sagem1 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Witam. Posiadam od niedawna a4b6 1.6 pb. Jechałem autostradą 140km/h przez parę chwil jechałem 180km/h po przejechaniu 200km oleju było ciut poniżej połowy miarki (stan początkowy ciut poniżej Max). Dolałem do 3/4 miarki i ponowne 200km trasy ale tym razem nie przekraczałem 140km/h i oleju NIE ubyło ani grama. Znajomy mechanik powiedział że nie mam się co dziwić bo 1.6 to mały silnik jak na 180 km/h. Dodam że test na stacji spalin wyszedł książkowo.
dayd_4 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Tak ma być. Przy takiej prędkości musi ci zużyć olej, to normalne. Zwróć uwagę, że obroty silnika miałeś pod czerwonym polem... więc nie ma co się dziwić. 1
przem8 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Może nie zdążył cały spłynąć jeszcze A normalnie jakie ma zużycie na tysiąc czy tam na 10tys km? Wg mnie tłumaczenie, że musi wziąć to nie jest normalne. Ostatnio zrobiłem trasę 2tys km dręcząc auto i jakoś nic nie ubyło na bagnecie, cud
dayd_4 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 21 minut temu, przem8 napisał: Może nie zdążył cały spłynąć jeszcze A normalnie jakie ma zużycie na tysiąc czy tam na 10tys km? Wg mnie tłumaczenie, że musi wziąć to nie jest normalne. Ostatnio zrobiłem trasę 2tys km dręcząc auto i jakoś nic nie ubyło na bagnecie, cud Bo masz najlepszy silnik świata, a kolega pisał, że ma 1,6
przem8 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 16 minut temu, dayd_4 napisał: Bo masz najlepszy silnik świata, Bez przesady, do 1.9tdi mu daleko
sagem1 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2020 W dniu 1.08.2020 o 12:02, dayd_4 napisał: Tak ma być. Przy takiej prędkości musi ci zużyć olej, to normalne. Zwróć uwagę, że obroty silnika miałeś pod czerwonym polem... więc nie ma co się dziwić. Obroty są na średnio na 4 tyś więc brakuje do czerwonego.
sagem1 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Dziś zrobiłem kolejne 200 km trasy jadąc 130-140 km/h i też wziął olej.... Tyle co ostatnio.
sagem1 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2020 (edytowane) W dniu 1.08.2020 o 12:08, przem8 napisał: Może nie zdążył cały spłynąć jeszcze A normalnie jakie ma zużycie na tysiąc czy tam na 10tys km? Wg mnie tłumaczenie, że musi wziąć to nie jest normalne. Ostatnio zrobiłem trasę 2tys km dręcząc auto i jakoś nic nie ubyło na bagnecie, cud Nie wiem jakie zużycie na dłuższy czas bo narazie zrobiłem min 700 km z tego prawie 500 na trasie i dwie dolewki. Edytowane 4 Sierpnia 2020 przez sagem1
dayd_4 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Kolego, prawda jest taka, że jak dopiero kupiłeś samochód (a domyślam się, że tak jest), to musisz go "wyczuć", czyli między innymi właśnie sprawdzać sobie jego zachowanie, pracę poszczególnych podzespołów po przejechaniu różnych dystansów. Po to właśnie, żebyś wiedział co kupiłeś i z czym się liczyć w przyszłości. Więc fajnie, że kontrolujesz stan w różnych warunkach. Oczywiście to co wcześniej mówiłem, że musi wziąć olej, to prawda. Porównywanie się z kimś innym, że jemu w trasie wziął lub nie wziął jest bez sensu, bo trasa trasie nierówna, tak samo jak samochód samochodowi i kierowca kierowcy. Swoim BEXem zrobiłem ponad 60000km i raczej oleju nie bierze, ale po różnych trasach i różnym stylu jazdy widzę różnice na bagnecie. Powiem ci, że sam olej ma znaczenie, np. Liqui Moly, który obecnie stosuje, wg mnie sprawdza się najlepiej. Jego poziom zużycia między wymianami w moim Audi (czyli co 8000km.) to około 0-400ml. i to zależnie od tego jak traktuje auto. I nie mówię tu o pałowaniu. Ostatnio zrobiłem 3 trasy jedna po drugiej - Słowacja, Czechy i nad morze. Czyli ze 4000km na wysokiej temperaturze. Jeżeli silnik kręci się ileś godzin na nie małych obrotach, czyli olej ma cały czas wysoką temperaturę na poziomie 110-120st. C. to ma prawo go ubyć. I tutaj kłania ci się jakość oleju. Wysokiej jakości olej lepiej zniesie taką temperaturę przez długi czas i więcej go zostanie w silniku. Swoją drogą musisz też pamiętać, że silniki 1,6 niestety są znane z tego, że potrafią zużywać olej. Więc nie przerażaj się. Zaobserwuj sobie stopień zużycia, pojeździj trochę, i spróbuj zmienić olej na Np. Liqui, czy Valvoline. potem znowu obserwuj. Jeśli stopień zużycia będzie akceptowalny, to nic nie kombinuj, tylko ciesz się autem Pozdr!
