox:):

1. Wibracja/bicie pojawia się przy 90 kmh (b. słabo odczuwalne) nasila się aż do 117 kmh po czym prawdopodobnie rytmiczność obrotów koła sprawia że przestaje być tak mocno odczuwalne.

2. Wibracje odczuwalne są na luzie podczas jazdy (brak wpływu skrzyni biegów)

3. Natężenie jest bardziej wyczuwalne po stronie prawej

4. Nie zauważyłem istotnego wpływu kierunku jazdy (skręcania na boki, szarpania autem, jazdy prosto)

5. Nie zauważyłem istotnego wpływu hamowania

6. Brak wpływu silnika (jazda autem przy wyłączonym zapłonie)

7. Nie zauważyłem drgania maski -> bardziej wibracje auta z epicentrum prawy przód.

8. Tempomat nie niweluje problemu (może to głupie ale też sprawdziłem)

9. Problem dotyczy zimnych i ciepłych kół

Spróbuje pod montować kamerkę HD Hero w okolice koła zobaczymy czy coś więcej się pojawi.

Zmienię miejsce kół

Postaram się znaleźć kogoś z doważarką dynamiczną = "testem drogowym"

Słyszałem że podobno była jakaś akcja AUDI z wymienianiem wahacza/y (?) z rozmiarem śruby na inny, czy ktoś coś wie na ten temat i czy jest/było to związane z problemem bicia ??

Fragment z audizine:

"Next step, per AoA's direction, is to replace control arm + bushings. Apparently, they believe Audi used bushings that were too stiff (the rubber) for the cars, and this is causing road feedback into the steering wheel. It used to be that you could JUST replace the bushings, but apparently the B8 models you need to replace control arm too."

Nota techniczna jak usunąć problem wg dealera:

Audi of America release - Technical Service Bulletin or TSB (44-08-04)

http://www.a5oc.com/forums/attachment.php?attachmentid=2788&d=1219144697

:grin: Mówi o znacznym wpływie "Road Force" tajemniczej mocy bijącej wyłącznie z asfaltu która trafia w opony A4 jadących około 120 kmh :grin:

Wybrany fragment:

"In this article replacing/road-force balancing front wheels wasn't enough, but replacing four lower-front control arms in A4 and S5 solved the problem. According to the article the replacement arms are the same size as the old ones, but their bushing stiffness is different." <- wyraznie piszą tutaj o zmianie wahaczy na nowe

Fragment z audizine: ( B8 shimmy fix... parts numbers inside )

Lista elementów których wymiana pomogła:

1x 8K0-498-998 Conv. Kit

2x N-107-315-01 Bolt

2x WHT-001-987 Nut

2x WHT-000-785-B Nut

W miarę naprawiania będę aktualizował posta.

WYELIMINOWANY Problem #1 Znaczące zmniejszenie wibracji (wyczuwalna progowo) <- Patrz UPDATE 10-07-2013

WYELIMINOWANY Problem #2 Całkowite usunięcie pozostałej wibracji oraz dźwięku ("buczenia") przy prędkości 120 KMH (również delikatny dźwięk przy 60 KMH) <- Patrz UPDATE 19-07-2013

NA CHWILĘ OBECNĄ ZOSTAŁ CAŁKOWICIE USUNIĘTY DANY PROBLEM.

UPDATE 10-07-2013

Montaż kamerki nic nie dał gdyż na zewnętrznych blachach samochodu słychać gorzej brzęczenie (gdyż jest opór powietrza = szumi)

ROZWIĄZANIE PROBLEMU #1

Udało mi się częściowo rozwiązać problem - USUNIĘTO WIBRACJE (POZOSTAŁ HAŁAS)

Jako że podczas prędkości 110 - 120 (ze szczytem przy 117 kmh) było wyraźne buczenie tak jakby się najeżdżało na białą linie na autostradzie i wibracja głównie po stronie pasażera z przodu (podłoga pod nogami wręcz wibrowała) po stronie kierowcy mniej odczuwalne, wibracja kierownicy drobna (jak telefonu przy smsie)

