Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 km/h w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tuleje gumowo-metalowe srednica 65mm ,gumowo-olejowe śr 75mm ,więc bez wymiany drążka prowadzącego tzw. banana się nie obędzie

Opublikowano
tuleje gumowo-metalowe srednica 65mm ,gumowo-olejowe śr 75mm ,więc bez wymiany drążka prowadzącego tzw. banana się nie obędzie

:facepalm:

Wiesz może jaki koszt owego drążka???

A czy jak różnią się średnicą to nie trzeba całego wahacza wymieniać??

Opublikowano

W ASO około 900 zł za stronę:facepalm: i nie wiem czy się da założyć bez kombinowania bo chyba też są grubsze śruby w naszych M12 a tam M14

Opublikowano

Masakra chyba przyjdzie przywyknąć:facepalm:

Opublikowano
...ja u siebie wymieniałem tuleje, niestety nie pomogło

Paweł, a wymieniłeś na gumowo metalowe, czy olejowo gumowe (hydrauliczne)???

..na poliuretanowe :P

Opublikowano
Kolego mialem taki problem drgania kierownicy , ale tylko w trakcie hamowania , wymienilem tarcze i klocki problem znikl

Kur..a aleś wniósł do tematu zaj..iście ważne info, siedem stron wątku toczy się rozmowa o wibracjach/drganiach przy wyższych prędkościach podczas jazdy a Ty rzucasz że miałeś tak samo !!! w b6 i przy hamowaniu !! :facepalm:

Opublikowano
i ja rozwiązałem problem , sprzedałem wibrator:)

..też zamierzam to uczynić w okolicach kwietnia :)

Opublikowano

ja nie mam tego problemu ,ciekawe ile na ile osob sie z tym meczy

Opublikowano

Podłączam się pod temat. Mam nowe a4 b8 z przebiegiem 5tyśkm. Podczas jazdy w kierownicy wyczywalny jest przeskok na kierownicy, nie da sie utrzymać samochodu przy jeździe na wprost, albo w lewo, albo w prawo skręca. Kierownica jakby wpada w swoje rowki. Gdzie tkwi przyczyna?Proszę o pomoc, jestem nowy na forum.

Opublikowano
Podłączam się pod temat. Mam nowe a4 b8 z przebiegiem 5tyśkm. Podczas jazdy w kierownicy wyczywalny jest przeskok na kierownicy, nie da sie utrzymać samochodu przy jeździe na wprost, albo w lewo, albo w prawo skręca. Kierownica jakby wpada w swoje rowki. Gdzie tkwi przyczyna?Proszę o pomoc, jestem nowy na forum.

Kolego skoro auto nowe to masz gwarancję wal do ASO przedstaw problem i niech walczą do skutku:wink:

Opublikowano
ja nie mam tego problemu ,ciekawe ile na ile osob sie z tym meczy

Łukasz jak już się dołączyłeś do tematu to mam pytanie i prośbę. Z którego miesiąca masz auta? Jaki przebieg? I prośba, jak byś mógł kiedyś na czasie podglądnąć jaki masz numer wahacza (banana) bo ciekawy jestem czy masz tuleje gumowo metalowe czy olejowo gumowe. Ja teraz nad tym się męczę bo to może tu jest problem i trzeba by jednak wymienić wahacze ze średnicą tulei 75mm i wsadzić właśnie gumowo olejowe. W moim przypadku mam metalowo gumowe.

Znajomy mechanik z aso pow że mieli ten problem przy a5 szukali długo wymienili tuleje na gumowo olejowe i po problemie.

Opublikowano

ok jak znajde troszke czasu sciagne kolo i kukne , przebieg 167 tysi teraz urodziny 25.11.2008 rok

Opublikowano

Witam Panowie,

u mnie również występuje opisywany w tym wątku problem. Auto posiadam od przebiegu 17000km i od początku występowało zjawisko wibracji w zakresie prędkości 110-140km/h. Dotychczas wymieniłem tarcze hamulcowe (ATE), nowe opony na lato (Michelin 18"), nowe opony na zimę (Continental 16"), wyważałem je z testem drogowym na maszynie Hunter i nic nie pomogło. Zgodnie z tym, co zalecają osoby z amerykańskich for, mam w planie wymienić wahacze (tzw. "banany") na te z

tulejami o większej średnicy.

Dam znać czy pomogło.

Opublikowano

Ja też miałem z tym problem, w poprzednim A4 (przebieg 170 tkm) pomogła wymiana sworznia wahacza. W obecnej wystarczyło wyważenie kół na hunter'ze.

Opublikowano
i ja rozwiązałem problem , sprzedałem wibrator:)

..też zamierzam to uczynić w okolicach kwietnia :)

u mnie tez problem zażegnany - sprzedane A4 i kupione A6

Opublikowano

Witam Panowie - zgodnie z tym co napisałem powyżej - wymieniłem wahacze na nowszy typ i problem wibracji rozwiązany. Polecam wszystkim, którzy się z tym męczą.

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam Panowie - zgodnie z tym co napisałem powyżej - wymieniłem wahacze na nowszy typ i problem wibracji rozwiązany. Polecam wszystkim, którzy się z tym męczą.

Pozdrawiam

Witam

Tomku czyli rozumie że zmieniłeś na tuleje olejowo-gumowe średnica 75mm? a wahacze gdzie kupowałeś? serwis, czy sklep?

Opublikowano

przytoczę swoje doświadczenie z tym problemem. Kupiłem auto w listopadzie zeszłego roku na 16" kolach i wszystko było ok. ale szybko założyłem 18" i zaczął sie problem z wibracjami powyżej 100 km/h. Ale że już był listopad przyszła pora na zimówki i znów nie było problemu mogłem po autostradzie lecieć 180 i nawet sie nie zatrzęsło nic. Pomyślałem że pewnie 18" koła są krzywe, może nie wyważone. Więc teraz znów je założyłem ale najpierw wyważyłem, i Znów pojawił sie problem. Wibruje powyżej 100. Więc znów je wyważyłem u znajomego i kazałem posprawdzać jakiekolwiek krzywizny felg. Mówi że sa proste i wyważył co do grama. Problem jest dalej. Dlaczego więc na zimówkach jest OK a na 18 jest lipa mimo że felgi są proste? Czyżby wersja z tulejami miała sie tu potwierdzić. Zimówki są bardziej miękkie (więcej gumy) i wtedy tuleje tak nie przenoszą drgań, natomiast 18 z profilem 45 są twarde i wtedy owe tuleje zaczynają byc za twarde tak jak pisaliście i zaczyna wszytko wibrować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...