sagem1 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2020 12 minut temu, dayd_4 napisał: Kolego, prawda jest taka, że jak dopiero kupiłeś samochód (a domyślam się, że tak jest), to musisz go "wyczuć", czyli między innymi właśnie sprawdzać sobie jego zachowanie, pracę poszczególnych podzespołów po przejechaniu różnych dystansów. Po to właśnie, żebyś wiedział co kupiłeś i z czym się liczyć w przyszłości. Więc fajnie, że kontrolujesz stan w różnych warunkach. Oczywiście to co wcześniej mówiłem, że musi wziąć olej, to prawda. Porównywanie się z kimś innym, że jemu w trasie wziął lub nie wziął jest bez sensu, bo trasa trasie nierówna, tak samo jak samochód samochodowi i kierowca kierowcy. Swoim BEXem zrobiłem ponad 60000km i raczej oleju nie bierze, ale po różnych trasach i różnym stylu jazdy widzę różnice na bagnecie. Powiem ci, że sam olej ma znaczenie, np. Liqui Moly, który obecnie stosuje, wg mnie sprawdza się najlepiej. Jego poziom zużycia między wymianami w moim Audi (czyli co 8000km.) to około 0-400ml. i to zależnie od tego jak traktuje auto. I nie mówię tu o pałowaniu. Ostatnio zrobiłem 3 trasy jedna po drugiej - Słowacja, Czechy i nad morze. Czyli ze 4000km na wysokiej temperaturze. Jeżeli silnik kręci się ileś godzin na nie małych obrotach, czyli olej ma cały czas wysoką temperaturę na poziomie 110-120st. C. to ma prawo go ubyć. I tutaj kłania ci się jakość oleju. Wysokiej jakości olej lepiej zniesie taką temperaturę przez długi czas i więcej go zostanie w silniku. Swoją drogą musisz też pamiętać, że silniki 1,6 niestety są znane z tego, że potrafią zużywać olej. Więc nie przerażaj się. Zaobserwuj sobie stopień zużycia, pojeździj trochę, i spróbuj zmienić olej na Np. Liqui, czy Valvoline. potem znowu obserwuj. Jeśli stopień zużycia będzie akceptowalny, to nic nie kombinuj, tylko ciesz się autem Pozdr! Niestety musiałem szybko nabyć drugie auto i padło na 1.6l ? zawsze lałem castrola ale chyba tak jak mówisz przejdę na valvoline bo słyszałem że pomaga w takich sytuacjach... Na machanie troszkę się zman i oczywiście że dam wymieniać panewek, płukać silnika itp. Bo najlepiej zrobić remont który nie zawsze pomoże ?. W środę robię 500 km na trasie więc jak nie zatre silnika to napisze czy ubyło hehe. Dzięki za pomoc.
ELLIOTT Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Kup ravenol vst 5w40 jeśli budżet pozwoli na prawdziwy syntetyk. Jak nie ma budżetu eurol 5w40 super lite. Mimo, że olej hc dobrej jakości z fajnym pakietem dodatków.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się