Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm


qubanat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.mam ten sam problem drga kierownica i lekko trzesie buda.na poczatku listopada wymienian na zimowki nowe jezeli to nie pomoze wymieniam tarcze.no i przy cofaniu wali mi przeglob wiec misze i go wymienic.jak tylko to zrobie to odrazu napisze jak efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jadąc autostradą do domu, podczas hamowania z 140 do 110 zaczęło walić kierownicą, pierwsza myśl tarcze krzywe, tylko dlaczego bo cały czas były idealne. Po wymianie kół na zimowe, telepanie na kierownicy ustało, za to delikatnie zaczęło trząść autem. W ASO powiedzieli mi, że gumowa osłonka na sworzniu wahacza jest uszkodzona i prędzej czy później będzie trzeba go wymienić. Czytając post "rslj" zastanawiam się czy nie będzie to powodem drgań u mnie. Auto z 02.2010 więc niby poprawione tuleje 75mm. W grudniu wymienie sworzeń i dam znać czy coś pomogło.

To wymieniłem i był spokój z drganiami (2.0 TDI, poprzednie auto) 8K0 407 689 G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - podepnę się pod temat. B8 2008 rok , drgania nadwozie / nie kierownicy / delikatne , wyczuwalne pod tyłkiem przy prędkości 65 - 80km/h . Potem w granicach 130 w górę. Drgania w pierwszej granicy wyczuwalne gdy samochód spokojnie przyspiesza lub zdejmę nogę z gazu i zwalnia na biegu w zakresie prędkości 80.- 65 km/h Jak wyrzucę na luz - drgań nie ma.Koła 16 , opony po 7mm Pirelli , sprawdzone , wyważone w 3 warsztatach , potem opony założone z drugiego kpl , wreszcie założony kpl kół zimowych - objawy identyczne. Samochód ma obecnie 109tys km , zero luzów w zawieszeniu , przeguby wewn i zewn też bez zastrzeżeń . Odwiedziny w kilku warsztatach nic nie wniosły . Jutro spróbuję upuścić powietrze do 2 atm - zobaczę czy coś się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety i ja muszę podzielić się swoją przygodą z wibracjami...zapnijcie pasy, bo będzie trzęsło!!

[październik 2013] (165tyś. km przebiegu)

Kupno samochodu - wszystko OK :D

[listopad 2013]

Zamiana opon z letnich 17" na zimowe 16", początek problemów

(od 100 do 140 km/h czuć wyraźnie drgania całej budy, najbardziej na podłodze, pusty fotel pasażera ochoczo wibruje :banan: . Co ciekawe raz się pojawiają raz znikają i mam wrażenie, że wchodzenie w zakręty plus rodzaj nawierzchni są powodem tych zmian :huh:

[grudzień 2013]

Zamiana opon z samochodu ojca (B8/2009/2.0TDI) i żadnej poprawy. Za to te same koła w drugim samochodzie nie powodują absolutnie żadnych wibracji.

[luty 2014]

Zaczynają bić tarcze przy hamowaniu, drgania wciąż występują.

[kwiecień 2014]

Przekładka z zimówek 16" na letnie 17" znów brak wibracji, jednak teraz z wiedzą, że coś jest nie tak, to potrafię je wyczuć. Są one jednak na tyle delikatne, że nie ujmują radości z jazdy.

[marzec 2014]

Wymiana tarcz przód i tył, klocki były zużyte w 60%, więc zostawiłem. Robotę robiłem z tatą, więc nie ma mowy o niechlujstwie (tak samo przy wymianie opon, piasta wyczyszczona z rdzy).

[sierpień 2014]

Zamieniam się z tatą na jego letnie opony, alu, 16" oryginalne audi (moje 17" również, jak by to miało mieć jakieś znaczenie).

Tarcze znów zaczynają bić, dochodzi do tego drganie kierownicy (nie zawsze). Wibracje wciąż występują ale są są delikatniejsze niż na zimówkach, da się jeździć.

Dochodzi do tego kolejny objaw. Przy prostowaniu kół, wychodząc z łagodnego łuku, przy prędkości 100 km/h, kierownica która delikatnie ślizga się po dłoniach wracając do pozycji środkowej delikatnie faluje lewo / prawo.

[październik 2014] (201tyś. km przebiegu)

Znów wymieniam tarcze, tym razem w komplecie z klockami (łudzę się, że to przez brak wymiany klocków doszło do zwichrowania tarcz :decayed: ).

Dla eksperymentu zamieniam (prawy tył <-> prawy przód) i wibracje są znów takie jak na zimówkach) :facepalm:

W konsekwencji znów zamieniłem się z tatą na koła i toczę się teraz na 17".

Ogólnie nie było by problemu, gdyby nie to, że 95% dróg po jakich się poruszam to autostrady...i strasznie mi dokuczają te wibracje.

