Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podmiana skrzyń biegów dla zmiany przełożeń


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak w temacie, Patrze na te wszystkie skrzynie i zastanawiam się, czy można po prostu podmienić korpus skrzyni aby zmienić przełożenia? Wiadomo wystarczy podmienić w niektórych przypadkach tylko zębatkę i 'robota gotowa' ale to tyczy się biegów 1-4, bo z tego co zauważyłem biegi 5 i 6 mają swój synchronizator i jego też wtedy należało by wymienić. Na bazie mojego auta ze skrzynią FRE, która korpus ma taki sam jak FPP, FTT, FYT, FYF, GBD, GBC, GBE, GDZ, HER. Mnie zależy na jak najdłuższym biegu 6-tym, a z nich wszystkich najdłuższe przełożenie ma skrzynia GBC (24/41) gdzie dla porównania FRE (tak samo HER, GDZ, GBD, FYF, GBE) mają 27/37. Co myślicie, wystarczy sam korpus podmienić i tym samym zmieniać przełożenia bez główkowania wymiany zespołów zębatek, synchronizatorów i wałków jednocześnie? 

Tutaj różnice między GBC / FRE

Bieg | Przełożenie

1 | 28/8 - 28/8

2 | 34/18 - 34/18

3 | 33/25 - 33/25

4 | 28/30 - 29/30 (w 'etce' mam 30/29 ale to raczej błąd, a jak nie to na 4-tym biegu skrzynia GBC daje największą różnicę)

5 | 27/37 - 30/35

6 | 24/41 - 27/37

R | 22 - 22

Drążony Wałek Wyjściowy 32/28 - 33/30 i tu właśnie nie jestem pewien czy przez ten wałek nie da rady samego korpusu podmienić a będzie trzeba całą skrzynię.. ale patrząc na same przełożenia wychodzi na to, że skrzynia GBC jest dużo lepsza w trasy, chyba że źle rozumuję te liczby, w tedy proszę sprowadzić mnie na ziemię i wybić te pomysły z głowy :D

 

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Trochę ostatnio kombinowałem z dyframi z różnych modeli. Mogę ci zasugerować, że mimo iż pewne rzeczy wydają się proste do przełożenia, to jak coś nie jest identyczne to możesz napotkać problem nie do obejścia jak to rozłożysz. Jak miałbym się podejmować takich manewrów to tylko wtedy gdy za grosze udałoby mi się kupić skrzynie.

Opublikowano

No właśnie jak na razie są to jedynie plany teoretyczne, bo dla testów organizować sobie skrzynie to raczej zadanie dla kogoś kto albo ma takie na zbyciu, albo nie ma co z pieniędzmi robić :D Co do skrzyń to właśnie brałem wszystkie te, które były montowane w silnikach benzynowych od 1.8 po 3.0. Wiadomo najlepsze przełożenie ma dieslowa skrzynia, ale w niej przełożenia są nastawione pod wysoki moment z dołu i na moje za bardzo zamuliłoby to nawet takie 220 konne V6.. a szkoda bo na 6-tym biegu ma przełożenie 29/52, tam to pewnie 140 jest przy 3000 obr/min :D 

Co do dyfra to jak kombinowałeś? W quattro ten problem że wypadałoby aby przód z tyłem miał takie samo przełożenie, bo tez o tym pomyślałem jak Coobcio w zetkach zmienia dyfry przez co wydłuża biegi i auto jest w stanie większy v-maks wycisnąć, ale to inna sytuacja bo tam tylko jedna os jest napędzana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...