Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


gregorypeck

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wahania oleju na miarce gdy mierzę ale po paru godzinach postoju normuje się i po mojej przygodzie z ubytkem oleju prawie 2L :D od 3000km nie widzę aby brał. Model auta 2002r. A co do czujnika to panowie możliwe aby wtyczka była zepsuta wchodząca w czujnik ??? (o0) .. Raz bawiłem się przedmuchiwałem i wsadziłem ponownie w czujnik i działało przez pierwszy km jazdy :D potem znowu to samo. Mechanik gadał aby czujnik wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja dołożę swoje "3 grosze". Dziś sprawdziłem numer swojego sterownika i również mam 8E0 909 557. Odnośnie kontrolki oil min, to u mnie wygląda to tak, że wcześniej utrzymywałem stan oleju na zimnym silniku w połowie tego kratkowanego pola i średnio co 100 km pojawiał mi się komunikat oil min. Raz przy wymianie oleju mechanik zalał mi - pewnie przez przypadek - więcej oleju tzn. na zimnym poziom oleju był ponad to kratkowane pole. Pamiętam, że od tamtej pory przez dość długi czas nie pojawiał mi się komunikat oil min. Gdy już się zapalił nic nie dolewałem, tylko zaczekałem do rana żeby sprawdzić, jaki faktycznie jest poziom oleju - na zimnym silniku po nocy, był mniej więcej w połowie tego kratkowanego pola. Więc skoro na zimnym było połowę stanu, to można domniemywać, że na gorącym byłoby minimum lub nawet poniżej. Od tamtej pory utrzymuję stan oleju na zimnym silniku powyżej tego kratkowanego pola na bagnecie i już od 5 m-cy nie pojawia mi się komunikat oil min. Dodam, że komunikat ten, nie pojawia mi się również pomimo tego, że jestem 200 km przed wymianą oleju, a więc mój olej jest już totalnie przepracowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli kolego Darek masz takie same objawy jak wiekszość , trzeba utrzymywac stan około maks zeby oil min sie nie pokazywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dajmon

Wracając do kartek, które umieściłeś na forum.

Poszperałem trochę w internecie i znalazłem takie oto informacje.

Sterownik silnika nie jest aż tak drogi, ceny na allegro wahają się od 130 - 350 zł, jednakże trzeba by sprawdzić czy pochodzi on z odpowiedniej serii.

Na wielu aukcjach w opisie jest numer taki jak na Twoich kartkach, a na zdjęciu przedmiotu taki sam numer jak Twój.

STEROWNIK SILNIKA 8E0909557E AUDI A4 B6 2.0 ALT - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Starałem się wygrzebać jakieś informacje na temat długości miarki.

Szukam tej informacji bo interesuje mnie czy jest jakakolwiek różnica w ich dlugości.

Jeśli nie, to nie widzę sensu by ją wymieniać (chyba jej kształt czy kolor oczka nie wpływa na oil min).

Wracając do sedna, udało mi się znaleźć taką informację, że miarka, którą zastosowali podczas wymiany w Poznaniu ma długość 56cm.

Czy ktoś mógłby zmierzyć długości innych miarek? Sam nie mogę swojej zmierzyć, bo w mieszkaniu które wynajmuje próżno szukać śrubokręta...

Link do aukcji:

Engine OIL Dipstick Audi A4 B6 2 0 FSI ALT 06B115611J NEW Genuine Audi Part | eBay

Przy okazji, w którym miejscu mogę sprawdzić numer swojej miarki?

Pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste, że sterownik ma litery na końcu i do nich się trzeba stosować. W ten sposób oznaczali zapewne swoje kolejne wersje i wydania.

