Bogu31 Opublikowano 4 Kwietnia 2021 Opublikowano 4 Kwietnia 2021 Witam, dawno nie odwiedzałem tego forum ale wracam ponieważ stałem się szczęśliwym posiadaczem chinskiego klona vcdsa jak w temacie oglądam krzynol garaż vcds dla poczatkujących ale niestety wszystko jest dla wersji 18.9.0 czy ma może ktoś instrukcję do nowszej wersji bo zauważyłem, że jest sporo różnic np. pomocnik kodowania jest ukryty w funkcjach dodatkowych Lcode a przypuszczam,że jest dużo więcej różnic. Będę bardzo wdzięczny jak ktoś coś podpowie. Może też ktoś jest z Warszawy okolice Mokotowa to z chęcią podepne vcdsa i wspólnie ogarniemy jakiś temat np. odblokowania zablokowanych opcji auta jednym słowem potrzebuje dawcy bo w tej chwili nie mam audi a z chęcią przetestuje czego się nauczyłem na krzynol garaż i z własnego doświadczenia. pozdrawiam
MaTeo85 Opublikowano 4 Kwietnia 2021 Opublikowano 4 Kwietnia 2021 W starszych autach nic się nie zmienia między wersjami, a ewentualne różnice są kosmetyczne, natomiast w nowych gdzie mamy long coding łatwo nieodwracalnie coś "popsuć" więc trenowanie na czyimś samochodzie nie jest najlepszym pomysłem. Do modelu B7 jeszcze większość da się naprawić jak się coś źle zrobi, w B8 i nowszych już nie koniecznie, a zepsuć kodowanie jest stosunkowo łatwo nie mając wiedzy co się robi.
Bogu31 Opublikowano 4 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2021 Dziękuje za podpowiedź ale nie o to mi generalnie chodziło szukam takiego samouczka dla początkujących ale wyższej wersji vcdsa ponieważ u mnie wygląda wszystko inaczej pomijając, że jest po polsku. Czyli uważasz, że możliwości kodowania zmieniają się w zależności od podpiętego auta ewentualnie sterownika? Czyli jak bym podpiął Octavię 2 generacji to wygląd programu by się zmienił i wyglądał jak w wersji 18.? Trochę w to wątpię.Rozumiem, że trochę strach bawić się w kodowanie audi B8 bo można zrobić nieodwracalne szkody więc liczę na starsze auto np. b6 b7 passat b6 i b7 w którym również można zakodować, odblokować ukryte funkcje chodzi mi o proste rzeczy np.living home, podnoszenie szyb z kluczyka itp. jeżeli ktoś chętny się odezwie to z góry dziękuję za pomoc.
MaTeo85 Opublikowano 4 Kwietnia 2021 Opublikowano 4 Kwietnia 2021 Wygląd programu jest zawsze podobny, różnice w zależności od auta są w opisach bloków pomiarowych, adaptacjach czy kodowaniach. Nawet w nowej wersji możesz odpalić stary LCode jak to było w wersji 18.9.
Bogu31 Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Ok. Dzięki za cenne wskazówki to może trochę inaczej ugryzę temat a mianowicie czy ktoś z okolic Warszawy mógł by mi pokazać jak np. w nowym vcdsie robi się bloki pomiarowe statyczne i dynamiczne np. wtrysków, turbiny, silnika. A później zapisuje i konwertuje do czytelnego zapisu i później jak to dokładnie odczytać. Wiem, że taka wiedza kosztuje więc mogę zaoferować coś w zamian np.duze rabaty na części mazdy i forda bo akurat teraz pracuje w tej marce. Jeżeli trzeba coś w oryginale z grupy Vag też mogę ogarnąć po rabatach ale nie pracowniczych.
