Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubytek płynu chłodniczego.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 godzin temu, Kevirek napisał:

Podczas mojej eksploatacji tz. wymiany oleju co 15k( robie tone km rocznie i zmniejszylem z fabrycznego smiechu na sali LL 30k xD na te 15k) jak ktos robi mniej to zalecam robic co 10k. Oleju ubywa po 15k 1l. Z maksymalnego stanu do polowy miary. Miara w systemie od min do max ma 2l. Jesli ci od wymiany do wymiany ubedzie ten litr czy 1.5 to nie ma co na sile grzebac. Olej oryginalnie jest Castrol titanium 5w30 LL. Dobry olej jak kupisz w Niemczech u nas to juz niekoniecznie. Mozesz Valvoline lac spoko jest a w testach goscia na yt wyszlo ze niby mobil jest najlepszy. To juz indywidualna sprawa byle sie norma zgadzala 5w30 / 507 00.

Piszesz że między Min a Max jest 2l a gdy wyskoczył mi komunikat to sprawdzając w MMI było na Min, treść komunikatu była taka żeby max dolac 1l, tak zrobiłem, poczym sprawdzam MMI i było już na Max ? 

Wymiany będziemy napewno robić co 12k km :)

Napisałeś że norma musi być 507, nie znam się zbyt na tym ale widziałem jakiegoś Motula 5W30 właśnie z normą 504.00 - 507.00 czyli będzie okej? :)

 

Opublikowano
3 godziny temu, Miskovsky napisał:

Kupiłem koncentrat G13 Cartechnics CT13 mam zamiar go rozcieńczyć w proporcji 1 do 1 z wodą demineralizowaną, czyli wyjdzie mi 3l płynu chłodniczego :)

Produkt dobrej jakości jak i inne sprzedawane przez  firmę handlową ze Stuttgartu.

Od jakiego producenta pochodzi płyn nie będę zdradzał.

Firma powstała aby produkty niemieckie  trafiały na rynek europejski poprzez dużych dystrybutorów np. Polski Inter Cars działający w kilku krajach Europy.

Opublikowano
3 godziny temu, Miskovsky napisał:

Piszesz że między Min a Max jest 2l a gdy wyskoczył mi komunikat to sprawdzając w MMI było na Min, treść komunikatu była taka żeby max dolac 1l, tak zrobiłem, poczym sprawdzam MMI i było już na Max ? 

Wymiany będziemy napewno robić co 12k km :)

Napisałeś że norma musi być 507, nie znam się zbyt na tym ale widziałem jakiegoś Motula 5W30 właśnie z normą 504.00 - 507.00 czyli będzie okej? :)

 

Jesli spelnia norme 507 to bedzie git. Tu mozesz miec racje ze od min do max jest jednak 1l a nie 2. Dawno temu mi wyskoczylo zeby dolac 1l i po dolaniu bylo max wiec skala ma litr. Moj blad sory. To wychodzi ze w 15k eksploatacji zjada mi  0.5l oleju.

Opublikowano

Normy olejowe to tez biznes jak sie np. castrol dogada z grupa vw to robia norme 507 i przez jakis czas tylko te firmy co grube $$$ wywala to maja te oznaczenie. Nie oznacza to ze np 5w30 Valvoline nie jest dobre, albo liqui moly. Najwazniejsze jest oznaczenie 5w30 w twoim przypadku a 507 to juz powiedzmy takie 150% pewnosci. Kazda szanujaca sie firma zrobi atest i ma norme dla najnowszych modeli. Wiec jak masz dedykowane 5w30 507 00 to kazda marka co ma takie oznaczenie bedzie git. Mozesz dokal co tam chcesz byle sie norma zgadzala. Jesli wiesz co masz zalane np castrol to szukasz 5w30 507.00 castrol  i jest tip top. Przy najblizszej wymianie zlewasz i lejesz jaka firme chcesz. Ja leje zawsze Valvoline bo kiedys jak testowalem rozne oleje w moim starym bmw to zauwazylem odczowalna poprawe pracy silnika na tym oleju i od tej pory tylko i wylacznie Valvoline. Ale jak inna firme zalejesz tez nie bedzie zle.