Na rozwiązanie problemu naprowadził mnie artykuł wydany przez Audi of America w sprawie A5/S5 (nr TSB 44-08-04), w który wspominają o efekcie "Road Force". Po wnikliwej lekturze i sprawdzeniu maszyn o których wspominają w tymże artykule. Okazało się że robią tak zwany "test drogowy". (Ku wytłumaczeniu Test drogowy polega na specjalnym wyważaniu koła gdzie wyważarka przystawia podczas badania wałek pokryty "asfaltem" i oprócz wyważenia samej felgi sprawdza bicie opony (nie koła). Wynik prezentowany jest w kg (nie wiem czemu nie w N) i przedstawiony jako nacisk kilogramowy na amortyzator (wg artykułu AoA nacisk ten nie powinien przekraczać 27 Funtów (lbs) = 12.24699399 kg). Efekt tego bicia powodowany jest przez nierównomierne osadzenie opony na feldze lub jej nierównomierne wylanie lub w wyniku uszkodzenia/starcia zmianę położenia ciężkości samej opony). Tak się składa że akurat kupiłem te opony (Pirelli 245x40xR18)(w wypadku kiedy ustawiając oponę nie uda się zredukować poniżej 12 kg - oponę należy wy***ać/zwrócić :kwasny:)

jakieś 2 tygodnie temu więc uszkodzeni nie mają. Co się okazało:

Prawe przednie koło (te które biło) 17,5 kg bicie -> zredukowano do 8,5 kg

Lewe przednie koło 14 kg bicie -> zredukowano do 8,5 kg

Lewe tylne 6 kg -> zredukowane do 3,5 kg

Prawe tylne 4 kg -> zredukowane do 2,5 kg

Zgodnie z artykułem AoA koła montuje się (zaczynając od najmniej bijących do najbardziej bijących):

Lewy przód - Prawy przód - Lewy tył - Prawy tył

w moim przypadku: 2,5 - 3,5 - 8,5 - 8,5

Wibracja u pasażera oraz na kierownicy ustąpiła CAŁKOWICIE. Pozostał dźwięk.

Odnotowałem iż dźwięk wibracji taki sam ale cichszy pojawia się przy 60 kmh i następnie głośny przy 117 kmh (nie sprawdzałem czy w związku z rezonansem nie wystąpi również przy 180)

UPDATE 11-07-2013

Mechanik stwierdził trzaski na lewym przednim łożysku oraz luzy na prawym.

Zamówiłem łożyska. Odezwę się po wymianie.

UPDATE 11-07-2013

Wymiana łożysk (obu przednich) przyniosła pożądany efekt, tj. nie ma w ogóle problemu ani dźwięku ani wibracji. Okazało się, że co prawda przy kręceniu koła na podnośniku lewego przedniego były trzaski (zużyte łożysko) natomiast przy łożysku prawym przednim w ogóle przy kręceniu koła nie było żadnych trzasków czy też innych dźwięków, jednak okazało się że wewnętrzny pierścień łożyska był pęknięty. Auto ma 100 000 około i przeszło swoją pierwszą wymianę łożysk.

Mam nadzieję że pomoże ten post co niektórym, z podobnymi problemami. Podczas kolejności wymian i postępowania kierowałem się poprzednimi postami oraz przede wszystkim wytycznymi Audi. Na całość zabiegów razem z nowymi łożyskami wydałem ~1000 zł -> Problem zlikwidowany.

Opublikowano
Podłączam się do tematu, podsumowując drgania wraz ze słyszalnym wyciem w moim samochodzie (CAGC 120 KM 2009, koła 18", opony nie więcej niż 2 tyg, 2-krotnie ważone :kox:):

1. Wibracja/bicie pojawia się przy 90 kmh (b. słabo odczuwalne) nasila się aż do 117 kmh po czym prawdopodobnie rytmiczność obrotów koła sprawia że przestaje być tak mocno odczuwalne.

2. Wibracje odczuwalne są na luzie podczas jazdy (brak wpływu skrzyni biegów)

3. Natężenie jest bardziej wyczuwalne po stronie prawej

4. Nie zauważyłem istotnego wpływu kierunku jazdy (skręcania na boki, szarpania autem, jazdy prosto)

5. Nie zauważyłem istotnego wpływu hamowania

6. Brak wpływu silnika (jazda autem przy wyłączonym zapłonie)

7. Nie zauważyłem drgania maski -> bardziej wibracje auta z epicentrum prawy przód.

8. Tempomat nie niweluje problemu (może to głupie ale też sprawdziłem)

9. Problem dotyczy zimnych i ciepłych kół

Spróbuje pod montować kamerkę HD Hero w okolice koła zobaczymy czy coś więcej się pojawi.

Zmienię miejsce kół

Postaram się znaleźć kogoś z doważarką dynamiczną = "testem drogowym"

Słyszałem że podobno była jakaś akcja AUDI z wymienianiem wahacza/y (?) z rozmiarem śruby na inny, czy ktoś coś wie na ten temat i czy jest/było to związane z problemem bicia ??

