Tomuh Opublikowano 3 Lutego 2021 Opublikowano 3 Lutego 2021 (edytowane) Cześć, mam problem. Po wymianie potencjometrów wywaliło mi błędy: 00727 - Potencjometr w silniku nastawczym klapy odmrażania (G135) 09-00 - Wartość skrajna adaptacji przekroczona 01842 - Potencjometr silnika wykonawczego klapy regulacji temperatury prawy (G221) 09-00 - Wartość skrajna adaptacji przekroczona 00735 - Potencjometr w silniku nastawczym klapy zamkniętego obiegu powietrza (G143) 09-00 - Wartość skrajna adaptacji przekroczona Co jest nie tak? Źle zamontowałem potencjometry? Czy coś popsułem Edytowane 3 Lutego 2021 przez Tomuh
pelonek1 Opublikowano 3 Lutego 2021 Opublikowano 3 Lutego 2021 2 godziny temu, Tomuh napisał: Cześć, mam problem. Po wymianie potencjometrów wywaliło mi błędy: 00727 - Potencjometr w silniku nastawczym klapy odmrażania (G135) 09-00 - Wartość skrajna adaptacji przekroczona 01842 - Potencjometr silnika wykonawczego klapy regulacji temperatury prawy (G221) 09-00 - Wartość skrajna adaptacji przekroczona 00735 - Potencjometr w silniku nastawczym klapy zamkniętego obiegu powietrza (G143) 09-00 - Wartość skrajna adaptacji przekroczona Co jest nie tak? Źle zamontowałem potencjometry? Czy coś popsułem Zrobiłeś adaptacje po wymianie?
Tomuh Opublikowano 3 Lutego 2021 Autor Opublikowano 3 Lutego 2021 7 minut temu, pelonek1 napisał: Zrobiłeś adaptacje po wymianie? Tak robiłem, kasowałem błędy, później adaptacja i wywaliło te wyżej.
pelonek1 Opublikowano 3 Lutego 2021 Opublikowano 3 Lutego 2021 7 minut temu, Tomuh napisał: Tak robiłem, kasowałem błędy, później adaptacja i wywaliło te wyżej. Po montażu potencjometrów wszystko chodzi ok, nic się nie blokuje? Zrobiłeś adaptację tak jak poniżej? wchodzisz w (08) klimatronic i wykonaj "test", klapy i nawiewy będą sobie chodzić,klikaj "next" aż do zakończenia "END", powróć do odczytania błędów i jeśli jakieś się pojawiły wykasuj je , potem wchodzisz w basic settings(04), blok 001 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i zrób [Adaptację -10] Chanel 00 [Test] > [save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne) .
Tomuh Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor Opublikowano 4 Lutego 2021 Tak robiłem i niestety dalej wyskakują te błędy. Na moje oko wszystkie chodzą.
Langista Opublikowano 4 Lutego 2021 Opublikowano 4 Lutego 2021 Adaptacja jest odrzucana, jeżeli w sterowniku są błędy. Mogłeś wymienić potencjometry na takie, które mają zbyt szeroki zakres pracy, bardzo często sie to zdarza, dlatego potencjometry z Ali kupuje się garściami
Tomuh Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor Opublikowano 4 Lutego 2021 To jakieś złe kupiłem? Takie brałem z allegro
Tomnik Opublikowano 4 Lutego 2021 Opublikowano 4 Lutego 2021 (edytowane) Jeśli posiadasz jeszcze te wymontowane z nastawników, zmierz ich rezystancję, aby upewnić się co do kompatybilności tych nowych. Zmierz też rezystancję tych zamontowanych. Na marginesie - w większości przypadków wymiana potencjometrów nie jest konieczna. Na ścieżkę, po której pracuje suwak, aplikuje się preparat przeznaczony do potencjometrów (np. "Kontakt PR"). To załatwia sprawę na lata. Edytowane 4 Lutego 2021 przez Tomnik 1
Langista Opublikowano 4 Lutego 2021 Opublikowano 4 Lutego 2021 56 minut temu, Tomuh napisał: To jakieś złe kupiłem? Takie brałem z allegro Dobre kupiłeś, z nimi jest po prostu taka loteria. 1
pelonek1 Opublikowano 4 Lutego 2021 Opublikowano 4 Lutego 2021 Godzinę temu, Tomnik napisał: Na marginesie - w większości przypadków wymiana potencjometrów nie jest konieczna. Na ścieżkę, po której pracuje suwak, aplikuje się preparat przeznaczony do potencjometrów (np. "Kontakt PR"). To załatwia sprawę na lata. Potwierdzam. Z dwa tygodnie temi tak robiłem. W sumie tylko jeden, jednak naprawa kosztowała mnie zakup środka do czyszczenia potencometrów oraz zakup smaru do posmarowania przekładni. 1
Langista Opublikowano 4 Lutego 2021 Opublikowano 4 Lutego 2021 Godzinę temu, pelonek1 napisał: Potwierdzam. Z dwa tygodnie temi tak robiłem. W sumie tylko jeden, jednak naprawa kosztowała mnie zakup środka do czyszczenia potencometrów oraz zakup smaru do posmarowania przekładni. Nie zawsze działa. Ja tak zrobiłem z każdym silniczkiem i potencjometrem. Błędow nie ma ale nadal słyszę na postoju, jak co jakiś czas silniczek od strony kierowcy co chwila sie nastawia, bo nie potrafi dobrze odczytać swojej pozycji. W sumie nie wiem jak długo tak robi ale siedząc w aucie 20 minut ciąglę to słyszę, także nie zdziwiłbym się, jakby godzinami próbował znaleźć swoją pozycję. 1
Tomuh Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor Opublikowano 4 Lutego 2021 (edytowane) Dziękuję za odpowiedzi, spróbuję kupić ten preparat do potencjometrów i psiknac na stare. Może zadziała. Właśnie ja też czasami słyszałem "któryś" silniczek tak jakby właśnie się cały czas nastawiał. Tylko nie mam pojęcia który. To wtedy silniczek cały do wymiany? Edytowane 4 Lutego 2021 przez Tomuh 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się