tigy Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 ale skoro lejecie na maxa i jest ok a później pojawia się kontrolka to i tak czy siak ubywa /// problem w tempie ubywania - u mnie póki co constans jutro wrzucam denso ik16 świece - zobaczymy tak przy okazji - co 40 kkm trzeba zmieniac a te co 100 kkm
aramir Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Panowie ostatnio jak wyjechałem w trasę, miałem prawie pod max (sprawdzam tylko 10min po rozgrzanym silniku)... i po przejechaniu 700km oleju praktycznie wcale mi nie ubyło(może 1mm) ... wniosek jeden nalewać na max a wówczas częste dolewki nie będą konieczne .... oczywiście jazda była w granicach 100 do 140km/h ...
jendker Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 O tym to wogole nie powinnismy dyskutowac bo kazdy z nas powinien to wiedziec ze olej nalezy sprawdzac min 1 raz w tygodniu i przed kazda dluzsza trasa (reszte plynow tez) aby uniknac jakichkolwiek zmartwien. tak zalecaja producenci aut ale i nie tylko bo kazdy mechanik z ktorym mam doczynienia mowi to samo: OLEJ NALEZY SPRAWDZAC MIN RAZ W TYGODNIU I JESLI JEST BRAK TO GO UZUPELNIC jak mialem japonca to od wymiany do wymiany bral krople oliwy, no moze dwie:) sprawdzalem stan co jakies 3 miechy bez leku ze cos sie zmieni...wiec jak masz spoko silnik to mozesz nie zagladac wogole:P z tym bagnetem to roznie widze jest, jeden dluzszy inny krotszy (jak w zyciu hehe) ale czuje ze nie w tym problem, jezdzilem na 10w40 i na 15w40 jakis czas i kontrolka stanu oliwy zapalala sie regularnie, co 100-150mil, mimo iz stan byl ok. A skad wiem, ze byl ok? Bo teraz mam ten sam bagnet tylko ze jezdze na 0w40 i kontrolka drze sie tylko jak faktycznie zejdzie na mininum! rerasumujac w moim aucie tylko 0w40 prawidlowo "plywa" i fazy z kontrolka dawno nie widzialem:) nadal bierze oliwe, to fakt, ale tylko w sezonie letnim (?!) kosztuje mnie wiecej, gdyz w zime nie dolewalem wogole przez 2 miechy! ale dla porownania zrobie pomiar bagnetu, proponuje ustalic jakis schemat pomiaru, np. pomiar odcinka min-max, pomiar bagnetu bez raczki lub z raczka, zeby nie byli nieporozumien.
gregorypeck Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 ja podalem długosc bez rączki - 50,2cm
jendker Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 u mnie dlugosc calego bagnetu - 55,5cm dlugosc plastiku pomiarowego/dolnej podzialki - 4cm dlugosc zanurzenia bagnetu - 50,5cm
adaxus Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Koledzy odgrzeje trochę temat. Podczas jazdy zaświeciło mi ostrzeżenie o min. stanie oleju na FISie. Wyłączyłem silnik, zobaczyłem bagnet - no faktycznie minimum... Dolałem 300ml i było już ok. Przy zerowym przeglądzie gazowym zobaczyłem że przewód odpowietrznika skrzyni korbowej jest urwany :| CUD, że to przypadkiem zauważyłem. Oprócz jednorazowego komunikatu nic mi nie podpowiadało, że coś może być nie tak... Spalanie jakie na razie miałem szanse ocenić to autostarada przez niemcy ( 10L/100km )) ). Jakie mogą być jeszcze objawy ? No bo zapchana odma to rozumiem, że olej może sie rozejść po uszczelkach... ale tu jest sytuacja odwrotna ? Aha - i lepiej zainwestować w ORI z ASO czy jakiś zamiennik ? Bo jak myśle to pewnie będą się różnić tylko trwałością ? ( no bo co można technologicznie zmienić w kawałku węża ogrodowego ? ) Na razie do czasu nabycia nowego przewodu - stary posklejałem taśmą izolacyjną...
