Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


gregorypeck

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy zrobiłem już 180km bez otwierania maski po wizycie u mechanika i jak narazie oil min nie widac ;] będe informował co i jak na bierząco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączenie to nie rozwiązanie.

Nie wiem jak Ty, ale ja wolałbym dostać ostrzeżenie o małym poziome oleju, biorąc pod uwagę, że te jednostki napędowe lubią oliwę.

@Dajmon

Robiliście te testy na VAGu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to nie jest dobre rozwiązanie . Po rozmowie z Dajmonem wywnioskowałem że ten czujnik pokazuje minimalny stan oleju nie zależnie od poziomu , więc szczerze wolałbym sam co 500/1000 km sobie olej sprawdzić niż co 100km mieć zapaloną kontrolkę na desce i gasić ją otwieraniem maski :wink:

Powiem wam że sam miałem S4 które brało olej jak większość V8 i nie miałem takich problemów , mam pod opieką auta z grupy VAG które mają te czujniki i też nie spotkałem się z tym co opisał mi Dajmon , ale ok temat rozeznam i powiem tylko tyle że już mam pewne podejrzenie które muszę zweryfikować ,jak się potwierdzi to dam znać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączenie to nie rozwiązanie.

Nie wiem jak Ty, ale ja wolałbym dostać ostrzeżenie o małym poziome oleju, biorąc pod uwagę, że te jednostki napędowe lubią oliwę.

@Dajmon

Robiliście te testy na VAGu?

Nie. Testów nie robiliśmy. Kolega "martikawka " miał wyjazd i nie dał rady. Rozmawiałem jednak z "waskivw". Temat wymaga czasu potrzebnego do analizy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy już ponad 300km i dalej oil min nie widać mam nadzieje ze bedzie tak dalej tylko sie zastanawiam czy jak spuścili olej to komputer nie odczytał tego jako wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli moje przypuszczenia się sprawdzą to nie powinna się zaświecić ,chyba że faktycznie poziom oleju spadnie do min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolutku , potwierdzi się to wam napiszę rozwiązanie , ale najpierw testy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy dzisiaj kolejna 100 bez oil min ;] a tak poza tym to bylem dzisiaj w Opocznie u gościa co sie zajmuje sterownikami (robi je programuje i naprawia wszystko od podstaw) od maszyn różnego rodzaju i opowiedziałem mu nasz problem z oil min ze w serwisie zalecają wymiane sterownika silnika a on mi na to ze w sterowniku są różne połączenia i mówił że podzczas jazdy są drgania i takie połączeni mogło sie przerwac dodał też ze jak jest zimno to to połączenie lepiej do siebie dolega nie odkształca sie za bardzo a jak jest gorąco to robi się większ przerwa i wtedy komputer otrzymuje złe wartości i to by sie tak na moje oko zgadzało bo zimą nie miałem problemu oil min dodam że nie wspominałem mu ze zimą tego problemu nie ma i co wy o tym myślicie drodzy koledzy??????

---------- Post dopisany at 19:22 ---------- Poprzedni post napisany at 19:20 ----------

powiedzial ze zajmie sie tym problemem mam do niego dzwonić po niedzieli gdzieś około środy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być z tymi połączeniami ale nie w tylu autach - sterownikach

Musiała by być usterka fabryczna tych sterowników.

Dodatkowo jakby coś nie łączyło to pewnie była by choinka na zegarach lub auto by zgasło.

Przecież 1.8T też ma podobny sterownik i tu się nic nie odłącza

Moim zdaniem to nie to - zły trop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martikawkajeśli chodzi o zimne luty to się zgodzę bo większość elektroniki ma z tym problem , ale problem by się nasilał gdyż każde takie zwarcie /rozwarcie powoduje uszkodzenie tego lutu , miałem tak w sterowniku ABS i w niedługim czasie wyzionął ducha , kilka podobnych udało się naprawić.

Wam się ta kontrolka zapala cyklicznie wiec problem leży gdzie indziej .

Jak Ci się znowu zapali to miej w pogotowiu olej , sprawdź stan i dolej , nie oszukuj podnoszeniem maski itd., ciekawe czy po dolaniu zapali się za 100 km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a popatrzcier tez jaki kto ma czujnik oleju numery moze tam lezy po czesci problem u mnie na szczescie go nie ma po zmianie oleju ustapilo na szczescie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już tak robiłem ze jak mi sie zapaliła kontrolka i było faktycznie min to dolałem na max i po 100km dalej to samo teraz jak zrobie 500 km to otworze i zobacze ile jest na miarce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie narazie tez ucichlo z oil min, wymiana czujnika i trzymanie oleju nieco ponad maks na bagnecie. tzn od momentu uzupelnienia nie sprawdzalem, ale juz 500 km napewno zrobilem. oby tak zostalo.

mnie nachodzi jeszcze jedna mysl, odnosnie tego problemu. wiekszosc z nas ma te auta z niemiec badz innych zachodnich krajow, a jak powszechnie wiadomo ciezko trafic na auto ktore ma oryginalny przebieg. moze jest tak ze audi przewidziało ze np. po 200tys km pelny syntetyk bedzie juz zbyt rzadki i bedzie trzeba lac np. polsyntetyk. skoro ten czujnik mierzy nie tylko poziom ale tez temperature i jakosc oleju to w zwiazku ze zlymi parametrami oleju po przykladowych 200tys km wysyla sygnal do sterownika a ten na FISa. bo teoretycznie powinnismy juz jezdzic na polsyntetyku???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tez sie nad tym zastanawialem ale ja zmienilem synetyk na inny syntetyk i oil min zniknelo wiec chyba nie tu jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie było mnie chwilę na forum i widzę że dzieje się tu na bogato :wink: Musiałem nadrobić zaległości i przeczytać kilka ładnych stron. Wielki szacun dla Was za ambitne podejście i zaangażowanie w temat.

Co do miarki oleju to myślę, że Audi zwyczajnie zamiata temat pod dywan; zrobili inną skalę żebyśmy zalewali więcej oleju i żeby rzadziej robić dolewki :wink: Przecież Audi przed wyprodukowaniem naszych B6 2.0 ALT skonstruowało dziesiątki różnych silników i to przecież udanych konstrukcji, ponadto zrobili za***iste quattro i wiele innych patentów- myślicie, że nie potrafili by wykonać prostego bagnetu o odpowiedniej długości i z odpowiednio zaznaczonym przedziałem MIN/MAX? :kox: Połapaliby się dopiero po ponad 10 latach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja za bardzo nie rozumiem tej gimnastyki z tym nowym bagnetem. Bo na starym jest poziom MAX którego nie zaleca się przekraczać z wiadomych względów. I teraz daje się nowy bagnet z inną skalą żeby lać więcej oleju? Przecież silnik się nie zwiększył i dopuszczalna maksymalna objętośc jest taka sama. Mętne to jakieś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...