Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 TDI PD] Utrata mocy // EDIT: Poprawnie wklejone logi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć wam, 
przychodzę z pewnym problemem. 
Samochód to A4 B6 1.9TDI AVF, ośka, 2004r. 
Z modyfikacji samochodu to usunięty został EGR ze względu na jego uszkodzenie. 

Problem polega na tym, że czasami jadąc samochodem (Subiektywne niepotwierdzone wrażenie, że dzieje się to przy zmianie/redukcji biegu na 3ci) nagle traci moc, bywa że pojawia się check engine, czasami tylko problem, a ostatnio check engine bez problemu. Samochód przyspiesza, ale nie ryzykowałbym wyprzedzania tira, a nawet osobówki. Problem kompletnie znika po restarcie silnika. Nie czuć też utraty mocy na pierwszych dwóch biegach, ale to może wynikać z tego że one i tak dość dobrze przyspieszają. Natomiast powyżej 3ciego jest tragedia. 

Zrobiłem logi (zauważyłem po fakcie, że basic settings są puste z jakiegoś powodu, jeśli są potrzebne to mogę zrobić któregoś dnia po pracy, bo dziś już nie ma czasu). Niestety problem nie pojawił się w trakcie logowania, ale pojawia się na tyle rzadko, że musiałbym cały czas logować w trakcie jazdy gdziekolwiek. Zamieszczam w załączniku pliki po użyciu CSVconv z VCDS-a. 
Sorki jeżeli niektóre logi są niepełne, ale jedyna opcja na dynamiczne była na ekspresowce i starając się zachować w miarę bezpieczny ruch nie zawsze udało się zacząć na 1400obrotów. Mam nadzieje, że to nie problem, że niektóre dynamiczne były na 3 a niektóre na 4tym biegu. 


Wrzucam błędy jakie mi wyskoczyły po ostatnim check-u. Wcześniejsze checki wyrzucały tylko 17996, więc 3 kolejne są "nowe", pierwszy raz dzisiaj się pojawiły. Co ciekawe pojawił mi się check na blacie, a samochód przyspieszał normalnie, żadnego problemu.

Z góry dzięki za analizę logów i ewentualną pomoc w rozwiązaniu problemu. 

4 Faults Found:
17996 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit P1588 - 35-10 - - - Intermittent
17932 - Fuel Pump Relay (J17): Open or Short to Ground P1524 - 35-10 - - - Intermittent
18026 - Glow Plug Relay (J52): Short to Plus P1618 - 35-10 - - - Intermittent
19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus P3005 - 35-00 - -

EDIT:
Wrzucam logi na stronie, bo pliki CSV nie zostały przyjęte przez stronę :P

DYNAMICZNE:

https://log.tunezilla.com/s/16pDlzQj

https://log.tunezilla.com/s/HYltHIoa

https://log.tunezilla.com/s/IbhwSxrd

https://log.tunezilla.com/s/mDrKiXZg

https://log.tunezilla.com/s/qIHO1tUO

https://log.tunezilla.com/s/QrWbpBUU

https://log.tunezilla.com/s/ul5GXENI

https://log.tunezilla.com/s/qnstw7JU

https://log.tunezilla.com/s/YQPcycaH

 

STATYCZNE:

https://log.tunezilla.com/s/DsB7odW7

https://log.tunezilla.com/s/zfWRvQ7y

https://log.tunezilla.com/s/iggT8jpt

https://log.tunezilla.com/s/xkygXWIK

https://log.tunezilla.com/s/2zc5LN3T

https://log.tunezilla.com/s/WYFaCrtL

 

Edytowane przez Sam4el
Źle wklejone logi
Opublikowano

Nikt nie jest w stanie pomóc? Czy może w złym dziale wrzucone? :(

Opublikowano

Cześć,

W sumie zacznij od przetłumaczenia błędów ;)

Cytat

17996 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit P1588 - 35-10 - - - Intermittent -

problem z poduszką z wiązką poduszki?