aramir Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Koledzy odgrzeje trochę temat. Podczas jazdy zaświeciło mi ostrzeżenie o min. stanie oleju na FISie. Wyłączyłem silnik, zobaczyłem bagnet - no faktycznie minimum... Dolałem 300ml i było już ok. Przy zerowym przeglądzie gazowym zobaczyłem że przewód odpowietrznika skrzyni korbowej jest urwany :| CUD, że to przypadkiem zauważyłem. Oprócz jednorazowego komunikatu nic mi nie podpowiadało, że coś może być nie tak... Spalanie jakie na razie miałem szanse ocenić to autostarada przez niemcy ( 10L/100km )) ). Jakie mogą być jeszcze objawy ? No bo zapchana odma to rozumiem, że olej może sie rozejść po uszczelkach... ale tu jest sytuacja odwrotna ? Aha - i lepiej zainwestować w ORI z ASO czy jakiś zamiennik ? Bo jak myśle to pewnie będą się różnić tylko trwałością ? ( no bo co można technologicznie zmienić w kawałku węża ogrodowego ? ) Na razie do czasu nabycia nowego przewodu - stary posklejałem taśmą izolacyjną... zastanawiam sie niekiedy , czy nie którzy Panowie piszo tylko po to, aby zwiększyć sobie status ilości wiadowmości przy nick`u... Proponuje, o pisanie wreszcie jakiś konkretów, a nie wałkowanie już istotnych objawów i przyczyn ... Długość bagnetu na pewno nie jest tego powodem ... Dlaczego? a chociaż dlatego , że mini. poziomu zawsze pojawia się, kiedy faktycznie na bagnecie nic nie ma ... Po za tym przyczyną naszych problemów jest zbyt szybko uciekający olej i na pewno nie jest to nieszczelność silnika ..... Zużycie maszyny też nie wchodzi w grę , ponieważ każdy z nas ma różne przebiegi, a objaw jest identyczny....
adaxus Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Nabijanie postów nie jest w moim typie Spytałem tylko czy warto inwestować w oryginał ASO czy wystarczy jakiś pasujący zamiennik?
Wandej Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 O tym to wogole nie powinnismy dyskutowac bo kazdy z nas powinien to wiedziec ze olej nalezy sprawdzac min 1 raz w tygodniu i przed kazda dluzsza trasa (reszte plynow tez) aby uniknac jakichkolwiek zmartwien. tak zalecaja producenci aut ale i nie tylko bo kazdy mechanik z ktorym mam doczynienia mowi to samo: OLEJ NALEZY SPRAWDZAC MIN RAZ W TYGODNIU I JESLI JEST BRAK TO GO UZUPELNIC jak mialem japonca to od wymiany do wymiany bral krople oliwy, no moze dwie:) sprawdzalem stan co jakies 3 miechy bez leku ze cos sie zmieni...wiec jak masz spoko silnik to mozesz nie zagladac wogole:P z tym bagnetem to roznie widze jest, jeden dluzszy inny krotszy (jak w zyciu hehe) ale czuje ze nie w tym problem, jezdzilem na 10w40 i na 15w40 jakis czas i kontrolka stanu oliwy zapalala sie regularnie, co 100-150mil, mimo iz stan byl ok. A skad wiem, ze byl ok? Bo teraz mam ten sam bagnet tylko ze jezdze na 0w40 i kontrolka drze sie tylko jak faktycznie zejdzie na mininum! rerasumujac w moim aucie tylko 0w40 prawidlowo "plywa" i fazy z kontrolka dawno nie widzialem:) nadal bierze oliwe, to fakt, ale tylko w sezonie letnim (?!) kosztuje mnie wiecej, gdyz w zime nie dolewalem wogole przez 2 miechy! ale dla porownania zrobie pomiar bagnetu, proponuje ustalic jakis schemat pomiaru, np. pomiar odcinka min-max, pomiar bagnetu bez raczki lub z raczka, zeby nie byli nieporozumien. zalewałeś mineralny olej do ALT?? To nie jest mądre dla silników z hydraulika A z tym spływaniem oleju to macie jakoś dziwnie... Gdzie on ty tam tyle czasu wisiał Ja zalewam motula 8100 x-cess i mam zamiar wymienić go po minimum 15tyś. Zrobiłem 7tyś i silnik zgarnał z 0,5l ale dostawał naprawdę ostre baty często do odcięcia... Ale w takich warunkach to chyba każdy silnik coś pobierze
jendker Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 zalewałeś mineralny olej do ALT?? To nie jest mądre dla silników z hydraulika A z tym spływaniem oleju to macie jakoś dziwnie... Gdzie on ty tam tyle czasu wisiał Ja zalewam motula 8100 x-cess i mam zamiar wymienić go po minimum 15tyś. Zrobiłem 7tyś i silnik zgarnał z 0,5l ale dostawał naprawdę ostre baty często do odcięcia... Ale w takich warunkach to chyba każdy silnik coś pobierze hmm widze, ze problem Cie nie dotyczy zupelnie, zatem proponuje nie zasmiecac tematu, bo i tak juz jest na 20 stron... btw, jak bys byl jednym z nas, poirytowanych chlaniem oliwy, probowal juz wszystkiego i pomyslal w koncu, ze moze sprzedajacy auto "nabil cie w butelke" cofajac mileage, to rowniez bys probowal jezdzic na 15tce, nawet aby sie przekonac czy bierze mniej...
