Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana paska wielorowkowego do 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Od wczoraj przeszukuje interenet w poszukiwaniu informacji na temat wymiany a dokladnie założenia paska wielorowkowego w mojej B6.

Otóż wczoraj zerwal mi się pasek, z tego co wiem mechanik założył zly i po 3 msc zerwał się wczoraj wieczrem. Niestety mechanicy znajomi mają zajęte ręce a ja potrzebuje auto na cito i chciałbym spróbować założyć go samemu. Niestety nie znalazłem w internecie żadnych informacji/instrukcji jak założyć pasek w moim autku.

Jeśli ktoś wie jak to zrobić i mógłby mi napisać krok po kroku co trzeba zrobić po kolei i jak go założyć, ew. co będzie mi do tego potrzebne - dodam, że kanałem nie dysponuje a auto jest unieruchomione na parkingu. Zerwany pasek zdjałem cały - brak na nim było jakichkolwiek oznaczeń niestety.

Dowiedziałem się, że do tego modelu są 2 rodzaje z końcowką 1573 i 1590.  Zakupilem 1590, bo 1573 nie było - mam nadzieje, że będzie dobry. Szerokością pasuje.

Swoją drogą czym one się różnią?

Bardzo proszę o wszelkie porady.

Z góry ogromne dziękuje!

Pozdrawiam serdecznie kolegów!

Opublikowano

Hmm,  o ile dobrze pamiętam to potrzebujesz klucza 16 albo 17 i np. imbusa aby napinacz przeciągnąć (kluczem) i zablokować (imbusem), a potem tylko założyć pasek. Tak ze 3 minuty roboty jeśli masz zwinne ręce :D Mogłem jakąś czynność pominąć ale nie wydaje mi się :D

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Klucz 17

Paski różnią się oznaczeniami ze względu na ich długość ( szerokość w obu jest taka sama).

Z tego co kojarzę to krótszy był w B6 a dłuższy w B7, ale mogę się mylić,  bez problemu zweryfikujesz właściwy po numerze VIN.

Sposób ułożenia paska na kołach znajdziesz w necie lub w książce "sam naprawiam".

Dodałem Ci fotę jak ma być poprowadzony pasek na kołach jakbyś miał problem ze znalezieniem tej kwestii....

 

20200308_200414.jpg

Edytowane przez AndrzejK.
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wielkie dzięki panowie!! Postawiłbym piwo jakbym miał blisko :)

Szczególnie wielkie dzięki za zdjęcie.

A jeszcze jedno pytanko. Może jestem jakiś ślepy, ale mogłbys mi nakreślic na tym screenie jak ten pasek idzie, bo nie mogę się połapać :/

pasek klinowy b6.jpg

Opublikowano

Czerwona jeśli czerwona kreska oznacza, że tam nie ma paska to jest źle. Ta kreska czerwona od lewej strony to jest pasek ale na "lewej stronie". Widoczne tam rowki należą do paska. Niebieskie są dobrze narysowane i w prawym dolnym rogu pasek zaznaczony na niebiesko idzie dobrze, potem wchodzi na koło i idzie po tym kole, rowki paska są na zewnątrz. Jesteśmy w miejscu gdzie narysowałeś czerwoną kreskę (lewą), to jest pasek i wchodzi on na to duże koło (chyba od wspomagania) . I tam już idzie dobrze - niebieska kryska. Nie wiem czy w miarę prosto wypisałem moje wypociny

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jest ok! Wielkie dziękuję Ci szanowny przyjacielu!

Mógłbyś mi dorysować na tym zdjęciu jak ten pasek dalej idzie? (niebiekska linia)? Chodzi mi w ktorym miejscu się łączy bo na tym zdjęciu zostaje "rozerwany" od prawej strony

Mimo wszystko ogromnie mi pomogłeś Ty i koledzy wyżej. Wielkie dziękuje!

JEstem bardzo wdzięczny.

A jeszcze ten klucz 17 - w ktorym miejscu trzeba poluzować i jaki to ma byc klucz/?

Opublikowano

A żeby pasek zmienić to napinacz u góry ma taki odstający ząb. Zakładasz na niego klucz płaski i odciagasz w lewo wtedy pasek się zlizuje i można go zdjąć.

Opublikowano

IMG_20200313_125857.jpg.7b0432aa3834b159eb0a13ac0598b1ef~2.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wielkie dzięk Panowie - ogromne :)

 Dzięki Wam zaoszczędziłem. PAsek 60zł robocizna = 0zł :D

Od razu jest różnica w pracy silnika jak wcześnij był założony w ogóle jakiś nieodpowiedni - 5PK zamiast 6PK.

