Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z Turbo 1.8T BFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z turbo w mojej B6, 1.8T BFB.

Mianowicie 2 tygodnie temu turbo "kończyło" swoj zywot i zostalo oddane na regeneracje kompletna (jak sie okazalo peknieta byla rowniez mufa - mechanik stwierdzil, ze od gazu ktory mogl byc zle ustawiony).

Zregenerowane turbo zamontowane tydzien temu nie przynioslo efektow, a raczej kolejne problemy - szarpanie na wolnych obrotach i nierowna praca.

Problem byl zdiagnozowany i wymienilem swiece, cewki oraz zawor odpowietrzajacy skrzynie korbowa. Silnik zaczal chodzic tak jak powinien ale pojawily sie kolejne z samym turbo.

Samochod przyspiesza dynamicznie ale tylko w pewnym zakresie niskich obrotow, majac wrazenie jakby turbo nie pompowalo tyle co powinno. Przed regeneracja turbo zachowywalo sie lepiej, teraz na zregenerowanym powyzej 100km/h ma sie wrazenie jakby tego turbo nie bylo, a silnik byl raczej wolnossakiem.

Moje kolejne przypuszczenia to przeplywka, dv lub n75.

 

Dodam jeszcze, ze po wymianie turbo aby zdiagnozowac dlaczego nierowno pracowal pokazaly sie 2 bledy zwiazane z samym turbo:

16618 - Regulacja cisnienia doladowania, osiagniety koniec zakresu regulacji

17705 - Spadek cisnienia pomiedzy zaworem turbosprezarki i przepustnica

 

Czy ktos mial podobny problem lub moze nakierowac co moze byc tego przyczyna?

 

 

Opublikowano

Sprawdz DVke i zaworki pod kolektorem ssacym

Opublikowano

Logi zrób to raz, a dwa wygląda że dv jest nieszczelne.

Opublikowano

Zawor dzisiaj wymieniony na nowy z ASO, stary nie wykazywal tego aby byl nieszczelny sprawdzajac go recznie, nie mniej po wymianie na nowy Audi nie traci mocy i chodzi jak powinno.

Dzięki.

Opublikowano

Wznawiam temat, zrobione dziś były logi po kilku dniowym postoju Audi w garażu a wcześniej po bezproblemowej jeździe, problem znów powrócił tj. Audi jedzie ale na niskim zakresie obrotów i tylko przez jakiś czas. Gdy rozpędza się powyżej 90-100km/h turbo przestaje pompować.

Logi robione na OBD Eleven Pro pokazywały najpierw przeładowania turbo, które dochodziły nawet do 1.7 bara, po czym przy następnym niedoładowanie na 0.1 bara.

 

Moje przypuszczenia padły znów na N75, czy może być jednak coś innego?

Opublikowano

Pokaż te logi, bo jakąś podstawę trzeba mieć do oceny. Jak przeladowuje to nieszczelność albo za mocno naciągnięta sztanga od turbo.

Opublikowano

Sprawdź, czy przewody od n75 nie są uszkodzone jak wali taki boost.

Opublikowano

Obstawiam, że 1.7bar ciśnienia absolutnego a więc 'czystego' boost'u ok. 0,7b - IMO w granicach normy jeżeli to chwilowy pik. Bardziej zastanawia mnie odczyt 0.1 bara - toż to przecież prawie próżnia. Może czujnik świruje sokoro to tak skrajne wartości? 

Opublikowano

Na dniach bedzie wyjasnione, samemu przez prace nie mialem czasu tego ogarnac w tym tygodniu i jutro/pojutrze prowadze do mechanika i beda zrobione kolejne logi wiec dam znac.

Opublikowano

Logi dziś były zrobione przez mechanika (nie mam ich do wglądu aktualnie), okazało się że problem leży po stronie sztangi. Na logach wyszło przeładowanie do 1.8 bara, po odcięciu zaworu przez samo odlaczenie kostki wyszło 0.8 bara.

Problem powstal ze strony firmy ktora regenerowala turbine.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...