Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


gregorypeck

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie jakieś 200-300 ml od wymiany do wymiany

---------- Post dopisany at 21:08 ---------- Poprzedni post napisany at 21:05 ----------

Numer katalogowy 06B133751AT, cena w ASO 242 PLN po rabacie 18%:wink:

http://s28.postimg.org/3jsf8orah/1400153965_06_B133751_AT.jpg

---------- Post dopisany at 09:27 ---------- Poprzedni post napisany at 09:23 ----------

zdjęcie co prawda z sieci, ale zaznaczony element który miałem totalnie rozwalony, do kupienia tylko w pakiecie....:facepalm:

http://s8.postimg.org/wvrusbxpt/pobrane.jpg

Kolego zależy wszystko od ASO mi rozkompletowali bez problemu, zapłaciłem coś koło 90 zł za sam ezektor

Tak chyba to właśnie wygląda bo ja u siebie wymieniałem sam eżektor kilka miesięcy temu i bez problemu dostałem w ASO w Rzeszowie sam eżektor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tez sie nad tym zastanawialem ale ja zmienilem synetyk na inny syntetyk i oil min zniknelo wiec chyba nie tu jest problem

Kolego możesz powiedzieć z jakiego na jaki olej zmieniłeś teraz że masz mniejsze zużycie oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie i znowu dopadło mnie oil min zrobiłem od otwarcia maski prawie 400km i zonk byłem u tego machera co to robil i mam jutro dzwonic bo ma sie zgadać z gościem co zajmuje sie licznikami przegadać temat a mówil ze to raczej wina licznika bo kable od czujnika idą własnie do niego i licznik to oblicza i może tak byc bo np w passacie b5 2.o ALT nie ma problemu oil min i oliwy też za bardzo nie biorą bo gadałem z gościem z forum passat może nie miały serwisu long life ? a i też ma mieć na warsztacie u siebie takiego paska to zobaczy co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sobie przestawcie na stały okres między przeglądami , ale VAG a nie na liczniku , choć podobno jak się kasuje inspekcje z "palca" klawiszami na liczniku to powinien się przestawić na stały .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waskivw a mogłbyś bardziej po polsku ? :decayed: co dokładnie zrobić krok po kroku ? i czy to weliminuje nasz problem i oil min zapali sie wtedy kiedy powinien ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem z głowy bo robię to VCDS i tam jest opcja do zmiany i sam przestawia w odpowiednich blokach.

Wiem jedno że jak się ma ustawiony LongLife a jeździ dużo w mieście , często odpala silnik to się potrafią cuda pojawiać na liczniku .

Będzie u mnie niedługo dajmon na pierwszym przeglądzie zmodyfikowanej przeze mnie instalacji LPG to mu przestawię i jak nie zapomnę to spiszę wam bloki co , gdzie i jak przestawić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam, że to może być clue...

Jak mi się zapaliła po raz któryś kontrolka oil min, to na liczniku sam z siebie zaczął mi wyskakiwać komunikat po niemiecku, że service będzie za ileś tam kilometrów... A mam wyłączony z "palucha" long service, pamiętam że mocno mnie to zdziwiło, ale już nigdy nie wyskoczyło.

Skoro w 2.0 ALT w Passacie nie było tego problemu, to co jest u nas przyczyną? A właśnie, jak z braniem oliwy tam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja koledzy na chwile opuściłem temat "oil min", bo zabrałem się za moją instalacje LPG. Wywaliłem swoją dotychczasową Zavoli i wstawiłem Tech'a. Kolega "Waskivw" mi ja wstawił. Jak ktoś chce temat poczytać, to proszę:

Zaloguj - AUTOGAZ, STAG 200 300 KME SILVER GOLD SEC VALTEK MAGIC JET LPGTECH PROBLEMY BLAD SILNIKA

Galeria - AUTOGAZ, STAG 200 300 KME SILVER GOLD SEC VALTEK MAGIC JET LPGTECH PROBLEMY BLAD SILNIKA

Co do "oil min", to u mnie wystąpił dwa razy, bo na nowym bagnecie zszedłem do jego minimum, czyli wg starego bagnetu jest to 3/4. Przejeżdżam około 800km na dolewce, czyli od min. do max. na nowym bagnecie. Dolewka jest rzędu 500-600ml.

Czytam, co tam kolega "martikawka" broi. Widać, że mechanikowi włosy dęba stoją na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie i znowu dopadło mnie oil min zrobiłem od otwarcia maski prawie 400km i zonk byłem u tego machera co to robil i mam jutro dzwonic bo ma sie zgadać z gościem co zajmuje sie licznikami przegadać temat a mówil ze to raczej wina licznika bo kable od czujnika idą własnie do niego i licznik to oblicza i może tak byc bo np w passacie b5 2.o ALT nie ma problemu oil min i oliwy też za bardzo nie biorą bo gadałem z gościem z forum passat może nie miały serwisu long life ? a i też ma mieć na warsztacie u siebie takiego paska to zobaczy co i jak

to takie trochę głupie gadanie, że 2.0 ALT w passacie nie bierze oleju bo jakiś facet tak mówił. A ja ci mówię że 2.0 ALT w a4 też nie bierze bo mi np. nie bierze (a jak bierze to w akceptowalnych ilościach). Ale zgodzę się, że problem leży w LongLife, który zakatował ten silnik. U mnie Long life był tylko raz...a potem już co ok. 12000km i problemu olejowego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przy każdej kolejnej zmianie oleju powinno być lepiej na to wychodzi?

