Tomuh Opublikowano 6 Grudnia 2020 Opublikowano 6 Grudnia 2020 Cześć, mam pewien problem ze swoją audiczką. Otóż dzieje się coś takiego, na benzynie ogólnie jest wszystko tak jak należy. Po przełączeniu na gaz po jeździe ok. 10-20km wywala na desce błąd ESP (żółty trójkąt z wykrzyknikiem) i po chwili gdy jest na biegu jałowym auto gaśnie. Błąd jaki pokazuje komputer to P0101 Czujnik MAG (przepływ masy powietrza) (G70). Po skasowaniu błędu, auto znowu jeździ przez ok. 15km dobrze, później znowu wywala ten błąd. Przepływka była wymieniana na nową, lecz problem występuje jak i na starej. Ma ktoś pomysły co może być przyczyną tegoż błędu?
Pieterb Opublikowano 6 Grudnia 2020 Opublikowano 6 Grudnia 2020 sprawdź okablowanie - bo co może być innego
piotrsob1 Opublikowano 6 Grudnia 2020 Opublikowano 6 Grudnia 2020 (edytowane) Jeżeli masz standardową instalację gazową podającą gaz w fazie gazowej do kolektora ssącego to jego objętość wpływa na zaniżenie ilości powietrza przepływającej przez MAF ( przepływomierz ). Prawdopodobnie masz zbyt duże dawkowanie gazu na wolnych obrotach i w zakresie małych obciążeń silnika , powoduje ono zbyt mały przepływ powietrza przez MAF co skutkuje tym właśnie błędem. Drugim skutkiem może być właśnie niestabilna praca na wolnych obrotach i gaśniecie silnika w skrajnych przypadkach z powodu zbyt bogatej mieszanki Edytowane 6 Grudnia 2020 przez piotrsob1
Tomuh Opublikowano 6 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2020 Godzinę temu, przem8 napisał: Przepływka ori? Tak ori. 45 minut temu, piotrsob1 napisał: Jeżeli masz standardową instalację gazową podającą gaz w fazie gazowej do kolektora ssącego to jego objętość wpływa na zaniżenie ilości powietrza przepływającej przez MAF ( przepływomierz ). Prawdopodobnie masz zbyt duże dawkowanie gazu na wolnych obrotach i w zakresie małych obciążeń silnika , powoduje ono zbyt mały przepływ powietrza przez MAF co skutkuje tym właśnie błędem. Drugim skutkiem może być właśnie niestabilna praca na wolnych obrotach i gaśniecie silnika w skrajnych przypadkach z powodu zbyt bogatej mieszanki Czyli potrzebuję zmniejszyć dawkowanie na gazie?
piotrsob1 Opublikowano 6 Grudnia 2020 Opublikowano 6 Grudnia 2020 (edytowane) 11 minut temu, Tomuh napisał: Czyli potrzebuję zmniejszyć dawkowanie na gazie? Sprawdzić , ewentualnie wyregulować instalację. Oczywiście jeżeli jest sprawna , bo może np. przepuszczać parownik dając za duże ciśnienie gazu Albo na przykład może być problem z przepływem chłodziwa przez parownik i jadąc dłużej na niskich obrotach silnika i małym obciążeniu parownik zamarza ... Edytowane 6 Grudnia 2020 przez piotrsob1
przem8 Opublikowano 6 Grudnia 2020 Opublikowano 6 Grudnia 2020 Zrób log statyczny i dynamiczny 2+33 na obu paliwach po kasowaniu błędów i będzie widać czy pb sprawne i jak jest wystrojone lpg.
Tomuh Opublikowano 6 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2020 Zrobię logi ale dopiero jutro dam radę. Mam jeszcze pytanie, po otwarciu maski zobaczyłem jeden przewód urwany/przełamany, od czego on może być?
piotrsob1 Opublikowano 6 Grudnia 2020 Opublikowano 6 Grudnia 2020 (edytowane) W benzynach nie siedzę ale tak na oko, ze zdjęcia to chyba przewód podciśnieniowy od sterowania zmienną długością kolektorów dolotowych Z przodu na górze silnika widać dwie gruchy podciśnieniowe które na logikę tylko do tego służyć mogą, a ten przewód zdaje się idzie od trójnika ich łączącego do elektrozaworu nimi sterującego . Albo to jest przewód zasilający elektrozawór w podciśnienie, samego elektrozaworu nie widzę na zdjęciu , pewnie jest gdzieś schowany ... Musisz spokojnie posprawdzać co i jak Edytowane 6 Grudnia 2020 przez piotrsob1
Tomuh Opublikowano 6 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2020 Coś może powodować ten urwany przewód?
