Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm


qubanat

Rekomendowane odpowiedzi

Po dzisiejszej wizycie u mechanika przeguby zostały wyeliminowane... nie maja luzów, osłony sa cale. Wyglada na to, że wine za to ponosi łożysko podpory półosi, bo tam wyczuwalny jest spory luz... Umówiony jestem na to niestety dopiero na sierpien, ale mam nadzieje, że pomoże. Jedno jest pewne... przyczyna na pewno nie leży po stronie felg/opon....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

felgi 18 cali ori z s-line-a i autko 25.10.2008 oraz przypadkowe opony DUNLOP założóne w rozmiarze 225/45 = ZERO DRGAN I HAŁASU jechałem 210 km/h i maska lezała jak przy 30 km/h (wiecej nie dalem rady bo musialem hamowac) sprobuje zalozyc nie ori felgi z inna opona i sie przejade i zobacze co sie bedzie działo

kola wywazane 5000 km temu na zwyklej wywazarce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszej wizycie u mechanika przeguby zostały wyeliminowane... nie maja luzów, osłony sa cale. Wyglada na to, że wine za to ponosi łożysko podpory półosi, bo tam wyczuwalny jest spory luz... Umówiony jestem na to niestety dopiero na sierpien, ale mam nadzieje, że pomoże. Jedno jest pewne... przyczyna na pewno nie leży po stronie felg/opon....

Założę się ,że to łożysko będzie dobre bo u mnie tez ten luz czułem . Rozebrałem skrzynie i się okazało ,ze łożysko jest OK .

Problem nie rozwiązany ale została do wymiany półoś ale nie wiem czy kopic używana ale taką to ja mam na swoim aucie czy kupić nową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszej wizycie u mechanika przeguby zostały wyeliminowane... nie maja luzów, osłony sa cale. Wyglada na to, że wine za to ponosi łożysko podpory półosi, bo tam wyczuwalny jest spory luz... Umówiony jestem na to niestety dopiero na sierpien, ale mam nadzieje, że pomoże. Jedno jest pewne... przyczyna na pewno nie leży po stronie felg/opon....

Założę się ,że to łożysko będzie dobre bo u mnie tez ten luz czułem . Rozebrałem skrzynie i się okazało ,ze łożysko jest OK .

Problem nie rozwiązany ale została do wymiany półoś ale nie wiem czy kopic używana ale taką to ja mam na swoim aucie czy kupić nową

To mnie kolego poważnie zmartwiłeś.... nie wiem teraz czy wymieniać, czy nie.... Byłem już prawie przekonany, że przyczyna będzie to łożysko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po dzisiejszej wizycie u mechanika dowiedzialem sie, ze mam lekki luz na polosiach. Moze ktos z was orientuje sie czy jest dopuszczalna jakas tolerancja czy wszystko powinno byc sztywne i nie miec najmniejszego luzu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Z przykrością musze Wam powiedzieć że u mnie wystepuje ten sam problem.Fajerka drga w granicach 100-130km/h.Koła wyważane już trzy razy ale pan wulkanizator powiedział że jak bedzie nadal telepać to za free wyważy kolejny raz,musze poczekać bo zakład na razie zamknięty(urlop).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja to nie B8, ale mam to samo...

Felgi wyważane 2 razy, na wyważarce wychodzi, że proste. A jednak przy 140 mam wrażenie jakbym jechał na kwadratowych kołach. Samochodu nie znosi na żadną stronę czy coś ani nie rzuca kierownicą tylko po prostu cały samochód drga. Przy 160 jest w sumie lepiej :decayed:

Wykluczyłem krzywe tarcze hamulcowe i koła więc zostają półosie i przeguby no i możliwe, że łożyska ale nie słychać żeby dawały o sobie znać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:hi: w mojej B7 wystapil dzis ten sam problem w okloicach 110-130 zaczyna trzasc kierownica. wrzucilem dzis nowe opony u mechanika(18/45/225), sa wywazone. ma moze to cos wspolnego z tym, ze odwarzniki przyklejal do tylko zewnecznej czesci feli??

IMG807.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe wiesci, mechanicy badali dokladnie cale zawieszenie i znalezli wyrobiony drazek kierowniczy oraz dowiedzialem sie, ze przekladnia kierownicza wymaga regeneracji.

Na 1000% nie jest to wina drążka kierowniczego..przyczyną jest jakas rzecz ktora sie obraca.... przekładnie tez nie ma nic do tego...możesz nawet zdjąć kola postawić auto na "kolkach" i jak osiągniesz prędkosć ok. 140km/h tez będzie trzęsło buda.... nie mam pojęcia co to jest....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wyważanie z testem drogowym zrobione koszt 100zł

Nie pytajcie czy pomogło bo qwa nie pomogło, nie wniosło kompletnie nic do tematu:( operator wyważarki określił felgi i opony na wzorowe odważnik po 5 10 10 i 30g koła standart 225/55R16

Szukajmy dalej, zauważyłem jeszcze że czasami na 4tym biegu wyraźniej ale i na 3i5 też jak ciągnie lub hamuje biegiem trzęsie lewarkiem i całą budą.

