Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

LED H7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zastanawiam się nad kupnem żarówek LED H7. Ma ktoś u siebie założone z PHILIPSA, BOSMY, OSRAM i może się podzielić opinią?

Które z nich wybrać i czy podchodzą P&P do reflektorów black depo z soczewką?

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 329,99 zł - Osram LED LEDriving HL H7 Gen2 6000K Off-Road (9632251363). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 262 zł - Żarówk LED H7 Bosma 12/24V 6000K 4000lm - 2szt (9454162903). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 599,99 zł - Philips H7 X-tremeUltinon LED gen2 (7697114424). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

 

Opublikowano

Daj sobie spokój.

Nie masz lampy przystosowanej to tego typu oświetlenia.

Dowód leci jak złoto przy kontroli.

Opublikowano

Mam te same lampy u siebie + led w h7. Swieci miazaga - mocniej niz bix( na nowym zarniku i dobrej lampie), w pasku b6. Ogolnie, kupowalem "chinskie", ledy u siebie na miejscu, ale z tego co widzialem po grupach to w sprawie ledow najlepiej kontaktowac sie z Promotor Light Devices, za 350zl(?), masz full led na przod. A co do przegladow czy kontroli - zalezy od policjanta i diagnosty. U mnie nie zdazylo sie abym mial jakies problemy przez to a nawet gdyby cos, woze zawsze ze soba h7. 

Podsumowujac, jesli masz nowe DOBRZE USTAWIONE lampy - polecam Ledy, az sie chce jezdzic w nocy ;) 

Opublikowano

Podsumowując brak homologacji, dowód do zabrania, wygaśnięcie polisy ubezpieczeniowej i w razie wypadku pełna odoowiedzialność i wina. Gratulacje :hi:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Podsumowując brak homologacji, dowód do zabrania, wygaśnięcie polisy ubezpieczeniowej i w razie wypadku pełna odoowiedzialność i wina. Gratulacje :hi:

Mialem juz wypadek majac ledy w h7(z Twoim foliarstwem pewnie, go oslepilem i dlatego we mnie wjechal - ale nie), bez problemowo, rzeczoznawca 2x ogladal samochod i nie przyczepil sie do niczego ;) 

Opublikowano

Pochwal się w takim razie na przeglądzie jakiego moda wyrzeźbiłeś. Tłumacz to sobie jak chcesz, nie zmienia to faktu, że jeździsz bez homologacji. Już przed kilkoma laty było to tu dyskutowane z zenonami z allegro. Teraz w erze LED problem ponownie się pojawia. Oczywiście nikogo nie oślepiasz bo lampy masz przystosowane pod każde źródło światła. 

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, Muskel1 napisał:

Pochwal się w takim razie na przeglądzie jakiego moda wyrzeźbiłeś. Tłumacz to sobie jak chcesz, nie zmienia to faktu, że jeździsz bez homologacji. Już przed kilkoma laty było to tu dyskutowane z zenonami z allegro. Teraz w erze LED problem ponownie się pojawia. Oczywiście nikogo nie oślepiasz bo lampy masz przystosowane pod każde źródło światła. 

Jezeli juz jestes takim strozem prawa, to co mowisz chlopakom co wkladaja do siebie np. 19"+, albo uzywaja szerszych opon? Za to tez MOZNA nie dostac odszkodowania bo nie wystepowalo takie kolo(rozmiar), czy tez opona w tym modelu ORYGINALNIE.

Nie twierdze, ze jazda na "LEDZIE", jest w pelni legalna, przez miedzy innymi brak homologacji wspomniany wyzej przez Ciebie ale uprzyjemnia i ulatwia to w znaczacym stopniu jazde w nocy tudziez poprawia bezpieczenstwo(jesli jest dobrze wyregulowane i ustawione). 

Podsumowujac - Osoba ktora decyduje sie na ledy powinna znac ewentualne MOZLIWE konsekwencje, tak samo jak osoba montujaca 18"+, negatyw, naciag, przyciemnianie lamp tyl/przod, dystanse(przez ktore opona wystaje poza obrys samochodu) i wiele wiele innych szczegolow do ktorych "sluzbista", moze sie przyczepic. Nie mam tutaj problemu do Ciebie tylko ogolnie do ludzi ktorzy pamietaja tylko i wylaczone o "ZLYCH LEDACH", a zapominaja o tych detalach ktore wyzej wypisalem i powoluja sie wlasnie na dowod i problemy z ubeczpieczalnia. 

 

PS. Nie wiem czy jezdzisz duzo po polskich drogach - ale ja tak. Ledy, to najmniejszy problem ;) Auta ktore nie maja progow\oslepiajace lampy\brak hamulcow\swiatel stopu\postojowek\15 letnie opony albo najtansze nalewki itd. to sa problemy ktore sa powszechne a mimo to jezdzi takich aut multum i jakos te przeglady przechodza. 

