ma-ciej Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Witam, czy ktoś mógłby sprawdzić jakie napięcie na sondzie lambda pokazuje vag-com, kiedy jest ona fizycznie odpięta (silnik nie musi pracować). Dla zainteresowanych moim przypadkiem: mam odczyt w vag-com 0,45V. Sprawdzałem, na jednym przewodzie sygnałowym od sondy jest względem masy 0,25V , a na drugim 0,7V (czyli się zgadza - różnica daje 0,45V). Padają mi sondy lambda jedna po drugiej, może to napięcie działa na nie destrukcyjnie? Druga rzecz, to niewielkie (?) napięcie pomiędzy ujemną klemą akumulatora, a silnikiem: 0,2V wynikające zapewne z prądu ładowania. Jednak podczas pracy na gazie, jedna końcówka sondy lambda jest podpięta do masy (była podpięta do silnika) i występowało zaniżanie odczytu z sondy właśnie o te 0,2V. Jaka jest sonda w audi: cyrkonowa, czy tytanowa, tzn daje napięcie, czy zmienia opór? bo może to 0,45V to jakieś napięcie pomiarowe do tytanowej? [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 27-03-2007, 14:37 ] przeniesiony z benzyn, gaz to tutaj...
pre_pl Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 dobrze Ci wskazuje... (0.45 - 0.50 V) Jednak podczas pracy na gazie, To Ty masz gaz ?
ma-ciej Opublikowano 27 Marca 2007 Autor Opublikowano 27 Marca 2007 Czy to jest wartość którą sprawdziłeś przy odpiętej sondzie? Tak, mam gaz II gen. BRC
pre_pl Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Czy to jest wartość którą sprawdziłeś przy odpiętej sondzie? start silnika oraz brak kontroli sondy (z dokumentacji)
adamq Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Tak, mam gaz II gen. BRC Przecież krzywdzisz AEB tą II-gą generacją! Nie szkoda ci silnika?? Masz emulator sondy lambda. Oszukuje on sterownik silnika i stąd to wszystko...
szogun0 Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Przecież krzywdzisz AEB tą II-gą generacją! Nie szkoda ci silnika?? Daje rade i na takiej jeździć, wiem coś o tym, kwestia dorobienia odpowiedniego miksera i kompensacji. Sonda jest cyrkonowa, i o ile pamietam jest tam jakieś napięcie referencyjne, czyli pewne przesunięcie wskazania i to właśnie zmierzyłeś. A napięcie między akumulatorem a silnikiem wynika z gorszego przewodnictwa przewodów i połączeń, prawdopodobnie masa silnika jest poluzowana lub zaśniedziała. Pytanie: jakie sondy zakładasz, jakieś podróby z allegro, czy coś porządnego? Grzałka musi być odpowiedniej mocy. Ale może być też tak, że jest pokopana instalacja LPG i wysyła napięcie na sondę, co moze ją dobijać.
adamq Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Ale może być też tak, że jest pokopana instalacja LPG i wysyła napięcie na sondę, co moze ją dobijać. O to mi dokładnie chodziło. Może nawalać emulator. Jeżeli chodzi o oszukiwanie, to chodziło mi właśnie o sterownik silnika. Tak to jest, jak się człowiek zamyśli :biggrin: Już edytuję posta wyżej... [ Komentarz dodany przez: szogun0: 27-03-2007, 22:36 ] Ukryłem błędy młodości
ma-ciej Opublikowano 28 Marca 2007 Autor Opublikowano 28 Marca 2007 Przepraszam, muszę się poprawić: napięcia o których mówię zmierzyłem na wejściu ECU, a nie na przewodach z sondy. Sonda była odpięta, emulator też - wejście ECU sondy było "w powietrzu" a odczyt w vag-com: 0,45V, i na przewodach wejścia, jak napisałem wyżej, 0,25V i 0,7V. Chciałbym, żeby ktoś, jeśli może, sprawdził: odpiął sondę i ew. emulator od ECU, włączył vag-com i odczytał napięcie na wejściu sondy lambda. Może mam uszkodzone wejście w ECU i niepotrzebnie wymieniam sondy, szczególnie, że z komp. gazowym współpracują ok.
mateogda Opublikowano 28 Marca 2007 Opublikowano 28 Marca 2007 No mi pokazało 0,46V , sprawdziłem u szwagra w A8 prawą i lewą sonde. Obie po odpięciu pokazują tak samo. Jedną ma walniętą i na podłączonej pokazuje 0,02V (około). Tak przy okazji jaki masz komputer M3.2 (pięć wtyczek) czy M3.8.x (dwie wtyczki)?
ma-ciej Opublikowano 29 Marca 2007 Autor Opublikowano 29 Marca 2007 dzięki, czyli takie napięcia są normalne... będę musiał jeszcze raz wszystko sprawdzić. Komputer mam chyba z 5-cioma wtyczkami, ale dokładnie nie pamiętam, raz tylko otwierałem obudowę, a auto pojechało i zobaczę je dopiero za 2 tygodnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się