tigy Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 sprawdzaliście przewody od trójnika (tam gdzie odma łaczy się z przewodem dolotowym na pokrywie) do kolektora ssącego - są gumowe a w nich panuje podciśnienie ... moje miałem zapchane i ściskały się podczas pracy - na niepracującym wygladały dobrze ... wymieniłem przewody i silnik inaczej pracuje ... zobaczę jak to przełoży się na zuzycie oleju - póki co podlałem do max ...
M_ILES Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Tak sie zastanawiam, gdyz u mnie sa te weze jak z plasteliny (na postoju) i nie wiem czy tak powinno byc? Sciagnelm je jakis czas temu, i byly wsrodku lekko zabrudzone olejem...Moze trzeba je wymienic?
adaxus Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Sciagnelm je jakiś czas temu, i były środku lekko zabrudzone olejem...Może trzeba je wymienić? No ale chyba po to są te przewody, żeby wyrzucać nimi nadmiar oleju ( czy sie mylę?) Więc de facto ślady po oleju powinny tam sie znajdować ?
tigy Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 ślady oleju tak - ale ślady - u mnie był szlam a przewody się zasysały na maxa w czasie pracy - po wyłączeniu silnika było widac po kilku sekundach jak wracają do pierwotnego kształtu
aramir Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Właśnie wymieniłem ten przewód .... na olejoodporny zbrojony .... Poprzedni był cały zawalony wyschniętym olejem , a sam przewód przez to jak z plasteliny .... Mam nadzieje że to ulży silnikowi ....
tigy Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Zobacz czy nie zasysa jeszcze tego drugiego (kolanko) i daj znać jak odczucia.
aramir Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 pewnie sprawdziłem (2min temu).... Jest w nienagannym stanie ... podejrzewam, że wszystko zatrzymywał ten pierwszy ...
tigy Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 musze powiedzieć że taki żywczyk się zrobił - na wszelki wypadek adaptację przeprowadziłem (rozmontowałem sporo i czyściłem) - może to już subiektywne odczucie ... :/ w każdym razie takie przewody pozwalą ocenić na bieżąco co się dzieje i czy leci olej ... opary .. testuję dalej.
adaxus Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 mi dalej podczas jazdy całkiem w losowym czasie wywala minimalny stan oleju ;/ Odma wymieniona na nową - dalej to samo. Jutro chyba wymienie i wrzuce jakiś rzadszy Czy do silników z LPG wlewa się te same oleje czy są jakieś konkretne dedykowane?
aramir Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 mi dalej podczas jazdy całkiem w losowym czasie wywala minimalny stan oleju ;/ Odma wymieniona na nową - dalej to samo. Jutro chyba wymienie i wrzuce jakiś rzadszy Czy do silników z LPG wlewa się te same oleje czy są jakieś konkretne dedykowane? Kolega ma zupełnie inny silnik , obawiam się że przyczyna leży zupełnie gdzie indziej...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się