robert ch Opublikowano 26 Marca 2007 Opublikowano 26 Marca 2007 Witam.Moja A4 ma 130tys.km i nie wiem kiedy wymienic walki,czy to idzie w parze z przebiegiem?Jak mozna rozpoznac zuzycie? [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 28-03-2007, 11:18 ] dodany do FAQ
Narcyz 35 Opublikowano 26 Marca 2007 Opublikowano 26 Marca 2007 Można powiedzieć że twój silnik jest jeszcze na dotarciu , a Ty chcesz już go remontować. Zrób jeszcze z 500,000 km a później zadaj to pytanie jeszcze raz.
robert ch Opublikowano 26 Marca 2007 Autor Opublikowano 26 Marca 2007 No to fajowo.A jak sie to odnosi do wtryskiwaczy?
pre_pl Opublikowano 26 Marca 2007 Opublikowano 26 Marca 2007 Jak mozna rozpoznac zuzycie? spojrzeć na nie.... czasem u niektórych mniej niutków wychodziło na hamowni ....
marcin j Opublikowano 26 Marca 2007 Opublikowano 26 Marca 2007 Witam.Moja A4 ma 130tys.km i nie wiem kiedy wymienic walki,czy to idzie w parze z przebiegiem?Jak mozna rozpoznac zuzycie? Dobry mechanik dopatrzy sie zuzycia.Ale w b6 silniki nie sa tak awaryjne jak w b5, jesli nie niech ktos mnie poprawi.
pre_pl Opublikowano 26 Marca 2007 Opublikowano 26 Marca 2007 Ale w b6 silniki nie sa tak awaryjne jak w b5, jesli nie niech ktos mnie poprawi. kurcze, sam nie jestem tego też pewien, ale wydaje mi się że w roczniku 2001 tak różowo jeszcze nie było...
marcin j Opublikowano 26 Marca 2007 Opublikowano 26 Marca 2007 kurcze, sam nie jestem tego też pewien, ale wydaje mi się że w roczniku 2001 tak różowo jeszcze nie było... Trzeba to bedzie sprawdzic , bo w przyszlosci chcesprzedac b5 i kupic 2.5 tdi b6, jezeli to prawda co piszesz pre_pl, to bede szukal po 2001 roku.
Joseph Opublikowano 26 Marca 2007 Opublikowano 26 Marca 2007 Różowo jest prawdopodobnie dopiero w nowym typie głowic, czyli 2003/2004 w górę. @robert ch - jeśli interesuje Cię temat wałków poszukaj postów kolegi Piotruś na AKP - jest prawdziwy elaborat. Sprawa jest zagmatwana. Pozdrawiam
Sprinter Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Można powiedzieć że twój silnik jest jeszcze na dotarciu , a Ty chcesz już go remontować.Zrób jeszcze z 500,000 km a później zadaj to pytanie jeszcze raz. I ma rację ! Widziałem już AKE z ORYGINALNYM przebiegiem 140tys. km, wałki wytarte, jedno kowadełko ułamane i latało po silniku !!! Auto serwisowane zawsze na czas, najlepsze oleje i gdyby nie podniesienie pokryw zaworów, to nikt by nie przypuszczał co tam się już dzieje... Jedyna rada, to zdjąć pokrywy i obejrzeć wałki, jeśli są w porządku, to wymienić hydraulikę zaworową i mieć spokój na kolejne 130-140tys. km.
wojtek26 Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Dokładnie tak wałki i popychacze to bardzo słaby punkt tych silników dopiero od 2001 są wałki głebiej utwardzane i to juz chodzi znacznie dłużej
Sprinter Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Dokładnie tak wałki i popychacze to bardzo słaby punkt tych silników dopiero od 2001 są wałki głebiej utwardzane i to juz chodzi znacznie dłużej Rzekłbym, że raczej po 2004r. Z tymi zmianami wałków po 2001, to tak jak z teoretycznym poprawieniem zawieszenia przy lifcie B5 w 1999r.
wojtek26 Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Te silniki chodziły w Superbie i tam sa już ulepszone wałki
Joseph Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Tu nie chodzi li tylko o wadę materiałową wałków rozrządu. Pozdrawiam
Sprinter Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Oczywiście, że nie, problem tkwi właśnie w hydraulice i nieprawidłowym smarowaniu. Zbyt ubogi film olejowy powoduje wycieranie się krzywek.
biedruch Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 chyba właśnie dopiero od roku 2003 2.5 są niezawodne, ponoć bardzo niewiele się różnią od nowoczesnych i jak słyszałem "mechanicznie niezawodnych" 2.7 TDi i 3.0 TDi... Ktos wie może ile kosztować może zrobienie li tylko hydrauliki do AFB?
Sprinter Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 chyba właśnie dopiero od roku 2003 2.5 są niezawodne, ponoć bardzo niewiele się różnią od nowoczesnych i jak słyszałem "mechanicznie niezawodnych" 2.7 TDi i 3.0 TDi... Ktos wie może ile kosztować może zrobienie li tylko hydrauliki do AFB? Nie więcej jak 1500zł + robocizna.
ono Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Miałem w rodzinie A6 99 rok 2.5 TDi kupiony w salonie serwis zawsze ASO po 140 tyś przy wymianie oleju z miski wyleciały części rozrządu , może to przypadek no ale tak było
biedruch Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 chyba właśnie dopiero od roku 2003 2.5 są niezawodne, ponoć bardzo niewiele się różnią od nowoczesnych i jak słyszałem "mechanicznie niezawodnych" 2.7 TDi i 3.0 TDi... Ktos wie może ile kosztować może zrobienie li tylko hydrauliki do AFB? Nie więcej jak 1500zł + robocizna. świetnie, no tak to już wierzę czemu znajomy znajomego zostawił ponoć za 2.5 tdi w A6 7000 zł wymienił jeszcze wałki, rozrzad + jakieś coś np olej. uszczelki i sie uzbierało:D jedyny problem polega na tym że sam silnik jak jest sprawny pracuje całkiem miło.. tak to by go nikt nie żałował :twisted:
Narcyz 35 Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Kurna ale dałem ciała , miałem kiedyś diesla escorta i żadnych problemów sąsiad miał sierrę i ponad pół miliona bez remontu w pracy mamy peuegoty (ok 40 szt) w większości diesle i tylko się leje paliwo a tu proszę AUDI silniki można powiedzieć że nowej generacji i taka porażka .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się