Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 1.8 T Quattro Sedan 2006 rok by pelonek1


pelonek1

Rekomendowane odpowiedzi

Przywitany na forum jestem także nie będę drugi raz robił tego samego :).

Tak więc do rzeczy.

W ostatnią sobotę stałem się szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B7 1.8 T BFB Quattro Sedan 2006 rok.

Auto sprowadzone z Niemiec przez mojego znajomego, na liczniku obecnie coś około 128 tkm (potwierdzone historią serwisu w ASO, książką serwisową oraz ostatnią umową zakupu z ostatnim właścicielem w Niemczech).

Wersja jak to piszą tzw. "Bieda Edyszon", no ale konfiguracja tzn. sedan, 1.8 T oraz napęd Quattro już nie jest tak często spotykana także to na plus.

Z wyposażenia tak z grubsza to:

- elektryczne szyby przód,

- tempomat,

- podgrzewane przednie fotele,

- klimatronic dwustrefowy,

- czujniki parkowania tył,

- hak holowniczy wypinany Westfalia,

- pakiet chrom.

No i to chyba wszystko, tak czy inaczej to co jest mi potrzebne auto posiada, jeśli czegoś będzie mi brakować będę doposażał.

Będę Was trochę męczył pytaniami gdyż muszę doprowadzić samochód do takiego stanu jaki mnie zadowoli więc proszę o cierpliwość.

Teraz pytanie, czy wszystkie sprawy, problemy, modyfikacje związane z moim autem mogę pisać w tym temacie, czy szukać podobnych bądź zakładać nowe?

Poniżej kilka zdjęć z przed zakupu auta.

IMG-20200305-WA0004.jpg

IMG-20200305-WA0006.jpg

IMG-20200305-WA0005.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak zapomniałem o tym alarmie :). Jest jeszcze immobilizer w kluczykach :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż seria... więc najlepsze chwile w doposażeniu masz przed sobą :wink:

To forum jest bardzo dobrze rozbudowane jeśli chodzi o konkretność w tematach więc szukaj, czytaj o tym co chcesz zrobić a napewno coś znajdziesz. Dużo tematów jest otwartych w których możesz pytać na bieżąco i oczywiście w swoim temacie jak najbardziej. Czekamy na pierwsze mody ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plusik za silnik i quattro :) Widzę, że wszystkie sedany 1.8T Quattro wychodziły w jakiś śmiesznych konfiguracjach :) Ty masz jakiś szary środek a ja mam granatowy... heh ;) Jak tu żyć :D

Edytowane przez Damianq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra baza do modów, Duzy plus za quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt dużo nie zamierzam robić w tym aucie, lecz na pewno to czego będzie mi brakować dołożę :).

Pierwsze pytanie jak włączyć żeby sprawdzić czy auto ma chociażby podgrzewane lusterka zewnętrzne?

Drugie pytanie czy na zdjęciu poniżej jest wszystko w porządku? Wygląda to tak jakby czegoś brakowało w miejscu tych trzech otworów, czy się mylę i są to jakieś otwory montażowe?

IMG_20200306_120520.jpg

Na początek zdjąłem nadkola przednie i usunąłem te pianki jak na poniższym zdjęciu. Wg mnie chwilę dłużej pożyją przednie błotniki. Trzecie pytanie, czy tylne błotniki posiadają coś podobnego? 

IMG_20200306_122304.jpg

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wszystko ok, otwory serwisowe do ustawiania sanek. Tak ma być;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę ktoś odpowiedzieć na poniższe pytania?

W dniu ‎2020‎-‎03‎-‎08 o 14:25, pelonek1 napisał:

Pierwsze pytanie jak włączyć żeby sprawdzić czy auto ma chociażby podgrzewane lusterka zewnętrzne?

 

W dniu ‎2020‎-‎03‎-‎08 o 14:25, pelonek1 napisał:

Trzecie pytanie, czy tylne błotniki posiadają coś podobnego? 

IMG_20200306_122304.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzewanie luster uruchamia się razemz grzaniem tylnej szyby. Sprawdz czy schodzi z nich zaparowanmie jak włączysz grzanie szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kkam napisał:

Podgrzewanie luster uruchamia się razemz grzaniem tylnej szyby. Sprawdz czy schodzi z nich zaparowanmie jak włączysz grzanie szyby.

Próbowałem je włączyć razem z grzaniem tylnej szyby ale nie grzały lusterka (sprawdzałem dłonią czy grzeją).

Gdzieś czytałem że jak jest dodatnia temperatura to nie będą grzały, co jest dnia mnie nie do końca logiczne bo nawet jak pada deszcz w plusowej temperaturze to lustra są suche i jest to bardzo pomocne. Tylko nie wiem ile w tym prawdy. A może u mnie nie ma aż takiej opcji wyposażenia, chociaż regulacja jest elektryczna, także wg mnie powinny być też podgrzewane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzeją nawet w środku lata, nie raz po myjni uruchamiałem . Widocznie nie masz grzanych wkładów, ale nic straconego, bo każda a4 b6/b7 ma gotową wiązke pod grzanie, wystartczy tylko wkłady podmienić w lustrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne nadkola nie mają pianki, mają coś gorszego... Materiałowe nadkola. Lepiej tam zajrzyj i dobrze zabazpiecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2020 o 16:05, Frond Side napisał:

Tylne nadkola nie mają pianki, mają coś gorszego... Materiałowe nadkola. Lepiej tam zajrzyj i dobrze zabazpiecz.

