Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DPF w A4 B8 2.0 TDI i masa sadzy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 minuty temu, adikola24 napisał(a):

wartości offset to że powinna być zbliżona 0

Ale nie jest powiedziane w jakim zakresie i może być zarówno w dodatnim, jak i ujemnym przedziale.

  • Dzięki 1
Opublikowano
10 minut temu, PiterEL napisał(a):

Jak kupiłem było 161000 a teraz mam prawie 176000

To powinna się niebawem zmienić na 0,01 lalbo nawet już być 0,01 l. W zależności od profilu jazdy, używanego oleju i kondycji silnika co 10-15 kkm przybywa ok. 0,01 l popiołu.

 

 

 

Opublikowano
6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Ale nie jest powiedziane w jakim zakresie i może być zarówno w dodatnim, jak i ujemnym przedziale.

Ok, dzięki za informacje 👍 a czy po regeneracji turbo trzeba robić jakieś adaptacje w vcds?  

Opublikowano

Adaptacje czego? 

 

Opublikowano
11 minut temu, Muskel1 napisał(a):

To powinna się niebawem zmienić na 0,01 lalbo nawet już być 0,01 l. W zależności od profilu jazdy, używanego oleju i kondycji silnika co 10-15 kkm przybywa ok. 0,01 l popiołu.

 

 

 

Byłem teraz nim nawet w Chorwacji i na trasie zero problemów. DPF wydaje mi się że co ok 300km wypala się. Zobaczę nawet teraz kiedy będzie. I często wlaśnie jak widzę że podnosi obroty wracam do domu podłączam VCDS i wywołuje wypalanie na postoju.

Ja nie resetowałem tego popiołu, jedyne co mi porzychodzi do głowy to gdzieś koło grudnia wgrywałem do ECU silnika nowszy soft niż mam ale jeszcze z przed aferty diesel gate, po tym spalanie srednie wzrosło o ok 1L więc wgrywałem powrotnie soft ten co miałem poprzednio. ALe czy to by zresetowało ilość popiołu nie sądzę. Dwa że od grudnia by wartość już urosła. 
A jeśli ta wartość nie będzie rosła ? Cały czas będzie 0.00 ?

I czy to ciśnienie różnicowe faktycznie jest złe ?

Opublikowano
7 minut temu, PiterEL napisał(a):

podłączam VCDS i wywołuje wypalanie na postoju.

Kolego tak się nie robi. Regeneracje serwisowe, jak sama nazwa wskazuje, nie wykonuje się o tak sobie:facepalm:

 

Opublikowano
9 minut temu, PiterEL napisał(a):

gdzieś koło grudnia wgrywałem do ECU silnika nowszy soft niż mam ale jeszcze z przed aferty diesel gate, po tym spalanie srednie wzrosło o ok 1L więc wgrywałem powrotnie soft ten co miałem poprzednio. ALe czy to by zresetowało ilość popiołu nie sądzę.

U kogo wgrywałeś?

Opublikowano

Sam wygrywałem Odisem

Opublikowano

Może tam coś zrypałeś.

Opublikowano

Wgrało się bez błędów i jeździ też bez błędów. Nic przez tyle co go mam mu nie dolega.

Opublikowano
9 minut temu, PiterEL napisał(a):

Wgrało się bez błędów i

To nie oznacza, że nie mogło skasować.

 

10 minut temu, PiterEL napisał(a):

jeździ też bez błędów. Nic przez tyle co go mam mu nie dolega.

Tak jak wyżej napisałem, to też nic nie oznacza. To nie jest żarówka. 

Opublikowano
20 minut temu, PiterEL napisał(a):

Sam wygrywałem Odisem

Oczywiście klonem i kto wie skąd pobrany soft.

Opublikowano

No ale to teraz martwić się ? Podjąć jakieś działania ?

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzić jaki jest rzeczywisty stan DPF (logi natężenia przepływu i różnicy ciśnień), i jeżeli wynik będzie wskazywał na to, że nie jest zapchany, to dopasować wartość popiołu do przebiegu i mieć nadzieję, że soft nie jest zrypany i z czasem wartość popiołu będzie rosła.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

a napiszesz mi więcej jak zrobić te logi dokładnie oraz jak potem zrobić to dopasowanie ?
Widziałem jest w adaptacjach IDE07903 Dopasowanie masy popiołu. I wtedy tam wpisać przebieg auta ?

Opublikowano

Może zaczniesz od poprawnego uzupełnienia profilu bo nawet nie wiadomo o jakim auciu tutaj mowa.  Jaka marka, model, rok produkcji, kod silnika... wszystko jedna wielka niewiadoma.

Opublikowano (edytowane)

Wpisałem właśnie parę minut temu w podpisie
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DFHA 190KM 4x4 2019

Edytowane przez PiterEL
Opublikowano

Silnik EA288. Wyszukaj w takim razie w rozszerzonych blokach pomiarowych wszystkie bloki zawierające wyraz popiół.

W EA288 wartość popiołu wyrażany jest w masie popiołu w gramach a nie w objętości popiołu w litrach. Niektóre sterowniki pokazują obie wartości, a niektóre tylko masę popiołu a w objętości jest właśnie wtedy 0,0 l. Być może tu jest właśnie pies pogrzebany.

Opublikowano

Ok wrócę do domu i sprawdzę....

Opublikowano

Jeżeli będzie tam wartość masy popiołu w gramach, to przy tym przebiegu powinna wynosić ona ok. 32-35g. Wszystko zależy od profilu jazdy, ale tak orientacyjnie w tym wymiarze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...