Edytowane przez Aleksandrooo
Opublikowano

Opony czy ponad wymiarowe felgi nie oślepiają innych uczestników ruchu tak jak lampy z nie przystosowanymi do nich źródłami światła. To że są inni z gorszymi mankamentami na drogach nie może być stosowane jako argument. Każdy odpowiada za siebie. 

Ogólnie rzecz biorąc jest mi to obojętne co Ty wsadzisz do lampy, możesz nawet świeczki tam wstawić. Ważne tylko, żeby nie myśleć tylko o sobie bo nie jesteśmy sami na drogach. 

Opublikowano
8 minut temu, Muskel1 napisał:

Opony czy ponad wymiarowe felgi nie oślepiają innych uczestników ruchu tak jak lampy z nie przystosowanymi do nich źródłami światła. To że są inni z gorszymi mankamentami na drogach nie może być stosowane jako argument. Każdy odpowiada za siebie. 

Ogólnie rzecz biorąc jest mi to obojętne co Ty wsadzisz do lampy, możesz nawet świeczki tam wstawić. Ważne tylko, żeby nie myśleć tylko o sobie bo nie jesteśmy sami na drogach. 

Opony i ich montaz(mam tu na mysli naciagi), wyplawaja znaczaco na cos rownie istotnego - hamowanie oraz prowadzenie. Wydaje mi sie, ze nie zrozumiales to do czego dazylem piszac te czesc wiec polecam przeczytac jeszcze raz, a najbardziej akapit o podsumowaniu ;) 

Nie uzywam jako argumentu tego, ze jezdza auta "z roznymi mankamentami" po to aby sie bronic, tylko chcialem Ci uswiadomic jak to w polsce wygladaja przeglady i auta na drodze(bo chyba nie wiesz). Moj diagnosta dobrze wie, ze uzywam ledow - nie pochwala tego oczywiscie i upomnial mnie o tym, ze moze mi poleciec dowod. Przy okazji KAZDEGO przegladu(czasami nawet jade aby sprawdzic czy "wszystko ok", z moim zawieszeniem i ukladlem hamulcowym), wszystko jest kontrolowane. Dodam rowniez, ze lampy zostaly sprawdzone oraz ustawione, maja rowniez poprawne odciecie. Obstawiam, ze zaraz napiszesz, ze moj diagnostka powinien stracic uprawnienia bo co z tego, ze sprawdza wszystko, ale "puszcza", te zle ledy - pozwol, ze pozostawie to bez komentarza. 

Przed chwila pisales, ze wiesz, ze nikogo nie oslepiam bo mam lampy przystosowane, a teraz dodajesz cos do oslepianiu. Rozumiem, ze miales tu na mysli lampy ktore nie posiadaja soczewki - tutaj rowniez, jestem w pelni przeciwny montazowi leda. Jak oboje dobrze wiemy(Ty chyba, ja na pewno), b6 posiada soczewke dzieki ktorej nawet te "zle ledy", nikogo nie oslepiaja(Pod warunkiem prawidlowej regulacji o ktorej wspomnialem niejednokrotnie w tym temacie). 

Opublikowano
3 godziny temu, Aleksandrooo napisał:

Mam te same lampy u siebie + led w h7. Swieci miazaga - mocniej niz bix( na nowym zarniku i dobrej lampie), w pasku b6. Ogolnie, kupowalem "chinskie", ledy u siebie na miejscu, ale z tego co widzialem po grupach to w sprawie ledow najlepiej kontaktowac sie z Promotor Light Devices, za 350zl(?), masz full led na przod. A co do przegladow czy kontroli - zalezy od policjanta i diagnosty. U mnie nie zdazylo sie abym mial jakies problemy przez to a nawet gdyby cos, woze zawsze ze soba h7. 

Podsumowujac, jesli masz nowe DOBRZE USTAWIONE lampy - polecam Ledy, az sie chce jezdzic w nocy ;) 

A zastanawiałeś się co widzi kierowca nadjeżdżający z przeciwka, gdy masz ten ekstra, super, hiper LED założony i upierdzieloną w syfie lampę? Zauważ, oprócz znikomej ilości skandynawskich wersji, pozostałe soczewki h7 nie są wyposażone w układ zmywania szyby reflektora. Na "grupach" nic o tym nie mówili? Ten słynny Promotor wam sprzedaje chiński chłam z prowizją kilkaset procent a urósł w pewnych kręgach "znawcuf" do rangi jakiegoś cudotwórcy. Praw fizyki, z tego co wiem, nie potrafi i on ominąć.

