Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy wszystkie Audi A4 B9 mają seryjnie pre sense city?


SynKopa

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.8.2021 o 14:45, Muskel1 napisał:

Sam ruszy gdy rozpozna korek lub zatrzymanie jest krótkie. W innym wypadku należy dodać gazu lub pociągnąć raz do siebie manetkę tempomatu

A u mnie nie podjeżdża mimo asystenta korka. Gdzieś można to włączyć? 

Edytowane przez Deamian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Deamian napisał:

A u mnie nie podjeżdża mimo asystenta korka. Gdzieś można to włączyć? 

Jeżeli nie świeci się ikonka korka i postój trwa trochę dłużej to sam nie ruszy. Należy wtedy albo raz nacisnąć pedał gazu lub pociągnąć raz do siebie manetkę tempomatu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Jeżeli nie świeci się ikonka korka i postój trwa trochę dłużej to sam nie ruszy. Należy wtedy albo raz nacisnąć pedał gazu lub pociągnąć raz do siebie manetkę tempomatu. 

No właśnie świeci się ikona korka. W zakładce asystenci jest asystent jazdy w korku. Tylko wyczytałem w instrukcji że po zatrzymaniu powinna być informacja ACC: gotowy do podjeżdżania. U mnie od razu pojawia się ACC: gotowy do ruszenia. I nie ważne ile trwa postój czy 5 sekund czy dłużej muszę albo nacisnąć pedał gazu albo manetkę od tempomatu. Myślałem że tak poprostu jest. Teraz poprostu przeczytałem te temat no i doszukałem w instrukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Deamian napisał:

No właśnie świeci się ikona korka. W zakładce asystenci jest asystent jazdy w korku. Tylko wyczytałem w instrukcji że po zatrzymaniu powinna być informacja ACC: gotowy do podjeżdżania. U mnie od razu pojawia się ACC: gotowy do ruszenia. I nie ważne ile trwa postój czy 5 sekund czy dłużej muszę albo nacisnąć pedał gazu albo manetkę od tempomatu. Myślałem że tak poprostu jest. Teraz poprostu przeczytałem te temat no i doszukałem w instrukcji

Hej

To dziala tak ze jak system rozpozna korek to zawuazasz to na licznkuku ikonkami kilku aut. Teraz tak. Jezeli auto samo ma ruszyc pomiedzy ikonka Twojego auta a ikonka aut dalej pojawia sie oznaczenie takie jak czesto ikonka od WIFI ;) - mysle ze wiesz o co chodzi (jezeli nie to pisz zrobie pozniej zdjecie). Teraz w korku dziala to dokladnie tak: Auto soboie jedzie za poprzedzajacym je autem (w licznkiku masz wlasnie ikonki jak opisalem wyzej - zobacz tutaj jest na rysunku "Rys. 134Zestaw wskaźników: asystent korka" (zobacz link ponizej). Mysle ze jak to przeczytasz bedziesz juz wszysko wiedzial. Ale jeszcze dopisze. Natmiast kiedy auto przed Toba zatrzyma sie, to Twoje auto takze i wtedy wlasnie do 5s ta ikonka pomiedzy autami (WIFI) jest. Jednak po 5s ta ikonka zniknie - czyli pomiedzy ikonka Twojego autka, a ikonka samochodow poprzedzajacych jest pusto - oznacza to ze Twoje auto samo nie ruszy, musisz wlasnie wtedy aby ruszylo albo puknac gaz, albo pociagnac dzwignie do siebie (osobiscie wole dzwignie ;) ). Tak samo to dziala gdy nie ma korka wykrytego (w sensie przed Toba jest ikonka pojedynczego auta).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe ? spokojnie ? kojaze te ikonki ? czyli z tego co piszesz postój musi być krótszy niż te powiedzmy 5 sekund i zwrócić uwagę na te ikonki. Jutro to sprawdzę. 

Ale to dlaczego w instrukcji jest że samochód podjeżdża sam tylko kiedy "nie stoi dłużej niż 3 minuty". 

Według tego powinno się rozumieć że do 3 minut podjeżdża sam. 

No i u mnie nie pokazuje się jak wcześniej wspomniałem gotowy do podjeżdżania jak to jest w instrukcji tylko gotowy do ruszenia. 

