Piore100 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Dopadł mnie dziś ten problem ale czujnik pali się cały czas i nie gaśnie, tz. pali się już jak przekręcę kluczyk Mam pytanko czy elektryk miernikiem sprawdzi czy czujnik jest uszkodzony ? No i czy idzie w komputerze odłączyć czujnik ogóle ? Bylem w ASO ale szkoda gadać może to czujnik , może elektryka nic nie zrobili kazali przyjechać w nowym roku to popróbują itd.. Ktoś dywagował o czujnikach ten sprawdza tylko poziom oleju w misce, ale jest drugi, który sprawdza ciśnienie oleju no i ten jest ważniejszy dla smarowania silnika.
aramir Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 sprawdź wpierw odmę .... ale szczerze to jestem ciekaw co na to ASO, jeśli odma nie pomoże , a i zapytaj dlaczego tak wolno olej do miski spływa ..
Jajo! Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 ASO jak to ASO - może pierścienie, może pompa, może głowica, może uszczelniacze, może wszystko naraz, może trzeba remont, a może w ogóle zastanowić się nad sprzedaniem auta... Mi tak powiedzieli "spece" bez zaglądania pod pokrywę czy odma cała, a gdzie tu mowa o przejściu na inny olej! Pewnie szukali jelenia, który zacznie dłubać przy silniku i wpadnie w niebagatelne koszty. Zapytałem więc - co trzeba zrobić, żeby panowie wiedzieli? - Zdjąc głowicę, zajrzec, bla, bla, bla! - A ile to kosztuje? - Od 1.800 zdjecie, plus czesci... I nie ma gwarancji ze zadziała, moze dojsc nawet do 10.000!!! To powiedzieli mi w ASO. Nawet nie chcę powtarzać jakie wyciągnąłem z tego wnioski.
jendker Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Panowie po wymianie filtra oleju (ori), oliwy na mobil 0w40 i przejechaniu 800km kontrolka oleju sie nie zapalila, natomiast brac olej dalej bierze, ale znacznie mniej...Stan oleju sprawdzam parkujac auto w tym samym miejscu i zawsze po uplywie 1h od zatrzymania. Obecnie stan mam na ok 1/2 miarki kontrolka sie nie pali:)
Piore100 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Mój problem się narazi rozwiązał kontrolka przestała się palić jak kupiłem czujnik poziomu oleju (oczywiście nie za 317 zł jak to w ASO chcieli ściągnąć i nie koniecznie to było przyczyną) Mój problem to nie była odma porostu jak obejrzałem ten czujnik to olej wpada małym otworem i widocznie musiało się coś tam przepchać lub wina po stronie elektryki Z tym spływaniem oleju to już tak jest i dlatego trzeba mierzyć miej więcej w tych samych warunkach , jak i tu się nie doszukujcie błędów Niestety te silniki lubią olej i nic na to nie poradzi się nie specjalnie wierze w to że zmiana oleju coś kategorycznie pomoże Jeżdżę na Shell power Racing 10w60 a silnik igła ma 135tyś + lubryfikacja i nie szaleję i dolewam po150-200ml\1000km zmiana oleju do 50-siątka w tą czy w tamtą
aramir Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Mój problem to nie była odma porostu jak obejrzałem ten czujnik to olej wpada małym otworem i widocznie musiało się coś tam przepchać lub wina po stronie elektryki cóż czyli uważasz ze warto wyciągnąć czujnik i mu się przyjrzeć??? .... ewentualnie wymienić (widziałem zamienniki za 125zł)... a co do oleju to też uważam ze nie ma tu żadnej różnicy ..i następnym razem zalewam 10w40 ....
jendker Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 @aramir najlepiej wez kontakt od kolegi gdzie kupowal czujnik - skoro jemu pomoglo to najlepiej ze sprawdzonego zrodla kupic:) ja 10l oliwy 0w40 mobil1 kupilem okazyjnie za 50GBP czyli w cenie polsyntetyka
aramir Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 oczywiście zapytam sie ... jednak na razie to nie mam ochoty na wymianę czujnika, chociaż by ze względu na niedawno wymieniany olej Castrol 0w40 , a po 2 czytałem już na niemieckiej stronie(linki wcześniej), że wymiana czujnika w tej sytuacji nic nie daje ... może w czerwcu jak będę robił przegląd okresowy ... wówczas zaleje już półsyntetyk ....
