Mario888 Opublikowano 15 Września 2020 Opublikowano 15 Września 2020 Witam, moja usterka objawia się tym,że podczas gdy jest gorąco w aucie. To spada mi siła nadmuchu dajmy na to ustawię ręcznie na 5 kresek to pomimo,iż jest z 30 stopni w środku klima potrafi po chwili zmniejszyć nawiew na jedną kreskę. I taka zabawa w podbijanie siły nadmuchu. Dodam,że jak się już schłodzi to wszystko jest ok. Po prostu wysoka temperatura powoduję tę usterkę. Na AUTO nie lubię jeździć,bo na początku strasznie dmucha,a później i tak spada nawiew. Mam 3 inne panele klimatyzacji i w każdym tak samo. Byłem w kilku miejscach na diagnostyce i nikt nie wiedział o co chodzi zalecono jedynie wymianę panelu klimatyzacji.
Muskel1 Opublikowano 15 Września 2020 Opublikowano 15 Września 2020 (edytowane) Jakieś błędy zapisane? Ilość czynnika w układzie skontrolowana? Edytowane 15 Września 2020 przez Muskel1
Mario888 Opublikowano 15 Września 2020 Autor Opublikowano 15 Września 2020 Zero błędów.Czynnik jest,ciśnienie w układzie prawidłowe.
Muskel1 Opublikowano 15 Września 2020 Opublikowano 15 Września 2020 Może regulator (rezystor) obrotów dmuchawy siada.
MaTeo85 Opublikowano 15 Września 2020 Opublikowano 15 Września 2020 A może masz czujnik jakości powietrza i to on miesza? Warto popatrzeć w bloku pomiarowe co tam się dzieje w momencie kiedy masz takie objawy że spada siła nawiewu. Opisz wszystkich bloków masz na forum w temacie diagnostyki klimy.
Mario888 Opublikowano 15 Września 2020 Autor Opublikowano 15 Września 2020 Opornica dmuchawy już sprawdzona. Miałem podpinany bez przekładania wentylator z opornicą i nic.
Muskel1 Opublikowano 15 Września 2020 Opublikowano 15 Września 2020 (edytowane) Czy dobrze zrozumiałem? Podpiąłeś na krótko inny wentylator z opornicą nie wsadzając go na miejsce Twojego? Jeżeli tak, to mam nadzieje, że zdajesz sobie z tego sprawę, że opornica jest chłodzona pędem powietrza z wentylatora i dlatego siedzi tam a nie gdzie innej. Do prawidłowego jej funkcjonowania musi być ona schładzana. Edytowane 15 Września 2020 przez Muskel1
soul87 Opublikowano 16 Września 2020 Opublikowano 16 Września 2020 Trzeba podlaczyc sie do panelu klimatyzacji i sprawdzic jakie sa wskazania czujnikow temperatur w kanałach wentylacyjnych oraz z czujnika naslonecznienia. Byc moze ktorens z czujnikow przeklamuje i podaje ze w aucie juz chlodno, wtedy nawet bez AUTO klimatronik potrafi zmniejszyc obroty .
Muskel1 Opublikowano 16 Września 2020 Opublikowano 16 Września 2020 (edytowane) Nie przestawi w trybie manualnym siły nawiewu nawet gdy czujniki przekłamują. Funkcja manualna "odcina" czujniki, mogą sobie wskazywać co chcą. Edytowane 16 Września 2020 przez Muskel1
soul87 Opublikowano 16 Września 2020 Opublikowano 16 Września 2020 (edytowane) jestes tego pewien ? sprawdzales ? Najpierw sprawdz potem pisz. ok ? Edytowane 16 Września 2020 przez soul87
Muskel1 Opublikowano 16 Września 2020 Opublikowano 16 Września 2020 Nie sprawdzałem ale taka jest zasada działania. Najwidoczniej Ty sprawdzałeś?
soul87 Opublikowano 16 Września 2020 Opublikowano 16 Września 2020 Najwidoczniej mam juz 4 a4 b6/b7 i znam zasade dzialania klimatronikow w tym aucie i w kazdym zaobserwowalem takie zjawisko - wylaczanie auto nei do konca je wylacza .
Muskel1 Opublikowano 16 Września 2020 Opublikowano 16 Września 2020 (edytowane) Też miałem B7 i B8 i inne i jakoś tego nie zaobserwowałem. To co ustawiłem na manualu działało, niezależnie od panujących temp. Jedyne logiczne dla mnie rozwiązanie leży po stronie spadku zasilania związane albo z wyeksploatowanym aku (chociaż tutaj gdy silnik pracuje powinno być podane odpowiednie napięcie z alternatora) lub ze wzrostem rezystancji opornika dmuchawy przy wysokich temp. Dlatego opornica ta jest wsadzona w kanał nawiewu by była chłodzona pędem powietrza. Edytowane 16 Września 2020 przez Muskel1
Mario888 Opublikowano 16 Września 2020 Autor Opublikowano 16 Września 2020 Tak miałem podpięty inny wentylator z opornicą tak bez zamontowania jego w odpowiednie miejsce. Ale to dosłownie na chwilę i mechanik to robił.
Muskel1 Opublikowano 16 Września 2020 Opublikowano 16 Września 2020 (edytowane) Być może soul87 ma racje i ta funkcja manual, to takie semi manual i nie do końca daje to taki efekt jak w prawdziym manualu. Sczerze mówiąc 95% mojej jazdy jeżdżę na auto. Czasami przestawiam na manual i zawsze trzymało ustawione obroty. Zaczne może konkretniej testować bo mnie to aż ciekawi. Edytowane 16 Września 2020 przez Muskel1
pila24 Opublikowano 16 Września 2020 Opublikowano 16 Września 2020 (edytowane) Ja zawsze jeżdżę na auto,ewentualnie econ włączam czasami. Na manualu jest nadal sterowanie nawiewem automatyczne,nawiew wówczas działa z mniejszą rozpiętością obrotów niż na auto. I tak już jest w klimatronikach na pewno od modelu 80 b4 Sprawdzałem to osobiście w a3 8L, A4 b5/b6/b7 i a6 c5. Edytowane 16 Września 2020 przez pila24 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się