 

Cytat

17932 - Fuel Pump Relay (J17): Open or Short to Ground P1524 - 35-10 - - - Intermittent
18026 - Glow Plug Relay (J52): Short to Plus P1618 - 35-10 - - - Intermittent
19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus P3005 - 35-00 - -

Problemy z przekaźnikami. Może masz skorodowane przewody?

Opublikowano

Może woda gdzieś się dostała albo stoi?

Opublikowano (edytowane)

kąt synchronizacji trochę ten tego....chodź to raczej nie powinno być powodem tego co opisujesz.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

Gdzie szukać ewentualnie wody/skorodowanych przewodów? Nie mogę wykluczyć ich istnienia, samochód stoi pod gołym niebem. Przede mną był garażowany, przynajmniej od 2009r do 2018r. 

A ten kąt synchronizacji jakie problemy może budzić, co z tym zrobić, skoro już ktoś to zauważył?

Opublikowano (edytowane)

Znalazłem coś ciekawego, może to wam jakoś podpowie. Znowu miałem check (dość często ostatnio... Dodam go wieczorem, bo jeszcze nie sprawdziłem co wyrzucił) i brak normalnej mocy. I zauważyłem (raczej za każdym razem tak jest, ale niekoniecznie przykładałem do tego wagę), że normalnie w okolicy 1800-2100 obrotów na oko, coś świszczy cicho. I tylko w tych okolicach plus przestaje jak odpuszczam gaz. Natomiast w momencie gdy pojawia się problem braku mocy, tego światu kompletnie nie ma. Jest idealnie cicho (poza silnikiem oczywiście). Dzisiaj akurat miałem dobra okazję i testowałem jak check wyskoczył jadąc w tych okolicach, dodając i ujmując gazu - kompletny zanik świstu = brak mocy.

//EDIT:

Błędy z dziś (ostatnio skasowane więc to jest wyrzucone na raz)
17954 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Short to Plus P1546 - 35-00 - -
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground P1549 - 35-00 - -
17996 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit P1588 - 35-10 - - - Intermittent
17932 - Fuel Pump Relay (J17): Open or Short to Ground P1524 - 35-10 - - - Intermittent
18026 - Glow Plug Relay (J52): Short to Plus P1618 - 35-10 - - - Intermittent
19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus P3005 - 35-10 - - - Intermittent

Edytowane przez Sam4el
Dodanie blędów
Opublikowano (edytowane)

No po tych błędach to zdziwił bym się gdyby auto miało moc :P

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

Zajrzyj do podszybia czy nie stoi tam woda, rozbierz obudowę komputera (ECU). 

17954 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Short to Plus P1546 - 35-00 - -
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground P1549 - 35-00 - -

Te dwa błędy od zaworu N75 znowu mogą generować zaniki mocy... 

17996 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit P1588 - 35-10 - - - Intermittent

Poduszka silnika, może odpięta, może wylana, zobacz z kanału czy nie ma na sobie różowej mazi, ale to najmniej poważny błąd z tych wszystkich...


17932 - Fuel Pump Relay (J17): Open or Short to Ground P1524 - 35-10 - - - Intermittent

Masz błędy od przekaźnika pompy paliwa... to dość niebezpieczne jak w trakcie jazdy odcina Ci pompę.
 

18026 - Glow Plug Relay (J52): Short to Plus P1618 - 35-10 - - - Intermittent

Błąd od przekaźnika świec żarowych, może być utrudniony start


19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus P3005 - 35-10 - - - Intermittent

Błąd od nagrzewnicy powietrza w kabinie... 

 

Przejrzyj najpierw podszybie, przekaźniki, potem sprawdź bezpieczniki, jak to wszystko będzie ok, pozostaje szukać już wiązkach, czy gdzieś nie przetarta itd...

 

Opublikowano

Dzięki za wyjaśnienie błędów. To wszystko wygląda logicznie, ale tych błędów wcześniej nie było. Z problemem zmagam się już jakiś czas i wcześniej pojawiały się tylko sporadycznie pump relay i engine mount solenoid.

