Patyczeq Opublikowano 15 Lutego 2020 Opublikowano 15 Lutego 2020 (edytowane) Witam, niedawno kupiłem A4 B6 z silnikiem 3.0. Teraz mam z nim problem, bo w czasie jazdy gaśnie. Auto ma założony gaz i wydaje się, że to na nim gaśnie częściej. Na rozgrzanym silniku rzadziej gaśnie. Auto sprowadzone z DE i od tej pory zmieniony tylko olej+filtr. Gdy kupiłem i wracałem 450km nie zgasło ani razu, nawet na zimnym. Silnik pracuje równo, nie dymi, jest suchy. Pod kompem pokazuje pompe hamulcową (niedługo wymienię) i czujnik temperatury oleju. Ja podejerzewam świece. Czekam na waszą pomoc. Edytowane 15 Lutego 2020 przez Patyczeq
rogigor Opublikowano 15 Lutego 2020 Opublikowano 15 Lutego 2020 Przy świecach czułbyś wypadanie zapłonów, szarpało by mocno. Gaśnie od razu czy są jakieś objawy przed tym?
Patyczeq Opublikowano 15 Lutego 2020 Autor Opublikowano 15 Lutego 2020 Nie ma objawów, tylko auto spada do ok 1000 obrotów i zaraz znów odpala bez kręcenia rozrusznikiem i wraca na swoje obroty
rogigor Opublikowano 15 Lutego 2020 Opublikowano 15 Lutego 2020 Brzmi jak przepustnica i od tego bym zaczął.
Patyczeq Opublikowano 15 Lutego 2020 Autor Opublikowano 15 Lutego 2020 Może podciśnienie, bo u mnie te wężyki są na wierzchu i w ogóle źle to wygląda
rogigor Opublikowano 15 Lutego 2020 Opublikowano 15 Lutego 2020 Przerabiałem temat wężyków podciśnienia. Na jałowym trochę nierówno pracowała, ale nigdy nie gasła. Jakby któryś był strzelony to cały czas byś coś czuł.
Patyczeq Opublikowano 15 Lutego 2020 Autor Opublikowano 15 Lutego 2020 To się dzieję gdy dodam gazu i potem go puszczę jak chcę już nie chcę przyśpieszać i wtedy gaśnie. Wyskoczył jeszcze błąd pompy podciśnienia
Patyczeq Opublikowano 15 Lutego 2020 Autor Opublikowano 15 Lutego 2020 W przepustnicę raczej wątpię, bo nic niepokojącego nie słychać, auto ma moc, obroty nie falują i samochód płynnie się na nie wkręca
Patyczeq Opublikowano 15 Lutego 2020 Autor Opublikowano 15 Lutego 2020 Jeżeli to ma pomóc to dodam, że na chwilę mrugają wszystkie kontrolki i potem gasną oprócz esp które zapala się aż do zgaszenia auta kluczykiem
pila24 Opublikowano 15 Lutego 2020 Opublikowano 15 Lutego 2020 5 minut temu, Patyczeq napisał: Jeżeli to ma pomóc to dodam, że na chwilę mrugają wszystkie kontrolki i potem gasną oprócz esp które zapala się aż do zgaszenia auta kluczykiem Zrób skan wszystkich błędów i tutaj wklej. Dodatkowo z bloków ustawienie rozrządu. Nie chce być złośliwy ale jak przeczytałem że zakupiłeś te auto to spodziewałem się że taki temat założysz... jak spora część nabywców aut z tym motorem. 1
BeyerBrown Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 (edytowane) W dniu 15.02.2020 o 17:25, Patyczeq napisał: Wyskoczył jeszcze błąd pompy podciśnienia Do wymiany masz najprawdopodobniej serwo hamulcowe, jeśli na zgaszonym silniku w ECU->MVB 008 nie masz sztywnego podciśnienia poniżej 500mbar to na 1000% serwo. Cud, jeśli to tylko któryś z wężyków idących do niego jest pęknięty. Kup nowe TRW za ok. 500zł, dobierane po VIN bo są dwa rodzaje. Używki to niestety loteria i wg. mnie zmarnowane pieniądze i czas. Edytowane 21 Lutego 2020 przez BeyerBrown
Patyczeq Opublikowano 22 Lutego 2020 Autor Opublikowano 22 Lutego 2020 Można temat zamknąć. Sory chłopaki, że wam d*py zawracałem, ale okazało się, że to tylko brudny przepływomierz. Ta pompa jako tako działała, ale przegrzewała się strasznie.
BeyerBrown Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 OK, a serwo utrzymuje Ci podciśnienie po zgaszeniu silnika (300-500mbar)?
Patyczeq Opublikowano 7 Marca 2020 Autor Opublikowano 7 Marca 2020 Nie wiem, nie sprawdzałem tego. Podczas jazdy wszystko jest ok więc raczej w porządku. Został do wymiany tylko olej w dyfrze i muszę sprawdzić przeguby, bo wydaję się, że podczas skręcania któryś lekko puka. Na razie zrobiłem tylko tą pompę (70zł) i wszystkie płyny i filtry (700zł)
BeyerBrown Opublikowano 9 Marca 2020 Opublikowano 9 Marca 2020 (edytowane) Niezupełnie. Podczas jazdy podciśnienie w serwie może być generowane poprzez cykliczne załączanie się vacuum pompy i/lub przez podciśnienie wytworzone w dolocie, acz w tych silnikach przy automacie wykorzystywana jest chyba tylko pompka elektryczna. Tak mają "amerykańce" AVK/BGN, czy tak samo jest w europejskim ASN-ie to nie wiem na 100%. Normalnie ta pompka włącza się na chwilę po ostrym hamowaniu lub po kilkukrotnym nadepnięciu pod rząd pedału hamulca. Jak serwo gubi podciśnienie to w pamięci usterek prędzej czy później pojawi się błąd informujący o tym (tylko gdy siedzi w budzie skrzynia automatyczna). Choć nie zapala on CHECK-a <---- gdyż błąd ten nie wpływa na skład spalin. Ów pompka raczej nie jest za bardzo przystosowana do pracy ciągłej/cyklicznej/... Edytowane 9 Marca 2020 przez BeyerBrown
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się