Co do miarki oleju, to ja nie muszę sprawdzać jaka ta miarka jest. Jak przyjdzie miarka/bagnet, to ja sobie tą miarkę sprawdzę/porównam ze swoją. Jeśli się okaże, że nowa miarka, którą stwierdzili, że mam kupić jest taka sama na długość jak moja, to wojnę zrobię zanim jeszcze dojdą do mojego samochodu. W pewnym sensie śmiałbym twierdzić, że chcieliby mnie wówczas potraktować jak głupka, wciskając mi tani chwyt z nową miarką. Heheh. Nie no Panowie. Nikt mnie w ci.... nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wymiany czujnika poziomu oleju to nie ma najmniejszego problemu. spuszczasz olej, wyciagasz stary czujnik i wkładasz nowy. Ja tez wymieniałem czujnik bo czasem właśnie zaswiecil sie komunikat oil sensor, od tamtej pory jest ok. czujnik zakupiłem za 100zl(zamiennik) firmy hans pries, orygilnalny kosztował okolo 300zl. od tamtej pory mam spokoj z oil sensor jak i oil min, z tym ze poziom oleju po kilkugodziinym postoju jest jakies 2mm powyzej zakreskowanego obszaru.

Witam nawiążę do tego tematu moje pytanko.. muszę wymienić czujnik w misie olejowej i zastanawiam się skąd go kupić.. machanik gada od 140 do 170 z hurtowni a widziałem na allegro od 60zł w górę NR KAT.

1J0 907 660B

1J0907660B

660 B

NUMERY ZAMIENNE:

1 119 169

1119169

Co o tym sądzicie??

CZUJNIK POZIOMU OLEJU AUDI A4 B6 2.0 2.4 2.5TDI (4188592343) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli olej masz powyzej kreskowanego obszaru to narazie nie bedziesz miał oil min ale poczekaj jak ci ubedzie troche oleju i pewnie wyswietli ci oil min niestety..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli wyswietli i rzeczywiscie bedzie stan oleju bedzie jakos na polowie zakreskowanego obszaru na bagnecie tzn ze czujnik dziala poprawnie, a silnik bierze znaczna czesć oleju. poki co po 6k km, dolalem 400ml oleju, z tym ze dwa razy spuszczałem przy wymianie czujnika wiec troche zostało na sciankach naczynia, cos tam napewno sie rozlalo. wg mnie narazie jest ok jesli chodzi o " branie oleju" przez moje audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stan oleju zszedł mi do 3/4 i oil min wywalało mi regularnie co 100km oczywiscie. miałem drugi czujnik poziomu oleju wiec wypiołem wtyczke z czujnika z miski i podpiołem pod ten drugi czujnik, podwiesiłem go na drucie i zrobiłem tak 300km i zadnego komunikatu oil min nie wywaliło.jest to jakiś sposób na denerwującą kontrolke oil min ale oczywiscie trzeba kontrolowac stan oleju na bagnecie, dodam że maski nie podnosiłem przez te 300km .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dajmon,

Dziś czwartek, więc czekam na relację z Twojej wizyty w ASO.

Najbardziej interesuje mnie ta miarki z innym oznaczeniem, bo na akutalizację umówiłem się na jutro.

Koszt w Toruniu -> 200zł, plus dodatkowo wymieniam cewki w ramach akcji serwisowej.

Nie mam żadnego problemu z zapalaniem, ale skoro mogę mieć nowe, to dlaczego nie skorzystać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem w ASO dziś, nie mogę jednak teraz nic pisać, wieczorem, wieczorem.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajmon nie rzuca słów na wiatr najpierw przetestuje a pozniej bedzie obszerny opis :) i mysle ze bedzie sukces :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po jutrzejszej aktualizacji udaję się do Poznania, w dwie strony to będzie około 300km.

Zobaczymy czy mi się OIL MIN pojawi, najbardziej interesuje mnie jak się ma ta nowa miarka do aktualnej...

Może wszystko w naszych samochodach jest ok, tylko mamy złe miarki i za mało oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie miałem kiedy pisać. Sami wiecie, praca jest najważniejsza. Wszak utrzymujemy nasze 0000.

