pitasss10 Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Opublikowano 2 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam, tak jak w temacie mam ostatnio problem z dpf-em. Zaczęło się od wypalania co 10-30km, więc wymieniłem czujnik różnicy ciśnień na nowego boscha ( wyzerowałem ustawienia starego i zaadaptowałem nowy przy wyłączonym silniku). Problem teoretycznie ustąpił ale i tak wypala mi się po około 200-250km, gdzie wczesniej było to 500-600km. Mogę zjechać z trasy i dopiero w garażu zaczyna się wypalać. Wrzucam zdjęcie staniu filtra ok 40km przed wypalaniem i 10km po. Dlaczego przy wartości sadzy około 14 gram zaczął już się wypalać? Możliwe, że nowy czujnik jest wadliwy? Auto nie przeszło diesel gate. Edytowane 2 Sierpnia 2020 przez pitasss10
Tom A4 Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Opublikowano 2 Sierpnia 2020 jaka jest różnica ciśnień ? Może tak jak napisałeś czujnik jest uszkodzony albo zapchana rurka do czujnika i głupieje i chce się wypalać.
pitasss10 Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Rurki były przedmuchane. Różnica ciśnień na zgaszonym 0hPa, na wolnych obrotach 3-5hPa
Muskel1 Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Ilość popiołu masz już 0,15 l czyli 150ml. Przy 175ml dla tego silnika jest osiągnięte maksymalne zapełnienie dpf i musi być wymieniony. To normalne że teraz częściej wypala.
pitasss10 Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2020 11 minut temu, Muskel1 napisał: Ilość popiołu masz już 0,15 l czyli 150ml. Przy 175ml dla tego silnika jest osiągnięte maksymalne zapełnienie dpf i musi być wymieniony. To normalne że teraz częściej wypala. Bez przesady, 250ml z tego co wiem to jest maksymalna. Ludzie jeżdżą z wiekszym zapełnieniem i wypala się prawidłowo. Wtedy też dystans zmniejszałby się stopniowo a nie od razu z 500km na 250km
Muskel1 Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Maksymalna ilość dla 2.0. CR jest 175ml i tyle jest zapisane w sterowniku silnika jako granica. To ile jacyś ludzie maja poprzez jakieś obejścia czy inne kombinacje jest nie istotne. Producent tyle podaje jako granice.
pitasss10 Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2020 13 godzin temu, Muskel1 napisał: Maksymalna ilość dla 2.0. CR jest 175ml i tyle jest zapisane w sterowniku silnika jako granica. To ile jacyś ludzie maja poprzez jakieś obejścia czy inne kombinacje jest nie istotne. Producent tyle podaje jako granice. Nie wiem czy normalna jazda to kombinacja i obejścia. Nie zmienia to faktu, że problem wystąpił nagle a nie stopniowo więc wykluczam tą opcję z jego zawaleniem sadzą
Muskel1 Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Kolego mylisz podstawowe dwa pojęcia sadza i popiół. Sadza wypalala sie na popiół przy regeneracji. Popiół zostaje w filtrze. Wykluczaj sobie co chcesz. Jak nagromadzisz 175ml popiołu jest koniec jazdy i nie zmienisz tego choćbyś sobie nie wiem jakie przypuszczenia snuł. Podłącz sobie vcds i najedź kursorem na aktualną wartość popiołu (nie sadzy) i zobaczysz jaką podpowiedź pokaże ci w okienku.
Krystian1711 Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Opublikowano 25 Sierpnia 2021 (edytowane) W dniu 3.08.2020 o 09:10, Muskel1 napisał: Kolego mylisz podstawowe dwa pojęcia sadza i popiół. Sadza wypalala sie na popiół przy regeneracji. Popiół zostaje w filtrze. Wykluczaj sobie co chcesz. Jak nagromadzisz 175ml popiołu jest koniec jazdy i nie zmienisz tego choćbyś sobie nie wiem jakie przypuszczenia snuł. Podłącz sobie vcds i najedź kursorem na aktualną wartość popiołu (nie sadzy) i zobaczysz jaką podpowiedź pokaże ci w okienku. Wartość oil ash można wyzerować za pomocą vcds, wiec jeśli Twoja teoria jest prawidłowa niech pytający wyzeruje tę wartość. Spokojnie, nic się nie stanie na pewno. W dniu 2.08.2020 o 11:30, pitasss10 napisał: Witam, tak jak w temacie mam ostatnio problem z dpf-em. Zaczęło się od wypalania co 10-30km, więc wymieniłem czujnik różnicy ciśnień na nowego boscha ( wyzerowałem ustawienia starego i zaadaptowałem nowy przy wyłączonym silniku). Problem teoretycznie ustąpił ale i tak wypala mi się po około 200-250km, gdzie wczesniej było to 500-600km. Mogę zjechać z trasy i dopiero w garażu zaczyna się wypalać. Wrzucam zdjęcie staniu filtra ok 40km przed wypalaniem i 10km po. Dlaczego przy wartości sadzy około 14 gram zaczął już się wypalać? Możliwe, że nowy czujnik jest wadliwy? Auto nie przeszło diesel gate. Skąd wiesz, ze 40 km przed wypalaniem? Obserwuj dalej i wrzuć tutaj wartości zaraz przy rozpoczęciu wypalania i zaraz po zakończeniu, kiedy filtr ostygnie do 350 stC. Uszkodzony czujnik wywaliłby CI błąd. Edytowane 25 Sierpnia 2021 przez Krystian1711
Muskel1 Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Opublikowano 25 Sierpnia 2021 17 minut temu, Krystian1711 napisał: Wartość oil ash można wyzerować za pomocą vcds, wiec jeśli Twoja teoria jest prawidłowa niech pytający wyzeruje tę wartość. Spokojnie, nic się nie stanie na pewno. Wyzerowanie wartości popiołu bez wymiany lub czyszczenia dpf, to tak jakby nakleić naklejkę wymiany rozrządu na obudowie paska, bez jego wymiany. Ma taki sam efekt, mianowicie zeszrotowanie silnika prędzej czy póżniej.