piotrsob1 Opublikowano 6 Grudnia 2020 Opublikowano 6 Grudnia 2020 Jak regulacja czynnej długości kolektorów nie działa to motorówka nie będzie osiągała w całym zakresie obrotów optymalnej mocy, poza tym nic się nie powinno złego dziać 1
Tomuh Opublikowano 16 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2020 (edytowane) Podmieniłem przepływkę i zrobiłem logi 2+33, możecie zerknąć? Statyczny LPG Log #450906 Statyczny PB Log #450907 Dynamiczny LPG Log #450910 Dynamiczny PB Log #450911 Dodatkowo wywala takie błędy: 5 Faults Found: 16580 - Engine Oil Temp. Sensor (G8): Implausible Signal P0196 - 004 - No Signal/Communication 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 002 - Lower Limit Exceeded 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected P0304 - 002 - Lower Limit Exceeded 16690 - Cylinder 6 Misfire Detected P0306 - 002 - Lower Limit Exceeded 16689 - Cylinder 5 Misfire Detected P0305 - 002 - Lower Limit Exceeded --------------------------------------------------------------------------- Dodatkowo czasami wywali błąd 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 35-10 - - - Intermittent 2+33 na starej przepływce Log #450913 Stara była sprawna? #edit: Błędu MAF jeszcze nie wywaliło więc nie wiem czy wymiana przepływki i zmiana przewodów podciśnienia coś dała. Edytowane 16 Grudnia 2020 przez Tomuh
przem8 Opublikowano 16 Grudnia 2020 Opublikowano 16 Grudnia 2020 Na jałowych masz na maksa ubogo z jakiegos powodu. Gaz do regulacji. 1
Tomuh Opublikowano 16 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2020 Może to być wina uwalonych sond/katów? Droga taka przyjemność regulacji gazu?
piotrsob1 Opublikowano 16 Grudnia 2020 Opublikowano 16 Grudnia 2020 Godzinę temu, Tomuh napisał: Droga taka przyjemność regulacji gazu? Są różne instalacje, różni gazownicy , różne cenniki w zależności od miejsca działalności .. Najprościej zadzwonić do kilku w okolicy, przedstawić zwięźle i rzeczowo problemy i zapytać o rząd wielkości za usługę 1
przem8 Opublikowano 17 Grudnia 2020 Opublikowano 17 Grudnia 2020 Najpiew trzeba doprowadzic benzyne do ładu, a potem lpg. Kasowales błędy zaraz przed logami? Regulacja gazu to średnio 100-150zl i to taka z prawdziwego zdarzenia, a nie u jakiegos mirka co na postoju dwa razy kliknie myszką. Daj screena z grup 90+93.
Tomuh Opublikowano 17 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2020 Kasowałem przed ruszeniem. W 90 skacze od 0,5 do -1,5
przem8 Opublikowano 17 Grudnia 2020 Opublikowano 17 Grudnia 2020 Rozrząd też super ustawiony nie jest. Poszukaj czy nie masz nieszczelności w dolocie co do tych korekt. 1
Tomuh Opublikowano 17 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2020 Nieszczelności w dolocie sprawdzę dopiero jutro, a jak nie ma dalej nieszczelności to co dalej sprawdzić? Dzisiaj wywaliło mi p1138 i p1136.
Tomuh Opublikowano 7 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2021 Odświeżam, problem z MAF rozwiązany, nie gaśnie. Ale dalej mam błędy z mieszanką i sondami. Coś mi się przypomina, że jak kupowałem auto to mi mówił gościu, że niby któraś sonda była wycinana, jest opcja to jakoś sprawdzić bez rozbierania? 17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low P1103 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 17516 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Performance too Low P1108 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 17550 - Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded P1142 - 002 - Lower Limit Exceeded 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean P1138 - 001 - Upper Limit Exceeded
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się