lukasz51237 Opublikowano 30 Maja 2020 Opublikowano 30 Maja 2020 (edytowane) Witam, od pewnego czasu auto coraz mocniej skacze mi na nierównościach. Nawet najmniejsza koleina powoduje uczucie podskakiwania na fotelu. Z tyłu amory wymienilem 4 lata temu i są ok, a z przodu siedzą chyba od nowości (czerwone 1be monroe). Do wymiany mam na pewno gorne wahacze bo widać że tuleje maja luz. Jednak czy taki objaw mogą powodować naderwane tuleje na górnych wahaczach czy to raczej wina amorow z przodu? Dodam tylko że wahacze gorne mają popękane gumki(tulejki) ale na sworzniach przy zwrotnicy nie mają najmniejszego luzu. A amory na przeglądzie maja ponad 70%. Zawieszenie 1be Edytowane 30 Maja 2020 przez lukasz51237
lukasz51237 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2020 (edytowane) Założyłem do auta nowe amortyzatory na przód Sachsa 558 297, 4 górne wahacze i oba łączniki stabilizatora. Myślałem, że już teraz będzie jak trzeba a tu lipa. Przód jest sztywniejszy ale dalej skacze. Czuję praktycznie każdą nierówność i podskakuje na fotelu. Proszę o pomoc, bo tak się nie da jeździć. PS: dolne wahacze nie mają luzu. Edytowane 22 Czerwca 2020 przez lukasz51237
przem8 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Raczej to zawieszenie tak ma. Na nierownosciach jest średnio i bardzo sztywno. Też mnie to czasem denerwuje ale coś za coś. Zmień na standardowe 1ba jak nie chcesz podskakiwac:P
lukasz51237 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2020 11 minut temu, przem8 napisał: Raczej to zawieszenie tak ma. Na nierownosciach jest średnio i bardzo sztywno. Też mnie to czasem denerwuje ale coś za coś. Zmień na standardowe 1ba jak nie chcesz podskakiwac:P Czujesz koleiny i minimalne nierówności?
tass Opublikowano 22 Czerwca 2020 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Miałem kiedyś zawieszenie be + opony runflat czuć było bardzo małe nierówności, naprawdę było twardo. Teraz zawieszenie ba i inny komfort. Koleiny będziesz czuć jak masz szerokie opony, to nie tyło wina zawieszenia.
lukasz51237 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2020 1 minutę temu, tass napisał: Miałem kiedyś zawieszenie be + opony runflat czuć było bardzo małe nierówności, naprawdę było twardo. Teraz zawieszenie ba i inny komfort. Koleiny będziesz czuć jak masz szerokie opony, to nie tyło wina zawieszenia. 16'' 205/55 to raczej standard, chyba, że się mylę.
Langista Opublikowano 22 Czerwca 2020 Opublikowano 22 Czerwca 2020 4 minuty temu, lukasz51237 napisał: 16'' 205/55 to raczej standard, chyba, że się mylę. Jakie masz w nich ciśnienie?
tass Opublikowano 22 Czerwca 2020 Opublikowano 22 Czerwca 2020 27 minut temu, lukasz51237 napisał: 16'' 205/55 to raczej standard, chyba, że się mylę. To fakt opony wąskie, łączniki stabilizatora tył ok? Na tym zawieszeniu (tzn ba) też nosiło trochę w koleinach i na aucie łączniki wyglądały nieciekawie, ale bez tragedii. Zabrałem się za wymianę, stan ich był dramatyczny.
greg2505 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Opublikowano 22 Czerwca 2020 łączniki ok ,a gumy ,tam plastiki lubią się połamać i spory luz się robi
lukasz51237 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2020 52 minuty temu, Langista napisał: Jakie masz w nich ciśnienie? Pompuje ok 2.4. Lacznikow z tyłu nie sprawdzałem, ale on nie lata na boki tylko góra dół tak jakby nie było amortyzacji.
lukasz51237 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2020 2 minuty temu, greg2505 napisał: łączniki ok ,a gumy ,tam plastiki lubią się połamać i spory luz się robi Gumy na stabilizatorze z tyłu?