Piore100 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Źle mnie ktoś zrozumiał w WASZYM przypadku wymiana czujnika poziomu oleju nie pomoże - rozmawiałem z fachowcem i powiedział , że to już taka przypadłość mówi podnieś klapę i zgaśnie coś tam jeszcze radził ale nam przerwano i nie skończyliśmy tematu jak będę u niego i się dowiem coś konkretnego to wam napisze.
aramir Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Panowie!!!! Cóż wypowiedz na niemieckim forum podsunęła mnie pewna konkluzję, a jeśli faktycznie bagnet w wersjach 2001 jest po prostu za długi !!!! Dodatkowo mechanicy moi stwierdzili, że badanie poziomu po upływie już co najmniej 5h, nie jest na tyle wiarygodne , jak by mogło się nam wydawać. Chodzi o to że po upływie kilku godz. mamy w misce wszystki olej, który siedzi przykładowo w popychaczach i różnych obiegach jakie są pod maska, a przecież podczas pracy one nie opróżniają się na tyle szybko, aby nasz czujnik mógł stwierdzić że poziom jest właściwi ... Chodzi mi o to, że może ja faktycznie mam za mało oleju, a może w katalogu się pomylili i 4L to za mało ... Uznałem że najlepszym wyjściem (moje mechaniory również) będzie doprowadzenie do stanu oliwy przynajmniej 1/2 po wyłączeniu silnika i po upływie 15-20min . Wiec tuż przed odpaleniem, mając stan według bagnetu max, dolałem 200ml ... Autko pochodziło 5min , a następnie po wyłączeniu auta odczekałem 20min... O dziwo na bagnecie pojawiło się już 1/2 poziomu bagnetu Cóż nie ukrywałem zadowolenia (czyżby światełko w tunelu)... Pozostało teraz wyjechać w trasę na 100km ... Hehe akurat dzisiaj miałem okazje. Zrobiłem 120km, a lampka się nie zapaliła hehe... Czyli wszystko oki , tylko tyle, tle szumu, a tu za mało oleju było ???? Cóż może faktycznie w naszym przypadku powinniśmy sprawdzać i regulować poziom tylko po upływie 20min, może to jest wreszcie złota metoda .... Na razie będę sprawdzał poziom i postaram się was na bieżąco informować ... Pozdrawiam wszystkich ALT`ow PS. dolewki ponad poziom się nie bałem, bo przecież tak jak i wszyscy, którzy zasięgali porad odnoście ALT, pewnie zdążyli się przyjrzeć odpowietrzeniu korbowemu, czyli odmie, która to w razie zbyt dużego ciśnienia oleju wyrzuci go przez swoje sprytne plastikowe rureczki
gregorypeck Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2010 ... Cóż może faktycznie w naszym przypadku powinniśmy sprawdzać i regulować poziom tylko po upływie 20min, może to jest wreszcie złota metoda .... ... no i doszlismy do tej samej konkluzji co na poczatku tego wątku: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_zapalajaca_sie_kontrolka_poziomu_oleju-t72049.45.html Gdzies na innym forum (mazdy albo toyoty) czytalem o podobnych objawach. Pani kora poruszyla te temat kontaktowala sie bezposrednio z fabryką i odpowiedz byla mniej wiecej podobna - sprawdzac poziom 15min od zgaszenia silnika. Zresztą w instrukcji obsługi tak pisze wiec nie ma co dyskutować.