jak zakatowałeś silnik rzadkimi zmianami oleju (bo przecież o to chodzi w LongLife) to już nic nie pomoże...jak konstruowali nasze b6 to na świecie szalała moda na ekologię, a pewien amerykański polityk dostał nawet Nobla za stwierdzenie że lodówki zabijają naszą planetę. No to w myśl ochrony świata wymyślili rzadki olej i wydłużyli jego pracę. No i efekty są takie jakie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie katowałem, ja wlałem Motula 5W40 XClean 8100....

Auto mam od grudnia, a wcześniej było użytkowane w Niemczech, nie znam dokładnie jego historii.

Książka serwisowa była prowadzona do 2007 roku, niby wszystkie wymiany były robione w serwisie (sprawdzałem to nawet w Polskim ASO, wszystko potwierdzone). Jak przyjechał z Niemiec była tylko karteczka, że jest tam wlany Total Quartz 5W30. Zimą nie było żadnego problemu, ale jak się zrobiło cieplej, no to zapaliła się poraz pierwszy kontrolka. Z tego co udało mi się wyczytać do Long Service jest lany olej 5W30....

Później wymieniłem olej właśnie na ów wspomnianego Motula, przejechałem jakieś 1000km bez żadnej kontrolki, ucieszony tym faktem zamontowałem gaz no i zaczęło się -> Oil min raz na jakiś czas, a potem już regularnie. Czyli co, przejść znów do 5W30? Ja już tego smochodu nie ogarniam, ech... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy może faktycznie trzeba zmienic w liczniku z long serwis na stałe okresy wymiany może faktycznie krutkie dystanse jakie sie robi w trybie long coś komplikują w sterowniku zobaczymy dalej a kolego dajmon wymieniałeś może już olej sprawdzałeś ile go jest na tej nowej miarce jak wlejesz te 4,2 litra co powinno być na wymiane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju jeszcze nie zmieniałem. Nie wiem więc ile wchodzi. Jak będę zmieniał olej, to na pewno będę analizował ilość wlanego i odczyt na bagnecie i odczyt na czujniku poprzez VAG'a. Wlewanie oleju będzie więc wymagało trochę czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie katowałem, ja wlałem Motula 5W40 XClean 8100....

Auto mam od grudnia, a wcześniej było użytkowane w Niemczech, nie znam dokładnie jego historii.

Książka serwisowa była prowadzona do 2007 roku, niby wszystkie wymiany były robione w serwisie (sprawdzałem to nawet w Polskim ASO, wszystko potwierdzone). Jak przyjechał z Niemiec była tylko karteczka, że jest tam wlany Total Quartz 5W30. Zimą nie było żadnego problemu, ale jak się zrobiło cieplej, no to zapaliła się poraz pierwszy kontrolka. Z tego co udało mi się wyczytać do Long Service jest lany olej 5W30....

Później wymieniłem olej właśnie na ów wspomnianego Motula, przejechałem jakieś 1000km bez żadnej kontrolki, ucieszony tym faktem zamontowałem gaz no i zaczęło się -> Oil min raz na jakiś czas, a potem już regularnie. Czyli co, przejść znów do 5W30? Ja już tego smochodu nie ogarniam, ech... :facepalm:

no to jak nie Ty katowałeś auta LongLifem to robił to Twój porzednik...a przejście na gaz przy tym silniku niestety nie było dobrym wyborem. On bez gazu jest wrażliwy a co mówić o takim wynalazku. W ASO też mi mówili że co jak co ale ALT gazu raczej nie lubi, mimo że to prosta konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, co z tego że Ty teraz dbasz, dmuchasz i chuchasz jak ktoś inny przez 10 lat napier..lał na np.: Castrolu po 30tys km od wymiany do wymiany. Teraz to po "ptokach" :wink:

---------- Post dopisany at 14:23 ---------- Poprzedni post napisany at 14:21 ----------

Co do LPG to samego mnie nachodzi na jakiegoś powiedzmy STAG-a sekwencyjnego, ale póki co jeszcze się waham

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gazu to średnio się z Wami zgadzam.

Zakładałem instalację STAGA, na wtryskiwaczach HANA SuperGold. Instalacja była zakładana w oryginalnym serwisie Staga, a nie u jakiegoś wujka Henia w garażu. Spalanie 8.2 L / 100km, przy jeździe 110km/h - 120km/h. Na pełnym zbiorniku robię 480km - 520 w zależności od warunków, pojemność 45 L.

Kuzyn ma ALT z roku 2003, instalację gazową i bierze mu od wymiany do wymiany litr oleju, zmienia co 12 0 15 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...