Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szron na rurkach klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

prośba o poradę związaną z klimatyzacją. Są tutaj chyba 2 odrębne problemy.

1. Rozłączanie klimatyzacji - ECON zapali się, zgaśnie. Czasami udawało się przejechać dłuższy odcinek bez zapalenia się ECON, albo zapalenia się na kilkanaście sekund i ponownie klima działała.

Błąd:

00819 - High Pressure Sensor (G65)

16-10 Signal Outside Specifications - Intermittent

Obserwowałem ciśnienie podczas pracy klimatyzacji, do 14 bar w zależności od obciążenia, po czym na dany moment na 33 bar i czujnik rozłączał klimę. Po pewnym czasie ciśnienie spadło i klima rozpoczęła pracę.

Szybko podjąłem decyzję o wymianie czujnika. Tak też się stało. Podczas wymiany uciekło mi trochę czynnika, jednak miałem wrażenie, że naprawiłem usterkę.

Długo się nie nacieszyłem bo za 2 dni problem powrócił, może nieco z mniejszą częstotliwością.

Czy ktoś miał podobny problem? Nie widziałem przetartego kabla. Słyszałem, że problem mógł być w przypadku zbyt dużej ilości czynnika, ale u mnie było 500 g nabite i też sporo uciekło podczas wymiany czujnika.

Dodatkowo kilka dni po wymianie zauważyłem, że klima przestała chłodzić tak jak wcześniej.

Pojechałem do serwisu i zauważono zaszronioną rurkę klimatyzacji (jak zdjęcie poniżej)- nie było czasu więc czynnik został wyciągnięty  (było 150g) i nabite 350g. Rurka nie zamarzała 3 dni i klimatyzacja chłodziła jak nigdy wcześniej.

Po 3 dniach zauważyłem znowu zaszronioną rurkę i ECON także zapala się i gaśnie od czasu do czasu.

Poczytałem trochę forum i proszę o opinie, czy teraz celować w dławik/dysza rozprężna?

Dodam, że w okolicy oszronionej rurki słychać, że coś syczy - czy zaszronienie w tym miejscu może być powodem nieszczelności na tej rurce?

 

 

20200810_213013.jpg

Opublikowano

A czy podczas napełniania klimy, zrobili test szczelności?

Opublikowano

Czujnik ciśnienia to jedno, podczas jego wymiany może coś zrobiłeś źle i połączenie jest nie szczelne. Wygląda na to że ubywa Ci czynnika. Powrót do klimiarza, ale takiego porządnego co chociaż test szczelności zrobi a nie gamonia co w ciemno nabija gaz. Do tego pytanie na co zmieniłeś czujnik? Ori czy zamiennik? Jak zamiennik to szybciej niż później będą kolejne problemy z nim związane.

Opublikowano

Do tego prawo od jakiegoś czasu zabrania napełniać układ jeżeli jest on nieszczelny, czyli za napełnienie układu klimatyzacji bez testu szczelności nie powinno się nawet płacić.

Opublikowano

 Test szczelności to pierwsza rzecz od której powinno się zacząć. Ja miałem to samo econ sie załączał test I wyszło na chłodnicy nieszczelność. Dobicie układu, wymiana chłodnicy i klima chodzi jak nowa. 

 

Objawy jak u Ciebie Econ, którego nie dało się wyłączyć. 

Opublikowano

Cześć, jutro rano robię zrobię test szczelności. Dzisiaj ECON pali sie trybem ciągłym, czyli cały czynnik uciekł.

Czujnik był firmy MAHLE BEHR.

Dodam, że 2l temu wymieniałem chłodnicę klimatyzacji i dwie rurki.

Mam nadzieję, że nieszczelność jest co najwyżej na tej rurce przy dławiku...