Przyjechałem do ASO. Poszedłem się przywitać. Przyszedł gość od przyjmowania fur na serwis. Pooglądał, popytał, czy nie ma wad ukrytych, itp. Zaczął się dopytywać, czy czasem nie robiłem jakiejś dokładki w samochodzie: typu dodatkowy telefon, navi i inne. Pomyślałem, że jak zobaczył w tablicy rejestracyjnej logo naszego klubu, to pewnie stwierdził, że co grzebałem tu i tam więc może i w sterowniku też maczałem ręce. Odpowiedziałem, że nie i że nikt nic nie gmerał. Prosto z mostu. Zaczął dopytywać, czy jest instalacja gazu. Odpowiedziałem, że tak. Usłyszałem od niego, że pewnie jak był gaz zakładany, to zmieniany był soft w sterowniku. Odpowiedziałem, że samochód kupiłem z Niemiec z gazem. Gaz zamontowany był w Niemczech w 2006r. Ja jeżdżę tym samochodem i nikt rąk nie wkładał poza mną. Zresztą nie pozwoliłbym bez mojej jakiejkolwiek wiedzy wkładać osobom trzecim rąk. O nic już nie pytał i wjechał maszyną na halę.

Trochę poczekałem (z 20 minut) za nim zjawi się elektryk/elektronik/programista. Poprosiłem kierownika serwisu, czy by nie mógł wejść na halę i przy swoim samochodzie stać. Odpowiedział, że ok, jak tylko pojawi się człowiek.

Zawołali mnie i się zaczęło. Rozpocząłem dyskusję z gościem, który miał mi wtłaczać soft. Rozmawiałem z Nim o problemie "oil min". Dyskusja dobrze przebiegała. Człek mnie słuchał i nie przerywał. W między czasie podłączył się pod VAG'a. Zauważył, że mam błąd katalizatora i że może to być związane z bogatą mieszanką. Odpowiedziałem mu, że zostawiłem ten jedyny błąd, który się mi pokazuje specjalnie dla Niego, aby mieć świadomość, że rozmawiam z "kumatym" gościem. Zaśmiał się. Ok. Dalej. Zaczął gość analizować mój sterownik na swoim komputerku. Ja w między czasie powiedziałem, że mój sterownik jest bez żadnej literki na końcu, tzn. 8E0 909 557. Zauważył to, po czym również zwrócił uwagę na numer w opisie programu. Był to nr: 003, jak się nie mylę co do ilości zer przed cyfrą 3. Dalej.

Dalej było już tak, że gość stwierdził, ze mi sterownika nie zaktualizuje, bo nie ma softu do mojego modelu sterownika. Dodał, że nie wie jaki mam i że nie wie jaką wersję ma on. Po tym wszystkich poszedł na moment do kantorka gdzie urzęduje kierownik serwisu 0000, po czym po 5minutowej dyskusji tam w tym zapleczu, przyszedł i powiedział, że to już wszystko co On może zrobić. Hm. Heheh. Zaśmiałem się. Pogadałem z Nim jeszcze ale rozmowa dalsza nie miała sensu, bo On jak i Inni nie mają pojęcia o tych rocznikach. On pracuje w ASO od 6lat, jego koledzy podobnie i jeśli nie ma czegoś podanego na tacy ze strony producenta/przedstawiciela AUDI na Polskę, to Oni nic nie zrobią. Nie skasowali mnie 200zł, bo nic nie zrobili. Jak opuszczałem ASO, to udało mi się trochę dokumentacji im wyrwać. Napisali w dokumencie:

Karta_zmiany_softu_II.jpg

Zdenerwowałem się trochę. Mówię mu że idę po miarkę/bagnet. Poszedłem, odebrałem, porównując wcześniej z moim bagnetem i stwierdziłem, że go wezmę, bo jest inny, jest krótszy, ma przesunięte pole pomiaru wyżej. Proszę, spoglądnijcie:

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Zapłaciłem za niego 87zł.