greg2505 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Teraz, lukasz51237 napisał: Gumy na stabilizatorze z tyłu? tak,ale jeśli skacze góra dół ,to może wina amorów ,nowe nie znaczy dobre,możliwe też że wszystko jest ok ,najlepiej jak byś się przejechał takim samym autem,1be jest komfortowe ale sztywne i na nierównej drodze nie jest kolorowo,
tass Opublikowano 22 Czerwca 2020 Opublikowano 22 Czerwca 2020 33 minuty temu, lukasz51237 napisał: Pompuje ok 2.4. Lacznikow z tyłu nie sprawdzałem, ale on nie lata na boki tylko góra dół tak jakby nie było amortyzacji. Wspomniałeś że czujesz koleiny, a jak coś jest nie tak ze stabilizatorem lub łącznikami z tyłu to samochód będzie trochę niestabilny, a nie że będzie od razu latać na boki. Prawdopodobnie taki urok tego zawieszenia, twarde i będzie skakać, jedynie co to jak kolega wyżej zasugerował przejechać się inną b6 /b7 z 1be i porównać.
lukasz51237 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2020 Jeszcze jedno mnie zastanawia. Jak zakładałem nowe amorki z przodu to w ogóle nie musiałem ściskać sprężyn żadnym ściągaczem. Czy w b6 nie potrzeba ściągacza do sprężyn żeby wymienić amorki z przodu?
greg2505 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Opublikowano 23 Czerwca 2020 2 godziny temu, lukasz51237 napisał: Jeszcze jedno mnie zastanawia. Jak zakładałem nowe amorki z przodu to w ogóle nie musiałem ściskać sprężyn żadnym ściągaczem. Czy w b6 nie potrzeba ściągacza do sprężyn żeby wymienić amorki z przodu? Mam 1be i z przodu ściskałem przy wymianie amorów,zmierz wysokość od rantu błotnika do ziemi,u mnie na 16 jest ok 62cm,a amory kupiłeś o skróconym skoku
lukasz51237 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2020 33 minuty temu, greg2505 napisał: Mam 1be i z przodu ściskałem przy wymianie amorów,zmierz wysokość od rantu błotnika do ziemi,u mnie na 16 jest ok 62cm,a amory kupiłeś o skróconym skoku Kilka osób mi polecało właśnie te amory do zawieszenia 1be. Uważasz że są złe, bądź nieprawidłowe do tego auta/zawiasu?
greg2505 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Opublikowano 23 Czerwca 2020 11 minut temu, lukasz51237 napisał: Kilka osób mi polecało właśnie te amory do zawieszenia 1be. Uważasz że są złe, bądź nieprawidłowe do tego auta/zawiasu? Nie uważam, że są złe ,nie wiem z sachs-a jaki symbol do sportowej zawiechy,dlatego pytam,ja mam Monroe e2054
lukasz51237 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2020 29 minut temu, greg2505 napisał: Nie uważam, że są złe ,nie wiem z sachs-a jaki symbol do sportowej zawiechy,dlatego pytam,ja mam Monroe e2054 Pisałem do dzika co tam najlepiej wsadzić i polecał właśnie Sachs 558 297.
cysiek18 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Opublikowano 23 Czerwca 2020 (edytowane) 4 godziny temu, lukasz51237 napisał: Pisałem do dzika co tam najlepiej wsadzić i polecał właśnie Sachs 558 297. Amory jak najbardziej ok. Mam takie i jeździ się bardzo dobrze. Też jak je zakładałem nie używałem ściągacza, ale to raczej przez talerzyki z b5 bo od razu je zamontowałem do nowych amortyzatorów Jak dla mnie to twardo nie jest a jeżdżę na 235/35 R19 Jak chcesz więcej komfortu to niestety musisz wrzucić amory i sprężyny z ba i cieszyć się komfortem i kozą Edytowane 23 Czerwca 2020 przez cysiek18
lukasz51237 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2020 5 minut temu, cysiek18 napisał: Amory jak najbardziej ok. Mam takie i jeździ się bardzo dobrze. Też jak je zakładałem nie używałem ściągacza, ale to raczej przez talerzyki z b5 bo od razu je zamontowałem do nowych amortyzatorów Jak dla mnie to twardo nie jest a jeżdżę na 235/35 R19 Jak chcesz więcej komfortu to niestety musisz wrzucić amory i sprężyny z ba i cieszyć się komfortem i kozą No właśnie dopiero co wsadziłem te sachsy które tanie nie były i nie za bardzo mnie nosi żeby wkładać teraz cały zestaw 1ba nowy. A wkładał ktoś same sprężyny 1ba do amorów np Sachs 558 297? Ciągle mnie zastanawia to że do wyjecia sprężyn ze starych amorów i założenie ich do nowych obyło się bez ściągacza, a sprężyny (klasy wagowe, kolory sprężyn) mam na aucie takie jak powinny być. Może od starości sprężyny usiadły?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się