ironman155 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Witam, Audi B6 1.9 TDi AWX, problem zaczął się od niesprawnego kierunkowskazu prawy przód, po wymianie żarówki problem nie ustąpił, na forum przeczytałem, że winny może być MCE, odpiąłem swój po podłączeniu innego samochód zaczął samoistnie trąbić z powrotem zastąpiłem go moim modułem, od tamtej pory samochód wpada w tryb awaryjny, miga kontrolka świec, zapala się kontrolka hamulców, żółty komunikat od świateł, non stop pali się światło stopu, pedał gazu nie reaguje na pełen zakres. Kasowanie błędów silnika nic nie daje, bo wracają, czasem występuje komunikat "sterownik odmówił kasowania błędów", podpinam logi, może znajdzie się tu ktoś kto ogarnia takie tematy? Log-WAUZZZ8E23A186847-320370km.txt
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Opublikowano 4 Grudnia 2020 1. Ten scan jest na starym czy nowym module? 2. Zakodowałeś nowy moduł tym samym kodowaniem co stary? 3. Czy nowy moduł ma ten sam nr. co stary? 4. Nowy nowy moduł używka czy nowy. Jak używka skąd pewność, że sprawny?
ironman155 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, Muskel1 napisał: 1. Ten scan jest na starym czy nowym module? 2. Zakodowałeś nowy moduł tym samym kodowaniem co stary? 3. Czy nowy moduł ma ten sam nr. co stary? 4. Nowy nowy moduł używka czy nowy. Jak używka skąd pewność, że sprawny? 1. ten moduł ktory podpiąłem i wyrzucilo błędy odeslalem, kupilem następny czyli juz trzeci, modul jest uzywany z tym samym oznaczeniem co stary i to na nim jest scan 2. tak 3. tak 4. używka, mysle ze sprawny bo to juz trzeci, no ale jednak uzywka... Ogólnie błędy pojawiły się po podpięciu drugie modułu (tego, który odesłałem), próbowałem wrzucić pierwotny pierwszy moduł, aby przywrócić stan sprzed naprawy, ale błędy nadal pozostały, więc zakupiłem trzeci i jest to samo... Myślisz, że MCE może walić tymi błędami? Edytowane 4 Grudnia 2020 przez ironman155
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Odpiąłeś klemy aku przed wymianą MCE?
ironman155 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2020 2 minuty temu, Muskel1 napisał: Odpiąłeś klemy aku przed wymianą MCE? tak
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Zrobiłeś adaptacje w kanale 081? Wykasowanie wartości wyuczonych?
ironman155 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2020 Teraz, Muskel1 napisał: Zrobiłeś adaptacje w kanale 081? Wykasowanie wartości wyuczonych? tak zrobiłem adaptacje, na kanale 81 wpisałem kod 46992
ironman155 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2020 1 minutę temu, Muskel1 napisał: Adaptację kanałów 001 i 002 też? nie robiłem, mógłbyś wytłumaczyć? może coś się poprawi...
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Opublikowano 4 Grudnia 2020 To są w sumie mniej ważniejsze adaptacje. Kanał 001 (Coming Home) Czas świecenia (Standard 30s) Zakres 0 - 120 s Kanalł002 (Przyciemnianie świateł stop) (Limousine 24 % / Avant 0 %) Przy tylu takich błędach które masz, wygląda jakby, któraś kostka instalacji nie łączyłal ub była słabo wpięta.
ironman155 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2020 A na przykład podpięcie wadliwego MCE mogło uszkodzić w jakiś sposób sterownik silnika?
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Nie wykluczone. Jak miał wewnątrz jakieś zwarcie.
kamil-vag Opublikowano 4 Grudnia 2020 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Pisałem Ci na fb, wykręć MCE i jak kolega podpowiada sprawdzić poprawność wpięcia wtyczek, najbardziej tej 32pin na klamrę, ją jest łatwo źle wpiąć, jak jest mce przykręcony, dlatego najlepiej najpierw powpinać wtyczki, sprawdzić prawidłowe osadzenie a dopiero potem dokręcać mce do stelaża.
ironman155 Opublikowano 11 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2020 Odpiąłem reflektory i halogeny (bo też niedawno zmieniałem żarówki), błędy wracają, odpiąłem mce, wpiąłem porządnie wtyczki, a dopiero później przykręciłem do stelaża, błędy wracają... macie jeszcze jakieś pomysły czy zostaje udać się do jakiegoś elektromechanika?
