Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


gregorypeck

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam sterownik 8E0909557 (bez żadnej litery na końcu). W ASO napisali mi na papierze, że następcą mojego sterownika jest sterownik 8E0909557D, 8E0909557DX.

Jeśli bym miał atakować, to wydaje mi się że w D, DX. Nie wiem jakie są różnice w 8E0909557E, o którym Piszecie (w zamian za 8E0909557A) lub 8E0909557G (w zamian za 8E0909557C) do w/w .....D/...DX?

---------- Post dopisany at 22:35 ---------- Poprzedni post napisany at 22:33 ----------

Namiąchali z tymi wersjami sterowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- sterownik 8E0909557 (bez żadnej litery na końcu) zamienia się na nowszy 8E0909557D lub 8E0909557DX;

- sterownik 8E0909557E wchodzi w zamian za starszy 8E0909557A

- sterownik 8E0909557G wchodzi w zamian za starszy 8E0909557C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam moja fura jeszcze nie gotowa jeszcze czeka na gościa co ma taką samą maszyne i chce porównac wartości jeszcze mowił że do czójnika może zajrzy żeby zobaczyć czy syfem nie jest przypchany jak będe wiedział to napisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy i dalej nic nie wiadomo próbował kalibracji tego czujnika ale i tak to nic nie dało jutro wyciąga czujnik i drugi na podmianke bo mówi ze ten mógł się jakoś zawiesic sprawdzał też w liczniku i tam też jest ok więc pozostaje czujnik muwiłem mu ze w serwisie chcieli zmienic sterownik to powiedział ze to nic nie da jak nie będzie większej wartości we wskazaniach poziomu oleju a myśle że wie co robi bo jest u niego kupe aut do roboty i to nie byle jakie dzisiaj widziałem naj nowsze A8 wiec jest chyba kumaty jak coś to jutro napisze wieczorem Sory że dzisiaj nie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tez myśle ze nie wie za bardzo, problem jest w ecu który dostaje sygnał z czujnika w misce o poziomie i temp. oleju i potem wysyła sygnał na licznik, to ktoś chce przetestowac ten ecu z literką E? Dajmon? jak coś to wezme go :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....... próbował kalibracji tego czujnika ale i tak to nic nie dało...........bo mówi ze ten mógł się jakoś zawiesic.........

Nie znalazłem nigdzie na necie informacji na temat kalibracji tego czujnika.

Nie wiem co znaczy "zawiesić". Nie ma tam przecież kulki pływającej w oleju. Czujnik wysyła impulsy o szerokości odpowiadającej poziomowi oleju jednym z trzech przewodów (drugim jest masa, trzeci zasilanie).

Hm. Może jest przyczyna w liczniku, a nie w sterowniku silnika. Swego czasu ja z benymA4 próbowaliśmy przyatakować licznik. Było to jednak na przełomie jesień/zima ubiegłego roku, kiedy to temp. zewnętrzna zaczęła przyjmować poziom poniżej +5st.C. Etap licznika utknął w miejscu z uwagi braku znalezienia człowieka od oprogramowania liczników naszego typu.

---------- Post dopisany at 22:04 ---------- Poprzedni post napisany at 21:58 ----------

No tez myśle ze nie wie za bardzo, problem jest w ecu który dostaje sygnał z czujnika w misce o poziomie i temp. oleju i potem wysyła sygnał na licznik, to ktoś chce przetestowac ten ecu z literką E? Dajmon? jak coś to wezme go :grin:

Wstrzymaj się kolego serdeczny jeszcze przez kilka dni. Poczekajmy na "martikawkę". Niech opowie co mechaniks jego zrobił i czy wie w czym jest problem. Jutro czwartek. Ja jutro najprawdopodobniej będę w pewnym miejscu i również spróbuję się jeszcze czegoś dowiedzieć.

---------- Post dopisany at 22:08 ---------- Poprzedni post napisany at 22:04 ----------

Info z czujnika trafia niebieską lub zieloną wtyczką do licznika. Czy w związku z tym scalaki na panelu licznika dekodują impulsy czy ecu silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ale info z czujnika nie trafia tylko do licznika ale tez do ecu tak, no i ta akcja z aso które zaleca wymiane softu to fake? byc może jak co to dajcie znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy własnie rozmawiałem z moim mechanikiem i powiedział że czujnik jest ok połączenia też są ok własnie zamienia licznik na taki po 2006r i mi odda auto żeby pojeździć i zobaczyć czy dalej to samo będzie jak odbiore wieczorem to sie go jeszcze dokładnie wypytam co i jak

---------- Post dopisany at 19:35 ---------- Poprzedni post napisany at 16:07 ----------

witam własnie odebrałem auto od machera i powiedział ze teoretycznie jest zrobiony a w praktyce sie okaże mówił ze porównał wartości z innymi i udało mu sie zmienic te wartosci dynamiczne na stałe tak jak to było w aucie bez problemu oil min przynajmniej ja tak zrozumiałem nie wzioł za tom robote ani złotówki kazał pojeździć i zobaczyć jak problem by sie pojawił to wtedy bedzie wkładał licznik z wersji po 2006r bo jednak go nie założył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macher nie wziął kasy bo nie jest pewny swojej roboty. Jak by miał pewność, że to to, to skasowałby odpowiednio ale nie ważne, nie o kasę tu chodzi tylko o rozwiązanie problemu.

