Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Zapalniczka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy da się coś zrobić żeby zapalniczka działała po zapłonie, a nie cały czas? Chcę podpiąć videorejestrator, a jeżeli będzie cały czas napięcie to mi wyładuje akumulator. Mam C klasę i tam jest fajnie bo wystarczy przepiąć bezpiecznik w inne gniazdo i mamy albo na stałe albo po zapłonie.

Opublikowano

Musisz w skrzynce bezpieczników porzukać, które z wolnych miejsc na bezpieczniki jest pod zaciskiem 15 (czyli po zapłonie) i przepiąć przewód od bezpiecznika nr 33 (zapalniczka) pod to znalezione wolne miejsce. 

Opublikowano

Szukać w skrzynce pod maska czy od strony kierowcy?

 

Opublikowano

Jak otworzysz drzwi, kierowcy, po lewej stronie deski rozdzielczej jest dekielek. Wyciągnij go i tam są bezpieczniki. 

Opublikowano

Wiele producentów rejestratorów wyposaża fabrycznie zestawy w odpowiedni adapter, który umożliwia wpięcie się bezpośrednio do instalacji samochodu. Warto postarać się o taki kabelek.

adapter.png

adapter2.png

Bez problemu można go nabyć , m.in. na znanym portalu aukcyjnym. za czapkę gruszek. Wtedy bez przeróbek i w sposób semi-profesjonalny można wykonać podłączenie do zacisku nr 15. 

Opublikowano (edytowane)

Tylko że zacisk nr 15 ma zajęty przez "urządzenie wielofunkcyjne, nawigacja"

P_20210331_130128.jpg

P_20210331_130711.jpg

Edytowane przez bosniak_sg
Opublikowano

Zacisk 15 to nie jest bezpiecznik nr 15. Zacisk 15 nazywa się szyna, na której pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki. Musisz sprawdzić miernikiem, na których bezpiecznikach pojawia się napięcie dopiero po przekręceniu stacyjki i tam wpiąć ten adapter na 2 bezpieczniki, które pokazył kolega @ElectricShock na zdjęciu wyżej. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dziękuje, już zamówiłem adapter, a nawet 2 na 2 rodzaje bezpieczników bo może na którymś górnym albo dolnym napięcie będzie po stacyjce, a sa 2 rodzaje jak widać. :wink:

Możez mi coś jaśniej napisać z tą szyna/zaciskiem nr 15 bo ni chu.a nie rozumiem?

Opublikowano
2 minuty temu, bosniak_sg napisał:

Możez mi coś jaśniej napisać z tą szyna/zaciskiem nr 15 bo ni chu.a nie rozumiem?

Stacyjka steruje przekaźnikami, które załączają napięcia na kilku obwodach.  Jednym z ważniejszych obwodów w samochodzie, jest szyna zasilająca, która jest nazywana zaciskiem Nr 15. Nazwa pochodzi od numeru obwodu według klasyfikacji DIN 72552. Napięcie na tej szynie jest dostępne po uruchomieniu zapłonu. 

Opublikowano (edytowane)

Jest to pojęcie stosowane w elektryce samochodowej. Wszystkie schematy są na tym oparte. Wszystkoe połączenia i przewody majã własne pojęcia. Tak np. wszystkie punkty(łączenia przewodów), któew są masą nazywają się zacisk 31, wszystkie, na których jest stałe napięcie z akumulatora to zacisk 30, zacisk 15 to wszystkie te, które mają napięcie dopiero po przekręceniu stacyjki. 

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Chyba rozumiem, bezpieczniki w kabinie pasażerskiej przy kierowcy to szyna czy tam zacisk nr 15, pod maska jakiś inny numer. Mam też mercedes i tam pod maska i w bagażniku są skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami nazywają się odpowiednio przedni lub tylni moduł SAM. Dobrze kombinuje?

Opublikowano (edytowane)

Nie całkiem, tutaj miejsce, w którym to jest nie ma znaczenia, w tej puszcze z bezpiecznikami masz bezpieczniki podpięte zarówno pod szynę 15 jak i 30. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Chodzi o wielkość bezpieczników?

Opublikowano

Wielkość bezpieżników jest zależna od mocy jaką pobiera dane urządzenie, dla którego jest bezpiecznik. To, czy dane urządzenie jest podpięte pod szynę/zacisk 30 (czyli stałe 12V z aku), czy pod zacisk 15 (12V po stacyjce), jest uzależnione od funkcji danego urządzenia oraz od tego co danym przewodem jest sterowane/zasilane. 

Większość modułów w aucie wymaga podłączenia do obu zacisków. Stałe 12V służy do podtrzymywania ich pamięci i samych modułów w gotowości, a 12V po stacyjce jest tylko sygnałem je wzbudzającym. 

Opublikowano

Bardziej chodziło mi o wielkość fizyczna bezpiecznika a nie ampery, bo skądś ta ich ta różna wielkość w skrzynce się wzięła?
No ale ja na prądzie się tak znam jak na astronomii (prawie w ogóle) więc myślę że temat wyczerpany wstępnie. jak dojdzie rozdzielacz i podepne to napisze.

 

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, bosniak_sg napisał:

Bardziej chodziło mi o wielkość fizyczna bezpiecznika a nie ampery, bo skądś ta ich ta różna wielkość w skrzynce się wzięła?
No ale ja na prądzie się tak znam jak na astronomii (prawie w ogóle) więc myślę że temat wyczerpany wstępnie. jak dojdzie rozdzielacz i podepne to napisze.

 

Odpowiedź jest bardzo prosta, jest to po prostu ich wielkość gabarytowa a co za tym idzie miejsce ile go zajmują w puszce. Z biegiem czasu w pojazdach jest coraz więcej urządzeń elektrycznich. Wszystkie te urządzenia i obwody wlektryczne muszą być zabezpieczone. Aby jak najwięcej bezpieczników upchać w puszce wymyślono bezpieczniki w formacie mini. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

ok, zmyliło mnie tylko to że pół bezpieczników to ATC a pół ATS, za miast wszystkie te same

Opublikowano

Ok, dziękuje Wam, podpiąłem się pod bezpiecznik nr 28, napiecie na nim jest dopiero po odpaleniu auta. Videorejestrator działa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...