Opublikowano
16 godzin temu, KINIAM napisał:

Produkt dobrej jakości jak i inne sprzedawane przez  firmę handlową ze Stuttgartu.

Od jakiego producenta pochodzi płyn nie będę zdradzał.

Firma powstała aby produkty niemieckie  trafiały na rynek europejski poprzez dużych dystrybutorów np. Polski Inter Cars działający w kilku krajach Europy.

Koncentrat kupiłem właśnie w Intercarsie, dziś rozcieńczyłem z wodą demineralizowana 0.5l koncentratu 0.5l wody :)

Opublikowano
16 godzin temu, Kevirek napisał:

Normy olejowe to tez biznes jak sie np. castrol dogada z grupa vw to robia norme 507 i przez jakis czas tylko te firmy co grube $$$ wywala to maja te oznaczenie. Nie oznacza to ze np 5w30 Valvoline nie jest dobre, albo liqui moly. Najwazniejsze jest oznaczenie 5w30 w twoim przypadku a 507 to juz powiedzmy takie 150% pewnosci. Kazda szanujaca sie firma zrobi atest i ma norme dla najnowszych modeli. Wiec jak masz dedykowane 5w30 507 00 to kazda marka co ma takie oznaczenie bedzie git. Mozesz dokal co tam chcesz byle sie norma zgadzala. Jesli wiesz co masz zalane np castrol to szukasz 5w30 507.00 castrol  i jest tip top. Przy najblizszej wymianie zlewasz i lejesz jaka firme chcesz. Ja leje zawsze Valvoline bo kiedys jak testowalem rozne oleje w moim starym bmw to zauwazylem odczowalna poprawe pracy silnika na tym oleju i od tej pory tylko i wylacznie Valvoline. Ale jak inna firme zalejesz tez nie bedzie zle.

Czyli jeżeli norma VW pisze 504 - 507 to będzie 150% pewnosci tak? :) Wciąż nie kupiłem tego oleju czekam aż auto zostanie przerejestrowane przez urząd i wtedy będę się brał za wymianę. Filtry wszystkie mam zamiar kupić z Manna, no a sam olej to poszukam jeszcze opinii, nie chciałbym zalewać byle czego tylko olej markowy i sprawdzony :)

Mam jeszcze jedno pytanie bo w B9 żeby wymienić klocki trzeba mieć komputer, czy z olejem jest taka sama sytuacja? Mam znajomego mechanika, dokładniej wujka który głównie grzebie mi przy B6 jak coś do wymiany czy coś się zepsuje, czy zwykły mechanik bez komputera może dokonać wymiany oleju? ? 

Opublikowano

Tak olej z norma od 504 do 507 bedzie git na 150% xD. Co do firmy to zawsze indywidualna sprawa i rozni ludzie roznie mowia. Testow niezaleznych nigdzie nie znalazlem, no chyba ze goscie na yt co testowali na wlasna reke. Jesli chodzi o wymiane oleju to mozna skasowac serwis olejowy z poziomu mmi. Co do klockow i tarcz to bez odblokowania przez komputer raczej bym nie probowal. Choc słyszalem ze i bez ludzie robia.

Opublikowano

Kolego zalej na początek olej : FUCHS Titan GT1 PRO C3, NESTE PRO+W LL III, VALVOLINE Synpower Xtreme III.

Skróć interwał wymiany do 10 tys. km./ 365 dni.

Zwróć uwagę jak rzadko w polecanych olejach znajdziesz te pierwsze wymienione Fuchs i Neste, a są to dostawcy baz olejowych dla wielu firm co blendują oleje.

Docelowo radzę olej RAVENOL VMP ale to już inna kasa i nie wiem czy trzeba aż tak inwestować na początek eksploatacji pojazdu.

W MMI da się zmienić inspekcję olejową ale serwis olejowy LL pozostanie, warto skorzystać z VCDS aby przejrzeć co zakupiliście można też ustawić własne serwisowanie, usunąć tryb LL itd.