Krystian1711 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 8 godzin temu, Muskel1 napisał: Wyzerowanie wartości popiołu bez wymiany lub czyszczenia dpf, to tak jakby nakleić naklejkę wymiany rozrządu na obudowie paska, bez jego wymiany. Ma taki sam efekt, mianowicie zeszrotowanie silnika prędzej czy póżniej. Na znalezienie przyczyny powstawania problemu wystarczy...
pitasss10 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2021 22 godziny temu, Krystian1711 napisał: Wartość oil ash można wyzerować za pomocą vcds, wiec jeśli Twoja teoria jest prawidłowa niech pytający wyzeruje tę wartość. Spokojnie, nic się nie stanie na pewno. Skąd wiesz, ze 40 km przed wypalaniem? Obserwuj dalej i wrzuć tutaj wartości zaraz przy rozpoczęciu wypalania i zaraz po zakończeniu, kiedy filtr ostygnie do 350 stC. Uszkodzony czujnik wywaliłby CI błąd. Witaj Post był pisany ponad rok temu, więc Twoja wypowiedź jest zbędna. Przez ten czas poradziłem sobie z problemem Czyszczenie mechaniczne DPF rozwiązało problem w 100%
pelonek1 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 8 minut temu, pitasss10 napisał: Czyszczenie mechaniczne DPF rozwiązało problem w 100% Tak z ciekawości. Próbowałeś wcześniej wypalanie serwisowe zrobić?
Krystian1711 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 12 minut temu, pitasss10 napisał: Witaj Post był pisany ponad rok temu, więc Twoja wypowiedź jest zbędna. Przez ten czas poradziłem sobie z problemem Czyszczenie mechaniczne DPF rozwiązało problem w 100% A jak wymieniałeś czujnik to na podstawie błędu który wyskakiwał czy tak po prostu wymieniłeś dobre a lepsze?
pitasss10 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2021 29 minut temu, pelonek1 napisał: Tak z ciekawości. Próbowałeś wcześniej wypalanie serwisowe zrobić? Wypalaniem serwisowym nie wyczyścisz sadzy, tak próbowałem. 26 minut temu, Krystian1711 napisał: A jak wymieniałeś czujnik to na podstawie błędu który wyskakiwał czy tak po prostu wymieniłeś dobre a lepsze? Nie było żadnego błędu, co nie oznacza że czujnik był sprawny. Wymiana pomogła w wypalaniu tak jak pisałem to rok temu ale przez zapchany już DPF rzadszych wypalań nie szło osiągnąć
pelonek1 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 6 minut temu, pitasss10 napisał: Wypalaniem serwisowym nie wyczyścisz sadzy, tak próbowałem. Wiem że nie wyczyszczę, pytałem bo niektórzy tak robią i jeżdżą jeszcze przez jakiś czas bez żadnych problemów z DPFem.
Krystian1711 Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Opublikowano 27 Sierpnia 2021 9 godzin temu, pitasss10 napisał: Wypalaniem serwisowym nie wyczyścisz sadzy, tak próbowałem. Nie było żadnego błędu, co nie oznacza że czujnik był sprawny. Wymiana pomogła w wypalaniu tak jak pisałem to rok temu ale przez zapchany już DPF rzadszych wypalań nie szło osiągnąć A sprawdziłeś może z ciekawości zakładając spowrotem stary czujnik?
Muskel1 Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Po wymianianie lub czyszczeniu dpfa czujnik należy także wymienić, bez względu na to, czy wywala błędy czy nie.
jacek13 Opublikowano 19 Stycznia 2022 Opublikowano 19 Stycznia 2022 Piotrze pytani czy zauważyłeś może latające (duże skoki) korekty przed czyszczeniem dpf?
Rodzyn85 Opublikowano 15 Lipca 2022 Opublikowano 15 Lipca 2022 Witam. Mam nadzieję pisze w dobrym temacie. Generalnie mam problem jak większość z częstym wypalaniem dpf co ok 200 KM (kupiłem dpf control do vag i z tąd mam pewność częstych wypalań, generalnie od momentu zakupu podejrzewałem częste wypalania ale nie na autostradzie) i to nie ważne czy autostrada czy jazda mieszana, wypala bardzo podobnie. Generalnie wszystkie nastawy, parametry osprzęt jest jak najbardziej OK. Silnik CJCD 150km quattro, rocznik 2013 na pewno ma softa i to ponoć dwukrotnie aktualizowanego(wg moich informacji już wyszedł z fabryki z softem dieselgate a potem miał kolejną aktualizacje). Próbowałem wgrać soft bez aktualizacji ale podobno takiego nie ma do mojego samochodu(info od tunera który próbował to zrobić). Czy ktoś jest w stanie pomóc? Samochód kupiłem w 2018 z przebiegiem 170tys.km udokumentowany od tego czasu zrobiłem 100tys.km altualnie ma 270tys.km.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się