Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


gregorypeck

Rekomendowane odpowiedzi

panowie, a czy ktoś z was montował w układzie odmy nowy typ czwórnika? Ten co my mamy ma oznaczenie G a nowy Q. W sumie są podobne ale układ wyjść z czwórnika jednak inny. Wyjście w stronę rury dolotowej w starym jest niżej a w nowym wyżej . Interesuje mnie też czy ten nowy czwórnik jest kompatybilny z układem odmy w naszych silnikach? Ten stary jest wogóle jakiś trzaśnięty, bo nie dość że ma wadliwą konstrukcję to przynajmniej u mnie nie da go się idealnie spasować na sztywno i szczelinie z rurą dolotową. A to sprawia że na łączeniu jest wilgotno od oleju a nawet czasem wisi kropla. Nowy czwórnik kosztuje w aso tyle co stary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Ponieważ założyłem nową instalację LPG, tj.: LPG TECH'a przez kolegę "waskivw":

[[[[[LpgTech 324 OBD, Barracuda + adaptery kątowe, reduktor KME TUR, EZ (elektrozawór odcinający z filtrem fazy ciekłej) OMB, FFL (filtr fazy lotnej) KME włókno szklane, Sterownik w pudle z ECU PB, Węże Parker , trytytki , włochatka itp.]]]]]

.......to przy okazji pokusiłem się o wymianę u Niego oleju na nowy. Kolega "waskivw" ma swój garaż i ma bardzo duże doświadczenie w mechanice. Ma również bardzo dużo czasu dla mnie i pewnie dla innych kolegów z grupy AUDI Forum też. Nie odmówił mi pomocy przy wymianie oleju z dokonaniem pomiaru oleju.

Wszelkie dane odczytywaliśmy przez VCDS z oryginalnym kablem kolegi "waskivw" (wersja licencyjna).

Czas, jaki poświęciliśmy na wymianę oleju i analizę, to: prawie 3h

Zlewany olej, to: Valvoline MaxLife 5W40

Dystans przejechany na tym dotychczasowym oleju, to: 4200km;

image.jpg

Stan oleju na nowym/starym bagnecie, to: min. (dlatego pokusiłem się o sprawdzenie ile go tam jest)

image.jpg

Ilość zlanego oleju, to: dokładnie równe 3 litry (zlewany olej był z gorącego silnika i spuszczany przez dobre 20minut, jak nie więcej, bo dużo gadaliśmy przy okazji)

Stan oleju widoczny wzrokiem (gołym okiem) i porównany z nowym jego następcą (również Valvoline MaxLife 5W40):

image.jpg

Do ilości zlanego oleju przyczyniła się również pojemność "szklanki" ze starego filtra oleju (stary filtr oleju - Mann).

Starego zlanego oleju z ciekawości nalałem do litrowego szklanego słoika, aby zobaczyć jego przejrzystość. Podniosłem i skierowałem nalany olej w słoiku pod światło słoneczne (piękna pogoda na zewnątrz), to nie udało mi się zobaczyć przeciwległej ścianki słoika. Olej był jak ciemnia. Nie przepuszczał światła. Zdjęcia nie ma, ale jak ktoś ma życzenie to kolega "waskivw" jak nie zutylizował go jeszcze do beczki - zrobi zdjęcie.

Po zakręceniu korka w misie olejowej, wymianie filtra oleju (Mann), wlaliśmy dokładnie do silnika 3litry nowego oleju. Odpaliliśmy silnik aby silnik zaciągnął olej. Na VCDS'ie sprawdziliśmy przy włączonym pracującym silniku odczyt aktualnego poziomu oleju:

image.jpg

Zgasiliśmy silnik i po ok. jednej minucie sprawdziłem stan na bagnecie. Stan oleju przyjmował poziom poniżej min. Oleju było poniżej min. bo zaciągnął go z całą pewnością filtr oleju.

image.jpg

Dolaliśmy do silnika kolejne 0.5 litra oleju. Razem to już 3.5litra oleju. Stan na VCDS'e na włączonym i pracującym silniku, przyjął następującą wartość:

image.jpg

Po zgaszeniu silnika i po wyciągnięciu bagnetu, wartość ta przyjmowała poziom:

image.jpg

Aczkolwiek nie jestem pewien na 100% czy czasem nie było go więcej lub mniej na bagnecie (pamięć ulotną mam, pisze trzy dni po wymianie - może "waskivw" wesprze mnie i potwierdzi ten odczyt na bagnecie lub skorygujemy go)

Dolaliśmy do silnika kolejne 0.5 litra oleju. Razem to już 4litry oleju. Stan na VCDS'e na włączonym i pracującym silniku, przyjął następującą wartość:

image.jpg

Po zgaszeniu silnika i po wyciągnięciu bagnetu, wartość ta przyjmowała poziom max., tj.:

image.jpg

Tyle z pomiarów oleju.