Zajrzę dziś do ECU. Może kolega wyżej miał rację że gdzieś jest woda, skoro coraz więcej błędów wyskakuje. 

Podszybie sprawdziłem z ciekawości, zanim ktoś podpowiedział gdzie szukać, tam nic nie było. Nic stojącego, wilgotne miejsca najwyżej od deszczu. 

Jak sprawdzę wszystko to dam znać

Opublikowano

Na start, zanim otworzyłem ECU zdążyłem mieć check engine. Tym razem 4 błędy:
17996 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit P1588 - 35-10 - - - Intermittent
18067 - Coolant Fan Control 1: Short to Plus P1659 - 35-10 - - - Intermittent
19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus P3005 - 35-10 - - - Intermittent
17910 - Fuel Pump Relay (J17): Short to Plus P1502 - 35-10 - - - Intermittent

Posprawdzałem skrzynkę ECU, podszybie i w środku jest czysto (zdjęcia), na podszybiu po deszczu wilgotno ale nigdzie nie stoi jeziorko wody, po 2-3 suchych dniach - akurat zajrzałem - nie ma tam nic. Sprawdziłem bezpieczniki (nie znalazłem żadnych pod maską, oprócz jednego dużego w skrzynce ECU. Sprawdziłem te w kabinie, wszystko wygląda poprawnie.  
Jadąc do domu z garażu dostałem checka:
17932 - Fuel Pump Relay (J17): Open or Short to Ground P1524 - 35-10 - - - Intermittent
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground P1619 - 35-10 - - - Intermittent
19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus P3005 - 35-10 - - - Intermittent
19459 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359): Short to Plus P3003 - 35-10 - - - Intermittent
17996 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit P1588 - 35-00 - -

Z ciekawości wyjąłem wtyczkę od N75 i dmuchnąłem sprężonym powietrzem w styki (nie mam tego sprayu do styków, jak ogarnę to psiknę) - bo mówię "a nuż widelec", a jednak się nie udało. Nawet gorzej...  Od razu odpaliłem samochód i od razu był check, nawet nie musiałem ruszać z miejsca. Problem pojawił się taki, że mam cały czas błąd (zabijcie mnie, nie zapisałem go chociaż po chyba 3 clear-ach cały czas się pojawiał gdy odświeżał się VCDS) N75 Open or short to ground. A przynajmniej tak mi się kojarzy - na pewno coś z obwodem N75. Jednak mimo to samochód jechał WYŚMIENICIE (bywają takie momenty, którymi się muszę cieszyć). Dziś rano odpaliłem samochód, check na wejściu, nawet nie tknąłem pedału gazu. Jak ruszyłem to już wiedziałem, że mam standardowy ostatnio brak mocy. 

No i tyle co się dowiedziałem. Kolega kamil-vag pisał ostatecznie o szukaniu przetartych przewodów. Jak to robić, gdzie szukać? Przewody w skrzynce ECU wyglądały raczej dobrze (foto), sama skrzynka w środku była w stanie takim jakby jej od początku nikt nie otwierał.

Chciałem ewentualnie przetestować i wymienić N18 na N75 - gdyby to miała być jego wina, choć check z nim związany pojawił się tylko raz. (EGR jak wspominałem zaślepiony, więc w sumie nie wiem czy czujnik został).  Jednak zatrzymałem się na samym N75, jego dostępność w A4B6 1.9tdi jest kiepska. Ktoś to robił? Można to zrobić bez rozbierania przodu samochodu? Pomysł w ogóle dobry z taką wymianą dla testu, żeby nie wydawać ~100zł na ślepy strzał?

IMG_20201111_151227.jpg

IMG_20201115_145325.jpg

IMG_20201115_145334.jpg

IMG_20201115_145348.jpg

IMG_20201111_151216.jpg

Opublikowano

Ewidentnie masz problem z elektryką, zwarcie do plusa albo przerwa w obwodzie, sprawdź jeszcze pod osłoną nad nogami kierowcy, tam też są przekaźnik, będę miał chwilę wrzuce Ci schemat, może znajdzie się jakiś wspólny przewód dla tych elementów... Wiązki w komorze silnika obejrzałeś? Gdzieś moze być albo coś przetarte, przegryzione, przyciśnięte... 

