Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 AWT zgasł i nie chce odpalić


Kozak677

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Wczoraj w trakcie jazdy stojąc w korku samochód sam zgasł, odpaliłem i co chwilę gasł.

Zjechałem już bez próby odpalenia, linka i do domu

Po podłączeniu komputera wyskakuje taki błąd. (zdjęcie) 

Rozrząd był wymieniany 40tys temu (pasek) z tyłu do napinacza ani łańcuchu nie zaglądane olej wymieniany co 10tys 5w30 

Nie chce go próbować odpalać teraz żeby nie zaszkodzić bardziej. 

Panowie stało się to tak nagle wcześniej żadnego problemu nie było 

Pomocy... 

IMG_20200618_180531.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Uzupełnij prawidłowo profil bo nie wiadomo o jakim aucie piszesz.

Passat b5 fl 1.8t AWT 2002r 

Godzinę temu, przem8 napisał:

Daj screena grup 90 i 93

Na samym zapłonie mi nic chyba nie wskarze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kozak677 napisał:

Na samym zapłonie mi nic chyba nie wskarze? 

Wskaże ostatnią zapamiętaną wartość jak się nie mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, przem8 napisał:

Wskaże ostatnią zapamiętaną wartość jak się nie mylę.

Niestety okno nie aktywne nic nie ma... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź ustawienie rozrządu i czy da się swobodnie przekręcić wałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, przem8 napisał:
18 minut temu, przem8 napisał:

To sprawdź ustawienie rozrządu i czy da się swobodnie przekręcić wałem.

 

Kręcić kręci nie ma żadnego oporu, nie mam możliwości sprawdzenia rorzadu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chociaz zajrzyj do paska czy nie jest luzny. Odpiac dwa zatrzaski i odchylic osłonę chyba umiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przem8 napisał:

To chociaz zajrzyj do paska czy nie jest luzny. Odpiac dwa zatrzaski i odchylic osłonę chyba umiesz?

Umiem :)

Pasek jest na swoim miejscu, i nie jest luźny... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może kwestia tylko padniętego czujnika wału. Błąd od kata nie ma nic do tego, drugi błąd sporadyczny i czasem potrafi pojawić się bez powodu i mógł być już dużo wcześniej zapisany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przem8 napisał:

No to może kwestia tylko padniętego czujnika wału. Błąd od kata nie ma nic do tego, drugi błąd sporadyczny i czasem potrafi pojawić się bez powodu i mógł być już dużo wcześniej zapisany.

Błąd od kata jest już długo bo go nie ma :)

Mowis o czujniku wału czy wałka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, przem8 napisał:

No to może kwestia tylko padniętego czujnika wału. Błąd od kata nie ma nic do tego, drugi błąd sporadyczny i czasem potrafi pojawić się bez powodu i mógł być już dużo wcześniej zapisany.

Kurdę po tym sprawdzeniu paska mówię kurde sproboje odpalić 

Wsiadam przekręcam i co? Odpalił normalnie od strzała ! 

Minute normalnie chodził i teraz pytanie? O co chodzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału może walić w ciula. Jakby mi chodziło o czujnik wałka to bym napisał "czujnik położenia wałka" :facepalm:  ale bardziej to pasuje do czujnika wału wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, przem8 napisał:

Czujnik położenia wału może walić w ciula. Jakby mi chodziło o czujnik wałka to bym napisał "czujnik położenia wałka" :facepalm:  ale bardziej to pasuje do czujnika wału wg mnie.

Tylko pytanie teraz czemu kod błędu o tym nie mówi? 

A bardziej wskazuję na tylny napinacz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo często padniętemu czujnikowi towarzyszy brak błędu. Napinacz sam w sobie nie ma nic do odpalania. Brak wartości w gr93 też może wskazywać na uszkodzony którys z czujników powiązanych z położeniem wału-wałka. Uwierz, że nawet jak rozrząd jest przestawiony o 2 ząbki to silnik odpala, a po przestawieniu o jeden ząbek 90% użytkowników nie zauważy róznicy.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypnij wtyczkę od czujnika,podłącz omomierz i pokręć kołem pasowym.Wartosci mają się zmieniać w zakresie coś około 900 Ohm i mniej.Dokładnie nie pamiętam. Wepnij wtyczkę, zapal samochód i niech porządnie się zagrzeje, możesz nawet pojeździć. Zrób taki sam pomiar tylko na rozgrzanym silniku. Jeżeli będą dużo inne wartości albo będzie 0 to czujnik do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, przem8 napisał:

Bo często padniętemu czujnikowi towarzyszy brak błędu. Napinacz sam w sobie nie ma nic do odpalania. Brak wartości w gr93 też może wskazywać na uszkodzony którys z czujników powiązanych z położeniem wału-wałka. Uwierz, że nawet jak rozrząd jest przestawiony o 2 ząbki to silnik odpala, a po przestawieniu o jeden ząbek 90% użytkowników nie zauważy róznicy.

Zaprowadzam go właśnie do znajomego mechanika, około 50km jutro z rana ma się zabrać za niego sprawdzimy po tej trasie czy wyskoczy jakiś błąd, rano przed rozbieraniem pokrywy zaworów...

samochód ma i tak już 330tys przebiegu a można się domyślać ze nikt nie zajrzał do tego n205 "napinacza" 

47 minut temu, JarekST202 napisał:

Wypnij wtyczkę od czujnika,podłącz omomierz i pokręć kołem pasowym.Wartosci mają się zmieniać w zakresie coś około 900 Ohm i mniej.Dokładnie nie pamiętam. Wepnij wtyczkę, zapal samochód i niech porządnie się zagrzeje, możesz nawet pojeździć. Zrób taki sam pomiar tylko na rozgrzanym silniku. Jeżeli będą dużo inne wartości albo będzie 0 to czujnik do wymiany.

Nie wiem czy ma ten mechanik te urządzenie do sprawdzenia, zobaczymy ale z tego co mówił zaczol by od tego napinacza...

Chyba że dodatkowo wymienić ten czujnik profilaktycznie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka epc zazwyczaj się pojawia, gdy walnięty jest czyjnik położenia wału. Wymieniłbym dla świętego spokoju, bo raczej to jego wina. Było kilka takich tematów. Ok. 130 Boscha więc dramatu nie ma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Panowie w sobotę rano też odpalił normalnie. 

mechanik wymienił napinacz z łańcuchem...

tak profilaktycznie to wymieniłem, po wymontowaniu faktycznie się przycinał ten "napinacz" 

Jak na razie jezdzi, odpalał przed wymiana i po :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...