Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DPF w A4 B8 i masa sadzy na minusie


kubajvc

Rekomendowane odpowiedzi

Filtr oddaj do zakładu profesjonalnie zajmującym się czyszczeniem dpf.

Ciśnienie rzeczywiste paliwa w rail  jest zawsze nieco wyższe od wymaganego i tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka

@kubajvc problem rozwiązany ?

@Popek81 wymiana czujnika pomogła ?

 

Zastanawiam się czy u mnie jest wszystko ok czy trzeba się tym zainteresować . Średnie wypalanie DPF mam co 400km

Z tym że nigdy nie wypala Soot mass cal do 0 zatrzymuje się na około 5.2g   za to Soot mass measured jest wtedy na  -5

No więc się zastanawiam wymieniać czujnik , przyuczać, gumowe rurki wizualnie OK.

 

I jeszcze pytanie z tym czujnikiem 03L 906 051B pod spodem jest dopisek VW AG 46/16 TN3  , co to jest za oznaczenie czy to jest ważne bo jak poszukiwałem czujnika to zazwyczaj tu były różnice np 50/14 TN3.

 

pozdro

 

Vag_DPF_log.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lukaa5 napisał(a):

Zastanawiam się czy u mnie jest wszystko ok czy trzeba się tym zainteresować . Średnie wypalanie DPF mam co 400km

jeśli chodzi o średnie wypalanie to w tym silniku wg mnie normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lukaa5 napisał(a):

 

Zastanawiam się czy u mnie jest wszystko ok czy trzeba się tym zainteresować .

Częstość regeneracji zależna jest także od wartości popiołu.

Jaką masz wartość popiołu?

Jaki przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Częstość regeneracji zależna jest także od wartości popiołu.

Jaką masz wartość popiołu?

Jaki przebieg?

przebieg 100+

popiół (chodzi o oil ash residue ? wtedy około 32g

3 godziny temu, RALF76 napisał(a):

jeśli chodzi o średnie wypalanie to w tym silniku wg mnie normalne

niby mówią że powinno koło 600/700 ale to może być wg producenta . 

Z tym że gdyby wypalanie nie kończyło się na 5g tylko na zero wydaje mi się że przekroczył by wtedy spokojnie 500km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

niby mówią że powinno koło 600/700 ale to może być wg producenta .

wg mojej wiedzy 600/800 osiągalne w b8 a w b9 już jest częściej aby normy wyższe spełnić, pewnie Muskel sprostuje, u mnie też sie wypala co około 400 ale w trasach do 500 dobije

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lukaa5 napisał(a):

chodzi o oil ash residue ? wtedy około 32g

Tak, masz silnik 2.0 więc max. wartość popiołu olejowego u Ciebie to 80g.

W tej chwili masz 32g czyli w 40% zapełniony. Nie dziwne więc, że regeneruje co 400 km.

Z nowym lub wyczyszczonym dpf interwały regeneracji są wyższe. 

Profil jazdy ma także duży wpływ jna to, jak często dpf regeneruje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się do tematu bo mam także wartość zmierzona sadzy na minusie. Poniżej parametry z vcds, na luzie na wolnych obrotach oraz z wciśniętym gazem do oporu 2500obr.

Z tego co się dowiedziałem problemem może być czujnik różnicy ciśnienia i pytanie co w przypadku gdy ma się dwa czujniki? są przykręcone na jednym uchwycie, wężyk wpięty po jednym gnieździe na czujnik.

W nastawach podstawowych nie mam opcji "zeruj wyuczone wartości czujnika różnicy ciśnień".

Czujnik od strony przedniej nr 03N906051B oraz tylnej nr 03N906051C.

Dpf wypala się co około 400km.

Silnik 2.0 BiTdi CUAA 240km przebieg 135tyś.

Doradzi ktoś? z góry dzięki.

IMG_20230710_160327.jpg

IMG_20230710_160341.jpg

IMG_20230710_212225.jpg

IMG_20230710_161711.jpg

Edytowane przez luk1121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, luk1121 napisał(a):

Witam podepnę się do tematu bo mam także wartość obliczoną na minusie. Poniżej parametry z vcds, na luzie na wolnych obrotach oraz z wciśniętym gazem do oporu 2500obr.

Z tego co się dowiedziałem problemem może być czujnik różnicy ciśnienia i pytanie co w przypadku gdy ma się dwa czujniki? są przykręcone na jednym uchwycie, wężyk wpięty po jednym gnieździe na czujnik.

W nastawach podstawowych nie mam opcji "zeruj wyuczone wartości czujnika różnicy ciśnień".

Czujnik od strony przedniej nr 03N906051B oraz tylnej nr 03N906051C.

Dpf wypala się co około 400km.

Silnik 2.0 BiTdi CUAA 240km przebieg 135tyś.

Doradzi ktoś? z góry dzięki.

IMG_20230710_160327.jpg

IMG_20230710_160341.jpg

IMG_20230710_212225.jpg

IMG_20230710_161711.jpg

W czym masz problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Muskel1 napisał(a):

W czym masz problem?

Czy ok wszystko z dpf i ta wartość zmierzona sadzy na minusie mnie zastanawia.

Edytowane przez luk1121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś 30 km po regeneracji więc sadza została wypalona i różnica pomiędzy obliczoną wartością i zmierzoną  wartością sadzy jest normalna (nawet na minusie). Zaobserwuj sobie jak sytuacja wygląda po 200 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Jesteś 30 km po regeneracji więc sadza została wypalona i różnica pomiędzy obliczoną wartością i zmierzoną  wartością sadzy jest normalna (nawet na minusie). Zaobserwuj sobie jak sytuacja wygląda po 200 km.

Dzięki, mam jeszcze zdjęcie z wczoraj sprzed regeneracji (tylko bez ciśnień).IMG_20230709_162631.thumb.jpg.109670758630f7853a86257377e43f3c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Wygląda ok.

Dzięki za pomoc, czyli wychodzi na to, że nie koniecznie gdy czujnik wstawi minus to praca dpf jest nieprawidłowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być to spowodowane wysoką wartością kalibracji czujnika różnicy ciśnień. Masz tam wartość kalibracyjną offset 4 hPa.

Normalnie są one bliskie 0 ale są też czujniki mające nieco wyższą wartość i nie jest to usterką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, Chciałem zapytać czy te wartości z filtra DPF są w normie:

Filtr cząstek stałych, offset -2HPa

Filtr cząstek stałych różnica ciśnienia -3hPa

zmierzona masa sadzy -0,94g

obliczona masa sadzy 7,50g

zawartość popiołu w oleju 0,21L

 

Wypalanie mniej więcej co 350km

 

Domniemam że trzeba zaadaptować czujnik różnicy ciśnień przez wartość na minus. Czy czymś jeszcze muszę się martwić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr już dawno do wymiany/czyszczenia.

Jaki przebieg? 350 kkm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc ten co czyścił odwalił fuszerę jakich mało i jeżeli filtr jest tak wyczyszczony jak zaadoptowany, to możesz go jeszcze raz oddać do czyszczenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...