kabo83 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Witam! Ostatnio udało mi się zakupić kabelek i... co się okazuje człowiek dowiaduje się wiele ciekawych rzeczy o swoim autku - czasami to nie jest zdrowe W autku już przy kupnie (listopad 2008) zauważyłem, że nie zachowuje się jak standardowy 1.8T - mam porównanie dwóch passatów z takimi silnikami. Dziwne zachowania: 1) mocne kopnięcie mocy jak obroty wskakują > 2000 2) powyżej 2000 obr cały czas mocno ciągnie aż do odcięcia - miło ale czy dobrze? 3) przy nagłym puszczeniu gazu słychać coś w rodzaju blowoff -a (pss... pss... pss... psss) ładnie to brzmi ale... wczoraj zrobiłem logi... widzę mocno przeładowaną turbinę 1400 mbar max dziwne zachowanie duty cykle - nie widziałem takiego na forum - na początku niby rusza a potem spada na 1.2 i stoi... Pytanie - czy to może być wirus czy raczej badać sprawę dalej i jak? Mogę powiedzieć, że silnik zachowuje się super, nie bierze oleju, nie przegrzewa się, pali ładnie - regularnie 10l gazu przy sporej części trasa. Zatem proszę o wskazówki czy zbadać jeszcze inne bloki, które mogłyby coś powiedzieć. Z góry dzięki wszystkim specjalistom od 1.8T MOJE LOGI: Pozdr, Kamil
GRazny Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 no przeładowanie zajeb..... prawie 1,5 bara...
Dev Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 no przeładowanie zajeb..... prawie 1,5 bara... taaa... cos musiało być "grzebane" bo do takiej wartości przy fabrycznym programie ECU nie dopuści no chyba ze czujnik od doładowania padł ale VAG na pewno wskazał by usterkę (na pewno to jutro bedzie sobota) :> :> :>
mateogda Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Ja bym się najpierw zajął przepływką, a potem martwił doładowaniem. Nie zastanawia was niska wartość żądana doładowania??
przemik Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 A czy to czasem nie jest tak ze przeplywka jest zalezna od cisnienia doladowania ? Czy mamy - patrzac na te logi - pewnosc ze kolega depnął gaz do podlogi ? Ktora grupa w 1.8T pokazuje nam ze przeplywka jest kulawa ? PS Nie ma banalnych pytan w sferze poznawczej
mateogda Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Ktora grupa w 1.8T pokazuje nam ze przeplywka jest kulawa ? 002
kabo83 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Logi robiłem poprawnie - przepływka otwarta w 100%. Zacznę od sprawdzenia n75 sterującego wastegate'm. Być może jest walnięty i dlatego nie działa układ regulacji. Dziś będę wiedział coś więcej - na pewno napiszę bo przyglądać się będzie temu kilka osób i możliwe, że rozwiąże problem.
mateogda Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Logi robiłem poprawnie - przepływka otwarta w 100%. ....a czym ją otwierałeś, że tak nieśmiało zapytam??? Wycisnąłeś ledwie siedemdziesiąt parę gramów przy 5600 obr./min., gdzie powinieneś dobić do 120 g/s w tym silniku.
kabo83 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2009 ....a czym ją otwierałeś, że tak nieśmiało zapytam??? gaz był w podłodze... patrząc jednak na to, co wskazuje przepływomierz można wyciągnąć wniosek, że albo przepływomierz albo MAP sensor się rozkalibrował... bo na pewno niemożliwe jest osiągnąć tak duże ciśnienie doładowania przy pełnym otwarciu przepustnicy i turbince K03 - a przepływomierz wskazuje, że faktycznie do dolotu trafia 50% masy powietrza, którą pompuje zdrowe K03 jednak z drugiej strony za mała ilość powietrza nie powinna jakoś dawać znać? Jakieś zmulenie na wysokich obrotach? Ja takiego czegoś nie czuję
GRazny Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Logi robiłem poprawnie - przepływka otwarta w 100%. ....a czym ją otwierałeś, że tak nieśmiało zapytam??? Wycisnąłeś ledwie siedemdziesiąt parę gramów przy 5600 obr./min., gdzie powinieneś dobić do 120 g/s w tym silniku. przy 5000 to raczej powyżej 150g/s Panowie... idealną lekturą związaną z tym tematem jest diagnostyka Bryniowozu (1.8T) - odnośnik w podpiętych o diagnostyce VAG... nawet wkleję: http://www.a4-klub.pl/smf/diagnostyka_vag/b6_bfb_logi_dynamiczne_i_autoscan_bryniowozu-t13325.0.html
mateogda Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 przy 5000 to raczej powyżej 150g/s Wydaje mi się, że raczej nie osiągniesz takiej wartości przy seryjnej przepływce (mocy).
Dev Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 u mnie padniety był DV, własnie wymieniłem (q...w..a, już drugi w tym roku ) i wszystko :good: robiłem też test elementów wykonawczych w osobie N75, który za pierwszym razem nie odezwał sie ale za drugim i ka zdym nastepnym dawał oznaki zycie, też czeka mnie wymiana widze....
kabo83 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Problem rozwiązany. Okazało się w momencie jak zacząłem dobierać się do turbinki, że przewód idący z obudowy turbiny do zaworka n75 nie jest przykręcony do turbiny (prawdopodobnie zgubiona śrubka bądź ktoś chciał zrobić tuning przed sprzedażą aby pokazać jak ładnie ciągnie powyżej 2500 obrotów). Pociąga to za sobą fakt, że nie było sterowania WG stąd przeładowanie. Koszt mojej naprawy to 7,49 zł za śrubkę z ASO + 45 minut bardzo spokojnej pracy łącznie ze sprawdzeniem przewodów i połączeń na turbince. Pozdr i dzięki za sugestie.[br]Dopisany: 04 Maj 2009, 10:04_________________________________________________Witam! Parę dni temu wyczyściłem przepływkę. Popatrzcie proszę i dajcie znać co jeszcze można poprawić, co jest źle. Chodzi mi głównie o to jak poprawiło się doładowanie po tym jak przepływomierz zaczął mierzyć większą ilość powietrza. Przepływkę czyściłem środkiem IPA - była o tym mowa na forum. Dzięki koledzy! Nowe logi wyglądają tak: stare wyglądały: Pozdr, Kamil
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się