Przednie i tylne nadkola w B7 są z takiego samego materiału, przynajmniej w moim B7.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopieszczam swoją A4 żeby nie było z nią za dużo problemów podczas eksploatacji, a więc do rzeczy.

Zdjąłem dzisiaj od góry osłonę rozrządu żeby zajrzeć czy poprzedni właściciel mówił prawdę, że wymieniał rozrząd w grudniu 2019. Pasek, rolka, koło zębate pompy wody wyglądają jak nowe. Na śrubach widać jeszcze ślady po wymianie z użyciem kluczy.

Myślę że nie będę zawracał sobie głowy wymianą rozrządu, bynajmniej na razie.

Teraz pytanie za ile następna wymiana, jeśli poprzedni właściciel był uczciwy?

Zrobiłem zdjęcie napinacza z zewnątrz - też wygląda jak nowy. Czy wg Was tak może wyglądać napinacz od nowości nie wymieniany, wg mnie raczej nie i sprzedawca mówił prawdę odnośnie wymiany rozrządu nie tak dawno. Poniżej zdjęcie napinacza.

IMG_20200314_124928.jpg

Następna sprawa. Od czego jest ten czujnik mieszczący się przy chłodnicach pomiędzy chłodnicami a silnikiem. Wygląda podobnie jak czujnik temperatury zewnętrznej który mam z przodu przed chłodnicą klimatyzacji.

IMG_20200314_124741.jpg

Następna sprawa.

Zdjąłem dzisiaj zderzak żeby zmienić lampy. Poprzedni właściciel miał założone jakieś H7 + H1 z postojówkami LED, które nie do końca mi się podobały (jakby coś to mam na sprzedaż). Założyłem lampy ORI H7 no i zamontowałem zderzak który nie do końca pasuje z lampami, tzn. od strony kierunków jest szczelina pomiędzy zderzakiem a lampą natomiast od strony grilla lampy dolegają do zderzaka. Wydaje mi się że poprawnie jest tak że nie powinno być tam szczeliny? Teraz pytanie czy da się tą nakrętkę regulacyjną na dole przy kierunku wkręcić bez wyciągania zderzaka? Robiłem to pierwszy raz i wyszło mi w miarę dobrze jednak chciałbym to trochę dopieścić :) Jeśli się nie da inaczej bez wyciąania zderzaka to najwyżej, jak będę miał coś do zrobienia co będzie się wiązać z demontażem zderzaka, wyreguluję wtedy jeszcze raz lampy, na razie nie jest aż tak źle, no ale może być idealnie :).

Następna sprawa.

W jakiej pozycji powinien być ten odbój silnika który częściowo widać na powyższym zdjęciu. Czy ta guma ma się stykać z górą tego wspornika czy z dołem. Wiem że w A6 C6 V6 polift guma ma dotykać górą tego wspornika. W mojej A4 niestety jest po środku, czy tak ma być?

No i ostatni temat z którym nie mogę sobie poradzić, a niestety już trochę czasu mi zajęło szukanie tej usterki.

Jadąc na nierównej drodze gdzie jest dużo małych wybojów jeden obok drugiego coś z prawej strony trzeszczy czy puka.

Za nic nie mogę znaleźć co to jest. Sprawdzałem czy nie trzeszczy coś w okolicy filtra powietrza, kabiny. Stwierdziłem że nie był dokręcony akumulator, dokręciłem, przejażdżka i dalej trzeszczenie, pukanie występuję. Prawa osłona przegubu wewnętrznego też była niedokręcona, tzn. nawet śruby nie były wkręcone do końca, myślę sobie to na pewno to... Dokręciłem, przejażdżka i znowu nic nie pomogło. Osłona silnika też poskręcana na porządnie także to też nie ona. Czy miał ktoś taki przypadek jak ja? Dodam tylko że to stukanie czy tam trzeszczenie słuchać tak jakby na osłonie pod silnikiem leżało coś metalowego np. klucz i stukniemy w nią  ręką od dołu. Niestety nie mam pomysłu co to może być :(.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie, naprawdę nikt mi nie pomoże w moich powyższych problemach ???

Szczególnie interesuje mnie kwestia tego trzeszczenia, odboju silnika oraz regulacji lamp na uchwytach przy kierunkach.

A może da się zdemontować lampy bez wyciągania zderzaka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2020 o 22:47, pelonek1 napisał:

Teraz pytanie za ile następna wymiana, jeśli poprzedni właściciel był uczciwy?

Ja zmieniam co 70tys km. 

W dniu 14.03.2020 o 22:47, pelonek1 napisał:

Teraz pytanie czy da się tą nakrętkę regulacyjną na dole przy kierunku wkręcić bez wyciągania zderzaka?

Raczej mało prawdopodobne. Możesz spróbować odkręcić tylko z boku zderzak i go odchylić. Ale przecież zdjęcie i założenie zderzaka nie jest takie ciężkie. 

Co do pukania/trzeszczenia nie Łącznik stabilizatora? Bo to by pasowało do dużej ilości małych nierówności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, lewiatan1989 napisał:

Co do pukania/trzeszczenia nie Łącznik stabilizatora? Bo to by pasowało do dużej ilości małych nierówności. 

A może to któraś poduszka silnika/skrzyni bo jak się wsłucha to przy odpaleniu czuć delikatne puknięcie też?

W weekend się temu przyjrzę bo na razie auto stoi 100km od miejsca zamieszkania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...