Od razu przy okazji jednego wymieniłem w końcu przepływomierz, który mi padł i jestem przeszczesliwy, bo jak po wymianie filtrow w tym paliwa, czyszczeniu przepustnicy palil jakies 12-13Lw mieście a w trasie przy prędkości praktycznie ciągle 180-200km/h okokoło 13-13,8L   a teraz 9,5-10,5 przy normalnych prędkościach i w miare oszczędnym, ale dynamicznym stylu jazdy.  W trasie jeszcze nie byłem od wymiany, ale na dniach będę miał okazję sprawdzić ile pali - nie przekraczając tym razem 140-160km/h, starając się jechać 110km/h i ciekawe ile spali :) Jestem zadowolony bo czuć naprawdę bardzo dużą różnice.

 

Ciekawostka***** - Wiecie może dlaczego (i jakim cudem), o co chodzi {?!) - po wymianie przepływomierza na ori AUDI Bosha  i podłączeniu czujnika (bo mialem rozwalony i jezdziłem jakis czas z wyjetka kostka od przepływki) - zniknęły mi wszystkie blędy z fisu. Miałem non stop check engine zapalone, przy prędk,ości powyżej 140hm/6 i wyższych przy odpuszczaniu gazu -check migał pare sekund i przepustnica była jakby zblokowana. Wtryski nie pompowały paliwa - tak jakby silnik się dławil (brak przyśpieszenia) - wtedy wystarczyło odpuścić lekko gaz i poczekać te pare sekund i przestało migać, oprocz tego ikonke kontroli trakcji (jakoby ESP było niby włączone cały czas) - a wyłączyć się nie dało, no i "oldruck" cos z olejem, mimo dolewki. {o czyszczeniu przepustnicy i filtra paliwa problem dławienia się zniknął na amen. A po wymianie przepływomierza... Wszystkie błędy zniknęły na drugi dzień, jak rozjeździłem auto i przeplywka zdążyła się zaadaptować! (no oprocz oldruck, ktory zapala się bez ostrzeżenia i tak samo gaśniee). Nawet odwieczny check engine się pali ani nie zapalił ani razu! Przy okazji błąd "min poziom oleju": zniknął. Jak to możliwe po wymianie samej przepływki i podłączeniudo niej czujnika?

Pozdrawiam!

Opublikowano
20 godzin temu, Malyszeek napisał:

Wielkie dzięk Panowie - ogromne :)

 Dzięki Wam zaoszczędziłem. PAsek 60zł robocizna = 0zł :D

Od razu jest różnica w pracy silnika jak wcześnij był założony w ogóle jakiś nieodpowiedni - 5PK zamiast 6PK.

Od razu przy okazji jednego wymieniłem w końcu przepływomierz, który mi padł i jestem przeszczesliwy, bo jak po wymianie filtrow w tym paliwa, czyszczeniu przepustnicy palil jakies 12-13Lw mieście a w trasie przy prędkości praktycznie ciągle 180-200km/h okokoło 13-13,8L   a teraz 9,5-10,5 przy normalnych prędkościach i w miare oszczędnym, ale dynamicznym stylu jazdy.  W trasie jeszcze nie byłem od wymiany, ale na dniach będę miał okazję sprawdzić ile pali - nie przekraczając tym razem 140-160km/h, starając się jechać 110km/h i ciekawe ile spali :) Jestem zadowolony bo czuć naprawdę bardzo dużą różnice.

 

Ciekawostka***** - Wiecie może dlaczego (i jakim cudem), o co chodzi {?!) - po wymianie przepływomierza na ori AUDI Bosha  i podłączeniu czujnika (bo mialem rozwalony i jezdziłem jakis czas z wyjetka kostka od przepływki) - zniknęły mi wszystkie blędy z fisu. Miałem non stop check engine zapalone, przy prędk,ości powyżej 140hm/6 i wyższych przy odpuszczaniu gazu -check migał pare sekund i przepustnica była jakby zblokowana. Wtryski nie pompowały paliwa - tak jakby silnik się dławil (brak przyśpieszenia) - wtedy wystarczyło odpuścić lekko gaz i poczekać te pare sekund i przestało migać, oprocz tego ikonke kontroli trakcji (jakoby ESP było niby włączone cały czas) - a wyłączyć się nie dało, no i "oldruck" cos z olejem, mimo dolewki. {o czyszczeniu przepustnicy i filtra paliwa problem dławienia się zniknął na amen. A po wymianie przepływomierza... Wszystkie błędy zniknęły na drugi dzień, jak rozjeździłem auto i przeplywka zdążyła się zaadaptować! (no oprocz oldruck, ktory zapala się bez ostrzeżenia i tak samo gaśniee). Nawet odwieczny check engine się pali ani nie zapalił ani razu! Przy okazji błąd "min poziom oleju": zniknął. Jak to możliwe po wymianie samej przepływki i podłączeniudo niej czujnika?

Pozdrawiam!

No ogólnie to poprawiła się mieszanka paliwowa co mogłoby wyjaśnić zniknięcie mrugającego czeka itp. 

