Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


gregorypeck

Rekomendowane odpowiedzi

Patrząc na zdjęcia bagnetu, widać że minimum na nowym bagnecie Dajmona to polowa stanu oleju na naszych bagnetach. Więc jest nadzieja ze wystarczy trzymac olej jakies 2-4mm wyżej niz zakreskowane pole i bedzie ok. a jeżeli spadnie poniżej polowy to po prostu uzupelnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nowym min to no na starych polowa czyli mniej wiecej tak jak zapala sie oil min.trzeba lac wiecej oleju na starej miarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to nowa miarka jest wieksza?? dlaczego niby musi byc taka sam chyba jak z fanryki wyjechal to czegos juz tu nie rozumiem dlaczego roznice w miarkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi wczoraj też wyskoczyl już któryś raz z kolei ten oil min tylko ze teraz miałem faktycznie min po odczekaniu tak 30 minut znowu sprawdziłem i dolałem 0,6l i było na max czyli do końca kratkowanej miarki a dzisiaj jak po nocy sprawdziłem to było na całą tą plastikową miarke czyli poza poziom A zobacze teraz po jakim czasie mi sie zaświeci oil min boje sie tylko że po ponownym otwarciu maski komputer odczyta też ze dolewałem oleju i poprzednie 0,6l dolewki mi sie skasuje

Atak na marginesie czy w pasatach 2.0 ALT też były serwisowane w trybie LONG LIFE bo nie słyszałem żeby miały problem z olejem i może własnie od passata by pasował sterownik poprawcie mnie jak coś bredze:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to nowa miarka jest wieksza?? dlaczego niby musi byc taka sam chyba jak z fanryki wyjechal to czegos juz tu nie rozumiem dlaczego roznice w miarkach?

Może serwisy wpadły na prosty pomysł usunięcia problemu olej min, i fabryka to zaakceptowała :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może czegoś nie rozumiem, ale jak się nowy bagnet wydłużył albo skrócił to objętość obwodu dla krążącego oleju się nie zmienia. Lać więcej oleju...też jest chyba szkodliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

Też mam ten sam problem tylko silnik inny 2.0 TDI (BRE) w B7. Mnie ten błąd pojawił się niedługo po wymianie oleju ale mechanik zarzeka się że nic nie kombinował i wlał taki jak wcześniej i ilość też odpowiednią. Powiem tak: z tym bagnetem to ewidentnie coś nie pasuje - to znaczy co, że od nowości do teraz jeździliśmy cały czas z za małą ilością oleju ? (to jakaś paranoja !!!). A jeśli tak to dlaczego we wcześniejszych latach użytkowania naszych aut ten problem się nie pojawiał ? A jeżdżenie z za dużą ilością oleju nie jest aby szkodliwe i co może w instrukcjach eksploatacji będą to teraz zalecać...? Wydaje mi się, że problem jest jakiś głębszy i tkwi gdzieś w elektronice i pojawia się po pewnym czasie użytkowania (wiadomo, że w obecnych autach najczęściej szwankuje elektronika) a producent albo nie potrafi go rozwiązać albo wie co jest grane ale akcja serwisowa pochłonęłaby za dużo kaski no i rozeszło by się po świecie, więc wymyślili sobie taką procedurę co to wydrukowali "po cichu" Dajmonowi i każą serwisom wciskać ściemę użytkownikom. Określę to krótko - żenada ! Takiej firmie nie przystoi takie postępowanie...

Ja u siebie zrobię widać teraz tak: mam już kupiony w okazyjnej cenie używany drugi czujnik oleju to go podmienię, jeśli to nie pomoże to doleję oleju ponad stan i też zobaczę czy pomoże. Jeśli pomoże to będę cały czas jeździł z olejem ponad stan (niby...) bo niby po co mam inwestować w nowy bagnet i nabijać kasę tym złodziejom - tym bardziej że nie wiem jak u Was w ALT-ach ale u mnie jest taki bagnet że po wyjęciu nie idzie za chiny nic odczytać... Naprawdę szkoda już gadać na temat tego dziadostwa co ostatnio produkują i za co chcą tyle pieniędzy...

