Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 APR] Wyciek oleju z środkowego mech różnicowego (Torsena)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam cos takiego jak w temacie.

Jak moglbym temu zaradzic, bo wyciek nie jest zbyt duzy

tj. po nocy pojawia sie jedna kropla oleju (jak go biore na palca to calkiem czysciutka).

I teraz tak:

- oplaca sie to rozbierac - co w takim razie trzeba tam wymienic

- czy po prostu probowac dolac oleju (bo skoro ubywa to trzeba dolac), tu sie pojawia pyt. gdzie sie dolewa - ja slyszalem ze przez skrzynie biegów, bo torsen i skrzynia sa ponoc jakos polaczone i na wspolnym oleju pracuja?? pewnosci nie mam.

doradzcie co z tym robic

pozdr.

Opublikowano

ktoś może mi napisać skąd to cieknie ? bo ja nie rozumiem ?

Opublikowano

Uruchomiłem kryształową kulę :good:

kryszta%C5%82owa%20kula.jpg

A tak na serio.

Kolego zajrzyj w okolicę wycieków i zbadaj teren..bo kursów wróżbity to jeszcze nie kończyliśmy :wink4:

Opublikowano

na pewno cieknie przy wyjściu wału na tylną oś :>

Opublikowano

ktoś może mi napisać skąd to cieknie ? bo ja nie rozumiem ?

ja nie rozumiem Ciebie bo przeciez napisalem w temacie postu gdzie jest wyciek?!

dla lepszego zobrazowania zrobilem zdjecia:

dsc00322b.th.jpg dsc00312a.th.jpg dsc00311.th.jpg

i teraz jak uwazacie mozna dolac olej (gdzie sie dolewa) i dalej jezdzic

czy reperowac (i tu pytanie co tam sie z reguly wymienia), moze ktos ma jakies doswiadczenia z tym i poda przyblizone koszty.

Opublikowano

Kolego, są, dwie, a nawet trzy możliwości skąd może cieknąc:

1.wyjścia półosi, ale tego nie można nie zauważyc, na 99% odpada,

2.wyjście wału napędowego, ta opcja jest możliwa, ale niekoniecznie,

3.zaślepka widoczna na tym foto:

e73fac601c19d44cm.jpg

Moim zdaniem najbardziej prawdopodobna opcja.

jest jeszcze 4-ta możliwośc (najmniej przwdopodobna, aczkolwiek możliwa), wyciek z okolic silnika (kiedyś ciekło mi z uszkodzonego czujnika ciśnienia oleju, a upierd.... było pól podwozia).

Trzeba wejśc do kanału i naprawdę dokładnie się przyjec, ale nie tylko okolicy, która jest zaolejona bo w końcu nic "do góry, czy w bok raczej nie poleci"!

Pozdr

Ps. z foto, które zamieściłeś widac, że gdzieś cieknie, ale raczej nikt Ci na tej podstawie nie odpowie na 100% skąd.

Opublikowano

Ja miałem to samo i cieknie z uszczelniacza na wyjściu ze skrzyni wal kardana. Proces wymiany dosyć pracochłonny jak się robi to samemu :D.

W skrócie odpinasz wydechy czy to przy portkach lub na złączach w połowie przed środkowym tłumikiem i rozchylasz oba na boki.

Dostajesz się do walu odpinając osłonę. I masz wszystko na wierzchu.

Dobre klucze to podstawa bo możliwe ze od 2000 roku nikt tych śrub ci nie odkręcał (mowa tu o wale).

Odkręcasz podporę i tzw półoś walu od skrzyni.

transeal10.JPG

Następnie odkręcasz śrubę w środku kielicha

transeal12.JPG

I wyjmujesz uszczelniacz. Prawdopodobnie będzie mocno siedział wiec z chlebem go wyciągaj :D Nie zarysuj przy tym niczego :D

Wcześniej upewnij się na jaka głębokość wchodzi bo ja osobiście miałem z tym problem :D ale na szczęście nic nie cieknie.

transeal2.JPG

transeal13.gif

Dobrze abyś kielich przeczyścił papierem o grubości 1000 ale delikatnie tak by jakieś tam części poprzedniego uszczelniacza nie zostały i co najważniejsze wżerów nie zrobić.

transeal14.JPG

Po złożeniu najlepiej sprawdzić stan oleju w skrzyni.

Sprawdza się go na pracującym silniku !!! miedzy 30 a 45 C oleju. Wtedy jest to odpowiedni moment na diagnozę.

Powodzenia.

p.s. zdjęcia zaczerpnięte ze strony http://www.audipages.com/Tech_Articles/auto_transmission/transealreplacement.html z audi a8

Opublikowano

Wiecie może jak wymieni ten uszczelniacz wału napędowego w A4 B6 2003r. manual, tam jest inaczej i nie wiem jak się do niego dostac.

Opublikowano

Tez musze wymienić ma ktoś może fotki jakieś ?

Opublikowano (edytowane)

Kolego husajn z tego co wyczytałem z serwisówki która Ci podałem w innym temacie to trzeba od dołu zdjąć pierścien segera, w otwór wkręcić śrubę M8 i wyciągnąć zaślepke z oringiem. W otworze po wyciągnięciu tej zaślepiki ukaże Ci się następny seger który trzyma flansze od wału napedowego nie musisz nic więcej odkręcać.

Na foto zaślepka to nr 12

0eb6d9b413c9dd0bgen.jpg

1bb68db6ebd860e7gen.jpg

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Kolego husajn z tego co wyczytałem z serwisówki która Ci podałem w innym temacie to trzeba od dołu zdjąć pierścien segera, w otwór wkręcić śrubę M8 i wyciągnąć zaślepke z oringiem. W otworze po wyciągnięciu tej zaślepiki ukaże Ci się następny seger który trzyma flansze od wału napedowego nie musisz nic więcej odkręcać.

Na foto zaślepka to nr 12

0eb6d9b413c9dd0bgen.jpg

1bb68db6ebd860e7gen.jpg

W mojej skrzyni akurat nie ma tej zaślepki (byłaby sprawa prosta).

Opublikowano (edytowane)

bo masz skrzynię szóstkę a to serwisówka do skrzyni piątki :)

w skrzyni 6b raczej jest tak 5e641bb592cd70d2gen.jpg

c4e6f15f306efab1gen.jpg

f208facc6d4bb1e5.jpg

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Dokładnie tak to wygląda. Próbowałem co prawda bez ściągacza bezwładnościowego wytargać "dupkę" skrzyni ale nie za bardzo chciała iść i pomyślałem że jakieś zabezpieczenie ją trzyma.

Może ktoś już wymieniał w takiej skrzyni omawiany uszczelniacz i ma obmyślaną garażową metodę. Za wszelkie pomysły z góry dziękuję.

Opublikowano

Witam 

Ktoś może wie jaki jest rozmiar tego uszczelniacza bądź poda nr org.

Też mi cieknie od strony wału.

Dodam że auto to a4b6 tiptronic napęd 4 kopyta.

Opublikowano

Na ETCE online sobie znajdziesz

Musisz znać tylko oznaczenie dyfra

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...