Karta_nowej_miarki_II.jpg

Stwierdziłem, że jak nie da rady zmienić oprogramowania, to krok po kroczku wypełnię wskazówki podane przez producenta. Dlaczego? Ano dlatego, że żeby napisać "list" czy co tam innego do firmy AUDI, to trzeba najpierw wypełnić te ich zalecenia, które oni zapodali. Jest to kretynizm ale inaczej się nie da tego zrobić.

Teraz mam nowy bagnet i będę lał więcej oleju. Będę kontrolował co sie pojawia na VAG'u. Będę kontrolował silnik pod względem mocy, hałasu, zużycia oleju i czy gdzieś nie zacznie ciec, np. z pod jakiejś uszczelki. Zobaczę co będzie. Gość z serwisu mówił, że jeśli jest tak napisane, że zmiana bagnetu, to znaczy że trzeba ten bagnet zmienić, czyli oleju lać więcej. Hm. Następnie jak bagnet nie pomoże, to zmiana sterownika.

Z dyskusji, którą prowadziłem z kierownikiem serwisu przy człowieku, który chciał wgrać mi soft ale nie mógł, to wywiedziałem się, że następcą mojego sterownika: 8E0 909 557 jest sterownik 8E0 909 557 D, 8E0 909 557 DX.

Zapisali na karcie, którą potem im ......zabrałem.

P1010901_II.jpg

Jeśli bagnet nie pomoże, czyli nie pomoże lanie większej ilości oleju, to pozostaje zmiana sterownika lub zmiana oprogramowania ale nie przez Tych ludzików w ASO, którzy nie mają zielonego pojęcia o oprogramowaniu, tylko przez zewnętrzną osobę, która sidzi w VAG'u od lat. Wówczas trzeba by znaleźć dawcę, który nie ma problemu z "oil min" i który ma Nasz sterownik.

Tyle mi się udało wycudować, będąc w serwisie ASO AUDI. Łączę się Wami w bólu i cierpieniu..............

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fotki miarki, rzeczywiście jest inny przedział min-max.

Powiem Ci, że i tak na normalnych ludzi w ASO trafiłeś, bo mnie skasowali 165 zł.

Też nie mogli zaktualizować oprogramowania, ale zaczęli szukać przyczyny i sprawdzać i tyle im wyszło za roboczo-godzinę.

I to tak sobie bez mojej wiedzy powiedzmy...

Ech, podłość ludzka nie zna granic.

A co do reszty to dostałem dokładnie te same informacje co Ty.

No nic, trzeba szukać dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a mógł byś powiedzieć gdzie jest ten nr sterownika ? a tak poza tym to za twój upór należy ci sie medal

ja mam u siebie ogarniętego speca od kompa bo nie takie fury robil podjade do niego i zapytam o taką operacje ze zmianą sterownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr sterownika znajdziesz po prawej stronie maski tam koło kabiny z kierowcą.

Hmm, jak Ci to wytłumaczyć...

Musisz zdjać ten plastik od akumulatora, uszczelkę i kolejny plastik (ten taki duży) i potem w okolicach za zbiornikiem płynu do spryskiwaczy będziesz mieć taki kolejny zabudowany prostopadlościan. Musisz odkręcić pokrywę i tam będzie sterownik silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można nr sterownika odczytać na VAG'u.

To poniżej to jest część z mojego skanu samochodu. Jest to grupa silnika.

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 909 557

Component: 2.0L R4/5VS 0003

Coding: 0011501

Shop #: WSC 63251

No fault code found.

Readiness: 0110 0101

---------- Post dopisany at 20:13 ---------- Poprzedni post napisany at 20:08 ----------

VAG.jpgVAG2.jpg

w okienku wyświetla Ci się nr sterownika

---------- Post dopisany at 20:29 ---------- Poprzedni post napisany at 20:13 ----------

STEROWNIK AUDI A4 8E0909557DX 0261207591 (4214408861) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...