aramir Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 hehe dobre to gregorypeck ja się tutaj męczę, a ty mówisz ze już dawno o tym wiesz (ale ze mnie gapa) hehe ....ale z drugiej strony to jest też wina rożnych mechaników, którzy mi na początku mówili, że najlepiej sprawdzać poziom z rana po całej nocy !!!! aaaa w moim przypadku byli w błędzie !!!!!! Z drugiej strony bałem się, że jak przekroczę poziom max to możne się to źle skończyć ... Cóż pozostaje testować i jeszcze raz testować ... Swoja droga zastanawiam się ile teraz mi oleju będzie zżerał .???? [br]Dopisany: 17 Styczeń 2010, 12:16_________________________________________________ popelniasz ten sam blad co ja kiedys - sprawdzasz poziom na zimnym silniku. Sprawdz na cieplym tak jak mowi instrukcja - 15min po zgaszeniu silnika - to jest faktyczny stan. W tym silniku roznica w poziomie na cieplym i na zimnym to 80% miarki. Najprawdopodobniej kontrolka zapala sie prawidlowo - masz za malo oleju. właśnie znalazłem, kolego masz racje ... instrukcja wyraźnie zaznacza kiedy trzeba kontrolować stan ... ojjj to wszytko wina tych mechaników od siedmiu boleści ... "sprawdzaj stan na zimnym i już " , a tu gów.. prawda .. hehe [br]Dopisany: 17 Styczeń 2010, 12:20_________________________________________________hej jeszcze jedno <b>gregorypeck</b> jaki trzymasz poziom oleju jak wyłączysz silnik i upływie 15-20min . Ja obecnie miałem 1/2
gregorypeck Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2010 20min od zgaszenia silnika mam 75%. A rano... no wlasnie to zalezy od oleju, ale tez napewno filtra, temp. na zewnatrz, stanu silnika itp. Dlatego kazdy ma troche inaczej. Nie wiem czy sie ze mną zgodzisz ale ja to tlumacze tak, ze musi to byc celowo zaprojektowane w ten sposób zeby w kazdych warunkach (niezależnie od rodzaju oleju, filtra, i innych warunków) możliwe bylo odczytanie poziomu oleju nie czekając do rana (jak chcesz sobie sprawdzic na trasie to nie bedziesz czekal do rana nie?) az wszystkie kropelki zlecą z kazdego zakamarka silnika (a co z olejami typu magnatec??). Byloby to bardzo niewygodne. Dlatego dlugosc tej miarki moze byc tak dobrana przez konstruktorow zeby pomiar byl mozliwy po kilkunastu minutach. Ma to sens?
aramir Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 oczywiście nie sposób się z tym nie zgodzić .... hymm ale wedle tego pomiaru to u ciebie jak i teraz u mnie jest z pewnościa co najmniej 4,5L oleju, a nie jak producent podaje 4L(wprowadzali nas w błąd).
gregorypeck Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2010 Instrukcja podaje 4,2L oleju dla silnika 96kW (niemieckie wydanie strona 300). Myśle ze własnie tyle mi wlali ostatnim razem.
jendker Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Ja panowie mialem ten sam problem, ale w moim wypadku nie musze jezdzic na max poziomie oleju. Zanim wyjechalem na swieta do PL wymienilem oliwe na Mobil1 0w40, tak jak wyczytalem, ze niektorym pomoglo. Ze wzgledow eco do PL pojechalem dieselkiem brata a jemu zostawilem mojego ALTka. Zastrzeglem zeby nie dolewal oleju nawet jak sie pojawi kontrolka na zegarach, bo widomo ze mimo to stan bedzie ok... Dzwonilem do niego kazdego dnia i pytalem jak oliwa. Odpowiadal, ze kontrolka sie nie zapala a stan zmniejsza sie delikatnie. Powiem szczerze, ze nie wierzylem w skutecznosc przejscia z 10w40 (po 8k km) 15w40 (2k km) na full syntetyk. A mialem juz mysli zeby sie pozbyc ALTka! Panowie wiem, ze kazdy woz to inny przypadek, ale u mnie jest tak, ze jak podlalem pod max to spalil do polowy miarki w 150-200km. Uparlem sie i nie dolewam - czekam na kontrolke! Od chwili kiedy pierwszy raz spostrzeglem polowe na miarce zrobilem juz ponad 1k km i moze zeszlo 1mm, a moze nawet nie! Teraz kiedy sprawdzam stan rano mam polowe bagnetu, natomiast po 90 minutach mam moze 1mm mniej. Wydaje mi sie ze obieg oliwy jest teraz prawidlowy, wiec ciesze sie niezmiernie:))) Wszystkim Wam rowniez zycze szybkiego i pomyslnego rozwiazania problemu! jak cos sluze pomoca:)