PAWEL69 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 (edytowane) Na początek sprawdź bezpiecznik 15A w obudowie ecu na podszybiu.Wszystkie komponenty zglaszajace błąd są zasilane właśnie z niego.Przy okazji sprawdź także wtyczki pod kątem wilgoci,zwlaszcza białą. Zrób jeszcze raz pełny autoscan auta na oryginalnym MCE . Jak zainstalujesz ori.to przed scanem skasuj błędy. Pozdrawiam Edytowane 14 Grudnia 2020 przez PAWEL69
ironman155 Opublikowano 17 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2020 W dniu 14.12.2020 o 19:22, PAWEL69 napisał: Na początek sprawdź bezpiecznik 15A w obudowie ecu na podszybiu.Wszystkie komponenty zglaszajace błąd są zasilane właśnie z niego. W sobotę biorę się za rozbieranie i przeglądanie auta to zerknę. Byłem u elektromechanika i stwierdził, że wiązka jest po prostu zwarta. Mam nadzieję, że uda mi się znaleźć to miejsce. Myślę, że MCE, które podłączyłem jako pierwsze było uszkodzone i gdzieś się wiązka przyjarała
PAWEL69 Opublikowano 17 Grudnia 2020 Opublikowano 17 Grudnia 2020 (edytowane) 39 minut temu, ironman155 napisał: W sobotę biorę się za rozbieranie i przeglądanie auta to zerknę. Byłem u elektromechanika i stwierdził, że wiązka jest po prostu zwarta. Mam nadzieję, że uda mi się znaleźć to miejsce. Myślę, że MCE, które podłączyłem jako pierwsze było uszkodzone i gdzieś się wiązka przyjarała . a u kogo byłeś...jeżeli to nie tajemnica? Ale to bardzo mało prawdopodobne a wręcz nie możliwe żeby mce uszkodził wiązkę silnika. To są dwa inne obwody . A jak już wydasz worek pieniędzy na części i następne mce,to zapraszam do siebie Kontakt znajdziesz na forum Pozdrawiam Paweł. Edytowane 17 Grudnia 2020 przez PAWEL69
ironman155 Opublikowano 17 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2020 12 minut temu, PAWEL69 napisał: . a u kogo byłeś...jeżeli to nie tajemnica? NOV-SERWIS
kamil-vag Opublikowano 17 Grudnia 2020 Opublikowano 17 Grudnia 2020 Zrobił jakiekolwiek pomiary multimetrem czy to tylko taki wywód?
ironman155 Opublikowano 17 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2020 3 minuty temu, kamil-vag napisał: Zrobił jakiekolwiek pomiary multimetrem czy to tylko taki wywód? Podpiął kompa, odpalił VCDS'a i stwierdził, że wiązka zwarta, jako argument powiedział np, że wykazuje zwarcie na wszystkich zaworach jakby były uszkodzone, a to raczej niemożliwe, bo auto normalnie jeździ i że stop się ciągle pali... w ogóle na samym początku jak mu opisałem co się dzieje to mylił moduł komfortu z MCE, ale jak czytałem na necie to dużo osób myli nazewnictwo, później stwierdził, że nie mam racji, bo za kierunkowskazy w B6 odpowiada przycisk od awaryjnych, a nie ten moduł, mi się wydaję, że tak było w B5, ale niech ktoś mnie poprawi, bo tak wyczytałem na innym forum... spytał czy decyduję się na naprawę instalacji u nich, stwierdziłem, że jak to rzeczywiście przepalona wiązka to sam sobie to ogarnę i odjechałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się