Jest tam też adnotacja że "niedostępne w wersjach dla niektórych krajów" 

Ciekawe o jakie kraje chodzi. 

Edytowane przez Deamian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Deamian napisał:

Jest tam też adnotacja że "niedostępne w wersjach dla niektórych krajów" 

Mysle ze ta adnotacja dotyczyc oze tego czasu postaju. Z tego co sie orientuje to w a4 b9 w pl ten czas to max 5s.

11 godzin temu, Deamian napisał:

No i u mnie nie pokazuje się jak wcześniej wspomniałem gotowy do podjeżdżania jak to jest w instrukcji tylko gotowy do ruszenia. 

U mnie pojawia sie tez ACC Gotowy do ruszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda w korku się pojawia ale u mnie trzeba to aktywować ACC z tego co pamiętam. Bez ACC na „on” ten system nie działa.

Edytowane przez vvalery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem i ta ikonka znika u mnie po około 2 sekundach i wtedy faktycznie trzeba już dotknąć pedał gazu albo manetkę od tempomatu. 

Wiec sądzę że może u nas to podjeżdżanie nie jest dostępne. Bo wątpię żeby były takie rozbieżności w instrukcji i w rzeczywistości. 

2 godziny temu, vvalery napisał:

Jazda w korku się pojawia ale u mnie trzeba to aktywować ACC z tego co pamiętam. Bez ACC na „on” ten system nie działa.

Tak. U mnie też trzeba aktywować. Tylko chodzi o samo podjeżdżanie do przodu przez ACC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Deamian napisał:

Dzisiaj sprawdziłem i ta ikonka znika u mnie po około 2 sekundach i wtedy faktycznie trzeba już dotknąć pedał gazu albo manetkę od tempomatu. 

Hej, no widocznie to kwestia jakichs jednak ustawien. Standardowo jest okolo 5s, u Ciebie 2s - byc moze ten parametr da sie ustawic - ale to chyba ASO. Natomiast podjezdzanie moim zdaniem musisz miec tak jak wszyscy z radarami, ACC i jazda w korkach.  Czylijezeli sie zatrzyma auto w korku i poprzedzajace auto zaraz ruszy (w sensie po 1s)  to Twoje auto takze ruszy :) Tutaj widac kwestia tylko czasu, choc powiem Ci ze to naprawde nie problem pociagnac dzwignie lekko od tempomatu - wtedy powinna pojawic sie ta ikonka "wifi" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne że nie problem. Nie przeszkadza mi to w ogóle. Poprostu ciekawy był ten zapis w instrukcji.

A przy okazji zapytam się. Jadac no autostradą i nie trzymając kierownicy wyskakuje u Cb komunikat żeby przejść kierowanie i asystent pasa się wyłącza czy dostajesz wcześniej jakieś ostrzeżenie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Deamian napisał:

Nie no jasne że nie problem. Nie przeszkadza mi to w ogóle. Poprostu ciekawy był ten zapis w instrukcji.

A przy okazji zapytam się. Jadac no autostradą i nie trzymając kierownicy wyskakuje u Cb komunikat żeby przejść kierowanie i asystent pasa się wyłącza czy dostajesz wcześniej jakieś ostrzeżenie? 

Hej

No wlasnie tu jest roznica pomiedzy opcja jazdy w korku a jazdy na autostradzie:

Na autostradzie jadac to bardzo szybko wola abys przejal sterowanie (nie pamietam czy po 3s czy po 7s) ale tak cos kolo 5 chyba hehe  ;)

Przy jezdzie w korku (czyli ikonka wielu aut przed Twoim) potrafi jechac naprawde dlugo bez dotykania kierownicy (oczywiscie o ile sie nie zatrzymuja pojazdy przed Toba na dlugo, albo ruch jest dosc plynny - w sensie ze powoli korek sie posuwa) - naprawde fajne to jest w korku. 

jedynie jak juz o tym piszemy to - nie wiem czy to tylko u mnie - przy jezdzie w korku u nie raczej trzyma sie bardziej jednej strony pasa - wolalbym aby jechal idealnie po srodku, ale auto lubi trzymac sie blizej jednej z krawedzi. Czasami jak masz droge ze po jednej stronie jest namalowany pas ruchu a po drugiej kraweznik (system rozpoznaje to mimo wszystko jako pasy - bo jest na zielono) to na przyklad trzyma sie za blisko kraweznika - boje sie nawet ze przytrze, wiec go troche koryguje heh - jak to wyglada u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Koalakm napisał:

 nie wiem czy to tylko u mnie - przy jezdzie w korku u nie raczej trzyma sie bardziej jednej strony pasa - wolalbym aby jechal idealnie po srodku, ale auto lubi trzymac sie blizej jednej z krawedzi. 

