Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do a4 b7 2.0 alt benzyna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem a4 b7 2.0 alt mam zalany jakiś chyba 5w30 tak jak na foto chociaż nie jestem pewny. Jaki olej motula 5w30 do tego silnika?. I jak myślicie na foto jest napisane 5w30?

IMG_20210415_094537.jpg

Opublikowano

Tak do tego silnika 5w30, lałem wcześniej motula x-clean 8100, a od kilku wymian leję ravenola VMP plus archoil 9100 i jestem zadowolony z pracy silnika.

Opublikowano

Jest temat olejowy, poczytaj....

A tak na szybko, wygląda na 5W30 na wpisie.

Zalej zgodny z normą 5W40 i niekoniecznie Motula ( dużo osób się do niego " przyzwyczaiło", a jest on taki sobie...) 

W zależności od zasobności portfela np. Ravenol, Valvoline, LM.

Opublikowano

Czym się różnią te dwa oleje ze zdjęcia? Który wybrać? A jeśli mam 5w30 i zmieniłbym na 5w40 to robić płukanke czy nie trzeba? Podobno końcowy parametr ma zostać bez zmian więc nie wiem czy zostać przy 5w30 czy zmieniać na 5w40

Screenshot_20210415_113518_com.android.chrome.jpg

Opublikowano

Zostaw 5w30, dla wariatora będzie lepiej. Co do różnicy w olejach polecam wejść na stronę motula i przeczytać.

Płukankę warto zrobić przy każdej wymianie oleju. Koszt płukanki jest niewielki (około 30zl). Silnikowi nie zaszkodzi, a zawsze trochę nagaru oczyści.

Opublikowano

Oczywiście możesz zostać przy 5W30, ale to olej gorzej chroniący silnik ( słabszy film olejowy...) Co do wariatora 5W40 krzywdy mu nie robi jak olej jest jakościowy i wymieniany na czas, to podstawa, 

Płukanki....temat rzeka, ja nie używam, u mnie za płukankę "robi" regularnie wymieniany olej z dobrym TBN.

Stosując olej na powyższych zasadach problemu z nagarem nie ma, to nie silnik z bezpośrednim wtryskiem.

Opublikowano

Ja właśnie poplukalem dwoma płukankami LM plus olejem specola i antykoksem całym na tloki na 40 minut i puścił syf z 1 i 2 cylindra. Po 700 km nie ubyło nic oleju. Na oko może 50 ml . Czyli tyle co nic. Mam nadzieję że mój problem się rozwiązał. 2.0 alt ma skłonności do nagaru mimo bycia wolnossakiem i koniec. Mój miał wymieniany olej. A ten specol nowy plus płukanka wypluła kupe syfu - także tego. Płukać co każda wymianę LM motorspulung za 35 ziko plus i co ,3-4 na tloki antykoksa na maksa cała puche na 40-60 minut. I nigdy nie dojdzie do zajebania pierścieni. Bo z tym jest problem. Przejadę kilka tysięcy kilometrów i jeśli branie będzie powiedzmy 100ml/1000 km. To opublikuję te rozwiązanie tematu olejowego - branie spadlo z 350ml/1000km na 100/1000km. Syf był na 1-2 cylindrze. A więc gdy macie branie np. 700-1000 ml/1000 km to za***ane są szlamem wszystkie 4 cylindry na olejowych pierścieniach. Także tak - pierścienie mają tendencję do zapiekania. Olej możecie wymieniać co 10 tys km od fabryki , a ten silnik i tak sobie zbierze szlam i powyżej 200 tys km zacznie coś brać. Taka prawda. :) . Tyle ode mnie. Dość wiekopomne odkrycie :)) . Antykoks wymiata! ;)

Opublikowano

Do ALT ka można śmiało zalać olej 5W40.

Ciekawe czy silnik coś łyka oleju ?.

Oleje ze zdjęć niewiele się od siebie różnią: ten C3 jest lepszy dla ekologii,  natomiast EFE C2/C3 lepszy dla silnika.