Pozdrawiam wszystkich fanów Audi... nie wiem jak długo jeszcze będę ich fanem... (choć niedawno kupiłem naiwnie drugie Audi tylko A3)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie dzieje. Dolałem na serwisie do max., tzn. do samej góry tych prążków na nowym bagnecie i jeżdżę. Na razie nic się nie dzieje. Po przejechaniu jakiegoś tam już dystansu i sprawdzenia poziomu na VAG'u, to mam +5mm. Maski nie podnosiłem jeszcze. Przejechałem jakieś 250km dopiero. Za jakiś miesiąc może coś więcej będzie wiadome.

P.S.

Co do Tych wszystkich użytkowników którzy narzekają. Siedzę tu dwa lata na tym forum i Nikt się nie pokusił, żeby jechać do ASO i się zapytać i zdobyć dokumenty. Jakiekolwiek. Niech się więc nie wypowiada i cicho siedzi. Jak będzie mieć ciekawe dane, wówczas się niech podzieli. Wszyscy w Polsce narzekają ale od siebie nic nie dadzą. Kurde.

Gdyby każdy wiedział, że takie problemy mogą być z tymi modelami,to nikt by ich nie kupował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nic ciekawego nie zdobyłem, bo uprzedziłeś mnie ze wszystkim.

Nie wiem czy te ASO korzystają z tego samego systemu, ale otrzymałem te same kartki co Ty.

Dodatkowo wycenę nowego sterownika i takim numerze jak Ty podałeś.

A, powiedzieli mi jeszcze, że to może być wina oleju.

Audi dla tych silników rekomenduje Castrola Magnatec.

No i stwierdzili, że warto sprawdzić kanały olejowe, że mogą być zapchane przez co pompa dużo oleju pcha do góry a mało go spływa -> stąd oil min.

Ja spróbuję popisać jeszcze do firm zajmujących się tuningem programowym silników, może oni coś podpowiedzą.

Ja cały czas upieram się, ze to jest wina elektroniki/oprogramowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze jeszcze Ci sie nie uaktualnil stan z ostatnich 100km... na nowym bagnecie na maksa nie mozliwe zeby bylo tylko +5....

ja mam praktycznie teraz ponizej minimum w 2.4v6 i mam 2mm wartosc z ostatnich 100km , a 1500km temu mialem +10 i bylo moze z 3-4 mm powyzej min .

nagrana wartosc maksymalna mam +18mm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to zastanawia, te +5mm moje. Dlaczego? Hm. Bo dawałoby to jeden wniosek, że oleju w oblewającego w misie jest więcej niż czujnik może zmierzyć. czujnik mierzy dobrze wg mnie i to nie powinno podlegać dalszej dyskusji. Dyskusji powinna podlegać tylko i wyłącznie wartość pokazywana na VAG'u. Dlaczego pokazuje +5mm, gdy oleju jest ponad miarę. Ponad miarę wg starego bagnetu. Te +5mm wynika z tak jakby przestawionego poziomu minimum, który jest poziomem treshold. Od tego poziomu minimum/treschold VAG pokazuje ile jest w górę czyli ile jest na plusie. Jak ustawi się (piszę teraz czysto teoretycznie) poziom oleju minimum w sterowniku na 3/4, to pozostaje część 1/4. Ta wartość 1/4 byłaby wówczas odczytem +5mm. Gdyby ustawić w sterowniku poziom minimum na 0, to pozostaje do wykorzystania zakres równy 1/1, więc jeśli byłby odczyt liniowy (no chyba liniowo się w baku zmienia poziom oleju a nie logarytmicznie lub wykładniczo), to wówczas można by policzyć tak: 1/4 = 5mm, to 4x 1/4 = 1 więc 4x5mm = 20mm. Wówczas odczyt na VAG'u u kolegi "soul87" rzędu +18mm odpowiadałby temu mojemu przemyśleniu.