Wniosek wychodzi taki, że od poziomu min. do poziomu max. (wg oznaczeń na bagnecie przyjętych przeze mnie) wchodzi wartość 1litr. Do silnika wchodzi równo i dokładnie 4litry do poziomu max. Poziom min. to 3litry oleju.

image.jpg

image.jpg

Jeśli ktoś może dokonać identycznego pomiaru, to bardzo proszę o wsparcie. Potwierdzilibyśmy wskazania.

Pozdrawiam.

---------- Post dopisany at 09:20 ---------- Poprzedni post napisany at 09:15 ----------

P.S.

Pochwalę się. U mnie silnik wygląda teraz tak:

P1020130.jpg P1020131.jpg

---------- Post dopisany at 09:21 ---------- Poprzedni post napisany at 09:20 ----------

imag1327.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dokładny reportarz dotyczących wskazań o poziomu oleju.

Na pewno się to przyda, ja następną wymianę mam za około 5-6 tysięcy, myślę, że będzie to jakoś w okolicach sierpnia.

Teraz mnie zastanawia jakie będziesz mieć wskazania i czy nie będzie Ci się zapalać OIL MIN.

U mnie mechanik stwierdził, że mam coś nie tak z obudową bagnetu oleju, uważa że coś tam było kombinowane oraz, żę bagnet jest za krótki.

Zamówił mi nową obudowę, koszt ~15zł, w weekend będę wymieniać.

A cod o instalacji to widać fachurę, tak samo jak u mnie.

Też nie widać u mnie żadnych wtrysków, reduktory i inne części zostały sprytnie schowane.

Z chęcią bym skorzystał z porad kolegi 'waskivw', ale nawet nie mam pojęcia skąd kolega jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie oleju w sobotę rano udałem się w trasę. Zrobiłem jednorazowo 230km. Po tym jak dojechałem, na drugi dzień przed wyjazdem w drogę powrotną (w niedzielę) sprawdziłem stan oleju na VAG'u. Maksymalne odnotowane wskazanie poziomu oleju jakie mi pokazał, to +6mm. Było to wskazanie po przejechaniu pierwszych 100km. W komórce obok miałem wskazanie +4mm. Było to zapewne wskazanie za kolejny odcinek 100km. Wyszło by na to, że po przejechaniu drugich 100km, silnik zjadł mi 2mm oleju. Trasa, którą wykonałem, to autostrada A4 na odcinku Katowice-Kraków-Rzeszów zjazd na NowySącz. Zasuwałem z prędkością 140km-160km, więc trochę dużo jak na mnie. Maski nie podnosiłem. Teraz po przyjeździe do domu jeszcze nie sprawdzałem i le jest na VAG'u. Zrobiłem więc 2x230km=460km + doliczyć dzisiejsze 20km do roboty, razem będę miał prawie 500km. Jak przyjadę dziś do domu z roboty, to spoglądnę na wyniki i wrzucę.

Kolega "waskivw" jest z mojej okolicy. Mieszka w Będzinie. Zakład ma w Czeladzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i teraz nasuwa się pytanie, czy silnik tyle konsumuje?

Czy też po prostu jest to błąd odczytu sterownika silnika/licznika z czujnika poziomu? (Nie sądze by tyle oleju zjadł?)

Szkoda, że 'waskivw' jest ze Śląska, ja jestem z Torunia, więc blisko nie jest.

Może jak w tym roku będę sie w góry wybierać to kolegę bym odwiedził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odnośnie poziomu oleju przypomniało mi się ze na naklejce serwisowej odnosnie wymiany oleju bylo napisane ze wlano 4,2l oleju. widzialem to przegladajac oferty a4 b6 2.0 benz. serwis teoretycznie byl niemiecki, przynajmniej tak na naklejce bylo napisane:) wiec chyba tyle nalezy lac aby byl maks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Dajmon robisz nie złą robote zastanawia mnie tylko jak lałeś olej to pokazywało na ful 52 mm a po jeżdzie tylko 4 mm chyba ze ja coś żle rozumiem a i mam pytanie czy jak ci waskiw robił z gazem to ma może pomysł na przeciąganie obrotów przy zmianie biegów masz też ten problem? ja dzisiaj jade jeszcze do tego mojego elektryka mial sie jeszcze podpytać jakiegoś znajomego co robi liczniki co może byc problemem oil min a jak nie została podmianka licznika na rb8 po 2006r lub zmiana motorowni na silnik z passata bo tam podobno nie było serwisu long life i nie słyszałem zeby brały tak bardzo olej lub z b7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nalałem 4litry oleju, to pole wskazań na VCDS'ie pokazało, że na uruchomionym silniku na jałowym biegu miałem +52mm (próg treshold wynosił przy tym +55mm, hm). Wg mnie próg +52mm, który został odnotowany po wlaniu 4litrów oleju był wartością już maksymalną i czujnik poziomu oleju nie mógł zapewne więcej pokazać. Chyba nie mógł więcej pokazać. Nie mógł więcej pokazać bo olej go przykrył. Wartość oleju przyjęła poziom poza skalę czujnika poziomu oleju w misie. Tak mi się wydaje. Nie dolewałem więcej oleju niż 4litry. Może gdybym wlał 4.2litra, to czujnik odnotowałby nie +52mm tylko +55mm i byłby to wówczas maks. możliwy poziom do odnotowania.