Macie jakieś pomysły???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze zauważyłem, że np jak pierwszy raz wsiadam do auta po długiej przerwie np rano, to delikatnie czuję to od samego początku, w sumie zwalałem winę za to na opony że może auto się wystało długo na trawce czy też piasku jakimś.... ale nie wiem czy to ma coś z tym wspólnego, chora sprawa z tym trzęsieniem, wszystko jest ok jak się jeździ po mieście ale jak już na prostą wyskoczyć czy też w dłuższą trasę to h.j strzela człowieka.....:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądze że każdy przypadek drgań jest inny, u jednego będą to felgi u innego poduszka pod silnikiem, a u następnego dwumas itp.

Każdy przypadek jest inny, gdyż nie wierze że Audi zrobiło jakiś feler. Trzeba szukać bo części mogących wpłynąć na drgania jest wiele i nie możiwym jest to aby u kazdego był ten sam problem. Ci co mają Quattro polecam sprawdzić podporę wału, niby nic ale u mnie wymiana dużżo dała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądze że każdy przypadek drgań jest inny, u jednego będą to felgi u innego poduszka pod silnikiem, a u następnego dwumas itp.

Każdy przypadek jest inny, gdyż nie wierze że Audi zrobiło jakiś feler. Trzeba szukać bo części mogących wpłynąć na drgania jest wiele i nie możiwym jest to aby u kazdego był ten sam problem. Ci co mają Quattro polecam sprawdzić podporę wału, niby nic ale u mnie wymiana dużżo dała.

Tylko że jeszcze nikomu się nie udało tego usunąć, nawet mi się wydawało że po wyważeniu było dobrze, wydawało .......... i dalej lipka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądze że każdy przypadek drgań jest inny, u jednego będą to felgi u innego poduszka pod silnikiem, a u następnego dwumas itp.

Każdy przypadek jest inny, gdyż nie wierze że Audi zrobiło jakiś feler. Trzeba szukać bo części mogących wpłynąć na drgania jest wiele i nie możiwym jest to aby u kazdego był ten sam problem. Ci co mają Quattro polecam sprawdzić podporę wału, niby nic ale u mnie wymiana dużżo dała.

I tu akurat kolego mocno sie myślisz... nie licząc jakiś pojedynczych przypadków ze rzeczywiście felgi były krzywe lub cos podobnego, to te wszystkie przypadki są takie same i jest to ewidentnie jakaś wada konstrukcyjna.... bo innego rozwiązania nie widzę. U mnie tez generalnie jak sie wczuje w samochód to czuje to juz od dużo niższych prędkości a ostatnio tez zauważyłem ze jak hamuje silnikiem wibracje tez sa odczuwalne.... moim zdaniem jest to cos w skrzyni biegów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wymieniłem i był spokój z drganiami (2.0 TDI, poprzednie auto) 8K0 407 689 G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja to nie B8, ale mam to samo...

Felgi wyważane 2 razy, na wyważarce wychodzi, że proste. A jednak przy 140 mam wrażenie jakbym jechał na kwadratowych kołach. Samochodu nie znosi na żadną stronę czy coś ani nie rzuca kierownicą tylko po prostu cały samochód drga. Przy 160 jest w sumie lepiej :decayed:

Wykluczyłem krzywe tarcze hamulcowe i koła więc zostają półosie i przeguby no i możliwe, że łożyska ale nie słychać żeby dawały o sobie znać..

Cześć Kolego! Zdaje się, że wchodzimy w paradę Kolegom - posiadaczom B8, ale mam ten sam problem, który występuje w zakresie prędkości 120-140 km/h, czasem już od 100 km/h. Byłem na teście drogowym na urządzeniu Hunter, miałem wyważane koła na pojeździe i jest ...tylko lepiej! Diagnoza - opony. Mam Pirelli Cinturato 235/45 R17, kupiłem je jako nowe, założyłem pod koniec marca i po przejechaniu ok. 5 tyś. kilometrów zaczęły występować wspomniane tu przez Wszystkich objawy. Na urządzeniu widać było ewidentne bicie osiowe opon, więc pozostała tylko próba optymalizacji (przesuwania opony względem felgi). Mechanik zastrzegł od razu, że nie żadnej pewności, że przyniesie to oczekiwany efekt i rzeczywiście zmniejszyło to tylko odczuwalne wibracje. Mam więc w perspektywie zakup dwóch nowych opon...:facepalm: A przy okazji, facet zwrócił uwagę na Pirelii - nie wiadomo, czy testy jakościowe są teraz prowadzone z większą tolerancją, czy też na jakość ma wpływ, że są one produkowane w Rumunii - to jednak fakt pozostaje faktem, że opony te w testach w roku 2011 zajęły I miejsce w swojej klasie, a w tym roku są już tylko godne polecenia. Wkurza mnie tylko to, że dałem za nie prawie 600 zł/ szt., a teraz mam w perspektywie zakup dwóch kolejnych. Pierwszy raz w życiu tak naciąłem się na oponach! Pozdrawiam i przepraszam, że Kolegom od B8 wciąłem się w rozmowę :decayed:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wymieniłem i był spokój z drganiami (2.0 TDI, poprzednie auto) 8K0 407 689 G

OK, kto wyjaśni co to i gdzie to ????

sworzeń wahacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...