kubab5 Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 Witam, być może temat był już przerabiany, jednak takowego nie znalazłem. Otóż pytanie brzmi czy duży przebieg (293 000km raczej prawdziwe) jest przeciwskazaniem do chipa? Dodam jeszcze, że auto zrobiło prawie 100 tys na lpg, jednak jeździło na oleju Castrol EDGE, który jak czytałem na forum nie ma dobrej opinii do tego silnika. Ostatnie 100 tys wymiana oleju co 10-12 tys km - wcześniej nie wiadomo, silnik wydaje się w dobrym stanie.
morelo Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 To wszystko zależy od stanu silnika, więc najlepiej to zrób Logi podstawowe komplet, tak jak to powinno być, wrzuć do działu diagnostyka VAG. Dopisz jeszcze że plan jest Stage 1 i zobaczysz co ci odpiszą. Jeśli będzie coś do wymiany to powinno wyjść, koniecznie jeszcze zmierz ciśnienie oleju oczywiście tak jak powinno się to zrobić MANOMETREM, oraz kompresja na cylindrach na rozgrzanym silniku
audicoman Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 Jeżeli motor zdrowy to nie widzę przeciwwskazań. Dla pewności można zdjąć miskę olejową i wyczyścić smoka (jeżeli nigdy tego nie robiłeś). podstawowa diagnostyka VCDS, komplet nowych filtrów, świece i powinno wszystko hulać. No i warto pomyśleć nad lepszym olejem 5W 40. Mam jako drugie auto właśnie B7 1.8T i już ma 282 tys przebiegu, w tym ostatnie 40 tys przejechane na chipie i wszystko śmiga.
Majers Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 Zalezy wlasnie jaka kondycja silnika, na jakim oleju jezdzisz? 5wXX-10wXX-15wXX? Jeśli silnik nie pali oleju i jest w dobrej kondycji jak pisza wyjzej to nie ma problemu zeby zapakowac mu wira. Sprawdz dokladnie parametry przed chipem zeby pozniej nie narobic sobie kosztow, lepiej sprawdzic teraz niz pozniej
kubab5 Opublikowano 21 Września 2020 Autor Opublikowano 21 Września 2020 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi. Spróbuję zrobić te podstawowe logi. Jestem w stanie zrobić to sam? Drugie pytanie to jaki wynik mocy i nm będzie odczuwalny ale bezpieczny dla kierowcy z cięższą nogą? Ale bez katowania oczywiście, normalne rozgrzewanie oraz chłodzenie po jeździe. Ostatnie 100 tys na Castrol 5w 30 jednak teraz przy wymianie przejdę na motul x cess 5w 40 Edytowane 21 Września 2020 przez kubab5
audicoman Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 Zależy czego oczekujesz: - sam program to okolice 190 KM i 280 nm - program + większe wtryski + zastąpienie katalizatora downpipe + większy intercooler = 200-215 KM i 300-330 nm Ja mam tę właśnie drugą opcję i jest 212 KM i 324 nm - względem serii jedzie niesamowicie.
kubab5 Opublikowano 21 Września 2020 Autor Opublikowano 21 Września 2020 Właśnie interesuje mnie sam bezpieczny program. Trochę mi brakuje ciągu na wyższych obrotach. Także okolice 190km chyba by były odpowiednie dla mnie. Ogólnie jakie koszt samego chipu? W 1000zl się zmieszczę?
morelo Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 Spokojnie pisz np; do soul87 i ogarnie wszystko
dayd_4 Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 30 minut temu, audicoman napisał: Zależy czego oczekujesz: - sam program to okolice 190 KM i 280 nm - program + większe wtryski + zastąpienie katalizatora downpipe + większy intercooler = 200-215 KM i 300-330 nm Ja mam tę właśnie drugą opcję i jest 212 KM i 324 nm - względem serii jedzie niesamowicie. U mnie przy takiej opcji w BEX udało się @gregor10 wystroić na 222KM i 345Nm. Różnica jest bardzo duża i nawet po upływie roku, ta moc jest zadowalająca, nie brakuje "gazu pod nogą". Z tym tylko, że do chipa, wymieniłem profilaktycznie kilka rzeczy, opisane w wątku:
kubab5 Opublikowano 21 Września 2020 Autor Opublikowano 21 Września 2020 5 minut temu, morelo napisał: Spokojnie pisz np; do soul87 i ogarnie wszystko W okolicach Poznania?
