Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach PB + LPG @1.5bar


95osaosa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, borykam się z wypadaniem zapłonów w audi a4 b6 1.8t bfb ~300km @1.5bar

Podczas przyspieszania czuć wypadanie zapłonów co potwierdza vcdsw blokach 015 i 016
kiedy przyspieszam WOT na 3 biegu około 5tys obr i co bieg liniowo w dół aż do 6 biegu na którym wypadanie zaczyna się od 4 tys obr
na LPG głównie wypadają cylindry 1 i 2 rzadziej 3 i 4
Na PB głównie 1 i 4 cylinder rzadziej 2 i 3 

Testowane świece NGK pfr7q na różnych przerwach 1mm 0.7mm i 0.6mm co nic nie zmieniło
Testowane świece NGK bkr7e na różnych przerwach 1mm 0.7mm i 0.6mm co nic nie zmieniło

cewki beru zse043 zamieniane miejscami nic nie zmieniło
wsadzone nowe cewki eldor 06e 905 115e stosowane w m.in w audi r8 4.2 (zostawiłem seryjny dwell testowo w nadziei na rozwiązanie problemu - ?powinna być mocniejsza iskra z dłuższym czasem dwell?
nadal bez efektu.

przewody wtyczek za gumkami cewek zapłonowych wyglądają na całe.
ale nie jestem pewien czy reszta kabla jest cała (pod otuliną), czy tu szukać przyczyny?

Prosze o sugestie gdzie może leżeć przyczyna.

Dodam że parametry życiowe w standardowych logach są poprawne.

Wygląda mi to na zbyt słaby prąd w cewkach przez co "zdmuc**je" iskrę na świecy i nie dochodzi do zapłonu, 1.5 bar to nie kosmiczna wartość ale przy niskim prądzie to może być przyczyną czy doszukiwać się problemu w mechanice? np w kompresjii ?

W pozostałych zakresach lub nawet 3/4 gazu kiedy to nie ma maksymalnego ciśnienia doładowania silnik pracuje znakomicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,4 - 11bar 

2,3 - 11.5bar

Pomiary na zimnym silniku.

Czy może mieć na to wpływ źle ustawiony rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobre ciśnienie sprężania, sprawdź jeszcze dla pewności na gorącym silniku. Wiązkę do cewek sprawdzałeś? Szczelność kolektora (oringi wtrysków pb, uszczelka kolektora, podciśnienia)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał ulisses sprawdź szczelność. Wyczyść też wtryskiwacze benzynowe, wyłącz gaz i pojeździ na PB. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze pb zamienione miejscami, wtryskiLPG również, największy problem nadal na pierwszym cylindrze dziś po ww zmianie podczas przyspieszania na 3im biegu do odcięcia 1 cylinder wypadł 37razy na pb i 52 razy na LPG, reszta o dziwo zero

  Testy szczelności robiłem na początku drogi w poszukiwania rozwiązania, wszystko sprawdzone poza elektryką i rozrządem, nie chce ruszać wiązki ze względu na jej wiek aż wyklucze pozostałe możliwości.

Jakie są prawidłowe wskazania grupy pomiarowej 93? U mnie jest -4cf i -1cf na 91.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie -3 do +6 ale u Ciebie jest jeszcze ok. A szczelne masz te gniazda wtryskiwaczy w kolektorze? Jeśli tak to raczej głowica pęknięta. Wrzuć te logi z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy zmniejsze dawkę gazu aż przestaną wypadać zapłony korekty idą na plus 5-10% i w trosce o afr wolę dać więcej paliwa i rozwiązać problem. Teoretycznie cewki od r8 są wystarczająco mocne dla zestawów pod 700km tu jest mniej niż połowa tego i nie zapala mieszanki więc problem tkwi ewidentnie w elektryce.

Mechanicy rozkładają ręce, płynów nie ubywa, nie dymi z wydechu, ciśnienie doładowania jest względnie wysokie @1.5bar  i wygląda mi na to że cewka nie daje wystarczająco dużo energii dla świecy żeby przeskoczyła iskra (szczególnie w warunkach pracy LPG które wymaga mocniejszej iskry).

Jak mogę sprawdzić bez rozbierania przewodów że są w dobrym/złym stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie takie objawy powodował przepływomierz. Oszukiwał dziad.

Odepnij od niego wtyczke i przejedz sie wtedy. Jesli bedzie dobrze to masz winowajcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2+33 i 3+20 zapodaj tylko wszystko na pb.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu przepływki zmiana na plus, wydaje się że jest więcej mocy ale wypadanie zapłonu nadal występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalezłem kilka problemów, rozszczelniony ezektor przecięty przewód gumowy podciśnienia. zawork jednokierunkowe sprawdzone i sprawne.

Zawór PCV (grzybek) zamyka się dopiero przy ciśnieniu 1.8bar więc raczej jest uszkodzony (czy powinien się zamykać już przy np 0.5 bar?)
Części zamówione, założę zrobię logi i dam znać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznikowo jest 230tys rok 2002 ale jak w to wierzyć kiedy w zeszłym roku przejechałem ponad 70tys km jednym autem nie będąc kierowcą zawodowym. Wątpie by 1% właścicieli aut używanych mógł z pewnością podać swój przebieg, cyferki na liczniku nic nie mówią w tych czasach. 
Na LPG 30tys km zrobione, lpg wyregulowane na niższy afr niż benzyna więc bezpieczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2020 o 10:58, 95osaosa napisał:

1,4 - 11bar 

2,3 - 11.5bar

Pomiary na zimnym silniku.

Czy może mieć na to wpływ źle ustawiony rozrząd?

 Zrób pomiar na ciepłym silniku rozgrzanym do 90 stopni w takich warunkach jak normalnie pracuje:)

I zrób komplet logów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uważam że przyczyna leży w głowicy wywalone prowadnice zaworowe częsta przypadłość w 1.8T.

Bo  cewki świece już podmieniałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany w stu procentach fura śmiga na LPG egt max 840st korekty długie -0.78% krótkie pracują w zakresie -5+5% (będę dostrajać) na odcięciu afr 10.8.

Wymienione wszystkie węże na nowe, nowe zaworki jednokierunkowe, nowy ezektor i zawór (grzybek) pcv oraz separator oleju, przerwa na świecy zostawiona na 0.7mm.

Dziękuję wszystkim za pomoc również tym którzy straszą uszkodzonym silnikiem, nadzieja umiera ostatnia.

Wykonane czynności:

-ciagla kontrola pracy silnika w vagcom

-wymiana świec

-wymiana cewek

-sprawdzone ciśnienie na listwie wtryskowej benzyny

-sprawdzone elementy LPG (reduktor wtryskiwacze)

-zamiana wtryskiwaczy BENZYNOWYCH miejscami

-sprawdzanie szczelności dolotu

-wymiana elementów dolotu (zaworki, wężyki, separator oleju) - POWÓD PROBLEMU.

Temat do zamknięcia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...