 

Opublikowano
2 godziny temu, MaTeo85 napisał:

Czujnik ciśnienia to jedno, podczas jego wymiany może coś zrobiłeś źle i połączenie jest nie szczelne. Wygląda na to że ubywa Ci czynnika. Powrót do klimiarza, ale takiego porządnego co chociaż test szczelności zrobi a nie gamonia co w ciemno nabija gaz. Do tego pytanie na co zmieniłeś czujnik? Ori czy zamiennik? Jak zamiennik to szybciej niż później będą kolejne problemy z nim związane.

Cześć, zastanawiam się właśnie, bo przed wymianą chyba czujnik nie uciekał...

Niemniej nie wiem za bardzo co mogłem zrobić źle, wykręciłem stary, wkręciłem solidnie nowy czujnik.

Gdybania teraz mam dużo, zobaczymy co będzie na warsztacie.

Bez klimy nie ma jazdy.

Opublikowano

szron na rurce oznacza mało czynnika ;)

Opublikowano

A oringi na czujniku nowym założyłeś? 

Opublikowano
25 minut temu, MaTeo85 napisał:

A oringi na czujniku nowym założyłeś? 

tak, był w komplecie.

Opublikowano (edytowane)

Podpowiem co nie co, bo miałem podobne objawy. Świecił mi się non stop econ, okazało się , że miałem jeszcze 320 gram czynnika. Wadliwy był czujnik ciśnienia. Co ciekawe mechanik sprawdził je i 2 były wadliwe, które zamówił. Powiedział mi że to sie czesto zdarza. Pierwsze co powinni Ci sprawdzić szczelność.

Edytowane przez Kimas97
Błąd
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

powodem, dlaczego czynnik uciekł był uszkodzony zaworek w chłodnicy do której przykręca się czujnik oraz podobno oring na czujniku był lekko załamany.

Układ jest szczelny, chłodzi bardzo dobrze, jednak nie ustał problem z chwilowym rozłączeniem klimy i załączeniem.

np. dzisiaj przy trasie ok 30-40 rozłączyło mi z 2x na jakieś pół minuty, tak jakby coś nie łączyło.

Ktoś ma jakiś pomysł gdzie zajrzeć?

Przyglądałem się kablom idącym do kostki czujnika, ale nie widać żadnych przetarć.

Błąd jaki jest to błąd pochodzący od czujnika, ale ten jest sprawny (poprzedni był Mahle Behr, myślałem że to wadliwy czujnik i kupiłem nowy, także Mahle Behr :)

00819 - High Pressure Senson (G65)

16-10 Signal Outside Specifications - Intermittent

 

Edytowane przez bartm3
doprecyzowanie
Opublikowano (edytowane)

Nie, jak masz błąd to oznacza, że nie jest on sprawny.. pójdź do ASO i tam kup ten czujnik. Często czujniki są wadliwe od nowości.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Zamienniki właśnie mają to do siebie. Czujniki tylko oryginalne żeby właśnie takiego szukania przyczyn uniknąć bo wymieniasz na zamiennik i myślisz,  że musi być inna przyczyna bo czujnik przecież nowy. Właśnie że nie. Czesto sie to zdarza z sondami lambda, czujnikami różnicy ciśnień itp. 

Opublikowano
W dniu 11.08.2020 o 06:40, MaTeo85 napisał:

Do tego pytanie na co zmieniłeś czujnik? Ori czy zamiennik? Jak zamiennik to szybciej niż później będą kolejne problemy z nim związane.

Zacytuję sam siebie :)

niestety z zamiennikami nie jeden miał problem, w tym przypadku kupuje się tylko oryginał. Nie masz kasy na nowy to już lepiej Ori używany sprawny kupić niż zamiennik.

Opublikowano

Cześć,

jaka jest ~cena czujnika w ASO?

 

Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, bartm3 napisał:

Cześć,

jaka jest ~cena czujnika w ASO?

 

Dla B6 i B7 są takie same, poniżej ewolucja numerów, na dzień dzisiejszy w ASO jest 3R0

8E0 959 126 ---> 8E0 959 126 B ---> 8E0 959 126 C ---> 3R0 959 126 - 370 zł bez zniżek

 

Edytowane przez MaTeo85

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...