Ledy zakładaj sobie do podświetlenia tablicy czy na światła do jazdy dziennej. Bo wtedy nikogo nie oślepisz i nie zabijesz. A jeśli już upierasz się w tym aby korzystać z takich rzeczy, to zadbaj aby były to rozwiązania homologowane i stosowane fabrycznie w pojazdach a nie jakieś chińskie goooowno. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
11 minut temu, ElectricShock napisał:

A zastanawiałeś się co widzi kierowca nadjeżdżający z przeciwka, gdy masz ten ekstra, super, hiper LED założony i upierdzieloną w syfie lampę? Zauważ, oprócz znikomej ilości skandynawskich wersji, pozostałe soczewki h7 nie są wyposażone w układ zmywania szyby reflektora. Na "grupach" nic o tym nie mówili? Ten słynny Promotor wam sprzedaje chiński chłam z prowizją kilkaset procent a urósł w pewnych kręgach "znawcuf" do rangi jakiegoś cudotwórcy. Praw fizyki, z tego co wiem, nie potrafi i on ominąć.

Ledy zakładaj sobie do podświetlenia tablicy czy na światła do jazdy dziennej. Bo wtedy nikogo nie oślepisz i nie zabijesz. A jeśli już upierasz się w tym aby korzystać z takich rzeczy, to zadbaj aby były to rozwiązania homologowane i stosowane fabrycznie w pojazdach a nie jakieś chińskie goooowno. 

Po pierwsze, najwaszniejsze - prosilbym grzeczniej :)

 

Nie ineresuje mnie co sprzedaje Promotor, jesli swieci tak jak ma swiecic i nie pada po miesiacu to moze sie cenic, bo w przeciwienstwie do innych zestawow z alledrogo czy aliexpress to po prostu spelnia swoja funkcje i dziala. Nie wiem czy wiesz, ale towar jest warty tyle ile klient jest w stanie za niego zaplacic, a ludzie to kupuja i sobie chwala. 

Mijalem nie raz kolegow ktorzy uzywaja led'a na swiezej, dobrze ustawionej lampie i nawet pomimo "syfu", bylo wszystko ok. Jezeli juz tak badaniami sypiesz, to pokaz mi dowod gdzie na SPRAWNEJ, DOBRZE USTAWIONEJ LAMPIE Z SOCZEWKA, nawet na "usyfionej", szybie reflektora, to swiatlo oslepia jadacych z naprzeciwka bo ja niestety sie z takim czyms nie spotkalem z mojej strony. Nie mowie tutaj, ze nie masz racji - bo moze ja masz, ale pokaz mi dowod z zachowaniem szczegolow ktore wyminilem powyzej. Pomijam fakt, ze moje auto nie bywa za czesto brudne a tym bardziej staram sie dbac glownie o czystosc lamp.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Dowody to:

-homologacja lamp, które zanim taką otrzymają muszą w warunkach labolatoryjnych masę przewidzianych testów zaliczyć

- oraz ustawa europejska ECE-R 48 mówiąca o konieczności stosowania spryskiwaczy oraz układu samopoziomującego w autach wyposażonych w źródła światła o natężeniu światła większym niż 2000 lumenów. Właśnie ze względu na niebezpieczeństwo oślepiania. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

 

30 minut temu, Aleksandrooo napisał:

Jezeli juz tak badaniami sypiesz, to pokaz mi dowod gdzie na SPRAWNEJ, DOBRZE USTAWIONEJ LAMPIE Z SOCZEWKA, nawet na "usyfionej", szybie reflektora, to swiatlo oslepia jadacych z naprzeciwka bo ja niestety sie z takim czyms nie spotkalem z mojej strony

"Badania przeprowadzone w Niemczech wykazały, że światła samochodu ulegają zabrudzeniu aż w 60 proc. po zaledwie półgodzinnej jeździe w warunkach dużego zanieczyszczenia nawierzchni drogi. Warstwa nieczystości na szybach lamp pochłania tak wiele światła, że ich zasięg widoczności zmniejsza się nawet o 35 m. Oznacza to, że w niebezpiecznych sytuacjach kierowca ma do dyspozycji znacznie krótszy dystans na np. zatrzymanie pojazdu. Ponadto cząsteczki brudu rozszczepiają światło reflektorów w niekontrolowany sposób, powodując oślepianie jadących z przeciwka, co zwiększa ryzyko wypadku."


419853d0e1b04-d.1200.jpg

Proszę bardzo. Tu masz badania pierwsze z brzegu, chociażby firmy Hella. Takich badań jest więcej, są dziesiątki, jeśli nie setki. Wszystkie są jednoznaczne. 