Piszesz, że za Twój licznik się zabierał. Rozumiem, że wyciągnął Ci ten licznik zza kierownicy. Może oglądnął jakieś lutowia. Może jakieś kondensatory spuchnięte. Może kwarc podmienił. A może nie grzebał nic lutownicą w ogóle. Nie wiem co zrobił w Twoim liczniku bo sam tego nie Opisałeś.

Nie wiem co znaczy: "teoretycznie jest zrobiony"? Jaką czynność wykonał? Jakiś kolega mu pomógł?

Jeśli do tej pory co 100km pokazywał Ci się "oil min", to znaczy, ze jest wysoki próg "treshold" i różnica między aktualnym poziomem oleju i poziomem jaki powinien występować, jest praktycznie zerowa lub raczej ujemna. Oleju aktualnego na Vag'u pokazuje tyle samo co próg treshold lub nawet poniżej.

Podepnij więc teraz jakiegoś laptopa swojego i załącz Vag'a podczas jazdy. Będziesz widział ile masz oleju, a ile wynosi wówczas próg treshold. Jeśli masz oleju więcej o kilknaście mm niż próg, tzn. że macher coś jednak zrobił i będzie ok. Jeśli jednak wartośc Twojego poziomu oleju nadal jest na poziomie progu treshold a w pewnych warunkach jazdy nawet mniej, znacznie poniżej progu, to oil min pojawi się ponownie.

Podłącz więc Vaga i sprawdź podczas jazdy. Daj znać. Powiedz jeszcze czy wlałeś ten sam olej po wymianie/podstawieniu czujnika, czy wlałeś nowy. Jak wlałeś nowy to lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekałem na twoją opinie co do oleju to jest stary a co do wartości to mówił ze jakies pozmieniał na wzor ze zdrowego bez problemu oil min a vaga nie podłącze bo nie mam jak chcesz to mogli byśmy sie spotkać w niedziele gdzies np. pod M1 to byś podpioł swojego?

---------- Post dopisany at 21:28 ---------- Poprzedni post napisany at 21:26 ----------

a co do licznika to mówił ze sprawdzał jakies schematy i połączenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy własnie rozmawiałem z moim mechanikiem i powiedział że czujnik jest ok połączenia też są ok własnie zamienia licznik na taki po 2006r i mi odda auto żeby pojeździć i zobaczyć czy dalej to samo będzie jak odbiore wieczorem to sie go jeszcze dokładnie wypytam co i jak

---------- Post dopisany at 19:35 ---------- Poprzedni post napisany at 16:07 ----------

witam własnie odebrałem auto od machera i powiedział ze teoretycznie jest zrobiony a w praktyce sie okaże mówił ze porównał wartości z innymi i udało mu sie zmienic te wartosci dynamiczne na stałe tak jak to było w aucie bez problemu oil min przynajmniej ja tak zrozumiałem nie wzioł za tom robote ani złotówki kazał pojeździć i zobaczyć jak problem by sie pojawił to wtedy bedzie wkładał licznik z wersji po 2006r bo jednak go nie założył

jak nie wziął od ciebie kasy to znaczy że ci coś nawywijał niezgodnie ze sztuką...nie ma nic za darmo, a tą zasadą właśnie najczęściej kierują się mechanicy...już samo słowo"teoretycznie zrobiony" daje do myślenia i raczej oznacza że nie będzie działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sie z tym nie zgodził powiedział ze teoretycznie jest zrobione bo poprzestawiał jakieś tam wartości niewiem jakie bo sie nie znam tylko nie wie czy sterownik tego nie przestawi z powrotem a co do płacenia to facet jest uczciwy bo go troche znam i nie słyszałem od nikogo kto tam u niego auto robił zebu był jakis oszust

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że możemy się pod M1 spotkać, podłączę swojego Vaga i zrobimy rundkę samochodem.

W każdym razie nie otwieraj maski samochodu. Pierwszy odczyt będzie po 100km. Myślę, że za ten czas zrobisz tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem firmę, która zajmuje się przekładaniem procesorów licznika.

Może u nas jest tak, że ECU i czujnik poziomu oleju działają dobrze, a te informacje źle interpretuje procesor?

Naprawa licznika Audi | Naprawa liczników i wyświetlaczy Audi BMW Mercedes Renault - Cała Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze juz lepiej caly licznik zamienic, zawsze mozesz wrocic do swojego starego. A jak juz ci cos namodza w twoim oryginalnym to pozniej nie odkrecisz. Poza tym wydaje mi sie ze to kwestia programowa. Z tego co pamietam porownywalem procesory w starych i nowszych licznikach. We wszystkich jest ten sam model , moze roznic sie jedynie wsadem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...