Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Co i jak wyczyścić przed montażem Oil Catch Tank ?


HiRide

Rekomendowane odpowiedzi

gaszaku

nie ma jak to wlasciwa nomenklatura :cool1:

lepiiej napisz co to jest bo ja nie bardzo wiem :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaszaku

nie ma jak to wlasciwa nomenklatura :cool1:

lepiiej napisz co to jest bo ja nie bardzo wiem :tongue4:

tak dokładnie... bez urazy, ale zamiast się nabijać popraw kolegów którzy mniej wiedzą niż Ty, bo chyba od tego jest to forum by sobie pomagać :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zapytac: mam tdi AJM.

Kupujac przykladowy zestaw: http://www.allegro.pl/item601554386_catch_oil_tank_miazdzymy_cena_granatowy.html

Co musze jescze dokupic, jakie ceny i gdzie takie cos znajde? Czytalem na forum o roznicach w srednicy rurki i układu w TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zapytac: mam tdi AJM.

Kupujac przykladowy zestaw: http://www.allegro.pl/item601554386_catch_oil_tank_miazdzymy_cena_granatowy.html

Co musze jescze dokupic, jakie ceny i gdzie takie cos znajde? Czytalem na forum o roznicach w srednicy rurki i układu w TDI

jutro najpierw wyciagam dolot,myje go i czyscze potem wkaldam nowe uszczelki a na koniec zakladam oil catch tank.Zrobie fotki,to co nie co bedziesz wiedzial szczegolnie jesli chodzi o weze kolanka i redukcje.[br]Dopisany: 03 Kwiecień 2009, 23:12_________________________________________________Wczoraj zamontowalem oil catch tank i wyczyscilem dolot.Zaczalem o 9 a skonczylem o 17(bez zadnych przerw w pracy).Praca polegala na wyciagnieciu EGRa,kolektora dolotowego i czesci plastikowego przewodu ktory bedzie widac na zdjeciach.Do tego sciagalem oslone pod silnikiem zeby sciagnac dwa weze od icka-okazalo sie nie ma bylo w nich oleju.Wszystkie czesci wyczyscilem karcherem z duza pomoca srodka do mycia felg ktory okazal sie niezastapiony przy tego typu brudzie :) dodam ze trzeba z tym srodkiem uwazac bo wyzera nie tylko sadze ale tez skore ludzka w bardzo szybkim tempie.Najwiecej brudu bylo w zaworze EGR i kolektorze dolotowym.Cala operacja wyszla na + :>.Przejechalem po montazu oil catch tank dystans od Bielska Bialej do Katowic w godzinach nocnych ze stala predkoscia 90 km/h i spalanie na komputerze wynioslo 4,8 :kox: nigdy wczesniej nie pokazywal mniej niz 5,4 wiec mysle ze o czyms to swiadczy tymbardziej ze to automat.Silnik o wiele mniej buja sie przy gaszeniu.Co do samej jazdy-moze bardziej miekko sie rozpedza ale nic pozatym.Kiedys poruszalem temat na forum o delikatnym dymieniu na szaro niebiesko przez pare sekund,po uruchomniu zimnego silnika.Teraz w ogole tego nie ma.Przy spokojnej jezdzie w ogole nie puszcza czarych dymkow a przy szybszej sa one ledwo zauwazalne.Ze swojej strony moge doradzic zeby najpierw przygotowac sobie wszystkie weze,złączki,redukcje do polaczena odmy z OCT i polaczenia OCT z turbo.Trzeba troche czasu poswiecic na dopasowanie wszystkiego.Jesli srednice kroccow w OCT i odmie mamy takie same to dobor materialow jest o wiele prostrzy ale jesli ktos ma tak jak np u mnie ze srednica wylotu odmy ma 25mm a srednica kroccow w OCT 10mm,to wtedy jest troche kombinowania i redukcji.Na szczescie wszystko jest do kupienia :)Co do uszczelek przy silniku to polecam wymienic tylko ta od kolektora dolotowego i na laczeniu EGRa z tym kolektorem.

Zakupione uszczelki(serwisc vw zlozyl zle zamiowionie i zamiast trezch takich samych uszczelek,dostalem jedna)

f32afb42fab95a74med.jpg

Czesci ktore wymontowalem do czysczenia

6e7bfae6bd72a38amed.jpg

Wymienione uszczelki

54e822c276d5cf89med.jpg

Jeden z dwoch przewodow do icka ktory mozna zdjac w celu sprawdzenia czy jest w nim olej

487f4e6c283ab811med.jpg

EGR wyczyszczony preparatem do mycia felg alu

5f790f7125f747a9med.jpg

Sposob w jaki poprowadzilem weze od odmy do OCT i od OCT do rury ssacej turbiny

3177c7ed3151e82emed.jpg

a7f74fe4962faa99med.jpg

68869cb0455efc6bmed.jpg

OCT zamontowany

cd1a877701ffe600med.jpg

ps.rąk nie domyje przez tydzien :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękna sprawa... kiedyś się na to zdobędę :good:

i parę pytań...

skąd przejściówka z 25 na 10? zwykły sklepik?

węże gdzie kupiłeś?

dlaczego OCT tak daleko od odmy? nie było miejsca bliżej? po lewej u góry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękna sprawa... kiedyś się na to zdobędę :good:

i parę pytań...

skąd przejściówka z 25 na 10? zwykły sklepik?

węże gdzie kupiłeś?

dlaczego OCT tak daleko od odmy? nie było miejsca bliżej? po lewej u góry?

przejsciowek cala masa jest w castoramie (dzieki Bekaczu za cynk)

Zauwaz na przedostatnim zdjeciu jak wyglada polaczenie-napierw przewod 10mm nastepnie kolanka 90 st.na kolanko nakrecona jest mosiezna przejsciowka z 10 na 25 i na to rura 25.