 

Opublikowano
28 minut temu, Anelson napisał:

2.0 alt ma skłonności do nagaru mimo bycia wolnossakiem i koniec.

No to poleciałeś....

Uporządkujmy- w każdym silniku jakiś tam nagar się zbiera, radą na to stosunkowo prostą jest stosowanie w regularnych wymianach oleju z wysokim TBN i to załatwia sprawę przynajmniej u mnie.

Reasumując, to co Ty napisałeś o nagarze w ALT w porównaniu do tego problemu w silnikach z bezpośrednim wtryskiem to w ALT problemu nie ma.

Oczywiście jest zawsze jakieś ale, bo jak ktoś leje byle co i "zapomina" o wymianach to i tu może się problem pojawić, ale to już na własne życzenie.

P.S. Fajnie, że pobór oleju praktycznie całkowicie Ci znikł.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

W tfsi nagar pojawia się ka kanałach dolotowych, w alt od tego że często są przedmuchy na zapieczonych pierścieniach nagar pojawia się wewnątrz skrzyni korbowej. Nawet jak zmieniasz olej często i na dobry to na 100% jest. Nie wierzysz to chociaż zdejmij czujnik oleju w misce i przez otwór poświeć do środka. Też myślałem że dbam ponad przeciętnie i jest super czysto, niestety tak nie jest.

Opublikowano

Nigdzie nie napisałem, że nagaru nie ma w ogóle, bo pewnie coś tam jest....

Jednak ten problem w tym silniku w porównaniu do silników tsi/tfsi czyli z bezpośrednim wtryskiem + uturbionych mpi też to w naszym wolnossaku jest spoko.

To moje zdanie i wynika to z technicznego punktu widzenia, a jak to ktoś "czyta" to już każdego sprawa indywidualna i nie będę się z kimkolwiek "przekomarzał".....

 

Opublikowano (edytowane)

Ja powiedziałem że nagar jest na pierścieniach i mimo dbałości ponadprzeciętnej i tak powoduje zapieczenie/zaklejenie ich i powoduje branie oleju - skłonności ma - skoro w silniku serwisowanym co 10-15 tyś od fabryki, a u mnie nawet co 7 tyś km na najlepszych olejach i filtrach dostępnych i tak się dzieje lipa. A więc i tak potrzebuje nadmiernej dbałości. Bo ogółem wszystko jest piękne brązowe wszędzie tam gdzie nie musi, a pierścienie strzela nie powiem co :) . O to mi chodziło. Konstrukcja pierścieni chyba jest taka że się zapiekaja od najmniejszych ilości syfu w tym silniku. A więc dodatkowe dbanie napewno pomoże.ale jeszcze jedno - nie wolno na całą noc dawac nafty czy antykoksa wg mojego mechanika a na maks godzinę bo cały zeżre z denka tłoka nagar i to pójdzie na pierścienie. Chodzi o to by płyn doszedł do pierścieni, oczyścił je i wyrzucił to co na nich jest - i to daje rezultaty. Natomiast za długie stosowanie może spowodować że pogłębi się problem bo syf z denka trafi niżej. O mniej więcej tak mi tłumaczył. Efekty są super :)))). Genialna sprawa. Oczywiście też LM SHT swoje pomaga :) . Andrzeju kochany - przy twoim przebiegu też dolewalem tylko śladowe ilości oleju od wymiany do wymiany. I mimo mojej dbałości i tak coś się zaczęło osadzać. I zablokowało mi pierścienie. Możliwe że je teraz puściło. Narazie jestem zaskoczony pozytywnie :) . Zamierzam na stałe włączyć do arsenału LM Czarną płukankę dużą i właśnie Xado antykoksa. :) . Bo widzę że te pierścienie same z siebie z czasem się zapiekają. Oczywiście w Turbodoładowanych problem jest większy - 1.8T smok się zatykuje i trzeba ogólnie go dziada czyścić. W 2.0 ALT wystarczy płukanie i cudowny ukraiński antykoks rodem dla bundeswehry - nomen omen znajomy który mi trochę z tym pomagał - śmiał się że pewnie podczas wojny takimi płukankami musieli tygrysy płukać - a ja teraz Audi ich płukam. Efekt cudowny. Największy Bąk jaki moje Audi w życiu wydało - moje szamańskie obrzędy chyba się udały :). Wielki biały bąk na wysokość łba. A po zalaniu LM - nic. Nawet nie ma najmniejszego choćby pierdnięcia z rury. Zupełnie przestał jakikolwiek dym puszczać. ? Rewelacja. Syf na 1 i 2 cylindrze poszedł grubo :) . Puściło co go boli i cieszę się cudownie pracującą maszyną ♥️. Liqui Moly nie ma jednak chyba równych sobie. Ta ich czarna płukanka taki syf wyrzuciła z olejem. Pięknie. Polecam specola za 50 zl 4 litry. Ja to kupiłem. Wlałem - 30 minut na specolu. Zgasiłem. I wlałem płukankę i 30 minut. Zgaszenie. I wlałem LM SHT i jest gitarka ;))) . Cały ból wyrzucił - jak to Petru Rysio mówił wyglądało to jak 12, albo tam 20 miesiąc ciąży i poród ??

