Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm


qubanat

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem te tuleje Tuleje wahacza przedniego dolnego, tylnego (tzw. banan) - AUDI A4, A6, VW Passat B5, B6 - 2szt. cena 150.00 PLN

Jestem umówiony na wymianę i mam pytanie żeby montery czegoś nie spieprzyli: czy te tulejki metalowe które są w środku poli co wkłada się w nie śrubę trzeba wyprasować i ponownie wprasować na ten smar co dołączają do kpl czy tylko je dopchać do końca?.

Hej i jak Pomogło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogło a właściwie wyeliminowało problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super :):):)

w takim razie zamawiam


Pomogło a właściwie wyeliminowało problem.

Mam jeszcze takie pytanie dotyczące tych tulei bo widzę że są dostępne dwa modele :

2 x P352 - tuleja wahacza przedniego dolnego, tylnego (tzw. banan) - 75ShA / 85ShA

Które kupowałeś 75ShA czy 85ShA ???

chciałbym mieć pewność ze kupuje właściwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem lekkie drgania kierownicy przy 130km oraz drgania przy hamowaniu, ale tylko od tej predkości. Sprawdzone było wszystko co się dało, koła przeważane na dwóch Hunterach, zbieżność robiona dwa razy w różnych miejscach ( idealne kąty). Żadnych luzów w zawieszeniu według diagnostów stan wzrowy +. Sprawdzony blacharsko w ASO ideał. Jeszcze lekko ściąga w prawo, założone nowe opony przekładane z 10 razy i problem jest nadal. już niewiem czego się złapać i gdzie szukać ale w czymś tkwi problem. Obstawiam na wahacze i tak można zmieniać do skutku. Niesadziłem że będe miał taki problem z b8, wczesniej miałem dwie b6 i chodziły jak zegarki. Najgorzej że wszyscy ręce rozkładają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drgania nadwozia w granicach 130-150km/h ,w dużej liczbie przypadków lekarstwem są te tuleje wahacza - czyli wymiana na poliuretan. Nie bez przyczyny od 20011 roku są montowane większe tuleje. Przy drganiach kierownicy, a w szczególności przy hamowaniu - to już inna sprawa. Tarcze hamulcowe na samochodzie / nie w tokarni / bym sprawdził .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze sprawdzone na samochodzie mikromierzem, wszystko jest OK. No i co to może być czyżby to przez wahacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak jedziesz z prędkością ok 140km/h i zaczynasz hamować to czy drgania które już występują po przekroczeniu 130km/h się potęgują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wlasnie okazalo sie, ze drganoa spowodowane sa wahaczami :/

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak jedziesz z prędkością ok 140km/h i zaczynasz hamować to czy drgania które już występują po przekroczeniu 130km/h się potęgują?

tak od 130 drgania są mocniejsze

No to ewidentnie masz coś nie teges z hamulcami , jakaś krzywizna tarczy? , może je przetoczyć na samochodzie. Były sprawdzane tarcze na samochodzie czy nie mają bicia. Tylko trzeba je sprawdzać tak : Zdejmujesz koło i potem przez tulejki dystansowe wkręcasz śruby do kół tak jak byś dokręcał koło i dopiero sprawdzasz czy nie ma bicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem nowe tuleje w Aso, założymy i zobaczymy co bedzie. Miałem wahacze w dobrej cenie z tulejami 75mm, ale trzeba też zmienić zwrotnice a to juz koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem nowe tuleje w Aso, założymy i zobaczymy co bedzie. Miałem wahacze w dobrej cenie z tulejami 75mm, ale trzeba też zmienić zwrotnice a to juz koszt.

z tego co wiem to nie trzeba zmieniać zwrotnic przeczytaj dokładnie pierwszą stronę

da sie... sa 2 rodzaje zwrotnic(tym samym 2rodzaje wahaczy) o ile dobrze pamietam, jedne maja 12mm a drugie 14mm wejscie do zwrotnicy.

dobrym sposobem tez jest zastapic tuleje 65mm tuleja poliuretanowa - warunek musicie miec sprawna galke wahacza

Edytowane przez waldih1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe oryginalne tuleje 65mm chyba niewiele pomogą , a nawet jeśli pomogą to na krótko. Trzeba było zamówić czerwone poliuretany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dokładnie ten sam problem.

Dragania w zakresie od 60 do 75, a potem 120 - 150.

3 komplety felg testowane itd.

Zamówiłem czerwone poliuretany, jutro będą u mnie. Dam znać czy coś pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja te drgania w zakresie 120-150 wyeliminowałem wstawiając poliuretany. Te w granicach 60-75 zostały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja te drgania w zakresie 120-150 wyeliminowałem wstawiając poliuretany. Te w granicach 60-75 zostały

Niedobrze :(

Jeszcze pojadę na huntera po zamontowaniu i mam nadzieję, że będzie w miarę ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja te drgania w zakresie 120-150 wyeliminowałem wstawiając poliuretany. Te w granicach 60-75 zostały

Niedobrze :(

Jeszcze pojadę na huntera po zamontowaniu i mam nadzieję, że będzie w miarę ok.

jeżeli po zamontowaniu poliuretanów dalej będą drgania nadwozia w przedziale 120-150 to tylko doważanie na samochodzie pomoże.Tylko taka operacja to likwidowanie skutków a nie przyczyny drgań

jeżeli po zamontowaniu poliuretanów dalej będą drgania nadwozia w przedziale 120-150 to tylko doważanie na samochodzie pomoże.Tylko taka operacja to likwidowanie skutków a nie przyczyny drgań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja te drgania w zakresie 120-150 wyeliminowałem wstawiając poliuretany. Te w granicach 60-75 zostały

Niedobrze :(

Jeszcze pojadę na huntera po zamontowaniu i mam nadzieję, że będzie w miarę ok.

jeżeli po zamontowaniu poliuretanów dalej będą drgania nadwozia w przedziale 120-150 to tylko doważanie na samochodzie pomoże.Tylko taka operacja to likwidowanie skutków a nie przyczyny drgań

jeżeli po zamontowaniu poliuretanów dalej będą drgania nadwozia w przedziale 120-150 to tylko doważanie na samochodzie pomoże.Tylko taka operacja to likwidowanie skutków a nie przyczyny drgań

Zamontowałem poliuretany.

Nawet na 16" poczułem mega kosmicznie wielką różnicę w każdym zakresie prędkości. Po prostu nie to auto.

Pojechałem szybko założyć letnie 17" i znowu lekko bije.

Teraz skoro na 16" praktycznie wszystko ustąpiło, podejrzewam, że któraś 17"stka musi być może lekko krzywa.

Jutro jadę na huntera. Zobaczymy.

EDIT:

Nie wiem co mam zrobić.

Przed tulejami poliuretanowymi:

-16" zimowe, lekkie bicie 60-75 i 120-140

-17" letnie, mocne bicie 60-75 i 120-140

Po tulejach poliuretanowych:

-16" zimowe idą jak złoto

-17" letnie, lekkie bicie 60-75 i 120-140

Teraz uwaga!

Po wyważeniu na Hunterze :

-17" letnie, mocne bicie od 140 w góre

No oszaleć idzie. Wszystkie opony z homologacją AO.

Na hunterze wyszły wagi 3 kg, 3 kg, 6 kg i 7 kg. Norma jest do 12.

Co teraz? Ma ktoś jakiś pomysł jeszcze?

Edytowane przez Szymski2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerował bym tak jak gdzieś wspomniałem wyżej - wyważenie na samochodzie. Jednak jest to tylko wyeliminowanie objawów, ale nie przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...