Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem z mocą, odma ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem posiadaczem A4 B6 1.8T bfb, (seria) ostatnimi czasy zauważyłem że auto straciło na mocy. Wyruszyłem więc do mechanika w poszukiwaniu rozwiązania problemu. Turbina wskazywała doładowanie maksymalne na "dwójce" 0.6b, na trójce i czwórce 0.4 ;0.3 b. (To z moich obserwacji z programu Torque i elm 327). Po przejechaniu z podpiętym komputerem wskazania się pokrywały. Turbina była na regeneracji jakieś 30kkm temu jeszcze do kwietnia obejmuje ją gwarancja. Mechanik uznał że doładowanie jest za niskie i pierwszą czynnością było poszukiwanie nieszczelności. Okazało się że układ jest szczelny, auto zostało drugi dzień na warsztacie. Diagnoza ? Prawdopodobnie problem z odmą. Jutro chcą sprawdzić zaworek zaznaczony na żółto.

Jak myślicie? Możliwe że to on jest przyczyną czy coś innego? Dodam że korek od wlewu oleju po odkręceniu lekko podskakuje więc z tego co wyczytałem to tak powinno być i odma pracuje prawidłowo. 

Przy regeneracji turbiny został wymieniony zawór dv, w późniejszym czasie przepływomierz. Kat wywalony wstawiony dp 2.5".

20210305_185209.jpg

Opublikowano (edytowane)

Jeśli korek podskakuje to odma powinna być ok.

Jeśli chcesz coś wiedzieć więcej wrzuć logi: 115, 118, 33, 2, 22 i z rozrządu wtedy ktoś kto się zna będzie mógł postawić jakąś diagnozę.

edit. a jak z filtrem paliwa? Ciśnienie paliwa ok?

Edytowane przez tass
Opublikowano

Z logami jest taki problem że na żadnym warsztacie nie zostało mi to zaproponowane. Zastanawiam się czy nie zainwestować parę groszy i zrobić je samemu.

Filtr paliwa wymieniony na jesieni. Świece jakieś 20 tyś temu

 

Opublikowano
41 minut temu, Sawick napisał:

Zastanawiam się czy nie zainwestować parę groszy i zrobić je samemu.

Polecam. Kup kabel z oprogramowaniem i po kłopocie. Będziesz robił logi i nie tylko kiedy będziesz chciał.

Opublikowano (edytowane)

 

A jak jest z tym doładowanirm? Seria powinna tak dmuchać czy zgłaszać turbo póki jest gwarancja?

 

Edytowane przez Sawick
Opublikowano

Zrób loga 115+118 to się dowiesz czy osiągnięte podąża za zadanym. W serii doladowanir masz w peaku do 0,6bara i potem spada do 0,3. Jak niedoladowuje to może być źle ustawiona sztanga. Dv zalozone ori? Przy odpietej wtyczce od n75 powinno dmuchac 0,3 w całym zakresie i po tym można stwierdzić czy jest sztanga dobrze ustawiona. 

Opublikowano
W dniu 6.03.2021 o 09:51, Sawick napisał:

 

A jak jest z tym doładowanirm? Seria powinna tak dmuchać czy zgłaszać turbo póki jest gwarancja?

 

seria dmucha w peaku 0.6 bar, ale samo maksymalne doladowanie nie mowi za wiele, trzeba zobaczyc jak wstaje turbo, kiedy osiaga doladowanie, jak je utrzymuje itp. Bez logow kompleksowych ciezko cokolwiek sensownego powiedziec

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...