Edytowane przez Anelson
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Eurol super lite 5w40 lub ravenol 10w40 tsi ( jest to olej o parametrach 5w40). Oba oleje deklasują szrotula itp.

Opublikowano
13 minut temu, ELLIOTT napisał:

Eurol super lite 5w40 lub ravenol 10w40 tsi ( jest to olej o parametrach 5w40). Oba oleje deklasują szrotula itp.

Być może te 10w40 - jeśli jest syntetykiem i ma fajne parametry byłoby jakimś doraźnym rozwiązaniem na branie oleju. Ale w zimie? - mogłoby to szybciej zużywać maszynę.. 

Opublikowano
Godzinę temu, Anelson napisał:

Być może te 10w40 - jeśli jest syntetykiem i ma fajne parametry byłoby jakimś doraźnym rozwiązaniem na branie oleju. Ale w zimie? - mogłoby to szybciej zużywać maszynę.. 

ma 30% pao, Po drugie pompowalność ma na dobrym poziomie w minusowych temperaturach. Dla takiego alt krzywdy nie zrobi. Koledze jeszcze trochę brakuje w podstaw olejowych.

Opublikowano
1 godzinę temu, Anelson napisał:

Andrzeju kochany - przy twoim przebiegu też dolewalem tylko śladowe ilości oleju od wymiany do wymiany.

Ha,ha no pewnie jest coś racji w tym co napisałeś, no ale jest jak jest i ja póki co nie muszę się niczym martwić, bo jest wszystko w jak najlepszym porządku i niech tak zostanie jak najdłużej lub na zawsze ( zero problemu olejowego jak i każdego innego).

Jak już też wspominałem cieszę się, że udało Ci się trafić z rozwiązaniem problemu, niech Ci tak zostanie, tego życzę.

I już tak na marginesie pełny szacun dla Ciebie jak starasz się szczegółowo opisywać jakikolwiek problem i pózniej uzyskane efekty, trzymaj tak dalej.

Pewnie dla niejednego użytkownika będzie to bardzo pomocna wiedza.

Opublikowano
Godzinę temu, ELLIOTT napisał:

ub ravenol 10w40

To VST 5W40 jeszcze lepiej wypada zapewne.... to bardzo dobry olej (słyszałem opinie "tu i tam"), a o tym Eurolu nie za wiele wiem, ale też gdzieś mi się natknął na oko, że jest w porządku, jak dobrze pamiętam to widziałem chyba jego charakterystykę.

Opublikowano

VST tak naprawdę jest olejem 0w40. Ravenol ma dziwną politykę nazewnictwa oleju, z drugiej strony to świadczy o porządnej jakości. 

Opublikowano

To z punktu widzenia klienta tylko lepiej....

Opublikowano
1 godzinę temu, AndrzejK. napisał:

To z punktu widzenia klienta tylko lepiej....

Oczywiście. Niestety euro nie rozpieszcza cenowo. Galon oleje miał ostatnio za 150zł za 5l

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...