Postaram się niebawem wymienić wspomniane tuleje i dam znać czy pomogło :naughty:

Edytowane przez Lanrets
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wibracje pojawiaja sie wraz ze zuzytym elementem zawieszenia, ja jezdze na 16 w zime 205/55 i lato 18 ori s-line 225/45 i nie mam zadnych problemow, w tej chwili dolozny servotronic i tez zadnych problemow z wibracjami, gorne wachacze wymienione wszystkie na nie ORI i tez nic sie nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ręka do góry kto zakładał poliuretany i czy jest poprawa czy też nie ma

Długo mi to zeszło ale w końcu wymieniłem same tuleje na polieturanowe tak jak Orzeł podpowiada i drgania ustały. Jak kupiłem auto były koła 16" drgania były, więc postanowiłem kupić nówki sztuki 19" alu i opony ale problem nadal istniał i tak jeździłem kupe czasu aż do niedawna i wymieniłem tuleje i jak ręką odjął. Także mi to pomogło i Tu wielkie dzięki dla Piotrka za pomoc :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ręka do góry kto zakładał poliuretany i czy jest poprawa czy też nie ma

Długo mi to zeszło ale w końcu wymieniłem same tuleje na polieturanowe tak jak Orzeł podpowiada i drgania ustały. Jak kupiłem auto były koła 16" drgania były, więc postanowiłem kupić nówki sztuki 19" alu i opony ale problem nadal istniał i tak jeździłem kupe czasu aż do niedawna i wymieniłem tuleje i jak ręką odjął. Także mi to pomogło i Tu wielkie dzięki dla Piotrka za pomoc :notworthy:

Ja kupiłem i wymieniam w poniedziałek dzieki koledze Orzeł powiem czy pomogłe czy też nie :naughty: W poniedziałek bedzie wszystko jasne :banan:

Edytowane przez skrab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ręka do góry kto zakładał poliuretany i czy jest poprawa czy też nie ma

Długo mi to zeszło ale w końcu wymieniłem same tuleje na polieturanowe tak jak Orzeł podpowiada i drgania ustały. Jak kupiłem auto były koła 16" drgania były, więc postanowiłem kupić nówki sztuki 19" alu i opony ale problem nadal istniał i tak jeździłem kupe czasu aż do niedawna i wymieniłem tuleje i jak ręką odjął. Także mi to pomogło i Tu wielkie dzięki dla Piotrka za pomoc :notworthy:

Ja kupiłem i wymieniam w poniedziałek dzieki koledze Orzeł powiem czy pomogłe czy też nie :naughty: W poniedziałek bedzie wszystko jasne :banan:

No to czekam na efekty po wymianie. A tak jeszcze do tych co wymieniali te tuleje wcześniej - ile przelataliście po wymianie na poliuretany i czy jest wszystko OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.wczoraj wymienilem opony na zimowe nowe continentale 245.40.r18 i jak mialem drgania na kierownicy i budzie to po wymianie auto spisuje sie elegancko a co lepsze spominalem ze nie posiadalem serwa i ciezko kierownica sie krecilo ale przyzwyczailem sie po wymianie opon krece 1 paluszkiem nie wiem co mialy do tego opony ale jest ok.wiec na drgania kierownica i buda pomogla wymiana opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mialem serva i zawsze byl problem ze wspomaganiem no chyba ze na sniegu krecilem w miejscu :grin:


Może ktoś podać bezpośredni link co kupiliście ?

http://allegro.pl/tuleje-poliuretanowe-guma-polibusze-audi-skoda-vw-i4705372721.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podać bezpośredni link co kupiliście ?

Ja kupowałem od nich http://poliuretany.olkusz.pl/pl/ a kontaktowałem się bezpośrednio z tym gościem [email protected] powinien wiedzieć o co biega. Wymiary to fi 64,7/12x80 kolor czerwony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian,
kupujesz same tuleje wahacza,
kolega Ci podal namiar na goscia z olkusza i wymiary, na pierwszej stronie tez sa podane.

do wymiany potrzebna jest prasa(moze byc superExpress :) ) - koszt to juz zalezy od "prasowacza"

to wszystko

wazne przy takiej zmianie tulei, zeby galka tego wahacza byla sprawna, w przeciwnym wypadku nie bardzo jest sens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że jest potrzebna prasa :) co do cen też się domyślam chciałem zapytać o orientacyjny koszt :) a dalej nie wiem czy kolega szarpnął się na wszystkie elementy poli z w zawieszeniu chyba 12szt czy tylko wymienił na tym jednym wahaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pakowanie poliuretanow do calego zawieszenia w aucie, ktorym jezdzisz na codzien spowoduje tylko nadmierne wypadanie plomb w uzebieniu - nic wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że jest potrzebna prasa co do cen też się domyślam chciałem zapytać o orientacyjny koszt a dalej nie wiem czy kolega szarpnął się na wszystkie elementy poli z w zawieszeniu chyba 12szt czy tylko wymienił na tym jednym wahaczu.

Wymieniłem tylko tuleje wahacza(banana) strona lewa i prawa, koszt tulei 140zł + przesyłka a wymiana 100zł ponieważ nie mam prasy bo tak to bym sam to zrobił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...