Misieqq7 Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 Godzinę temu, kubab5 napisał: W okolicach Poznania? Masz jeszcze Łukasza13 jak coś na forum polecam ! 1
cysiek18 Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 1 godzinę temu, kubab5 napisał: Trochę mi brakuje ciągu na wyższych obrotach. Także okolice 190km chyba by były odpowiednie dla mnie. Ogólnie jakie koszt samego chipu? W 1000zl się zmieszczę? To dziwne, bo większości brakuje mocy w dolnym zakresie 1000PLN to spokojnie, no chyba że pojedziesz do jakiegoś guru to i 1500 ci powie Jak chcesz tylko sam program i umiesz zrobić logi to @Łukasz13 lub @Galetto ogarną ci to zdalnie, pewnie za połowę tego co piszesz
kubab5 Opublikowano 21 Września 2020 Autor Opublikowano 21 Września 2020 Może mam przypchanego kąta i nie trzyma mi serii? Niesty nie umiem zrobić logów ale chyba to temat do podszkolenia się, bo interesowałby mnie sam program. Chociaż chciałbym sprawdzić na hamowni co tam na prawdę generuje mój egzemplarz.
cysiek18 Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 55 minut temu, kubab5 napisał: Może mam przypchanego kąta i nie trzyma mi serii? Niesty nie umiem zrobić logów ale chyba to temat do podszkolenia się, bo interesowałby mnie sam program. Chociaż chciałbym sprawdzić na hamowni co tam na prawdę generuje mój egzemplarz. Logi temat prosty, żadnej filozofii. W Poznaniu masz pewnie kilka hamowni na których możesz o zrobić Poza tym nie kreskami auto jedzie, logi wszystko powiedzą
kubab5 Opublikowano 21 Września 2020 Autor Opublikowano 21 Września 2020 A to muszą być logi dynamiczne czy statyczne? Tym programem VAG to zrobię?
kubab5 Opublikowano 22 Września 2020 Autor Opublikowano 22 Września 2020 Pytanie trochę z innego tematu. Przejście z Castrol 5w 30 na motul 5w 40 bez plukanki jest dobrym pomysłem? Ogólnie warto zastosować plukanke?
muniek32 Opublikowano 22 Września 2020 Opublikowano 22 Września 2020 Czemu chcesz przejść na w40? Coś pobiera? Olej bardziej lepki. Ja bym zastosował płukanke.
dayd_4 Opublikowano 22 Września 2020 Opublikowano 22 Września 2020 4 godziny temu, kubab5 napisał: Pytanie trochę z innego tematu. Przejście z Castrol 5w 30 na motul 5w 40 bez plukanki jest dobrym pomysłem? Ogólnie warto zastosować plukanke? Ja zrobiłem takie przejście 60000km temu bez płukanki.
kubab5 Opublikowano 22 Września 2020 Autor Opublikowano 22 Września 2020 4 godziny temu, muniek32 napisał: Czemu chcesz przejść na w40? Coś pobiera? Olej bardziej lepki. Ja bym zastosował płukanke. Czytałem, że 5w 40 zachowuje właściwości w wyższych temp niż 5w 30. A mam dynamiczny styl jazdy, często jeżdżę z pasażerami i do tego mam lpg który spala się dłużej niż benzyna i jest bardziej suchy i te warunki są w wyżej temp. O plukanke zapytam w innym wątku. W każdym razie dzięki za odpowiedzi co do chipa. W razie postępów będę informował.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się