benyA4 Opublikowano 3 Września 2013 Opublikowano 3 Września 2013 Male podsumowanie z obserwacji logow. Glownie skupilem sie na bloku pomiarowym numer 7. Kolumna pierwsza stan rzeczywisty mierzony przez czujnik poziomu oleju, kolumna druga stan zaprogramowany przez producenta uzalezniony od predkosci obrotowej silnika i obciazenia (wielkosc ta jest wielkoscia minimalna oleju jaka powinna znajdowac sie w misce olejowej). U wiekszosci kolegow jak widac wielkosc zaprogramowana przy nieodpalonym silniku to 54mm na bagnecie jest to stan max. Po odpaleniu silnika wielksc ta sie nie zmienia (chociaz wedlug mnie powinna bo czesc oleju jest wpychana na gore silnika) . Gdy ruszymy wielkosc zaprogramowana spada. Program oblicza roznice miedzy wielkoscia zaprogramowana a rzeczywista. Wartosci ponizej zaprogramowanej liczone sa jako oil min. wartosci powyzej jako oil ok. Po przejechaniu 100km komputer podlicza wartosci ujemne i dodatnie jesli wyjdzie ze czesciej olej byl ponizej min zapala sie nam kontrolka OIL MIN. W logach zaobserwowalem ze praca silnika na luzie oraz poruszanie sie w korku powoduje iz wartosc rzeczywista jest zawsze mniejsza od zaprogramowanej. Spowodowane jest to tym ze komputer zaprogramowane ma 54mm czyli maksymala ilosc na bagnecie (wiecej nie wlejemy) , a po odpaleniu oczywiste jest ze czesc oleju idzie do gory silnika. Dopiero gdy jedziemy wartosc zaprogramowana spada a rzeczywista zaczyna ja przewyzszac. W moim przypadku poruszanie sie po miescie (czeste postoje itp) powoduje pojawianie sie komunikatu oil min co 100km. A teraz najciekawsze robilem logi w audi a4 b7 z silnikim ALT i tam wartosc zaprogramowana to 47 ( 7mm roznicy niz w b6) jest to okolo polowa bagnetu. W zwiazku z czym gdy zalejemy olej w b7 do pelna patrzac na bagnet , znacznie przewyzsza to wartosc zaprogramowana, idac dalej. Nawet gdy silnik pracuje na luzie wartosc rzeczywista nie jest mniejsza od zaprogramowanej, gdyz roznica 7mm to ilosc oleju ktora krazy w ukladzie po odpaleniu silnika. Idac jeszcze dalej komputer nie odnotowuje poziomu ponizej min. Nie wiem czy ta zmiana dotyczy tylko b7 , czy ma na to wplyw czujnik, czy mozna ta wartosc przeprogramowac ???
enrike2 Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 ja u siebie tez sprawdze na starym i jak wymienie to i na nowym czujniku ;-) ---------- Post dopisany 05-09-2013 at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany 04-09-2013 at 16:41 ---------- dzis sprawdzilem ten czujnik mojawartoscwpolu pierszym wynosi 54 a w drugim 47 jest cos nie tak??
benyA4 Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 wrecz przeciwnie kolego jest super. Tak jak pisalem wczesniej wartosc 47 to poziom gdy silnik pracuje. Wiec gdy ty odpalisz swoj i czesc oleju poplynie do gory w pierwszej kolumnie spadnie do 47 a w drugiej tez jest 47 , wiec nie masz poziomu na minusie. U mnie w drugiej kolumnie jest 54 wiec gdy ja odpale i w pierwszej spadnie do 47 to odrazu mam 7mm na minusie. Dopiero gdy rusze poziom sie wyrownuje. Nie wiem skad wynika ta roznica w zaprogramowanych poziomach jedni maja 54 inni 47 . Dziwi mnie fakt ze u ciebie wywala komunikat oil min. Jak pisalem wyzej u kolegi w b7 ktory ma zaprogramowane 47 ten komunikat nie wyskakuje.
enrike2 Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 powiem ci tak jak robilem ten pomiar to nie mialem komunikatu oli min tylko mialem blad czujnika oleju odnosnie temperatury zwarcie do plusa wiec tu moje pytanie czy mam wymieniac czujnik czy nie??? bo za nie dlugo wymiana oleju mnie czeka a czujnik juz mam kupiony ---------- Post dopisany at 00:13 ---------- Poprzedni post napisany at 00:10 ---------- i jeszcze jedno jak go kupilem w marcu to nie zmienialem oleju i jezdze na castrol 5w40 przejechalem na nim 12tys km i tu moje pytanie czy moze olej juz stracil swoje wlasciwosci i dlatego czujnik sie zapala czy to poprstu koniec czujnika pomocy bo nie chce wymieniac go bez powodu
benyA4 Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 jak wywala blad zwiazany z temperatura oleju to napewno cos nie tak z czujnikiem. Tylko on mierzy temperature oleju , nie ma innego czujnika odpowiedzialnego za ten parametr. Napewno olej nie ma tu znaczenia i nie staracil jeszcze swoich wlasciwosci. Zmien czujnik i wykasuj blad. Jak masz juz kupiony czujnik to i tak nic nie tracisz a wymiana banalnie prosta.
kerk331 Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 U mnie w pierwszej kolumnie 55mm, a w drugiej 47mm. Dodam jeszcze że kontrolka oil min zaświeciła się w trasie po przejechaniu 780 km. Na miejscu dolałem 0,8l, na bagnecie wskazywało max. W drodze powrotnej zaświeciła sie po 700km, sprawdzając na drugi dzień była połowa na bagnecie.