Banan Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Czy to stara czy nowsza wersja to logi robi sie tak samo ... co do odblokowania ukrytych funkcji do w b6 czy b7 takich tak naprawde nie więc cudów nie zdziałasz Wracając do kabla - nie widzę problemów żeby odpalić starsza wersje 18.9 , zależy jaki masz kabelek , jak z vcdsloader to instalujesz starszy program wrzucasz loadera do folderu i jazda , jak ten drugi VII plus loader to mozesz wybrać żeby uruchomić wersje 18.9
Muskel1 Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Opublikowano 5 Kwietnia 2021 (edytowane) 15 godzin temu, MaTeo85 napisał: Wygląd programu jest zawsze podobny, różnice w zależności od auta są w opisach bloków pomiarowych, adaptacjach czy kodowaniach. Nawet w nowej wersji możesz odpalić stary LCode jak to było w wersji 18.9. Dokładnie, sterowniki komunikujące się protokołem UDS nie mają zwykłych bloków pomiarowych. Odczytywanie wartości należy dokonać w rozszerzonych blokach pomiarowych. Jedyna zmiana wyglądu maski (asystenta do kodowania), została przeprowadzona z ostatnią aktualną wersją 21.3.0. W nowej masce nie ma już ciągu okienek pojedyńczych Byte, zamiast tego jest jedno okienko, w którym można "przewijać" Byte góra-dół. W okienku obok widnieje natomiast wartość tego Byte zapisana w systemie hexydecymalnym. Dla porównanua stara i nowa maska asystenta do długiego kodowania. Edytowane 5 Kwietnia 2021 przez Muskel1
Bogu31 Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Tak program uruchamiam przez vcdsloader. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem czyli asystent kodowania powinien być normalnie jeżeli wejdziemy w dany sterownik o ile jest kodowalny? Bo z tego co zauważyłem ja nie mam takiej możliwości uruchomienia tej zakładki pomocnik kodowania w sterowniku który chcę zakodować tylko musze inną drogą co postaram sie przedstawić na zdjęciu i nie wiem czy on wtedy będzie wiedział o który sterownik mi chodzi bo nie robiłem tego po podłączeniu do auta ,chyba , że tam gdzieś w lcode będę mógł za pomocą bitów i bajtów wybrać odpowiedni sterownik? I może ktoś wytłumaczy mi do czego służy VCDs toolbox? Bo tam też jest pomocnik kodowania.
Bogu31 Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Jeszcze jedna sprawa wiem, że wszyscy dużo piszą o blokach pomiarowych jak to robić i uruchomić ale niestety mi nie było dane jeszcze tego przetestować na jakimś autku wiec mogę to tylko znać z teorii ale pomału przymierzam się do znajomego passata b7 alltrack, dsg i jest filtr dpf więc bedzie jednak dawca a wysiadło mu tylko otwieranie drzwi po wykryciu pilota od strony pasażera nie wykrywa czujnik hands free
Muskel1 Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Opublikowano 5 Kwietnia 2021 1 godzinę temu, Bogu31 napisał: Tak program uruchamiam przez vcdsloader. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem czyli asystent kodowania powinien być normalnie jeżeli wejdziemy w dany sterownik o ile jest kodowalny? Bo z tego co zauważyłem ja nie mam takiej możliwości uruchomienia tej zakładki pomocnik kodowania w sterowniku który chcę zakodować tylko musze inną drogą co postaram sie przedstawić na zdjęciu i nie wiem czy on wtedy będzie wiedział o który sterownik mi chodzi bo nie robiłem tego po podłączeniu do auta ,chyba , że tam gdzieś w lcode będę mógł za pomocą bitów i bajtów wybrać odpowiedni sterownik? I może ktoś wytłumaczy mi do czego służy VCDs toolbox? Bo tam też jest pomocnik kodowania. Pomocnik kodowania pojawia się tylko po wejściu w dany sterownik oraz wejściu w funkcję Kodowanie 07. Pomocnik długiego kodowania jest tylko w sterownikach obsługujących długie kodowanie, w platformie A4 jest to od wersji B8. Wszystkie inne poprzednie tego nie obsługują. Nie wiem czy jest to najlepszy pomysł, żeby z Twoją dość niską wiedzą w tej dziedzinie, zabierać się za jakieś kodowanie, jeszcze w cudzych samochodach. Nie sądzę, by nalazł się ktoś chętny, który udostępni Tobie swoje auto, byś Ty pobawił się w kodowania (i uczył się na swoich błędach) jego kosztem. VCDS jest w pierwszej lini programem diagnostycznym a nie zabawką do wypróbowania co można uruchomić.
Bogu31 Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Dzięki za rozsądne podpowiedzi faktycznie kodowanie zostawię sobię na deser jak będę miał swoje auto do testowania. Narazie skupię się na kodach błędów i ewentualnych naprawach. Fajna też jest funkcja adaptacje, testy wykonawcze w której można wszystko, prawie wszystko uruchomić zdalnie. Ciekawe czy silnik też można tym sposobem uruchomić? ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się