Elvis907 Opublikowano 27 Lipca 2020 Opublikowano 27 Lipca 2020 Witam. Kupiłem A4 B6 ze sporym ubytkiem mocy (świadoma decyzja). Do tej pory siedziałem głównie w 1.9TDI i wolnossakach, więc jeszcze nie znam silników 1.8T, stąd prośba o pomoc w znalezieniu usterek. Logi statyczne: Grupy 001, 003 Grupy 002, 033 Grupy 090, 093 Logi dynamiczne: Grupy 002, 031 Grupy 002, 033 Grupy 003, 020 Grupy 115, 118 Po zakupie sprawdziłem błędy (świecił się check) - był błąd 17536 (długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga). Skasowałem go i to spowodowało dużo dłuższe kręcenie rozrusznikiem na zimno oraz bardzo nierówną pracę silnika przez pierwsze kilkadziesiąt sekund. Później zrobiłem około 10-15 km w tym powyższe logi, korekty w grupie 032 osiągnęły kolejno wartości: -1,1% oraz +10,2%, czyli korekta długoterminowa wskazuje na mocno ubogie dawki paliwa. Podejrzewam, że dojdzie do granicy +25% i wyskoczy znowu check. Co sam wywnioskowałem (proszę o potwierdzenie, ponieważ dopiero uczę się tego silnika): Przepływomierz wskazuje mega małe wartości. Czy dla próby można go odpiąć? Jak po logach rozpoznać nieszczelność w układzie dolotowym lub odmy (nic nie syczy)? Czy zawór DV może mieć wpływ na wskazania MAFa? Jest taki efekt, że przy zmianie biegów silnik lekko podbija obroty (o 200-300 rmp). Czy to jest związane z zatkanym zaworem DV czy ten silnik tak ma? Mieszanka przy WOT jest okrutnie uboga :/ Podejrzewam, że wynika to z niskich wskazań przepływomierza. W grupie 033 widać, że dolewa +25%, a czasy wtrysku nadal są krótkie. Wydaje mi się, że pompa paliwa gdyby padła lub wtryskiwacze, to czasy wtrysku były długie, dobrze kombinuję? Przepustnica nie otwiera się na 100% - czy to normalne? A może jest zasyfiona? Jestem pewien, że pedał gazu był w podłodze, tego już nauczyłem się dawno temu. Sterownik mocno cofa zapłony - skąd to może wynikać? Zapchany katalizator / wysoka temperatura spalin spowodowana ubogą mieszanką / przestawiony rozrząd lub niesprawny system faz / układ zapłonowy / po prostu całokształt usterek? N75 pracuje w zakresie 45-55% - czy to nie za mało trochę? Jakie jest optymalne ustawienie sztangi w tych turbinach? Samo turbo wydaje się spoko, jest suche, robiłem logi jeszcze drugi raz i ciśnienie uzyskane ładnie pokrywa się z zadanym, niestety wprowadziłem zmiany w plik i nie mogę go tutaj dodać. W każdym razie od ~2400 rpm ciśnienie osiąga 0,5 bara, mimo wysokiej temperatury na dworze. Gorąca prośba o analizę. Czy jeszcze jakieś logi warto wykonać lub któreś powtórzyć?
przem8 Opublikowano 27 Lipca 2020 Opublikowano 27 Lipca 2020 (edytowane) Przepływka trup i od tego zacznij. Jak wymienisz na boscha to logi do powtórki. Zajrzyj do rozrządu czy nie jest przestawiony o ząbek i nie jest luźny pasek i łańcuch. N75 ma takie mieć wysterowanie w serii. Jakby pokazywało prawie 100% to by znaczyło, że turbo kaput - tak w skrócie. Edytowane 27 Lipca 2020 przez przem8
Elvis907 Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Zmieniłem przepływomierz i zawór DV. Jest moc. Czy coś jeszcze jest podejrzane? Logi dynamiczne ponownie: Grupy 002, 031 Grupy 003, 020 Grupy 115, 118 Grupy 002, 033
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się