gregorypeck Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2010 Wracając jeszcze do problemu sprawdzania poziomu oleju, na zimnym czy na cieplym silniku. Przewertowalem dzisiaj troche internet i okazuje sie ze na kazdym forum samochodowym jest podobny temat :> Opel: http://forum.opel24.com/printview.php?t=32457&start=0 Mesiu: http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=3331 Znowu opel: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1469218.html oglnie o moto: http://autaa.com/Article,4059.html Passat: http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-30800.html i kilka innych. Zastanawiajace jest to, jak ludzie uparcie chca byc mądrzejsi od fabryki i 80% z nich twierdzi ze poziom oleju powinno sprawdzac sie na zimnym najlepiej rano. Mimo ze zarowno instrukcja obslugi, plakietki pod maską a nawet mechanicy w ASO mowia ze pomiar sie robi 15 min od zgaszenia silnika. Wiekszosc wyobraza to sobie tak, ze caly olej, ze wszystkich zakamarkow musi splynac zeby pomiar byl wiarygodny - tymczasem jest dokladnie na odwrot - wlasnie o to chodzi, zeby caly nie splynal - bo dlugosc miarki jest wlasnie tak dobrana zeby pomiar byl wlasciwy na cieplym silniku. I stad u niektorych biorą sie ostrzezenia OilMIN na desce - nie tylko zreszta w naszym modelu. Chociaz trzeba przyznac, ze akurat w silniku ALT ten efekt jest szczegolnie widoczny - moze dlatego ze roznica miedzy min a max jest u nas nie duza w porownaniu do innych silnikow i wynosi cos kolo 0,7litra (na moje oko - czy moze ktos to potwierdzic?) Dlatego koledzy zanim zabierzecie sie za wymiane odmy, czujnika poziomu czy czegos tam - sprawdzcie najpierw poziom oleju na cieplym silniku tak jak mowi instrukcja: zatrzymac sie na rownym terenie, zgasic silnik, odczekac 15min i odczytac poziom. Pozdrawiam
uris Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 U mnie kontrolka oleju zapala sie w momęcie jak stan oleju jest poniżej minimum i tylko w tedy ! .Dolewka od minimum - maximum to dokładnie 0,5 litra .Stan oleju zawsze sie mierzy na rozgrzanym silniku ( nie ciepłym ! a rozgrzanym do 90 stopni ) zawsze badam stan po upływie 5-10 min od zgaszenia silnika,gorący olej bardzo szybko spływa z reszta nie trzeba tu być specjalistą żeby to wiedzieć wystarczy wejsć na youtuba i poszukac kilka odcinków programu SONDA chłopaki tam troche opowiadają o olejach . Kiedyś jak byłem u mechaniora to powiedział jedną rzecz na temat tego silnika że są to silniki wysoko temperaturowe " co to oznaczało to nie wiem " wogóle jak dla mnie,nie wiem jak u was ale jak ja u siebie odkręce korek wlewu oleju to widać czarny szlam i nagar nie jest to chyba normalne , widziałem silniki Audi z 2007r do remontu w środku to sam szlam i nagar . Ktoś tu kiedyś na forum napisał żeby przejechać sie kiedys za swoim autem i zobaczyc czy kopci ,latem nie świadomie to zrobiłem i zauważyłem ze moje ALT kopci .
aramir Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 U mnie kontrolka oleju zapala sie w momęcie jak stan oleju jest poniżej minimum i tylko w tedy ! .Dolewka od minimum - maximum to dokładnie 0,5 litra .Stan oleju zawsze sie mierzy na rozgrzanym silniku ( nie ciepłym ! a rozgrzanym do 90 stopni ) zawsze badam stan po upływie 5-10 min od zgaszenia silnika,gorący olej bardzo szybko spływa z reszta nie trzeba tu być specjalistą żeby to wiedzieć wystarczy wejsć na youtuba i poszukac kilka odcinków programu SONDA chłopaki tam troche opowiadają o olejach . Kiedyś jak byłem u mechaniora to powiedział jedną rzecz na temat tego silnika że są to silniki wysoko temperaturowe " co to oznaczało to nie wiem " wogóle jak dla mnie,nie wiem jak u was ale jak ja u siebie odkręce korek wlewu oleju to widać czarny szlam i nagar nie jest to chyba normalne , widziałem silniki Audi z 2007r do remontu w środku to sam szlam i nagar . Ktoś tu kiedyś na forum napisał żeby przejechać sie kiedys za swoim autem i zobaczyc czy kopci ,latem nie świadomie to zrobiłem i zauważyłem ze moje ALT kopci . hymmm to dziwne ze kopci szczególnie że pobieranie oleju 1L/3000km to nie jest zły wynik ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się