Jump to content

Audi a4 b7 1,8T BFB pierwsze logi


Recommended Posts

Witam,

Zebrałem się i zrobiłem moje pierwsze logi statyczne i dynamiczne. Ciekawi mnie opinia fachowców w tym temacie. Moje auto to seria z wyjątkiem: Turbo po regeneracji K03s z BEX plus centralny intercooler zamiast ori. Kat też sobie siedzi od nowości. Kompresja równa po 12 barów ALBO nie umiem mierzyć :P obecnie je sobie 3 litry oleju / 10 tyś km.
Logi przed zmianą filtrów ( olej, paliwo i powietrza ) oraz przez próbą szczelności:

Statyczne:
http://vaglogi.pl/log-093_090_zn616.html

http://vaglogi.pl/log-033_002_6S4r9.html

 

http://vaglogi.pl/log-003_001_q57Z17.html

Dynamiczne:

http://vaglogi.pl/log-115_118_9f7mj.html

http://vaglogi.pl/log-020_003_d6zsg1.html

Zgodnie z poradnikiem z forum zrobiłem próbę szczelności. Przy ok 1 barze powietrze zaczęło spi… uciekać z kolanka przy tipie i drugim kolanku, który idzie od grzybka. Po poprawieniu i dokręceniu opasek była względna cisza. Potem filtry plus ponowne kasowanie błędów i ponowne logowanie.

Statyczne:

http://vaglogi.pl/log-001_003_GFqha.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_4gJ1Oq.html

Dynamiczne:

http://vaglogi.pl/log-090_093_g1XZk.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_tmu8lag.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_9I6yg.html

Mam nadzieję, że są wykonane prawidłowo. Proszę o diagnozę czy wszystko jest ok , bo czasem lubi tracić moc, chyba że mi się wydaje :kox:

Link to post
Share on other sites

A gdzie dynamiczny 2+33? Rozrząd przestawiony o ząbek albo napinacz z lancuszkiem do wymiany.

Link to post
Share on other sites

Właśnie robiłem 2+33 ale tak jakby mi go nie zapisało ? To mnie zmartwiłeś tym rozrządem , nie widzę żadnych niepokojących objawów,  ale fakt łańcuch już słychać :/ . Tylko że ori napinacz to koszt 2.5 klocka :shock3: 

A jak grupa 115/ 118 ?

Link to post
Share on other sites

Reszta jest ok. Sprawdź ustawienie rozrządu. Temat napinacza jest tak rozpracowany, że nie będę się powtarzać i trzeba sr** pieniędzmi żeby ladowac ori napinacz z cewką do tych starych paździochów.

Link to post
Share on other sites

Ok dzięki za zainteresowanie :wink: Rozrząd akurat już drugi raz wymieniany u tego samego mechanika. Posprawdzam na spokojnie. Jest jakiś objaw przestawienia o ząbek ? Gdzieś czytałem że jest o wiele większe spalanie, ale nie odczułem nic takiego.

Zabieram się do lektury napinacza :D

Link to post
Share on other sites

Może nie przyłożył się do wymiany. Będzie słabszy z dołu też. Poza tym możesz mieć już zużyte koła zebate na walkach albo czujnik walka przekłamuje i też będą takie wskazania. Norma to -3 do +6. Wszystko powyżej 10 wskazuje o przestawienie rozrządu o ząbek.

Generalnie to temat rzeka.

Edited by przem8
Link to post
Share on other sites

Faktycznie temat rzeka. Czytam właśnie że trzeba zdjąć pokrywę i spróbować nacisnąć napinacz , jeśli ugnie się nawet minimalnie to do wymiany, ceny a tu ciekawostka,  napisane niby że ori i jeden 2500 a drugi 850 też ori 😛 tylko chińczyk .

Czy jako amator mogłem źle zrobić tego loga ?  wymiana czujnika wałka ma sens ?

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Lekoman napisał:

Czy jako amator mogłem źle zrobić tego loga ? 

Nie. Zacznij o sprawdznenia ustawienia rozrządu. Czujnika bym na razie w to nie mieszał, chyba że jest jakiś zamiennik inny niż bosch wsadzony.

Ten test z wciskaniem napinacza to między bajki można włożyć, bo nowy też się będzie minimalnie poddawać.

Edited by przem8
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Lekoman napisał:

ceny a tu ciekawostka,  napisane niby że ori i jeden 2500 a drugi 850 też ori 😛 tylko chińczyk .