Dopóki nie uporasz się z tymi błędami to daj sobie spokój z podmianą N75, tak jak pisałem, problem wygląda, że jest w instalacji... 

Opublikowano

Może też się okazać, że uszkodzony jest sam komputer sterujący - ECU

Opublikowano

Nad nogami nie patrzyłem, popatrzę dziś, kupię też jakis spray do tych styków to może coś pomoże. 
Pod maską wczoraj długo głowę trzymałem to jak zerkałem po rzeczach to nic nie wzbudziło mojego zainteresowania. Patrzyłem na przewody wokół ECU, koło tego N75. Nic nie wygląda na przegryzione, zerwane czy złamane. Ostatnio jest wilgotno, błędy się sypią coraz częściej, bo do pracy mam ~5km i czy w jedną czy w drugą stronę checka wyłapię (nie jest zasyfiona turbina bo pracuje tu dopiero od miesiąca i raczej dbam, żeby co jakiś czas ją przedmuchać). 

Opublikowano

kamil-vag jest szansa na ten schemat? Dziś popołudniu idę zmieniać koła i zajrzę przy okazji pod osłonę nad nogami. 
Niestety zaraziłem się koronawirusem w dniu kiedy napisałem, że to sprawdzę i miałem izolację do dziś, stąd obsuwa czasowa ze sprawdzeniem tego wszystkiego...

Opublikowano

Przygotowałem specjalnie jeden spójny schemat, popatrz i daj znać czy coś wyłapałeś:

AVF,AWX,AVB od 2003r.png

Opublikowano

Dzięki wielkie za schemat. Zaznaczyłem sobie na nim rzeczy, które wyskakują jako błędy. Postarałem się w miarę przypatrzeć, poszedłem do samochodu, rozebrałem wszystko i... Nie potrafiłem się rozgarnąć :kwasny:
Nie jestem mechanikiem i po prostu nie dałem rady, nie znalazłem żadnego wspólnego punktu, żeby się odnieść (może poza J248, który jest w czarnej skrzynce pod wycieraczką jeśli dobrze skumałem).
Zrobiłem parę fotek spod kierownicy - i tu kolejna rzecz - tam wszystko jest eleganckie względnie czyste, pospinane, sztywne przede wszystkim. Żaden z kabli, żadna wiązka kabli nie wyglądała na złamaną czy jakoś nienaturalnie wygiętą, z jakimś problemem. Jest taki kurzo-brud, ale no w 16 letnim samochodzie to chyba nie dziwne? Czy dziwne?
Raczej się poddam i oddam samochód do elektromechanika po następnym wystąpieniu problemu i opiszę mu po prostu to co tu na forum. Trudno, pewnie zapłacę jak za woły za diagnozę, a strach myśleć ile za naprawę...
Chyba, że ktoś jest w stanie mnie jakoś łopatologicznie naprowadzić gdzie i jak (poza wzrokiem) szukać problemu. No, ale już nie wymagam, mam wrażenie, że schemat + moja wizyta pod kierownicą to max na moje możliwości. 

PS: Na 5tym zdjęciu jest najgorzej wyglądający kabel, aczkolwiek nie jest przerwany czy źle zgięty. Po prostu dziwny w dotyku (pewnie od tego brudu na tej "gumie" za nim).IMG_20201201_185227.jpgIMG_20201201_185206.jpgIMG_20201201_185127.jpgIMG_20201201_185116.jpgIMG_20201201_183856.jpgIMG_20201201_183846.jpgIMG_20201201_182331.jpgIMG_20201201_182320.jpgIMG_20201201_182305.jpgIMG_20201201_182245.jpgIMG_20201201_182237.jpgIMG_20201201_182228.jpg
Dorzucam te fotki, a nuż ktoś zauważy coś co ja pominąłem. 

