Sawick Opublikowano 5 Marca 2021 Opublikowano 5 Marca 2021 Witam. Jestem posiadaczem A4 B6 1.8T bfb, (seria) ostatnimi czasy zauważyłem że auto straciło na mocy. Wyruszyłem więc do mechanika w poszukiwaniu rozwiązania problemu. Turbina wskazywała doładowanie maksymalne na "dwójce" 0.6b, na trójce i czwórce 0.4 ;0.3 b. (To z moich obserwacji z programu Torque i elm 327). Po przejechaniu z podpiętym komputerem wskazania się pokrywały. Turbina była na regeneracji jakieś 30kkm temu jeszcze do kwietnia obejmuje ją gwarancja. Mechanik uznał że doładowanie jest za niskie i pierwszą czynnością było poszukiwanie nieszczelności. Okazało się że układ jest szczelny, auto zostało drugi dzień na warsztacie. Diagnoza ? Prawdopodobnie problem z odmą. Jutro chcą sprawdzić zaworek zaznaczony na żółto. Jak myślicie? Możliwe że to on jest przyczyną czy coś innego? Dodam że korek od wlewu oleju po odkręceniu lekko podskakuje więc z tego co wyczytałem to tak powinno być i odma pracuje prawidłowo. Przy regeneracji turbiny został wymieniony zawór dv, w późniejszym czasie przepływomierz. Kat wywalony wstawiony dp 2.5".
tass Opublikowano 5 Marca 2021 Opublikowano 5 Marca 2021 (edytowane) Jeśli korek podskakuje to odma powinna być ok. Jeśli chcesz coś wiedzieć więcej wrzuć logi: 115, 118, 33, 2, 22 i z rozrządu wtedy ktoś kto się zna będzie mógł postawić jakąś diagnozę. edit. a jak z filtrem paliwa? Ciśnienie paliwa ok? Edytowane 5 Marca 2021 przez tass
Sawick Opublikowano 5 Marca 2021 Autor Opublikowano 5 Marca 2021 Z logami jest taki problem że na żadnym warsztacie nie zostało mi to zaproponowane. Zastanawiam się czy nie zainwestować parę groszy i zrobić je samemu. Filtr paliwa wymieniony na jesieni. Świece jakieś 20 tyś temu
pelonek1 Opublikowano 5 Marca 2021 Opublikowano 5 Marca 2021 41 minut temu, Sawick napisał: Zastanawiam się czy nie zainwestować parę groszy i zrobić je samemu. Polecam. Kup kabel z oprogramowaniem i po kłopocie. Będziesz robił logi i nie tylko kiedy będziesz chciał.
Sawick Opublikowano 6 Marca 2021 Autor Opublikowano 6 Marca 2021 (edytowane) A jak jest z tym doładowanirm? Seria powinna tak dmuchać czy zgłaszać turbo póki jest gwarancja? Edytowane 6 Marca 2021 przez Sawick
przem8 Opublikowano 6 Marca 2021 Opublikowano 6 Marca 2021 Zrób loga 115+118 to się dowiesz czy osiągnięte podąża za zadanym. W serii doladowanir masz w peaku do 0,6bara i potem spada do 0,3. Jak niedoladowuje to może być źle ustawiona sztanga. Dv zalozone ori? Przy odpietej wtyczce od n75 powinno dmuchac 0,3 w całym zakresie i po tym można stwierdzić czy jest sztanga dobrze ustawiona.
DivaynEays Opublikowano 18 Marca 2021 Opublikowano 18 Marca 2021 W dniu 6.03.2021 o 09:51, Sawick napisał: A jak jest z tym doładowanirm? Seria powinna tak dmuchać czy zgłaszać turbo póki jest gwarancja? seria dmucha w peaku 0.6 bar, ale samo maksymalne doladowanie nie mowi za wiele, trzeba zobaczyc jak wstaje turbo, kiedy osiaga doladowanie, jak je utrzymuje itp. Bez logow kompleksowych ciezko cokolwiek sensownego powiedziec
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się