Lampy halogenowe wytwarzają strumień świetlny o jasności około 1500 lm. Natomiast według przepisów w Polsce, światła mijania w pojazdach mechanicznych poruszających się po drogach publicznych, posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lm, takim jak światło ksenonowe, powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację. Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania. 

Ksenony wytwarzają około 3200 lm. Jeśli Ty twierdzisz, że Twoje cudowne LEDy świecą jeszcze jaśniej od ksenonów i zapakowałeś je do reflektorów, które nie posiadają żadnego z wyżej opisanych elementów to po prostu w tym momencie brak mi słów :doh:

A może co pół godziny ze szmatką wychodzisz i pucujesz? 

Przestań się tym chociaż chwalić bo robisz z siebie i.....

Edytowane przez ElectricShock
Opublikowano
12 minut temu, ElectricShock napisał:

A może co pół godziny ze szmatką wychodzisz i pucujesz? 

Przestań się tym chociaż chwalić bo robisz z siebie i.....

Najwyrazniej musze wytlumaczyc Ci to, ze niektorzy w niekorzystynch warunkach pogodowych polaczonych z jazda po drogach niskiej kategorii/ubloconych przecieraja sobie reflektory morka szmatka(bo nie maja spryskiwaczy). Nie mowie tu, ze wysiadam w trakcie jazdy i przecieram tylko np. przed praca, przy wyjezdzie z pracy,ile to trwa? Minute?

A pomyslec, ze juz nawet przyjalem Twoje zdanie jako poprawne i zaczalem sie tym interesowac i nawet chcialem Ci podziekowac.

Ale wciaz ta sama pasywna agresja - przestan bo ani nie jestesmy kolegami ani nawet znajomymi. Nie wiem czy zauwazyles, ale ja odnosze sie do Ciebie z nalezytym Ci szacunkiem ale kazdy ma swoje granice ;)  Jesli nie potrafisz opanowac swoich emocji i dyskutowac na jakis temat z kim kolowiek w sposob spokojny i bez chamskich odzywek to po prostu tego nie rob. Agresja rodzi agresje - obstawiam, ze jestes doroslym facetem i wiesz o tym. 

 

Podsumowujac - masz racje, skloniles mnie do rozwazan na temat zakupu spryskiwaczy do reflektorow - dziekuje :) 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Nie jestem agresywny. Jestem bardzo pokojowo i życzliwie nastawiony do wszystkich. Staram się, aby oprócz wartości merytorycznej, moje wypowiedzi miały zabarwienie humorystyczne. Dlatego nikt nie powinien czuć się urażony ;)

Edytowane przez ElectricShock
Opublikowano (edytowane)

Kolega nie chce chyba zrozumieć, bądź najprawdopodobniej nie pojmuje zasięgu konsekwencji. 

Pomimo tego, że miałeś wypadek i nikt do tego się nie przyczepił, miałeś szczęście bo chodziło o szkodę materialną. W sytuacji gdy ktoś ucierpi na zdrowiu lub nie daj Boże dla kogoś skończy się to 2 m pod ziemią, zajmie się tym prokuratura. Zabezpieczą auto, zaczną szukać i uwierz mi, że znajdą. Nie wypisuje tego by Tobie ubliżyć czy mądrkować się. Jest to przestroga bo najwidoczniej tymi kategoriami nie myślisz. 

Najlepszy aktualny przykład. Kolega trzęsie porami bo ma oklejone lampy z tyłu a ktoś mu w dupcię wjechał. Tak się to kończy z nielegalnymi przeróbkami. Miałby zwykłe lampy nie musiałby się niczego obawiać.

 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Troszkę odkopię temat i wsadzę kij w mrowisko. Z tego co jest w poniższym artykule wynika, że żarówki LEDH7 są legalne w Niemczech i Austrii:

MOTOFOCUS.PL

Retrofitów LED zgodnie z prawem nie wolno stosować w reflektorach głównych samochodów. Istnieją jednak pewne wyjątki od tej reguły. W ostatnim czasie - MotoFocus.pl

 

Opublikowano

Tak, na terenie Niemiec i Austrii  niektóre modele otrzymały homologację z tymi LED. Jest lista na stronie Osram, na której podane są te pojazdy. W tym celu należe także sprawdzić nr homologacji widniejący na lampie, gdyż tylko w kombinacji z podanymi lampami LED otrzymały homologację. 

Opublikowano
18 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tak, na terenie Niemiec i Austrii  niektóre modele otrzymały homologację z tymi LED. Jest lista na stronie Osram, na której podane są te pojazdy. W tym celu należe także sprawdzić nr homologacji widniejący na lampie, gdyż tylko w kombinacji z podanymi lampami LED otrzymały homologację. 

Dobrze wiedzieć, bo tego zabrakło w artykule :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...