Opublikowano (edytowane)

Na zdjęciach wszystko wygląda ładnie, raczej wody instalacja elektryczna w życiu nie widziała :decayed:

Kiedyś właśnie w AVF-ie miałem przypadek że doładowanie się pojawiało i znikało bez wyraźnej przyczyny. Okazało się że przetarł się  przewód podciśnienia zasilający N75 w podciśnienie, jak przetartym miejscem się przysysał do tego o co się przetarł to doładowanie było, jak się ździebko od niego odsunął to doładowania nie było praktycznie wcale :P

Jeżeli nie widzisz żadnego związku pojawiających się błędów z tym że samochód jedzie lub nie to dokładnie posprawdzaj wężyki podciśnienia.

Z tych błędów co się pojawiają to do objawów pasuje najbardziej ten mówiący o problemach z przekaźnikiem pompy paliwa , bez dwóch zdań bym go wymienił :hi:

To jest przekaźnik J17 ( jak dobrze pamiętam to ten czarny , wąski na drugim zdjęciu ),

Łatwo to zweryfikować , po włączeniu stacyjki włącza on na chwilę zasilanie na bezpiecznik nr. 28 ( nr. 228 na schemacie ), w czasie pracy silnika powinno na tym bezpieczniku być cały czas napięcie .

Jak go wymontujesz i napięcia na tym bezpieczniku nie będzie to jest na pewno ten od pompy paliwa :):hi:

Zdjęcie skrzynki bezpiecznikowej z zaznaczonym bezpiecznikiem pompy poniżej:

IMG_20201201_185116.thumb.jpg.ad49e820c83d31a18cd9db4b2d629499.jpg

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Od wtorku (wrzucony post) miałem wolne od błędów. Myślałem, że coś poruszałem i może załapało styk jakiś i działa, ale wczoraj znowu checki i to samo. Miałem w poniedziałek wydzwonić elektromechanika, ale skoro jeszcze jest jakiś pomysł to sprawdzę zarówno wężyki jak i spróbuje wymienić przekaźnik w drugiej kolejności. Przekaźnik widzę raczej niedrogi to może też spróbuje takiego "ślepego" strzału przed elektromechanikiem. 
Teoria o wężykach mogłaby być nienajgorsza ze względu na brak świstu o którym pisałem (brak mocy = brak świstu w okolicach 2tys obrotów). Chociaż zgodnie z Twoim przypadkiem to raczej powinno być odwrotnie.
Wężyki z góry wyglądały dobrze - tyle ile ich widziałem - jak je oglądałem wraz z N75, spod samochodu jest jakiś lepszy dostęp do nich? Nie sprawdzałem nigdy, bo mam osłonę pod silnikiem i jakoś nie było okazji jej zdejmować.  

Co do przekaźnika, czyli mam włączyć stacyjkę na stan przed odpalaniem i sprawdzić czy jest tam napięcie? Bo przecież raczej nie odpalę silnika jak wymontuje przekaźnik pompy paliwa, nie?

Czarny wąski? Chodzi Ci o tę wtyczkę z drugiego zdjęcia? Chyba. że chodzi o 3cie zdjęcie, tam jest coś wąskiego czarnego w białym slocie. 

To nie czasami przekaźnik znajdujący się w obudowie ECU z oznaczeniem na przedzie 219? (Znalezione na innym forum + zdjęcie)

PS: taki przekaźnik to jakiej firmy kupić czy może oryginalny używany, żeby było dobrze? 

 

DSC01846.jpg

Opublikowano (edytowane)

Z tego co pamiętam to przekaźnik ten zaznaczony na żółto jest od pompy paliwa :

IMG_20201115_145325.thumb.jpg.cefaac52d997319402f5e69919a1a091.jpgJak to zweryfikować czy to na pewno ten, masz napisane wcześniej , jak i to jaka jest logika działania zasilania pompy paliwa .

Przeczytaj ze zrozumieniem :)

Do wszystkich wężyków podciśnienia , zaworków podciśnienia, N75 , akumulatora podciśnienia masz dostęp od góry silnika , chociaż przy dużych dłoniach w niektórych miejscach może być uciążliwy :decayed:

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...