total9 Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 mam cos takiego jak w temacie. Jak moglbym temu zaradzic, bo wyciek nie jest zbyt duzy tj. po nocy pojawia sie jedna kropla oleju (jak go biore na palca to calkiem czysciutka). I teraz tak: - oplaca sie to rozbierac - co w takim razie trzeba tam wymienic - czy po prostu probowac dolac oleju (bo skoro ubywa to trzeba dolac), tu sie pojawia pyt. gdzie sie dolewa - ja slyszalem ze przez skrzynie biegów, bo torsen i skrzynia sa ponoc jakos polaczone i na wspolnym oleju pracuja?? pewnosci nie mam. doradzcie co z tym robic pozdr.
poziek Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 ktoś może mi napisać skąd to cieknie ? bo ja nie rozumiem ?
Reggi Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 Uruchomiłem kryształową kulę A tak na serio. Kolego zajrzyj w okolicę wycieków i zbadaj teren..bo kursów wróżbity to jeszcze nie kończyliśmy
Dev Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 na pewno cieknie przy wyjściu wału na tylną oś :>
total9 Opublikowano 31 Marca 2009 Autor Opublikowano 31 Marca 2009 ktoś może mi napisać skąd to cieknie ? bo ja nie rozumiem ? ja nie rozumiem Ciebie bo przeciez napisalem w temacie postu gdzie jest wyciek?! dla lepszego zobrazowania zrobilem zdjecia: i teraz jak uwazacie mozna dolac olej (gdzie sie dolewa) i dalej jezdzic czy reperowac (i tu pytanie co tam sie z reguly wymienia), moze ktos ma jakies doswiadczenia z tym i poda przyblizone koszty.
staniek Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 Kolego, są, dwie, a nawet trzy możliwości skąd może cieknąc: 1.wyjścia półosi, ale tego nie można nie zauważyc, na 99% odpada, 2.wyjście wału napędowego, ta opcja jest możliwa, ale niekoniecznie, 3.zaślepka widoczna na tym foto: Moim zdaniem najbardziej prawdopodobna opcja. jest jeszcze 4-ta możliwośc (najmniej przwdopodobna, aczkolwiek możliwa), wyciek z okolic silnika (kiedyś ciekło mi z uszkodzonego czujnika ciśnienia oleju, a upierd.... było pól podwozia). Trzeba wejśc do kanału i naprawdę dokładnie się przyjec, ale nie tylko okolicy, która jest zaolejona bo w końcu nic "do góry, czy w bok raczej nie poleci"! Pozdr Ps. z foto, które zamieściłeś widac, że gdzieś cieknie, ale raczej nikt Ci na tej podstawie nie odpowie na 100% skąd.
aphex Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Ja miałem to samo i cieknie z uszczelniacza na wyjściu ze skrzyni wal kardana. Proces wymiany dosyć pracochłonny jak się robi to samemu . W skrócie odpinasz wydechy czy to przy portkach lub na złączach w połowie przed środkowym tłumikiem i rozchylasz oba na boki. Dostajesz się do walu odpinając osłonę. I masz wszystko na wierzchu. Dobre klucze to podstawa bo możliwe ze od 2000 roku nikt tych śrub ci nie odkręcał (mowa tu o wale). Odkręcasz podporę i tzw półoś walu od skrzyni. Następnie odkręcasz śrubę w środku kielicha I wyjmujesz uszczelniacz. Prawdopodobnie będzie mocno siedział wiec z chlebem go wyciągaj Nie zarysuj przy tym niczego Wcześniej upewnij się na jaka głębokość wchodzi bo ja osobiście miałem z tym problem ale na szczęście nic nie cieknie. Dobrze abyś kielich przeczyścił papierem o grubości 1000 ale delikatnie tak by jakieś tam części poprzedniego uszczelniacza nie zostały i co najważniejsze wżerów nie zrobić. Po złożeniu najlepiej sprawdzić stan oleju w skrzyni. Sprawdza się go na pracującym silniku !!! miedzy 30 a 45 C oleju. Wtedy jest to odpowiedni moment na diagnozę. Powodzenia. p.s. zdjęcia zaczerpnięte ze strony http://www.audipages.com/Tech_Articles/auto_transmission/transealreplacement.html z audi a8
DarkBB Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Wiecie może jak wymieni ten uszczelniacz wału napędowego w A4 B6 2003r. manual, tam jest inaczej i nie wiem jak się do niego dostac.
husajn22 Opublikowano 26 Listopada 2016 Opublikowano 26 Listopada 2016 Tez musze wymienić ma ktoś może fotki jakieś ?
MemberA4 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 (edytowane) Kolego husajn z tego co wyczytałem z serwisówki która Ci podałem w innym temacie to trzeba od dołu zdjąć pierścien segera, w otwór wkręcić śrubę M8 i wyciągnąć zaślepke z oringiem. W otworze po wyciągnięciu tej zaślepiki ukaże Ci się następny seger który trzyma flansze od wału napedowego nie musisz nic więcej odkręcać. Na foto zaślepka to nr 12 Edytowane 4 Grudnia 2016 przez MemberA4
DarkBB Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Kolego husajn z tego co wyczytałem z serwisówki która Ci podałem w innym temacie to trzeba od dołu zdjąć pierścien segera, w otwór wkręcić śrubę M8 i wyciągnąć zaślepke z oringiem. W otworze po wyciągnięciu tej zaślepiki ukaże Ci się następny seger który trzyma flansze od wału napedowego nie musisz nic więcej odkręcać. Na foto zaślepka to nr 12 W mojej skrzyni akurat nie ma tej zaślepki (byłaby sprawa prosta).
MemberA4 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 (edytowane) bo masz skrzynię szóstkę a to serwisówka do skrzyni piątki w skrzyni 6b raczej jest tak Edytowane 4 Grudnia 2016 przez MemberA4
DarkBB Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Dokładnie tak to wygląda. Próbowałem co prawda bez ściągacza bezwładnościowego wytargać "dupkę" skrzyni ale nie za bardzo chciała iść i pomyślałem że jakieś zabezpieczenie ją trzyma. Może ktoś już wymieniał w takiej skrzyni omawiany uszczelniacz i ma obmyślaną garażową metodę. Za wszelkie pomysły z góry dziękuję.
panki888 Opublikowano 19 Listopada 2018 Opublikowano 19 Listopada 2018 Witam Ktoś może wie jaki jest rozmiar tego uszczelniacza bądź poda nr org. Też mi cieknie od strony wału. Dodam że auto to a4b6 tiptronic napęd 4 kopyta.
Dev Opublikowano 19 Listopada 2018 Opublikowano 19 Listopada 2018 Na ETCE online sobie znajdziesz Musisz znać tylko oznaczenie dyfra
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się