Opublikowano
W dniu 10.05.2020 o 09:42, Miskovsky napisał:

Witam, 

Wczoraj mój tato kupił B9 2.0 TDI 150KM, gdy nim dotarł do domu zauważyłem że płynu chłodniczego jest poniżej minimum, ludzie od których kupował twierdzili że wszystkie wymiany robili tylko gdy coś wyskoczyło nic sami od siebie, jaki płyn chłodniczy kupić? Do mojej B6 2.0 ALT zalewałem zwykle różowe borygo ale nie wiem czy w przypadku tego modelu też taki płyn czy zaleca się coś innego? :)

 

Pozdrawiam

 

Opublikowano

Ja również miałem ubytek płynu chłodniczego. Okazało się, że na wykończeniu jest pompa wody i trzeba było wymienić. Od razu poszedł do wymiany cały rozrząd z pompą, oleje, filtry itd. JA zalewam płyn G13 z K2 a co do oleju jeżdżę kolejny sezon na Millersa 5w-30 i jestem bardzo zadowolony. Castrol i cała reszta to płacenie tylko za firmę.

Opublikowano
1 minutę temu, Świtas89 napisał:

Okazało się, że na wykończeniu jest pompa wody i trzeba było wymienić.

przy jakim przebiegu pompa siadła?

Opublikowano
1 minutę temu, RALF76 napisał:

przy jakim przebiegu pompa siadła?

196 tys km. Jestem drugim właścicielem i nie mam pewności czy np była wymieniana wcześniej z rozrządem. Na pewno była oryginalna. Całość: kompletny rozrząd z pompą wody, olej, filtry, kółko napinacza alternatora i pasek alternatora + robocizna i zmieściłem się w 1800 zł . Mój mechanik na szczęście nie rozjeżdżał przodu żeby się dostać. 

Opublikowano
Teraz, Świtas89 napisał:

196 tys km. Jestem drugim właścicielem i nie mam pewności czy np była wymieniana wcześniej z rozrządem. Na pewno była oryginalna. Całość: kompletny rozrząd z pompą wody, olej, filtry, kółko napinacza alternatora i pasek alternatora + robocizna i zmieściłem się w 1800 zł . Mój mechanik na szczęście nie rozjeżdżał przodu żeby się dostać. 

jeśli nikt nie wymieniał to mogła już mieć pompa dosyć..

Opublikowano
8 minut temu, Świtas89 napisał:

Ja również miałem ubytek płynu chłodniczego. Okazało się, że na wykończeniu jest pompa wody i trzeba było wymienić. Od razu poszedł do wymiany cały rozrząd z pompą, oleje, filtry itd. JA zalewam płyn G13 z K2 a co do oleju jeżdżę kolejny sezon na Millersa 5w-30 i jestem bardzo zadowolony. Castrol i cała reszta to płacenie tylko za firmę.

Na początku się bałem że może to dlatego, że podniosłem mu moc i coś się zadziało ale na szczęście nie od tego :)

Opublikowano
W dniu 17.07.2020 o 15:46, Świtas89 napisał:

196 tys km. Jestem drugim właścicielem i nie mam pewności czy np była wymieniana wcześniej z rozrządem. Na pewno była oryginalna. Całość: kompletny rozrząd z pompą wody, olej, filtry, kółko napinacza alternatora i pasek alternatora + robocizna i zmieściłem się w 1800 zł . Mój mechanik na szczęście nie rozjeżdżał przodu żeby się dostać. 

Moja pompa, co prawda w benzynie padła po 112k. Koszt wymiany w ASO 3000 zł. ?

Opublikowano
22 minuty temu, vvalery napisał:

Moja pompa, co prawda w benzynie padła po 112k. Koszt wymiany w ASO 3000 zł. ?

ile kosztuje sama pompa? 700?

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, RALF76 napisał:

ile kosztuje sama pompa? 700?

Na allegro 900 zł.  Nie miałem wyjścia bo nie było terminów u znajomych, zresztą nigdy tego nie robili w B9. Miałem pilny wyjazd i musiałem. Przynajmniej 2 lata autoryzowanej gwarancji mam ?

Edytowane przez vvalery
Opublikowano

nie było na fv info ile części a ile robocizna?

Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, RALF76 napisał:

nie było na fv info ile części a ile robocizna?

Mówisz i masz.

DA7458B0-D594-4C0F-9E7D-925B37F69B98.jpeg

Edytowane przez vvalery
Opublikowano

to mamy sama pompa 1500 i robocizna drugie tyle... to poszukiwanie usterek czyli podpięcie do kompa mogliby odpuścić..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...