Fragment z audizine:

"Next step, per AoA's direction, is to replace control arm + bushings. Apparently, they believe Audi used bushings that were too stiff (the rubber) for the cars, and this is causing road feedback into the steering wheel. It used to be that you could JUST replace the bushings, but apparently the B8 models you need to replace control arm too."

Nota techniczna jak usunąć problem wg dealera:

Audi of America release - Technical Service Bulletin or TSB (44-08-04)

http://www.a5oc.com/forums/attachment.php?attachmentid=2788&d=1219144697

:grin: Mówi o znacznym wpływie "Road Force" tajemniczej mocy bijącej wyłącznie z asfaltu która trafia w opony A4 jadących około 120 kmh :grin:

Wybrany fragment:

"In this article replacing/road-force balancing front wheels wasn't enough, but replacing four lower-front control arms in A4 and S5 solved the problem. According to the article the replacement arms are the same size as the old ones, but their bushing stiffness is different." <- wyraznie piszą tutaj o zmianie wahaczy na nowe

Fragment z audizine: ( B8 shimmy fix... parts numbers inside )

Lista elementów których wymiana pomogła:

1x 8K0-498-998 Conv. Kit

2x N-107-315-01 Bolt

2x WHT-001-987 Nut

2x WHT-000-785-B Nut

W miarę naprawiania będę aktualizował posta.

cieszy mnie że jest ruch w temacie, chyba ta kamerka to najlepszy pomysł - czekam co wymyślisz. pozdr

Opublikowano
cieszy mnie że jest ruch w temacie, chyba ta kamerka to najlepszy pomysł - czekam co wymyślisz. pozdr

Aktualizacja :) mam nadzieje że pomoże.

Generalnie było to moje 3 wyważanie kół pod rząd i nie wierzyłem że to coś da, dopóki nie zobaczyłem wyników na wyważarce.

Odnośnie wyważania z testem drogowym (o takim wspomina AoA), nie mylić tego z wyważaniem dynamicznym.

Wyważanie dynamiczne wykonuje się na samochodzie bez zdejmowania kół i celem tego jest kompensacja uszkodzonych/skrzywionych/dających o sobie znać elementów rotujących koła.

Opublikowano

I gdzie ja teraz znajdę magika z taką maszyną??

Ma ktoś namiary na śL na takiego speca?

Opublikowano

Witam. To i ja przyłączę się do tematu bo niestety dotyka mnie ten sam problem. W samochodzie sprawdzone zostały już koła i opony parokrotnie. Na nowych zimówkach jest dokładnie to samo. Felgi sprawdzone kilkukrotnie , wszystkie proste(17 cali). Nawet zrobiłem taki test i na każde kolo po kolei zakładałem dojazdowke i sprawdzałem i efekt cały czas ten sam.

Następnie po czytaniu paru wątków na forum wymieniłem wahacze (bumerangi) - problem pozostał.

Wczoraj postawiłem przod auta na klockach i sprawdziliśmy czy są wibracje. Okazało się z w samochodzie może nie czuć ale ewidentnie było widać ,z e kola maja bicia. Następnie ściągnąłem kola i znów rozpędziłem się doi mniej więcej 130km/h. Wygląda , ze ewidentnie wibracje pochodzą z półosi. Następnie dla pewności opuściliśmy jeszcze samochód i postawiliśmy wahaczami na klocki, zęby zasymulowac dociążenie zawieszenia i wtedy wibracje było czuć nawet w środku samochodu. Wygląda na to ze winny jest przegub wewnętrzny....ale po przeczytaniu tego jak ludzie wymieniali cale półosie nie jestem pewien czy to wymieniać.

Dodam tylko jeszcze ze z moich obserwacji wynika ,ze gdy w samochodzie jade sam albo z jednym pasażerem wibracje są bardziej wyczuwalne. Natomiast gdy samochód jest obciążony (4osoby plus bagaże) wibracji prawie nie czuć...

Opublikowano

Witam mam podobny problemik gdzie znajdę magika w okolicach Szczecina by wyważyć koła w teście drogowym ?

Opublikowano

Nie chce nic sugerować, ale uważam ze tu opony/felgi nie są rozwiązaniem.Przynajmniej w moim wypadku bo już tyle razy wszystko sprawdzałem i na wiele sposobów, wiec nie wierze, ze test drogowy cokolwiek może zmienić...