Jeśli chodzi o olej to sprawdzałeś ciśnienie?

Jakby nie było i od czego by to nie było - należy się cieszyć, że już tego wszystkiego nie ma :D

Opublikowano
6 godzin temu, Rosomak91 napisał:

No ogólnie to poprawiła się mieszanka paliwowa co mogłoby wyjaśnić zniknięcie mrugającego czeka itp. 

Jeśli chodzi o olej to sprawdzałeś ciśnienie?

Jakby nie było i od czego by to nie było - należy się cieszyć, że już tego wszystkiego nie ma :D

Poprzedni mechanik sprawdzał i coś tam mówił, że jest nie tak (nie pamiętam dobrze co mówił) - osobiście nie sprawdzałem, ale na dniach sprawdze. Jakie wartości powinny być odpowiednie?

Cieszę się i to bardzol! ;):)  :)  

Zastanawiam się tylko jak to możliwe. W sumie akurat przepływki nie wymineniałem w tym  aucie jeszcze odkąd je mam, bo wszystko było ok. Poprzedni właściciel (drugi wlaściciel mojego małysza - mój znajomooy) wałczył długo z czekiem na fisie i usunął w końcu błąd vagiem, ale check engine nadal się świecił. Aż tu nagle przypadek: zakładam nowy przepływomierz, identyczny jaki był - ori audi, bosh'a i odpalam auto, żeby zobaczyć jak silnik teraz będzie pracował po wpięciu wtyczki -   check engine ciągle się świecił, Na drugi dzień przejechałem z 30km (cały czas z czekiem na fisie, wrócilem do domu, zaparkowałem auto i na drugi dzień rano odpalam auto i ku moim oczom 0 błędów na fisie. Ani jednego! Taki widok, jak ciągle jakiś błąd był to coś pięknego hehe. Póżniej raz się zapalił jeszcze na chwile ale zniknął po kilkunastu minutach i już troche dni jest cisza... I mam nadzieje, że już się nie zapali hehe

Naprawde przez zmiane mieszanki mógł zniknąć check?

 

Dzięki wielkie za odpowiedź

Pozdrawiam!

Opublikowano
W dniu 13.03.2020 o 13:00, MaTeo85 napisał:

Tak idzie pasek.

IMG_20200313_125857.jpg

Witam mam pytanie z innej beczki, czy pasek wielorowkowy i napinacz może mieć wpływ na wspomaganie że np po jeździe na autostradzie wspomaganie słabnie? Pozdr 

Opublikowano

Chyba nie, na moje to płyn już masz stary, albo za mało. Zrób wymianę płynu z płukaniem i zobacz czy jest poprawa.

Opublikowano
2 minuty temu, MaTeo85 napisał:

Chyba nie, na moje to płyn już masz stary, albo za mało. Zrób wymianę płynu z płukaniem i zobacz czy jest poprawa.

Kurcze zrobiłem wymianę płynu z dokładnym płukaniem, zregenerowałem pompę, wymieniłem magla na używkę z koyo na zf nawet nowy zbiorniczek kupiłem i jest tak że rano jak odpalam wspomaganie jest ok ale jak np wpadnę na drogę ekspresowa przelecę z 30 km i kiera zaczyna stawiać opór już mocny.. Nw co jeszcze mogę zrobić.. 

Opublikowano

Płyn dostaje temperatury i od tego, a chłodnica płynu sprawna? No chyba że pasek się ślizga ale nie sądzę, pasek możesz sprawdzić dając na postoju kierownicę do oporu z prawo lub w lewo, jak nie będzie słychać żadnych niepokojących dźwięków to z nim bym nie kombinował.

Opublikowano
1 minutę temu, MaTeo85 napisał:

Płyn dostaje temperatury i od tego, a chłodnica płynu sprawna? No chyba że pasek się ślizga ale nie sądzę, pasek możesz sprawdzić dając na postoju kierownicę do oporu z prawo lub w lewo, jak nie będzie słychać żadnych niepokojących dźwięków to z nim bym nie kombinował.

Z chłodnica płynu co może być nie tak? To jest  taka rurka która idzie przed chłodnicą może być przytkany czy coś? 

Opublikowano (edytowane)

Siema, odkopie troche temat. Jak wymienić pasek już wiem, ale czy zamiast wymiany całego napinacza da rade wymienić samą rolkę z łożyskiem? np. na taką

https://allegro.pl/oferta/napinacz-paska-klinowego-audi-a4-2-0-8e2-b6-10732962169

 

 

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

Można

Opublikowano

Można wymienić samo łożysko w starej, ori rolce. Ja się przejechałem na zamienniku tej rolki. Trzeba było skracać dołączoną śrubę, bo była za długa, a ori nie pasowała. Po wszystkim i tak rolka miała luz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...