Wszystkie weze sa olejo odporne i zakupione w sklepie w Katowicach ktory specjalizuje sie glownie w przewodach gumowych.Moze ktos jest w stanie upchac OCT tam gdzie piszesz ale jest tam bardzo malo miejsca i OCT musialby byc dlugi i o malym obw zewnetrznym.Ja zamontowalem moj w miejscu gdzie jest montowane webasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu się zastanawiam czy dodatkowe prawie 3 metry dla powietrza nie robi różnicy... no ale raczej nie powinno...

kolanko widzę dokładnie... a jak drugim wchodzisz - bo tam już mniej widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu się zastanawiam czy dodatkowe prawie 3 metry dla powietrza nie robi różnicy... no ale raczej nie powinno...

kolanko widzę dokładnie... a jak drugim wchodzisz - bo tam już mniej widać

drugim identycznie jak pierwszym,najwazniejsze to kupic dwa kolanka po 25mm do krocca odmy i do rury ssacej turbo.Przy oct nie ma zadnej redukcji bo waz ma srednice dopasowana do kroccow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam i czytam i mam pytanko co to wogóle jest i do czego to słuzy

:polew: - no cóż zdarza się...

OCT - Oil Catch Tanker... taki zbiornik do wychwytywania oleju lecącego z powietrzem z odmy (jako takiej)... u mnie EGR cieknie... cały wylot zawalony mazutem i niektórzy mają dość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki HiRide :good:

opis :kox: niebawem i ja zabieram się do roboty, z tym że ja muszę dwa OCTki wsadzić do AFNa i do AVFa :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna ważna sprawa - sprawdzajcie co jakiś czas drożność przewodów OCT zapchanie odmy może spowodować rozszczelnienie silnika na zimmeringach uszczelkach ! Przewody są dość długie a szlam bywa gęsty :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo mnie zainteresował ten temat, wczoraj zobaczyłem jak u mnie to wyglada, nie ma dużego wycieku ale widać na kolektorze na 2 dolotach niewielki zaolejenie w zwiazku z tym mam pytanie

1. czy już nalezy wyczyścić ERG ?

2. po wyczyszczeniu i zamontowaniu OCT powinno się (nie wiem czy sie dobrze wyrażę i fachowo skontrlować, kasować błędy lub zadaptować VAG-em) ??

3. myśle ze odkrecenie kolektora może spraić problem ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo mnie zainteresował ten temat, wczoraj zobaczyłem jak u mnie to wyglada, nie ma dużego wycieku ale widać na kolektorze na 2 dolotach niewielki zaolejenie w zwiazku z tym mam pytanie

1. czy już nalezy wyczyścić ERG ?

2. po wyczyszczeniu i zamontowaniu OCT powinno się (nie wiem czy sie dobrze wyrażę i fachowo skontrlować, kasować błędy lub zadaptować VAG-em) ??

3. myśle ze odkrecenie kolektora może spraić problem ?

pozdrawiam

Zaolejenie na dolotach to raczej nie wina egr chyba ze z niego cieknie wprost na te kolektory

Mozesz jezdzic z cieknacym egr az sie calkiem nie rozcieknie i przestanie dzialac ale tego lepiej nie robic.

Vagiem nie trzeba nic ustawiac czy kasowac bledow

Jesli masz dobry zestaw przedluzek i innych kluczy to problemu nie bedzie z odkreceniem kolektora -ja mialem jedynie problem ze sruba obok gruszki z turbo bo wykrecajac ja zaczela ona sie opierac łebkiem o ta gruszke i byl maly zonk ale w koncu przeszlo.Nie wiem jak sobie z tym inny poradzili bo nie mialem zamiaru odkrecac turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za informację, to z EGR cieknie po kolektorze chyba sie za to zabiorę i wyczyszczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HiRide powiedz jak tam teraz wyglada okolica EGRu. Czy w OCT widzisz ile zebrało się oleju od założenia.

A ostatnio ostro poddałem czyszczeniu pokrywę zaworów zobaczę na ile to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HiRide powiedz jak tam teraz wyglada okolica EGRu. Czy w OCT widzisz ile zebrało się oleju od założenia.

A ostatnio ostro poddałem czyszczeniu pokrywę zaworów zobaczę na ile to pomoże.

tam gdzie egr ma otwory po dwoch stronach sa dwie male struzki po oleju i nic wiecej

w porownaniu do tego co bylo wczesniej teraz jest lux

na oct jest rurka przezroczysta w ktorej juz widac szlam wiec zebralo sie go okolo 1 cm od zalozenia

ogolnie mniej pali ropy na setke o jakies 0,4L i nie kopci na niebiesko na zimnym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lesand jak masz to dokladnie zrobione ? butelke z coli w niej dziura i wezyk z odmy, a otwor przy wlocie turbiny po odmie zaslepiony, czy z butelki doprowadzony jakis wezyk ? Tez chcialbym cos takiego robic bo kopci na niebisko po dopaleniu, tylko nie wiem czy jest to wina tego szlamu z odmy czy padnietej turbiny, bo z egru mi nic nie cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...