mily Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Witaj! Radia to ja może Tobie nie pokaże, ale samochód w którym takie radio jest zainstalowane mogę. Mało tego, dopał 100W koło radia. Mylisz się mówiąc, że radia z modulacją jednowstęgową kosztują po około 1000zł i że rzadko się je kupuje, ale nie chce z tobą w jakikolwiek sposób polemizować, chodziło mi głównie o zwrócenie uwagi na rzeczy o których przeciętny użytkownik radia CB może nie mieć pojęcia, jak również zagrożenia z tym związane. Pozdrawiam! Antoni Masz na to zezwolenie Powyżej 4W potrzebne jest zezwolenie, wszelkiego rodzaje dopalacze wymagają zezwoleń. Ale w Polsce prawo prawem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie
Cysiu Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2010 zgadzam się z milym ponieważ faktycznie radia sprzedawane do zwykłych zastosowań w autach maja 4waty wiec niema tam 100W chyba ze ktoś stosuje właśnie dopalki ale to już inna bajka tu są pytania zresztą jak wszyscy zapewne zauważyli odnośnie standardowych rozwiązań czyli radio max 4W wiec prąd ok 2A wiec dowolność podłączania chyba że ktoś się uprze na zakłócenia w A4 prawie nie występują trzeba mocno radyjko skręcić
lejton Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 :yeah:witam, nie znam sie na tym ale mam pytanie jak podłączyć CB(Lafayette czy cóś takiego) pod fabryczny CHORUS, czy będzie tak chodziło jak fabryczne tzn włączać i wyłączać
mily Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 Nie musisz podłączać pod radio. Tam w radiu faktycznie jest zestyk, ale nie mam pojęcia jakiej obciążalności on jest, w każdym razie ja bym tam nie mieszał. Lepiej jak podłączysz pod czerwony lub żółty kabel (w zależności od standardu). Najlepiej jak weźmiesz miernik i zobaczysz na którym przewodzie pojawia Ci się +12V po załączeniu stacyjki i pod ten kabelek podłączasz zasilanie CB (drugi masowy jest czarny).[br]Dopisany: 08 Wrzesień 2010, 14:56_________________________________________________http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/isooem.htm Na tej stronie jak znajdziesz radio CHORUS to tam masz wtyczkę oznaczoną jako A i zasilanie do CB podłączasz do zacisku 4 i 8.[br]Dopisany: 08 Wrzesień 2010, 15:02_________________________________________________aha gdzie 4 to +12 pojawiające się po stacyjce (najprawdopodobniej czerwony przewód do CB), a 8 to masa (czyli czarny w CB)
dziako Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Mam CB podłączone pod radio i zero zakłuceń Tylko jak zamontowałem Hid xenon to po włączeniu świateł radio zaczyna szumieć odbiera tylko najmocniejszy sygnał stacji, a na CB President Harry III pokazuje przy włączonych światłach jeden lub dwa kwadraciki nadawania. Ale uważam, że CB odbiera w miarę dobrze - gorzej z radiem. Może zamontować jakieś filtry? Czekam na podpowiedzi i propozycje montażu
mily Opublikowano 20 Lutego 2012 Opublikowano 20 Lutego 2012 Słabej jakości masz HID-y, było nie raz na forum o tym. Jaka antena magnes czy na stałe??
arczi900819 Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Filtry może od zasilacza ATX z kompa nic nie kosztuje a może pomoże
wiktorsam Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Sam montowałem sobie cb w weekend i przeczytałem dzisiaj ten wątek z ciekawości i trochę w szoku jestem że nikt nie wpadł na moim zdaniem najprostsze i najlepsze rozwiązanie czyli wpięcie się w główną magistralę zasilania auta. Jest to taka listwa od której odchodzą wszystkie przewody zasilające do podzespołów w aucie, znajduje się pod tym plastikiem pod kierownicą - tym gdzie są te dwa schowki i gdzie ludzie często montują CB. Wystarczy odkręcić 4 śruby wyciągnąć osłonę i pojawia się magistrala do której można podłączyć radio na oczkowe konektorki i tu już od wyboru do koloru w zależności od styku możemy mieć stały plus lub plus po stacyjce. Jedyna niedogodność jest jeżeli ktoś nie ma bezpiecznika na zasilaniu CB to trzeba obowiązkowo taki dać. Plusy to nie trzeba nic ciąć ani w żadne przewody się wpinać w aucie. Trzeci konektor od drzwi kierowcy to plus po stacyjce, dwa pierwsze to stały plus.
Kowi87 Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Sam montowałem sobie cb w weekend i przeczytałem dzisiaj ten wątek z ciekawości i trochę w szoku jestem że nikt nie wpadł na moim zdaniem najprostsze i najlepsze rozwiązanie czyli wpięcie się w główną magistralę zasilania auta. Jest to taka listwa od której odchodzą wszystkie przewody zasilające do podzespołów w aucie, znajduje się pod tym plastikiem pod kierownicą - tym gdzie są te dwa schowki i gdzie ludzie często montują CB. Wystarczy odkręcić 4 śruby wyciągnąć osłonę i pojawia się magistrala do której można podłączyć radio na oczkowe konektorki i tu już od wyboru do koloru w zależności od styku możemy mieć stały plus lub plus po stacyjce. Jedyna niedogodność jest jeżeli ktoś nie ma bezpiecznika na zasilaniu CB to trzeba obowiązkowo taki dać. Plusy to nie trzeba nic ciąć ani w żadne przewody się wpinać w aucie. Trzeci konektor od drzwi kierowcy to plus po stacyjce, dwa pierwsze to stały plus. Ja tak miałem robić ale zrobiłem wczesniej na tej listwie zasilanie dziennych na swoim bezpieczniku wiec kabelek zasilajacy CB poszedł pod radio, efekt ten sam, masa ze śrubki przy radiu
choodyy Opublikowano 14 Maja 2012 Opublikowano 14 Maja 2012 Sam montowałem sobie cb w weekend i przeczytałem dzisiaj ten wątek z ciekawości i trochę w szoku jestem że nikt nie wpadł na moim zdaniem najprostsze i najlepsze rozwiązanie czyli wpięcie się w główną magistralę zasilania auta.Jest to taka listwa od której odchodzą wszystkie przewody zasilające do podzespołów w aucie, znajduje się pod tym plastikiem pod kierownicą - tym gdzie są te dwa schowki i gdzie ludzie często montują CB. Wystarczy odkręcić 4 śruby wyciągnąć osłonę i pojawia się magistrala do której można podłączyć radio na oczkowe konektorki i tu już od wyboru do koloru w zależności od styku możemy mieć stały plus lub plus po stacyjce. Jedyna niedogodność jest jeżeli ktoś nie ma bezpiecznika na zasilaniu CB to trzeba obowiązkowo taki dać. Plusy to nie trzeba nic ciąć ani w żadne przewody się wpinać w aucie. Trzeci konektor od drzwi kierowcy to plus po stacyjce, dwa pierwsze to stały plus. ja dziś zrobiłem dokładnie tak samo wpiąłem się w przewody po stacyjce, a masa jest obok i żadnego cięcia instalacji i nie zostawię już włączonego radia:banan:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się