+6mm lub +4mm które wymieniłem wyżej, są wartościami średnimi po przejechaniu 100km dystansu drogi. Jest to średnia wartość oleju w misie. Wyliczana jest z odejmowania mierzonej wartości przez czujnik poziomu oleju w misie od wartości zadanej (treshold) podawanej przez ECU silnika w danych warunkach jazdy (obciążenia). Tu właśnie jet problem, bo wartość treshold ma wiecznie poziom oleju zawyżony, poziom ten nie chce schodzić niżej. Zawyżona poprzeczka jest bardzo wysoko. Stąd różnica między tym co pokazuje czujnik, a tym co pokazuje próg (treshold) przez ECU silnika jest niewielka u mnie rzędu jak widzisz tylko +6mm. Pisałem,że ktoś się chwalił wartosciamirzędu +17mm. Ciekawe. Jak różnica dojdzie do zera "0" lub mniej poniżej zera, to oil min gwarantowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalacja pierwsza klasa mi robili w auto gaz cielecki też mają dobrą opinie mają rowniesz w czeladzi zakład kolo stacji schela na forum polecali tego gościa tylko że ja mam też czysto zrobione tylko wtryski na wieszchu widacć jak bym wiedział że waskivw tak robote robi to nawet bym sie nie zastanawiał a ile cie kosztowała ta instalka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnych problemów z przeciąganiem obrotów lub nie rozumiem o czym mówisz, pisząc "przeciągania obrotów". Zadzwoń do kolegi "waskivw". On powinien Cię zrozumieć bo w tym siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest tak że jak jade powyżej 3 tyś to przy zmianie biegów podbije obroty tak około 100rmp na ciepłym jest to bardziej odczuwalne tak jak by przepustnica odrazu nie zamykala lub jakieś lewe powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest tak że jak jade powyżej 3 tyś to przy zmianie biegów podbije obroty tak około 100rmp na ciepłym jest to bardziej odczuwalne tak jak by przepustnica odrazu nie zamykala lub jakieś lewe powietrze

czujnik sprzęgła masz do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy własnie byłem na kompie i tak jak u dajmona było ze w tym drugim okienku gdzie pisze treschold było 52mm a wtym pierwszym bylo 55mm po odpaleniu i przegazowaniu auta do 6000rpm było w tym drugim 39-40mm a w tym pierwszym 45-50mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka Panowie

Operacja wymiany i analizy oleju w audi odbyła się dokładnie jak opisał kolega dajmon, od min do max na miarce jest 20mm ( mierzone suwmiarką ) i jak na załączonych fotach jest min 30mm i na max 52 , ale co ciekawe jak wlaliśmy 4L to poziom treschold podskoczył do 55 mm , auto stało cały czas na kanale z odpalonym silniku na biegu jałowym i teraz zastanawiam się co spowodowało podniesienie poziomu treschold ? Czy aby przestawienie wartości w adaptacji jakości oleju nie spowodowała tego ?

No ale temu się jeszcze przyjrzymy z dajmonem. Jest jeszcze jedna wartość którą można regulować w adaptacji , ale tego jeszcze nie próbowałyśmy żeby nie mieszać za bardzo.

Co do zawieszania się obrotów przyczyn może być kilka , od brudnej przepustnicy po złą regulacje LPG .

Jak macie panowie jakieś pytania to możecie pisać na PW żeby nie robić OT , albo dzwonić na nr. na dole :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby byl czujnik to vag by pokazal tak mysle ;-)

nie zawsze w przypadku tego czujnika

a objawy idealnie pasuja do awari tego ów :)

moze Ci pokazywac caly czas wcisniete sprzeglo itp, VAG Ci bledu nie pokaze w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam słuchajcie zapaliła mi sie kontrolka SENSOR I KONEWKA TA OD OLEJU A NA DOLE SENSOR czy nie wiecie czy to jakiś czujnik trzeba wymienic???

---------- Post dopisany at 11:00 ---------- Poprzedni post napisany at 10:41 ----------

o takie cos:)

DSC_0269.jpg

---------- Post dopisany at 11:43 ---------- Poprzedni post napisany at 11:00 ----------

Czujnik poziomu oleju ? stan oleju mam tak do polowy a cos slychałem ze katalizator mozxe miec cos wsolnego ale czy to mozliwe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczekaj na cuda z OIL MIN...w przypadku OIL SENSOR przynajmniej jest jasna sytuacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak możesz kolego emilianogarwoli,

to odczytałbyś wskazania oleju w grupie 06 i 07

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...