benyA4 Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Potwierdza sie moja teoria. Wszyscy co maja w drugiej kolumnie 47 nie maja problemu z kontrolka. Teraz trzeba tylko wyjasnic dlaczego jedni maja 47 a inni 54.
darkle Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Znalazłem fotkę jak było u mnie. Też nie miałem problemu z niepotrzebnym oil min
Dajmon Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Podaj kolego darkle wersję Twojego VAG-Com, bo widzę, że masz opsy pod kolumnami/wierszami. W moim przypadku jest ich brak. Z góry dziękuję.
darkle Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Bo to vag 409.1 Tyle że jest źle scrackowany i wyrzuca co chwilę witaminkę Masz tego starszego 311 który działa dobrze ale nie ma opisów i podpowiedzi w chmurkach. Dobrze jakby ktoś miał dobrze działającą wersję VAGa 409.1 albo CDRS 1.0.0 A jak sprawdzałeś w swoim silniku to o czym rozmawialiśmy?
Dajmon Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Nie, darkle. Jeszcze nie sprawdzałem tego o czym rozmawialiśmy telefonicznie. Nie mam kiedy. Zmieniły mi się godziny pracy w robocie, co przeszkadza mi bardzo i powoduje, że jest już po godzinach otwarcia wszelkich zakładów/warsztatów mechanicznych/samochodowych. Wiem, że należy sprawdzić u mnie, np. ciśnienie oleju oraz udać się do ASO - sprawdzić numery mojej miarki olejowej w moim silniku i porównać z oryginalną miarką ASO. W każdym razie jestem dzień na dzień na gorącej linii z benyA4, z którym analizujemy/konsultujemy odczyty/wskazania z czujnika oleju w misie olejowej - odczytane z VAG'a. Zaczynam powoli dojrzewać do tego problemu, stwierdzając, że coś jest jednak nie w porządku z progiem podanym przez producenta/inżynierów. Znalazłem bardzo ciekawy artykuł, po tym, jak wpisałem w googlach: "oil level 100km Audi A4" z Twojego opisu VAG'a, ze zdjęcia, które zamieściłeś powyżej: Olej i jego spalanie w silniku Audi 2.0 TFSI - Spalacz Benzyny Pomimo, że jest to opis do silnika TDI, można jednak wyodrębnić identyczne problemy. Polecam przeczytać. Myślę, że jak wpiszę dalszy opis z Twojego zdjęcia VAG'a, to jeszcze więcej się znajdzie informacji. Niewątpliwie chodzi o poziom w drugiej komórce - oil level shaft. Z opisu podanego z " zamieszczonego przeze mnie linku", wynika, że próg ten jest ustawiany programowo i może należy zaktualizować ustawienia. ---------- Post dopisany at 14:36 ---------- Poprzedni post napisany at 14:26 ---------- oil level shaft - hmmmmmmm.... poziom oleju...., poziom oleju misy, poziom oleju na wale,.....shaft ? TECH-DICT.PL - Przełomowy Słownik Angielski, Angielski Tłumacz Online ---------- Post dopisany at 14:45 ---------- Poprzedni post napisany at 14:36 ---------- jeszcze coś takiego Audi B6: A4 1.8T Oil & Filter change, as well as Oil Level Thermal Sensor G266 replacement. - YouTube
darkle Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 shaft to nic innego jak wałek. Ale tych opisów w VAGu nie mozna brać tak dosłownie, w opisach także angielskich, też są błędy.
kjarek22 Opublikowano 7 Września 2013 Opublikowano 7 Września 2013 Nie znalazlem nigdzie odpowiedzi na moj problem tylko tu jest to zblizone do mojego. Mam B5 i na liczniku swieci mi sie zolta kontrolka oleju z napisem SENSOR o co tu chodzi musze wymienic czujnik czy da sie go jakos przeczyscic MIM OIL tez mialem to wiem ze malo oleju ale to to juz nie wiem co znaczy Mozecie pomoc?
benyA4 Opublikowano 7 Września 2013 Opublikowano 7 Września 2013 Jesli masz taka kontrolke to sprawdz wtyczke przy czujniku jak bedzie wszystko ok to czujnik do wymiany.
enrike2 Opublikowano 7 Września 2013 Opublikowano 7 Września 2013 tez tak mam albo oil min albo oil sensorczyli czujnik do wymiany powodzenia ;-)
Dajmon Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 gdyby mi się OIL Sensor wyświetlił zamiast OIL MIN to bym był chyba najszczęśliwszym człowiek posiadającym A4 B6
benyA4 Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 Dajmon nie przesadzaj w ALT mozesz jeszcze miec , katalizator ponizej progu wydajnosci albo mieszkanka za bogata za uboga
Dajmon Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 katalizator poniżej progu owszem mam, zaświeca się średnio co 400km (engine), mieszanka za uboga u mnie też występuje (pewnie od gazu), ale kontrolka OIL MIN co 100km bije to wszystko na głowe. W tym tygodniu będę wiedział coś więcej odnośnie tego ustrojstwa OIL MIN, jade do ASO ich wypytać.
enrike2 Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 u mnie tez to wszytsko bylo ;p heh oil sensor i oil min tez ;d nie ma co sie załamaywac ;p
Dajmon Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 piszesz enrike2, że "było" - już nie ma ? uporałeś się jakoś z tymi dolegliwościami ? odpisz proszę ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się