To jest celowe i normalne gdyż auto tworzy w ten sposób korytarz życia/ratunkowy. Jest to w korkach zachowanie wymagane od każdego kierowcy. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Koalakm napisał:

Hej

No wlasnie tu jest roznica pomiedzy opcja jazdy w korku a jazdy na autostradzie:

Na autostradzie jadac to bardzo szybko wola abys przejal sterowanie (nie pamietam czy po 3s czy po 7s) ale tak cos kolo 5 chyba hehe  ;)

Przy jezdzie w korku (czyli ikonka wielu aut przed Twoim) potrafi jechac naprawde dlugo bez dotykania kierownicy (oczywiscie o ile sie nie zatrzymuja pojazdy przed Toba na dlugo, albo ruch jest dosc plynny - w sensie ze powoli korek sie posuwa) - naprawde fajne to jest w korku. 

No na autostradzie dość właśnie szybko. I zamiast dać najpierw ostrzeżenie i działać dalej to daje sygnał i wyłącza się. Widziałem w jakimś teście że w polifcie działa to już na zasadzie że daje ostrzeżenie, potem mija jeszcze chwila i jeśli brak reakcji to uruchamia awaryjne i się zatrzymuje. Dlatego też chciałem się dopytać jak jest u kogoś innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Deamian napisał:

No na autostradzie dość właśnie szybko. I zamiast dać najpierw ostrzeżenie i działać dalej to daje sygnał i wyłącza się. Widziałem w jakimś teście że w polifcie działa to już na zasadzie że daje ostrzeżenie, potem mija jeszcze chwila i jeśli brak reakcji to uruchamia awaryjne i się zatrzymuje. Dlatego też chciałem się dopytać jak jest u kogoś innego. 

Tak wlasnie u mnie tak samo. Ostrzezenie i sie wylacza jakby - bardzo mnie to dziwi, powinien dac powiedzmy drugie ostrzezenie i w przypadku braku reakcji sie zatrzymac... a tu u nas chyba by przypier.... w cos a sie nie zatrzymal?

Moze ktos wie czy jest mozliwa jakas aktualizacja tego systemu ktora to zmienia wlasnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.10.2021 o 14:26, vvalery napisał:

Macie w ustawieniach MMI zaznaczoną funkcję asystenta w korkach ?

Tak mam ta opcje oczywiscie zaznaczona.

ponowie jeszcze pytanie odnosnie Asystenta pasa ruchu. W VW Passat B8 jak ogladalem asysten daje ostrzezenie zeby przejach kierowanie, jezeli tego nie zrobisz to zatrzyma awaryjnie auto wlaczajac awaryjne.

Jak zachowa sie w A4 B9? bo na moje w przypadku braku reakcji wylacza asystenta i jezeli nie zareagujesz to zjedzie z drogi i w cos uderzy itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B9 jest akustyczne ostrzeżenie i info na FISie  aby przejąć kierownicę, jeżeli kierowca  nadal tego nie uczyni asystent zostaje wyłączony a auto sobie jedzie gdzie mu się podoba. Nie ma w tym przypadku wyhamowania awaryjnego.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2022 o 09:29, Muskel1 napisał:

W B9 jest akustyczne ostrzeżenie i info na FISie  aby przejąć kierownicę, jeżeli kierowca  nadal tego nie uczyni asystent zostaje wyłączony a auto sobie jedzie gdzie mu się podoba. Nie ma w tym przypadku wyhamowania awaryjnego.

hmm troche to dziwne w sumie - uwazam ze w passacie b8 ma to wiecej logiki ze zatrzymuje auto i wlacza awaryjne. 

Nie jestem pewien ale w przypadku jazdy w korku na pewno wiecej razy zwraca uwage (w sensie daje info) ale musze sprawdzic czy sie zatrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...