Na cwilę obecną myślę że u mnie jest tak, że: mając nalane więcej oleju w silniku == oznacza, że poziom oleju przekracza możliwości rozpoznawcze czujnika i to co widać na VAGu to maksymalna wartość jaką może podać VAG, czyli +5mm. Jak silnik zacznie zjadać ten olej, to w końcu dojdzie do sytuacji, w której stan oleju zrówna się z czubkiem czujnika. Następnie, oleju będzie coraz mniej przez co czujnik będzie bardziej odsłonięty. Wówczas czujnik będzie w stanie odnotowywać wskazania, bo olej będzie w jego obszarze roboczym, tzn. w obszarze pracy.

Hm. Tylko, że ten francowaty czujnik nie mierzy bezpośrednio poziomu oleju tylko pośrednio, bo przelicza go na poziom z temperatury oleju. Ale dobra nie analizujmy jak mierzy. Analizujmy więc ten próg minimum/treshold.

Dlaczego mamy poprzestawiane te progi? - ja kupowałem z niemcowni, a Wy? - każdy z Nas ma może poprzekręcane liczniki, więc wsady z jakiegoś innego dawcy????!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też kupowałem z niemcowni.

Ogólnie przebieg się zgadza, książka serwisowa była prowadzona do końca.

Dodatkowo w ASO też mi to sprawdzali i wszystko było ok...

Ten pomysł ze wsadem nie jest zły, tylko jak tu znaleźć dobrego dawce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy byłem dzisiaj u dobrego fachowca od elektroniki w autach bo znowu oil min po 100 km i było nalane ponad stan przynajmniej na zimnym po nocy tak pokazywał bagnet czyli na nowym było by ok i on mi powiedział że trzeba coś w liczniku zmienic jestem umówiony po niedzieli 50zł taki zabieg jak to zrobi to dam znac co i jak ja też mam od niemca tylko licznik był skręcony 40 tys w poruwnaniu zapisu w ASO może to w tym tkwi błąd że ktoś grzebał i zpier..........:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobi Ci za 50zł to powiedz Mu, ze ja przyjadę do Niego choćby z drugiego końca Polski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisałem wczesniej juz pozbyłem sie oli min. odłaczyłem wtyczke od czujnika z miski i podłaczyłem pod drugi czujnik który podwiesiłem pod silnikem.przejechałem juz 1tyś km i zadnego komunikatu, maski nie otwierałem.dzis sprawdzałem to oleju jest 3/4 cały czas, oczywiscie wczesniej juz oil min mi co 100 km wyżucało.Tak wiec koledzy jest to jakiś sposób na denerwującą kontrolkę.Oczywiscie trzeba kontrolowac stan oleju na bagnecie (ale i tak kazdy uzytkownik ALT czesto to robi).Moje Audi dużo oleju nie bieze tak wiec moge sobie pozwolic na takie rozwiązanie.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobi Ci za 50zł to powiedz Mu, ze ja przyjadę do Niego choćby z drugiego końca Polski

nie masz daleko jakieś 45km od będzina w strone częstochowy a dokładnie woźniki a to jak coś to pózniej wytłumacze dokładnie gdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobi Ci za 50zł to powiedz Mu, ze ja przyjadę do Niego choćby z drugiego końca Polski

nie masz daleko jakieś 45km od będzina w strone częstochowy a dokładnie woźniki a to jak coś to pózniej wytłumacze dokładnie gdzie

To ja przyjadę z drugiego końca Polski -> jestem z Kujaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie OIL MIN zapala się co ok. 1000 km, ale tylko wtedy gdy na tym dystansie nie otwieram maski. Ostatnio tak miałem, auto postało 2 godziny, otworzyłem maskę i sprawdziłem olej i jak zawsze był na stałym poziomie czyli prawie MAX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio oglądałem dla znajomego 3.0v6 ASN a4 b6 i w bloku 007 wartosc aktualna mial 55mm a wartosc threshold mial 45mm... 2001 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...