Nie doczytałeś do końca.Cena ori z cewką to ponad 2000,cena ori bez cewki poniżej 1000.Reszta dostępna w sprzedaży to chińczyk.Polecana wersja na forum to ori bez cewki plus korekta w sofcie,ale o tym doczytasz...

Edited by JarekST202
Link to post
Share on other sites

Niestety mechanik u którego serwisuje auto ma napięty grafik , wielki plus że ogarnia co to kanał 93 i nie będę musiał mu tego tłumaczyć (sam nic nie wiem).Ja wiem, że dla kogoś sprawdzenie rozrządu to pikuś ale jak narazie mnie to przerasta.

Lektura o napinaczu pasjonująca, zwłaszcza kłótnie kto wie lepiej 😛

Kolega Wylye stoi murem za tym, że napinacz z cewką jest po to by doic ludzi, ma sens dopiero od BAMa,  w BFB ładować napinacz bez cewki, lub zamienniki z cewką. Napinacz bez cewki - trzeba wykonać MĄDRZE korektę w sofcie (tu była batalia z kolegą Łukasz13 ). Zamienniki , to loteria, może wytrzymać 40 tyś przebiegu, a może walnąć za 2 tys i znowu to samo. 

Najpierw jednak sprawdzenie rozrządu...

 

Dziękuję wszystkim za udzielenie się w temacie 😉

Link to post
Share on other sites

Mechanik sprawdził rozrząd i stwierdził, że jest dobrze ustawiony. Uważa, że to wina zużytego napinacza oraz łańcucha. Wg niego wymiana łańcucha wraz z napinaczem jest co 200 tyś km w tym silniku ( ja mam 270 tyś obecnie) i trzeba wymienić, wtedy wskazania w grupie 93 powinny wrócić do zera.  Osobiście nie lubię słowa ,,powinny" bo jest tam ukryta niepewność :P  .  Nagrałem filmik z odpalania na zimnym silniku ( 8 stopni było na zewnątrz). Czy faktycznie jest już tak źle i igram z ogniem?
Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Spytaj czy jak wymieni i nic się nie zmieni to pokryje koszty części i robocizny. 

U mnie po 280tys lancuch miał zerowe zużycie. Jak już chcesz iść w wymianę to kup ori z aso bez wtyczki i potem korekta softu, nalepiej od razu z chipem.

Link to post
Share on other sites

Czyli z dźwięku idzie średnio ustalić czy faktycznie coś jest już nie tak? Czytałem, że nawet samo Audi się wypowiedziało, że grzechotanie 2-3 występuje nawet w nowym napinaczu i łańcuchu.  Czy ja już mam znacznie gorzej?

Link to post
Share on other sites

Już chyba bardziej prostszego rozrządu nie ma do weryfikacji ale to i tak przerasta spore grono mechaników.

Jak masz możliwość do podmień od kogoś czujnik położenia wałka, po tym koniecznie skasuj błędy i czekaj na wartości w gr.93.

Link to post
Share on other sites

Może głupie pytanie , ale czy mogę podmienić z innej marki tj skody lub Passata czy musi być kod silnika bfb i czujnik mu odpowiadający ? Czy wszędzie jest taki sam ?

Link to post
Share on other sites

Dwa małe wałki od góry,  albo jeden wał od dołu, może nic nie pomylę 😂

Aktualizacja

dzisiaj byłem u innego mechanika, opisałem mu całą sytuację i on stwierdził że gdyby rozrząd był przestawiony nawet o jeden ząbek to wywaliło by błąd od wałka rozrządu i żeby jeździć i nie być nadgorliwym.... 😂

Link to post
Share on other sites

Gówno prawda. Jeździłem kiedyś taką a4 i ze dwa lata był rozrząd przestawiony o ząbek jak się okazało i żadnego błędu nie było, a wartość w gr.93 -14. Więc jak chcesz to olej temat ale wartości masz poza normą, a że o tym wie odsetek ludzi to inna sprawa :P

Link to post
Share on other sites

To nie chodzi o ochotę czy chęci , a brak wiedzy , nie robiłem nigdy sam rozrządu.

Link to post
Share on other sites

Najwyższa pora,tym bardziej że tak jak Przem8 napisał,ten rozrząd jest naprawdę łatwy do ustawienia o ile ma się jakąś tam zdolność manualną.Dodatkowo będziesz miał wtedy 100% pewności poprawnego ustawienia,pomijając oczywiście łańcuch który przyjmujemy że jest ok.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...