Curtiz Opublikowano 14 Czerwca 2020 Opublikowano 14 Czerwca 2020 Witam wszystkich. Posiadam audi a4 b5 1.6 z 2000r. Problem polega na bardzo ciężkim wchodzeniu silnika na obroty, co wiąże się z wręcz tragicznym przyśpieszeniem, w trakcie którego słychać co jakiś czas strzały w kolektor wylotowy. Nie mam pojęcia co może być przyczyną takiego zachowania. Przepustnice już czyściłem i adaptowałem, sprawdzałem katalizator, po czym kupiłem VAG'a . Wrzucam zdjęcie z błędami jakie mi się pojawiły. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły, będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam, i życzę miłego wieczoru.
Curtiz Opublikowano 14 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2020 Już je kasowałem, i nic to nie dało. Dla tego mam nadzieję że tutaj znajdę jakąś wskazówkę. Odłączałem też przepływomierz, ale efekt był ten sam.
golfagn Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Ok, to sprawdź rozrząd. Jak ok to wymień czujnik halla. Co do przepływki sprawdź w blokach pomiarowych jakie ma wskazania na jałowym biegu i jak przy dodanym gazie. Jak nie zgadza się z tabelami to do wymiany na oryginał. Zamiennik często się nie sprawdza. Co do sondy: sprawdzić kable bo nie ma podgrzewania. Jak kable są ok i napięcia na nich też to sonda do wymiany (lepiej oryginał, jak wyżej). Ostatni błąd to czujnik temperatury powietrza zasysanego, pewnie w przepływomierzu jest. Na mój gust do wymiany razem z przepływką.
Curtiz Opublikowano 15 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2020 Dziękuję za sugestię. Powiedz mi tylko jak mam sprawdzić przepływkę w tych blokach pomiarowych, to od razu się tym zajmę.
Curtiz Opublikowano 15 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2020 Znalazłem jeszcze coś takiego jak na zdjęciu. Ktoś mi powie gdzie ten wężyk ma iść? Końcówka tego wężyka jest rozerwana, i była schowane pod listwą. Czy to może być przyczyną całego zamieszania?
golfagn Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Wężyk idzie w stronę przepustnicy jak dobrze kojarzę. Ale konkretnie teraz nie powiem.
maciej_m Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Wężyk kończy się na przepustnicy. Od góry jest tak tylko jeden taki mały króciec do którego ten wężyk może pasować. Jak podłączysz to znów skasuj błędy i sprawdź co wróci.
Curtiz Opublikowano 15 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2020 Wygląda na to że owy wężyk był winowajcą całego zamieszania. Choć te strzały w kolektor dalej się pojawiają, i nie wiem co może być tego przyczyną. Pozostał jeszcze tylko jeden błąd. Chodzi w nim o czujnik halla, czy o czujnik wału?
maciej_m Opublikowano 16 Czerwca 2020 Opublikowano 16 Czerwca 2020 (edytowane) To na pewno czujnik wałka rozrządu. Zanim go wymienisz sprawdź czy przewody są ok. Wtyczkę od czujnika widać na twoim zdjęciu z tego wątku - post#6. Obok twojej lewej ręki Jeżeli umiesz się posługiwać multimetrem to możesz sprawdzić czy czujnik w ogóle daje sygnał. Edytowane 16 Czerwca 2020 przez maciej_m
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się