Opublikowano

Witam, mam ten sam problem nikt nie ma zielonego pojecia co z samochodem jest nie tak bylem po porady w serwisie audi powiedzieli, ze rozwiazaniemcna tego typu problemy byly zawsze opony. Przekonany o znajomosci problemu przez serwisantow z salonu audi kupilem nowe opony i pojechalem specjalnie na test drogowy do innego miasta poniewaz w moim czegos takiego nie robia. Niestety okazalo sie ze nowe opony i test drogowy nie wyeliminowaly drezenia do konca ale znacznie zmniejszyly, a nawet wykluczyly drezenie kierownicy. Dodam, ze wymienilem rowniez komplet hamulcow przod tyl i tez. Nie wiem co dalej mam sprawdzac i gdzie szukac problemu.

Opublikowano
Witam mam podobny problemik gdzie znajdę magika w okolicach Szczecina by wyważyć koła w teście drogowym ?

ja szukałem i znalazłem tylko to PREMIO LINEA - Szczecin, Południowa 5

- ja tez odczuwam znaczne drgania w zakresie 120-130 km - powyzej 135 juz nie / bede tłumaczył sie policjantom ze musze tyle jechać bo mi drży :naughty:

Jeśli zdecyduje sie Kolega na wyważenie u nich to proszę o wiadomość czy pomogło :)

Opublikowano

No i ja zapisuje się do klubu trzęsącego audi:decayed:

Jestem już po trzech wyważaniach kolejne będzie z testem drogowym to dam znać czy wniosło coś do tematu.

Pozdro!

Opublikowano
No i ja zapisuje się do klubu trzęsącego audi:decayed:

Jestem już po trzech wyważaniach kolejne będzie z testem drogowym to dam znać czy wniosło coś do tematu.

Pozdro!

super dawaj znać czy pomogło :)

Widzę ze duuuzo osób ma ten problem - czyżby kolejne : "TEN TYP TAK MA "

Opublikowano

a ja miałem koledzy podobny problem jak wy I okazało się ze była to wina wymęczonych przegubów O dziwo nie dawały znać ze się już kończą

Opublikowano

Ja u siebie widzę ewidentne bicie półosi... koła z przodu zostały zdjęte... i starałem sie rozpędzić półosie mniej więcej do tej prędkości...i mało mi samochód nie odleciał tak drżało... Pierwsza diagnoza to przeguby wewnętrzne, ale... potem z ciekawości spojrzałem na budowę skrzyni biegów i tak prawdę mówiąc drgania mogą pochodzić właśnie od niej (jest tam taki drążek do którego przykręcone są półosie)... U mnie kola czy opony praktycznie wykluczyłem. Były juz przekładane , zamieniane, wyważane i wszystko co tylko możliwe... Generalnie ciężka sprawa...dzis bylem w serwisie Audi i nie maja rozwiązania problemu, pisałem tez do głównego importera Audi czy może maja gotowe rozwiązanie problemu, to odpisali mi tylko , ze jak chce to mogę złożyć reklamacje...

Opublikowano
Nie chce nic sugerować, ale uważam ze tu opony/felgi nie są rozwiązaniem.Przynajmniej w moim wypadku bo już tyle razy wszystko sprawdzałem i na wiele sposobów, wiec nie wierze, ze test drogowy cokolwiek może zmienić...

No więc kolego, sprawdź to jeszcze zanim rzucisz się na większe wydatki, bo tak jak wcześniej napisałem koła były wyważone 2-krotnie przed testem drogowym i wychodzilo idealnie...

Wysyłane z mojego GT-N8000 za pomocą Tapatalk 2

---------- Post dopisany at 02:07 ---------- Poprzedni post napisany at 02:03 ----------

Witam, mam ten sam problem nikt nie ma zielonego pojecia co z samochodem jest nie tak bylem po porady w serwisie audi powiedzieli, ze rozwiazaniemcna tego typu problemy byly zawsze opony. Przekonany o znajomosci problemu przez serwisantow z salonu audi kupilem nowe opony i pojechalem specjalnie na test drogowy do innego miasta poniewaz w moim czegos takiego nie robia. Niestety okazalo sie ze nowe opony i test drogowy nie wyeliminowaly drezenia do konca ale znacznie zmniejszyly, a nawet wykluczyly drezenie kierownicy. Dodam, ze wymienilem rowniez komplet hamulcow przod tyl i tez. Nie wiem co dalej mam sprawdzac i gdzie szukac problemu.

Tak wiec, widzę że u Ciebie jest dokładnie tak samo. Tzn, pozostała u mnie wibracja jakby , bo to drżenia już nie są. Mechanik polecił mi wymianę łożysk obu w osi przedniej

Leżą kupione w bagażniku (kupilem FAGa), jak znajdę chwile to oddam samochód aby wystawili, to aktualizuje post.

Wysyłane z mojego GT-N8000 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

no to czekamy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...